wild paard in australie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Whoops1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:20

Haha super leuk zeg!

Ik ga dit topic ook even volgen..

Ennuhm veel succes he, ik ben erg benieuwd of het gaat lukken!

Oonax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:32

ozzieozzie schreef:
Ben net weer even wezen kijken en hij was er!!!!!!!!!!!
Heb weer een poosje op de grond gezeten en hij kwam weer een stukje dichterbij. Maar toen werd het weer donker en ben ik maar weer naar huis gelopen. Hij was erg nieuwsgierig maar durft nog steeds niet zo goed. Was deze keer alleen mijn fototoestel vergeten, elke dag had ik die bij me en je ziet altijd dat als je die niet meeneemt dat hij er dan is. Misschien vind hij het niet leuk om op de foto te gaan

Super zo!
Denk dat je op de juiste manier bezig bent
Vooral niks overhaasten...

perdjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:10

heel veel succes ik hoop echt dat het lukt

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:20

O wat tof! Ik ga dit even volgen! Echt spannend!

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:51

Ik kan me voorstellen dat het even wennen is! Het is een hele andere omgeving!

Succes!

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:12

Wat een verhaal zeg. Je maakt me wel nieuwsgierig. Ik blijf dit topic even volgen..

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:17

Ooh wat gaaf zeg, lijkt me geweldig om zoiets in je ''achtertuin'' te hebben.
Maar weet je zeker dat het een wild paard is? Het lijkt mij meer een paardje dat is ontsnapt en in zekere zin wat verwildert is.

Heel veel succes.

Anoniem

Re: wild paard in australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:19

Hoe kan zo een paard nou in zijn eentje daar lopen, dat vraag ik mij nu af, beetje vreemd. uit de kudde gestoten? Maar dan blijven ze vaak op korte afstand bij de kudde in hun eentje.
Je zou bijna denken dat hij net als bij ons de hondjes, de straat is op gezet ivm vakantie .

Stel je zet een grote bak met water neer, hij moet toch drinkplaatsen bezoeken, zeker in zo een land als bij jullie. Bij die bak wat brokjes en dan komt hij waarschijnlijk elke dag daar drinken, stel je legt een bergje met paardenmest van je eigen paarden daar, dan ruikt hij wat bekends en gaat hij vertrouwen kweken met die plek. Stel dat je een trui of jas aan trekt dat je een paar dagen in de stal hebt gelegd van dat zelfde paard, dus die geur en mestgeur bij zich heeft, kan het zijn dat je nog meer vertrouwen gaat kweken.

Ik weet dat in de natuur, de jagers (dieren zich rollen in de mest van hun prooi, mijn jack russel is zo een viespeuk, dan neemt de jager de geur aan van de prooi en kan hij tegen de wind in bij een kudde komen. Ook weet ik dat paardentrainers hun handen in smeren met de geur van een hengst om zo een vreemd paard te imponeren. Misschien heb je wat aan deze trukjes. Als je steeds op de zelfde plaats gaat zitten en het paard naar jouw toe laat komen en niet andersom, geeft hij wel aan hoe ver hij steeds durft te gaan. Op een moment kan je je shet mee nemen en dan loopt hij vast een stukje met je mee.

Ooit gelezen dat paarden op hele grote afstanden water kunnen ruiken, het juist de oudere merries zijn die de kudde naar de waterbronnen brengen.

Is het een hengst of een merrie? Misschien is hij ruin en dan kan hij ontsnapt zijn. Misschien staat hij wel ergens als vermist opgegeven.

Babeth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:57

Ik hou dit topic zeker in de gaten!!

Mandy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:25

cooL over een paar jaar kom ik ook die kant op wonen en hoop voor jou dat hij snel wat makker wordt

Winged

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:04

hallo!!
geloof dat je met mijn tip een beetje bent begonnen???
wat leuk!!
hoop dattie intussen al weer een stukje dichterbij is gekomen...

@russel, als het paard daar al een tijdje loopt, lijkt het mij dat het dier wel ergens water heeft gevonden...
maar jouw tips zijn eingelijk wel hele goede ideen!

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:42

wat leuk hoop dat het je lukt.Ik blijf dit topic volgen ben wel benieuwd hoe het afloopt succes

bergkraai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 17:35

Heb je het paard al weer gezien? Ben erg benieuwd!! ff offtopic Ik ga trouwens ook naar Australie in September!!! (toevallig!!) en we landen in Adelaide!

lonneke2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 18:32

hee marjan!!!!!!!!!! jij hier?? wat leuk.... zeg als wij (mark en ik) een keer langskomen dan zullen we hem/haar wel krijgen. maar waarom zet je ramon er niet neer als het jouw te donker word???
die is toch nergens bang voor.....
groetjes lonneke

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 00:26

lonneke2 schreef:
hee marjan!!!!!!!!!! jij hier?? wat leuk.... zeg als wij (mark en ik) een keer langskomen dan zullen we hem/haar wel krijgen. maar waarom zet je ramon er niet neer als het jouw te donker word???
die is toch nergens bang voor.....
groetjes lonneke

hahaha ramon is wel een keer meegeweest maar hij vond het toch ook niet zo prettig al het donker word met de slangen enz
Wel grappig zo kom je nog eens iemand tegen haha

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 00:30

bergkraai schreef:
Heb je het paard al weer gezien? Ben erg benieuwd!! ff offtopic Ik ga trouwens ook naar Australie in September!!! (toevallig!!) en we landen in Adelaide!

Hey wat leuk dat je ook naar australie komt, dan kun je me helpen als ik hem nog niet heb

Ben gisterenavond om dezelfde tijd weer wezen kijken en hij was en weer niet, dus zal vanavond weer gaan, hopen dat die er weer is.

Ik denk trouwens dat dit paard ook niet echt een wild paard is, maar een paar jaar geleden is ontsnapt of zo iets. Toen wij afgelopen jaar juni hier kwamen hadden de mensen al gezegt dat er een paard rondloopt. Dit is dus hetzelfde paard. Maar van wie hij is dat weet niemand. En ik denk ook dat als iemand zijn paard kwijt is dat die dan wel opzoek gaat, ik tenminste wel. Dus wat er met dit paardje aan de hand is weet ik ook niet. Of niemand kan hem meer vangen of ze geven er niets om en laten hem maar lekker lopen.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 01:21

Tips van Russel klinken goed!

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 10:23

zou het niet mogelijk zijn om toch vertrouwen te kweken, maar los te laten lopen?
want gegarandeert, als het aan het oor komt dat het paard gevangen is en tam is, dat de "oude eigenaar" er terug achter komt!

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 15:28

Wat spannend!
Ik hoop dat het lukt!

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:17

Wat gaaf om in Australie te wonen!!!
Ook heel gaaf, zo'n wild paard!!!
Ik kan je geen raad geven, behalve dan heel langzaam opbouwen en proberen geen stappen terug te doen(in ontwikkeling, succes enz.)
Ik hoop dat het lukt, succes!!!

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 08:54

Lopen er bij jullie in de buurt geen wilde paarden trouwens? Ik zou eigenlijk wel verwachten dat een ontsnapt paard zich aan zou sluiten bij een kudde paarden als hij die tegenkomt? Je weet het geslacht nog niet toch? Als het een merrie is dan lijkt me dat ze wel ingeschaard wordt door de hengst van één of andere kudde???

(Of heb ik nou allerlei wildwest verhalen in mijn hoofd ??? Ik ben het natuurlijk niet gewend dat er zomaar paarden rond lopen )

Misschien helpt het als je je eigen paard meeneemt (las volgens mij ergens dat je die hebt...)?

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:11

en heb je het paard alweer gezien ???

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 13:16

Wat gaaf allereerst al dat je in Australië woont zeg! En daarnaast natuurlijk ook super dat je zo'n wil paard achter huis hebt.

Lyonesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:14

Ben ook erg nieuwsgierig. Dat van die waterbak vind ik een hele goede tip! Had ik zeker gedaan!
Kan hij ook bij jullie paarden komen? Of staan die s 'nachts binnen?

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:06

Haha het klinkt wel heel apart als ik eerlijk mag zijn Zo *penny*, echt een droomverhaal. Wel erg gaaf dat dit dus ook echt mogelijk is op de plek waar je woont.

Tja tips, dit is niet iets wat wij hier dagelijks meemaken maar als ik jou was zou ik denk ik elke dag naar dezelfde plek gaan waar het paard rond hangt, dan wat groentes ofzo neerleggen (iets waar hij niet ontzettend dik van wordt ) en dit gewoon een hele tijd volhouden.
En uiteraard erbij gaan zitten, doen alsof je neus bloedt en lekker praten: zo went hij aan jouw stem en zal hij je herkennen waardoor hij meer vertrouwen krijgt.