Dag van de waarheid....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 23:02

Ga met Fitzroy mee. Weet zelf niet wat deze afwijking nu precies inhoud maar ik weet wel dat er blijkbaar iets mis is met je paard. Als ik nu een paard moest kopen zou ik haar laten staan.

Verder vraag ik me af of keuren al wel zin heeft als er zich nog geen concrete koper heeft gemeld. Heb nog nooit een paard gekocht maar als ik een paard zou kopen zou ik zelf de dierenarts willen uitkiezen waar het paard gekeurd wordt. Zou namelijk niet het risico willen lopen dat er met de keuring gerommeld is. Bovendien kan een paard altijd een ernstige blessure oplopen en zou ik dus een recent keuringsrapport willen ipv een rapport dat dan misschien al wel een paar maanden oud is.

Verder vind ik het erg jammer voor je dat ze niet PROK goedgekeurd is. Wat ik uit je eerdere berichten begreep zijn jullie erg serieus met fokken bezig en hebben jullie hoge verwachtingen van jullie paarden.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 23:08

Als je eerlijk tov de (toekomstige) kopers bent, is het toch geen probleem om dit op bokt te zetten?

Vind het vervelend voor je! Je had toch waarschijnlijk op een andere uitslag gehoopt. Zou er persoonlijk ook niets aan laten doen zolang ze goed loopt. Succes!

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 07:16

Moet ik het dan gaan verzwijgen?
Ik had inderdaad op een andere uitslag gerekend en niet op een OCD, maar heb nu eenmaal dit topic gestart en kan moeilijk zeggen dat alles koek en ei is.

We hebben haar laten keuren voor de verzekering. Daarnaast wilde ik haar PROK keuren. Mijn dierenarts mag zelf niet eens voor PROK keuren en zijn we naar iemand geweest in Roosendaal. Ik kende heel die man niet......
Dus onder 1 hoedje spelen......

En als er kopers zijn, ga ik Veraine niet laten keuren in Groningen bij wijze van spreken, dus wat dat ten gaat komt dit wel goed uit dat ze nu gekeurd is!

Trudy_dJ

Re: Dag van de waarheid....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 13:19

Ik heb contact gehad met een kliniek in Someren.
Ik had daar de foto's naar toe gestuurd met de vraag of het zin vol is om haar te laten opereren ivm mogelijke verkoop.
Er hebben een radioloog en chirurg naar gekeken en zijn samen tot de conclusie gekomen dat Veraine een goede prognose heeft voor een operatie en dat het daarna ook vrij gunstig uit ziet voor een verkoop.
Hij dacht dat de lesie 2 cm bedraagt en dat hij dat goed voor elkaar kan krijgen tijdens de operatie.

In augustus rijdt ze nog de Pavo Cup en daarna gaan we haar direct laten opereren.