Maar weet eigenlijk neit Wist je dat's misschien dat ik zo nog 1tje weet, dus ik zal eens ffuh denken, en dan zet ik er misschien nog wel ffuh een keer 1tje neer
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Maar weet eigenlijk neit Wist je dat's misschien dat ik zo nog 1tje weet, dus ik zal eens ffuh denken, en dan zet ik er misschien nog wel ffuh een keer 1tje neer
Citaat:volgens mij is dit niet allemaal waar, want de jongste moeder is 8 en er wel albino paarden bestaan

Citaat:volgens mij is dit niet allemaal waar, want de jongste moeder is 8 en er wel albino paarden bestaan
Ze was op dr 3de al ongesteld. *moet er niet aan denken.* andiamo97 schreef:Wist je dat je voor je echt begint met rijden je eerst 10 min lekker moet stappen, omdat anders de gewrichten van je paard op ten duur sneller verslijten???
Pas na 10 min komt er gewrichtssmeer vrij waardoor de gewrichten soepel kunnen bewegen zonder dat er op de lange termijn gewrichtsslijtage optreed. Dit zeg ik omdat ik vaak van die blije troela's al na 3,5 min stappen met hun pony/paard door de bak zie galloperen.
onbegrijpelijk... 
rudi schreef:wist je dat het goed is voor je paard om ook eens via de rechterkant op te stappen? Mensen stappen altijd links op, omdat vroeger aan de linkerkant de zwaarden zaten, bij het opstappen zouden ze in de buik van het paard steken wanneer je dat via de rechterkant van het paard deed. Maar die gewoonte heeft iedereen nu dus overgenomen. Maar als je altijd links opstapt, zet het paard zich altijd schrap naar de zelfde kant en het is dus beter af te wisselen!
Dat geld ook voor het lopen naast je pony. Je pony raakt zo gewend aan dat je altijd aan de zelfde kant loopt, dat hij altijd zijn half automatisch naar die kant beweegt wanneer er iemand naast hem loopt! Ook goed dus om af te wisselen!
Farouche schreef:ik stap ook minimaal 10 minuten in, heb ook een paard met hoefkatrol
merrieveulen schreef:
wist je dat luizen dodelijk kunnen zijn voor paarden?
merrieveulen schreef:
wist je dat luizen dodelijk kunnen zijn voor paarden?
_Marleen_ schreef:Wist je dat (de meeste) paarden banaan lekker vinden?
xxx
love_mickey schreef:_Marleen_ schreef:Wist je dat (de meeste) paarden banaan lekker vinden?
xxx
MIjn verzorgpony vind ze heerlijk!
Chrisje92 schreef:x Een isabelhengst van Augustus de tweede, Koning van Polen (1697-1733), had een maantop van 2 meter, manen van 5 meter en staartharen van 6,8 meter. Deze uitzondering zou wel vaker voorkomen bij isabelkleurige dieren.
wowie:P
Maar, heb je wel 'ns nagedacht hoelang 6,8 meter is? Als dat paard bij ons op zolder zou staan en z'n staart uit het raam zou hangen, zou je zowat naar boven kunnen klimmen
hasten schreef:Handig topic dit!
wist je dat een paard ong. 40 tanden en kiezen heeft?
Memuska schreef:Wist je dat Biotex geweldig is om geelgeworden paardenstaarten weer wit te krijgen? Idem dito met betadineshampoo!
Joyceee schreef:Chrisje92 schreef:x Een isabelhengst van Augustus de tweede, Koning van Polen (1697-1733), had een maantop van 2 meter, manen van 5 meter en staartharen van 6,8 meter. Deze uitzondering zou wel vaker voorkomen bij isabelkleurige dieren.
wowie:P
Ahum.. niet dat ik wil zeggen dat het niet waar kán zijn hoor, en dat je liegt enzoMaar, heb je wel 'ns nagedacht hoelang 6,8 meter is? Als dat paard bij ons op zolder zou staan en z'n staart uit het raam zou hangen, zou je zowat naar boven kunnen klimmen
![]()
En 5 meter lange manen, wat zal dat beestje ongelukkig gelopen moeten hebben, met zo'n lange sleep![]()
Het zal best waar zijn hoor! Daar niet van, maar ik vind het nogal sterk klinken zegmaar..
Ohoh, ik heb d'r ook nog 3 gevonden:
[x]
Het grootste paard was 2,19 m, en woog 1524 kilo!
[x]Het kleinste paardje was 35,5 cm en woog 9 kilo
[x]Het oudste paardje werd 62
Oke, dat wist waarschijnlijk iedereen al, maar toch
Xxits_miixX schreef:
jongste moeder was wel 5 jaar.Ze was op dr 3de al ongesteld. *moet er niet aan denken.*
sunrice schreef:Xxits_miixX schreef:
jongste moeder was wel 5 jaar.Ze was op dr 3de al ongesteld. *moet er niet aan denken.*
Wist je dat, ik dit heel erg vreemd vind, want wie gaat nou een kind van 5 zwanger maken??
En wist je dat ik dit een heel leuk topic vind
Xxits_miixX schreef:Citaat:volgens mij is dit niet allemaal waar, want de jongste moeder is 8 en er wel albino paarden bestaan