paardenmensen,hebben ook altijd een hond?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Antheya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 23:53

Ja, ik heb ook een hond, en die gaat zo vaak mogelijk mee naar stal, dan loopt hij lekker met de andere honden te spelen. Hij vindt het echt geweldig daar, al die geurtjes.
En we houden er ook rekening mee met de stalkeuzen, zover mogelijk natuurlijk.
Het is trouwens een Staffordshire Bull Terrier reu. (jawel ongecastreerd)

sharonaollie

Re: paardenmensen,hebben ook altijd een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 23:58

Wij hebben 3 honden.Waarvan 1 echt van mij is..En dat is een jack russel zie profiel..En ja ze gaat elke dag mee naar stal..Ze gaat altijd bij de deur staan als het tijd is om te gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 00:56

VMR --> PP.

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 01:08

Ik heb geen hond, maar dat heeft meer met het feit te maken dat ik nog altijd bij mijn ouders inwoon en mijn moeder ronduit vies is van honden. Ik zie ze wel graag(als ze braaf zijn tenminste ), ik schenk soms meer aandacht aan de hond van mijn vriend dan aan mijn vriend zelf

Hoewel als ik mocht kiezen ik toch misschien liever een kat zou hebben, vind ik persoonlijk ook leuke dieren en ik durf geen enkele hond 100% te vertrouwen(is heel persoonlijk hoor, niet opvatten dat geen enkele hond 100% te vertrouwen is )

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 01:08

Ja?
Ik heb een Jack Russel teefje van 4 jaar( zie profiel). Ze gaat altijd mee naar stal. Als het koud is ligt ze heerlijk ingewikkeld in de deken van mijn paard en dan hoor of zie je ze niet meer hoor? Daarnaast vind ze het heerlijk om door stal te struinen, maar goed honden moeten aangelijnt blijven bij ons op stal, dus vaak ligt ze in de box.
Longeren vind ze ook leuk vooral het meerennen, maar goed dat kan niet altijd aangezien mijn paard nogal eens heerlijk fris is en dan ook zijn benen strekt
Vanaf dat ze 5 maanden is loopt ze los mee het bos in. Paard vind het gewoon heerlijk als ze erbij is. Tis zelfs zo erg dat als ik haar een keer niet mee neem hij gewoon schrikkerig in het bos is. Wel handig hoor zo'n stoere Jack. Die verjaagt tenminste andere honden die te dichtbij komen. nee andere honden mogen van haar niet te dicht in de buurt van Lumorko komen. WAF WAF!!!
Verder blijft ze altijd in de buurt en houdt ze mij perfect in de gaten.
Heerlijk toch?

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 08:38

Wij hebben een Engelse Cocker Spaniel

Ik vind de jack russel een echte 'paardenhond'. Ik zie ze iig vaak.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 08:39

Ik heb 1 hond, een Sheltie van nu 3 jaar.. en die gaat ook vaak mee naar stal, vind ze ook leuk

Zie je idd wel vaak ja, dat paardenmensen ook een hond hebben!

TJolieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 08:43

ik heb twee honden (Briards). Die mogen soms mee naar stal maar meestal blijven ze thuis.

MarchaL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 09:38

cissy schreef:
nope, ik heb katten, hond is wat lastig als je de hele dag moet werken...

Hier hetzelfde

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 09:47

Ik heb buiten mijn paard om, verder helemaal geen huisdieren.
Al zou mijn dochtertje wel graag een hondje willen hebben

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:06

Nee wij hebben geen honden meer, wel gehad.
Mijn zus heeft wel een hond, die logeert regelmatig bij ons. Dat is wel gezellig

Maar als ik op mezelf woon weet ik niet of ik een hond zou nemen... ligt er helemaal aan, met een full time baan zonder mogelijkheid de hond mee te kunnen nemen o.i.d. gaat het gewoon niet.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:50

Jaaaa ik ben paarden en honden gek, ik zou niet zonder beide kunnen!!

ik heb een 3 jarige ongecastreerde Collie reu, die OVERAL mee naar toe gaat, dus ook altijd mee naar stal
Hij is gek van paarden, vooral van Flower, ze kunnen heerlijk met elkaar knuffelen en spelen. Met buitenritten racen we tegen elkaar, en in alle andere gangen loopt ie gewoon half onder Flower, maar dat vinden ze beide prima

Ik heb de stal wel uitgekozen met oog op de hond, de hond móest mee kunnen en ik moest zonder gevaarlijke wegen over te steken het bos in kunnen, zodat ik hem niet hoef aan te lijnen.
Hij gaat ook altijd mee naar mijn werk (postbode) en loopt altijd los
Hij heeft nooit problemen met andere honden, en paarden die ooit bang waren komen door hem van hun honden angst af. Spirit is namelijk een verlegen en voorzichtige hond, dus hij zal vreemde paarden met een boog ontwijken, maar naarmate paard en hond elkaar leren kennen gaan ze elkaar vetrouwen, echt heel leuk om te zien:)

Mensen die zeggen dat honden vies zijn hebben duidelijk mijn hond nog nooit ontmoet haha! En stinken doet ie al helemaal niet, dat vindt ik zelf namelijk ook ranzig, ik zou zelf ook nooit een labrador ofzo nemen die alles van de grond vreten of door plassen rollen of zwemmen. De mijne is heel schoon, eet absoluut niet van de grond, loopt niet door plassen en houdt al helemaal niet van zwemmen
Hij is dus altijd perfect schoon, ruikt helemaal nergens naar.

Ik houd erg van honden, ben er ook veel meebezig (heropvoedingen, behendigheid trainingen e.d.) maar als ik een hond aai en mijn handen stinken daarna en zijn meteen helemaal vies vet, gadverdamme, dat vindt ik ook ranzig.

Mijn hond is in zekere zin belangrijker als mijn paard, als ik één van beide weg zou moeten doen, zou het toch het paard worden. Zonder Spirit kan ik gewoon echt niet, en Flower kan toch nog wel een goed baasje krijgen, voor Spirit is dat uitgesloten, die zou nooit bij andere mensen echt kunnen settelen.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:51

*nemen jullie de hond/honden ook mee naar stal?
is ie te lui voor
*houd je rekening met de stalkeuze omdat je een hond heb?
Nee. Hoeft inet.
*wat voor hond/honden heb je?
een ruwharige teckel x maltezer leeuwtje.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:07

Ik heb een Jack-Teckel en een Herder-Ezel en die gaan altijd mee naar stal

Het is voor mij zeer belangrijk dat de honden mee mogen naar stal. Ik werk de hele dag en dan vind ik dat die beesten zich ook best een paar uur mogen uitleven. Ik zeg altijd dat ik niet alleen paarden heb, maar ook honden.

Laurens1987

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:34

HAD vroeger een golden retriever, maar is van ouderdom gestorven.
Nu ga ik wachten tot later, wanneer ik ga samenwonen
maar dan moet ik eerst een vrouw vinden die van honden houdt

xxkimmyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:39

ja! ik heb ook een hondje, een cavalier king charles spaniel. Eerlijk gezegd helemaal geen paardenhond, ondanks het vele 'oefenen' nog altijd als de dood voor paarden. Nu neem ik hem niet meer mee naar de manege, als hij er zelf geen plezier aan beleeft zie ik er het nut niet van in. Ik vind ook de beste 'paardenhonden' jackrussels, zo loopt er op onze stal ook 1rond en doet het super!

sume

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:43

Wij hebben 2 honden (kruising leonberger x new foundlander en een kruising friese stabij x boeren fox) de laatste lijkt vreselijk op een apenzeller ook qua karakter dus wij twijfelen nogal eens aan zijn preciese afkomst.

Aangezien ik de paarden aan huis heb zijn de honden elke dag bij het voeren in de stal aanwezig om dat biksje op te vangen dat de paardjes laten vallen of om die wortel te pikken, ook lopen de honden gewoon tussen de paarden als die buiten staan en als ik in de bak rijd liggen de honden braaf toe te kijken welke fouten ik nu weer maak, hebben ze weer een uurtje lol.

De honden gaan nooit mee op buitenrit ben altijd bang dat er eentje wegloopt of dat ik hem/haar uit het oog verlies als ik te druk ben met het paard, daarnaast moet ik altijd langs een provinciale weg rijden die ook behoorlijk druk is.
Kortom ik durf dat niet.

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:46

Wij hebben een koningspoedel, heel geschikt bij paarden, geen kefferd ofzo dus de paarden worden er niet zenuwachtig van. (tineke bartels heeft er ook 2 )

De paarden staat gewoon thuis, en ze gaan gewoon met elkaar om, de hodn kna heel dicht in de buurt komen en mee door de wei rennen.

ik neem haar ook altijd mee naar buitenritten, en als je dan gaat galoperen gaat ze kei hard mee dat is echt gewelidg.
het is echt een ideale paardenhond

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:16

Ik heb ooit op een pensionstal gestaan waar toch wel 75% van de pensionklanten ook een hond hadden. Ik vond dat erg typisch. Paarden en honden schijnen bij elkaar te horen.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:23

dit zijn mijn 2 boeven:

De donkere is Kruimel 11 maanden en de blonde is Ginger en 7 jaar:

Afbeelding

Ze gaan zoveel mogelijk mee naar stal.
Met Kruimel is het nog wat moeilijker omdat hij nog errug jong en onstuimig is.
Die zet ik ook altijd vast. Ginger kan los, maar door Kruimel zet ik haar ook vast.
Ginger neem ook makkelijk mee naar de bak als ik ga rijden. Gaat ze lekker midden in de bak liggen en als ik klaar ben met rijden gaan we vaak saampjes buiten even uitstappen.
Dit wil ik Kruimel ook aanleren, maar dan meot nu nog regelmatig mijn vriend mee.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:47

Ook hier 2 honden.
Een Engelse Cocker Spaniel en een Jack Russell.

Ze zijn beledigd als ze niet mee mogen naar mijn paard .
Nu staat mijn paard aan huis, dus dat is wel iets anders dan dat mijn paard op een stal ergens anders zou staan.
Met het rijden zijn ze er niet bij, aangezien ik thuis geen rijgelegenheid heb en dus daarvoor naar de manege toega en dat vind ik niet echt een goede combinatie (als ik dat wel zou hebben, zouden ze er waarschijnlijk logischerwijs wel bij zijn).
Maar met ongeveer alles wat ik doe als ik met mijn paard thuis bezig ben (voeren, mesten, buiten zetten, wassen ed) zijn ze er bij.

Toen mijn paard op een andere stal stond, ging mijn Cocker (toen had ik de Jack nog niet) wel eens mee als ik alleen het paard ging buiten zetten oid. Als ik ging rijden bleef hij thuis.

Ik zou de stalkeuze er niet vanaf laten hangen, maar als er wel honden mee zouden mogen zou ik dat absoluut als een voordeel zien.

Dealer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:41

caat_eve schreef:
Wij hebben een koningspoedel, heel geschikt bij paarden, geen kefferd ofzo dus de paarden worden er niet zenuwachtig van. (tineke bartels heeft er ook 2 )

De paarden staat gewoon thuis, en ze gaan gewoon met elkaar om, de hodn kna heel dicht in de buurt komen en mee door de wei rennen.

ik neem haar ook altijd mee naar buitenritten, en als je dan gaat galoperen gaat ze kei hard mee dat is echt gewelidg.
het is echt een ideale paardenhond

Nou, dat had ik nou nooit verwacht, nog een koningspoedel hier.
Maar idd een ideale paardenhond.
Uberhaupt een ideale hond

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:47

Wij hebben 2 jack russels
Het zijn broertjes en worden in mei 3

harlekijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:48

Ik heb 1 hond(rodasian ridgeback)dacht leuk voor op het strand als ik aan het rijden bent hondje mee heeft die gelijk een goede wandeling gehad.Nu is mijn paardje bang voor honden,dus heeft het geen nut om hem mee te nemen.

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:03

Wij hebben een Jack Russel en een Riesenschnauzer, gaan ook heel regelmatig lekker mee! Mijn Jack vind het erg leuk om in de staart van mijn paardje te hangen, en de Schnauzer is er bang voor, dus ze gaan wel mee maar niet echt naar de stal ze zitten meestal met nog een paar andere hondjes in de kantine! Kunnen ze lekker spelen!