Hebben jullie de naam van je paard zelf kunnen verzinnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 13:30

Voordat ik mijn paard kocht heb ik haar verzorgd en heb er toen eigenlijk nooit aan gedacht om haar naam te veranderen want ze was toen toch niet van mij, ik weet niet of ik haar naam nou egt mooi vond ik weet wel dat ik het een rare naam vond. En nu ben ik het gewend en ben er heel tevreden mee. Ze heet Bleikja.

Haar veulen het ik wel zelf een naam kunnen geven, die heet Æsa (spreek je uit als aisa)

Memuska

Re: Hebben jullie de naam van je paard zelf kunnen verzinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:11

Memuska had haar naam al en die vind ik zelf wel leuk, ik noem haar gewoonlijk wel Mushje
Margriet heet officieel Marjolien van de Herdershoek, maar ik vind Marjolien geen naam voor een trekpaard Haar vorige eigenaar noemde haar Margriet, dus daar hebben we het op gehouden.
Tarzan was naamloos, en die heeft zijn naam gekregen van Tom z'n vader (van wie ie ook eigenlijk is), omdat hij zo stoer is.

Diana_14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 16:37

Nee, hij heette al zo. Maar ik ben wel tevreden met Quintus, ik heb de naam nog nooit eerder gehoord.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:26

Ik heb mijn Haflingerruin gekregen toen hij drie jaar oud was. Hij heeft Duitse papieren, en in Duitsland hebben ze nooit de moeite genomen om hem een naam te geven. Was ik erg blij mee, want ik wist wel een toepasselijke. Bij Haflingers hoort bij hengsten/ruinen de naam altijd te beginnen met de beginletter van paps. Mijn ruin komt uit de M-lijn, en het is een echte Maëstro. Dat is dus zijn naam geworden

sammetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:30

Mijn paard heet Annelie. Heb ik niet zelf bedacht, zou ik ook nooit kiezen maar heb het wel zo gelaten. Op de een of andere manier past die naam bij haar.

Als ik haar zelf een naam had gegeven had het iets met vrijheid te maken hebben gehad, omdat ze op bevrijdingsdag (5 mei) geboren is.

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:41

Mn haflinger heette op haar stamboekpapieren Tosca van Vries
gewoon zo gelaten

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:46

Dennis heette al zo. Roosje ook. Uk heette Unique en daar heb ik Ukkie van gemaakt.

Senna heb ik wel zo genoemt. Dit jaar komt X/Y/Z er, maar hoe hij precies gaat heten, nog geen idee.

Lotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:51

wel, ik heb een paard op het oog maar de naam die ze hem hebben gegeven zint me niet zo. Daarom ben ik van plan er Noble voor te zetten (nobel in het engels..omdat het paard een nobel en eervol dier is) en mijn achternaam langs moeders kan is Noblesse ..dus .Zo boud het paard zijn naam en word het toch iets chiquers voor op wedstrijd

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:56

Mijn ene pony heet officieel Victory-Boy, een mooie naam maar wel wat lang. Daarom werd hij meestal Victor of Vick genoemd en dat vind ik weer geen mooie namen. Ik zat te twijfelen tussen de namen Nightshade en Shadow (vanwege z'n kleur), maar het is toch gewoon Victor (Vick, Vickie) gebleven.

M'n andere pony heet officieel Specterton Jan, echt superlelijk! De vorige eigenaar vond dat kennelijk ook, want die noemde hem Mouse. Dat vind ik wel een leuke naam en het past echt bij hem, dus zo heet hij nog steeds. Hadden zij hem bv. Jan genoemd, dan had Mouse nu waarschijnlijk Spekkie geheten.

dell_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:04

We moesten namen kiezen voor de veulens. En ik had Amaretto gekozen voor eentje en die heb toen ze een 4 maanden was gekocht. Dus heb de naam zelf kunnen kiezen.

Suzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:46

Ik heb gewoon de naam van mijn paard laten aanpassen bij het stamboek.
Van de fokker had ze de naam Sandra gekregen. Aangezien ze uit de opfok kwam toen ik haar kocht, was ze nog helemaal niet aan een naam gewend. Toen heb ik mijn merrie naar mijn favoriete stad genoemd: Sydney. (Vond het ook leuk klinken, en zo hield ik dezelfde beginletter erin) Bij het overschrijven van het stamboek papier op mijn naam als eigenaar en het aanvragen van een paspoort, heb ik meteen gevraagd of de naam aangepast kon worden. Geen probleem, dus nu staat ze ook met haar roepnaam in het stamboek geregistreerd.

Auky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:53

Nee, ik heb de naam Auke niet verzonnen, die had 'ie inmiddels al 12 jaar..

In het begin vond ik het maar niets, maar ik eraan gewend ben, vind ik Auke toch wel een leuke naam. Maar toch noem ik hem nog steeds altijd Auky

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:03

Hij heet Vivaldi op zijn papier. VRESELIJKE naam toen. Dus, wij hebben zelf zitten bedenken, maar er kwam niks leuks uit. Toen hebben we zijn naam maar zo gelaten. Na een tijdje wen je er wel aan, nu is vivaldi een 'gewone' naam voor mij!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:54

mijn paardje heet officieel amanda van 'd olde stee...
noujah 10 keer niets....past niet bij haar...en al helemaal niet bij mij
dus bedacht ik toen samen met mijn broer kashmire le cheval unique....
maar was toch nog niet helemaal tevreden.....
en nou is haar naam Bijou le Cheval Unique......

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:05

Django is bij ons geboren en heeft de naam gekregen van een paard op een manege waar ik reed toen ik 8 was, ik heb altijd geroepen dat als ik later een eigen paard zou hebben dat hij dan Django zou heten.

Zijn moeder heb ik Dunya genoemd, mijn dochter keek op dat moment altijd naar die serie van Dunya en Desi.

Feleena heb ik vernoemd naar een liedje dat mijn man altijd voor me draaide op zondagochtend

Vero heette al zo toen ik hem kocht, en dat hebben we zo gelaten.
Phiona heet zo op papier, en is een prima naam voor haar.

Charming "Phoebe", heette eigenlijk Spekkie nou dat vond ik dus geen naam voor een ponytje van amper 70cm dus dat hebben we veranderd.
Het was trouwens het snoepje, want haar broertje heet Smartie. Ze is nu vernoemd naar Phoebe uit de serie Charmed.

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:09

Nee toen we haar kochten was haar naam al Golden Flame

Zo gelaten, vond het altijd een mooie naam, Gouden Vlam, als de zon op haar scheen was het idd een goud vlammetje

meestal korte ik haar naam af tot flame/flamepje

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:19

Nee, ze heette al Pamba en ik vond het eigenlijk wel een leuke naam voor een fjord

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:27

nop, hij heeft altijd al zo geheten, Zenith .

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:42

Die van mij had ook geen naam zover we wisten. Een naam bedenken was erg moeilijk, dus het is heel origineel geworden; Bonny!!!

Ik weet niet of jullie ooit heeeeel lang geleden Bianca-boekjes hebben gelezen, die had een kleine pony en die heette Bonny. En ach, Bonny past ook nog wel bij een bonte. Hihi, laten we het simpel houden.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 00:34

Toen ik mijn tinker kocht, had ze nog geen echte naam. wel een handelsnaam: McMuffin. Die heb ik toen veranderd in Tosca. Vond ik altijd al een mooie naam. Een vriendin vond McMuffin echt helemaal cool, maar ik vod het geen echte naam. Ik zag me al roepen; Muffie of Muffin ofzo.
Mijn shet heet op papier Vera, en daar reageerde zo al op. Dus dat heb ik zo gelaten. Ik heb er wel lang aan moeten wennen, maar nu roep ik meestal Vera de muis.

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 00:37

Nashida heette al zo en vond het niet zo'n leuke naam. Dus probeerde ik een naam te bedenken die er op leek en wel leuk was. Na een paar weken kwam ik op Nevada maar toen was ik al zo aan de naam Nashida gewend dat ik haar een Nashida vond en geen Nevada . Hehe, zelfde had ik met mijn hond bedenk ik nu... Nieuwe naam bedenken werkt dus niet zo blijkbaar bij mij .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 01:39

Ja, van 3 hebben wij de namen zelf verzonnen. van de andere 3 niet

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:07

Nee, mijn paard heette al zo. Wss komt er wel nog een naam bij als sportnaam.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 13:01

Nee ik heb hem niet zelf verzonnen. Ze heette al Purante toen ik haar kocht en zo staat het ook op d'r papier. Dus ik laat het maar zo, meestal noem ik haar toch dokus ofzo

maessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 13:26

Mn eerste haflinger die heet Hofnar. Heb ik niet zelf bedacht, maar het past perfect bij hem! Een van de veulens die bij ons geboren is heet Tarlia, die is wel zelf bedacht, weer eens wat anders