Centrale onverantwoordelijke paardenacties en herinneringen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Noraly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:46

achgossie,

als ik bij de pony's kom doe ik ook nog de raarste dingen hoor..
Laatst stapte ik op lady (tinker) zonder zadel, hoofdstel alleen met halster en halstertouwtje. Ze was in geen half jaar onder het zadel geweest..
Nou dat merkte ik.. ik ging even rijden en ik reed dus in een weiland wat ong. 7 keer zo groot als een normale bak is. en ze neemt haar hoofd op en scheurt zo terug naar haar vriendje. Ik 3 dingen doen, haar laten scheuren wat tenkoste van mijzelf ging. (wat dan brak ik mijn benen door het hek, zij kon er wel doorheen maar ik niet) Haar laten omdraaien en kunnen uitglijden, of haar ergens tegenop sturen. Nou ik koos in alle snelheid voor dat laatste. BONK.. haha lady tegen het stroomdraad aan. Ik was echt boos.. en lady blijkbaar ook. Toen ben ik naar stal gegaan, heb het zadel opgeflikkerd.
Toen ben ik in alle rust naar het weiland gegaan, en ben verder gaan rijden alsof er niets ana de hand was..
Afbeelding
Toen was ik nog even een laag sprongetje gaan springen. Na 3 keer had ze er geen izn meer in en scheurde weer weg. Ik zette haar tegen een paal op.
Toen heeft ze het niet weer gedaan.
ACHJA..

Ik heb nog ergens een filmpje van wij in dat weiland van stap naar galop, racen tegen mijn vriendin..

Owja en natuurlijk zo hoog mogelijk springen, deden we altijd. Ik niet, ik durfde het nooit.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=OYWYH6LH
Haha, zelfs nog in een natte bak zonder cap

Nu rij ik paarden, heel ander verhaal. Daar rij ik netjes volgens de regels. Kheb me lol gehad, krij nu liever richting prestatie

Junsterrr

Re: slechte/foute foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:42

ja ja is echt zo zogenaamd allemaal netjes maar vroeger de gekste dingen gedaan haha.. Ja echt wel als je daar aan terug denkt is echt super

Essiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:56

Haha allemaal van die lollige dingen!
Toen ik allemaal van die shetjes verzorgde ging ik ook altijd der op crossen door het weiland nou en bijna altijd viel je er wel af omdat ze zo hobbelde:P
Nu heb ik verzorgpaard maar ga echt niet crossen ofz want dan hou ik haar echt niet en weg is pony dan:P

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 15:55

hebben jullie geen foto's dan ergens in een oude doos??? of misschien dat het nog geneens zo lang geleden is geweest en heb je het op je digi staan....

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:07

ooh ik ken dit!
leuk zon topic voor mij is het niet echt vroeger (A)
2 jaar terug ofso! toen Kell en ik nog de shetjes deden! leuk man
keihard crossen langs de slootjes (A) onverandwoordelijk weten we (A) zonder cap.
rijden terwijl het sneeuwde was natuurlijk helemaal GE-WEL-DIG maar achteraf toch niet echt slim! maarja daar denk je op dat moment niet aan (A)
keihard crossen zonder zadel en met halster op een buitenrit gevolg dat ik der later keihard af donderde naar een mini pretbokje hahahahah gym te paard (A) ratslag proberen te maken enzo (A) cowboytje spelen!
HILARISCH!

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:08

essiejj schreef:
Haha allemaal van die lollige dingen!
Toen ik allemaal van die shetjes verzorgde ging ik ook altijd der op crossen door het weiland nou en bijna altijd viel je er wel af omdat ze zo hobbelde:P
Nu heb ik verzorgpaard maar ga echt niet crossen ofz want dan hou ik haar echt niet en weg is pony dan:P

GEWELDIG hé shetjes!

Mloes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:20

Haha leuk dit
Ik rij ook regelmatig zonder zadel en met halster. Tijdens een buitenrit laat ik haar gewoon los grazen, dat ze gewoon weg kan lopen bijv. Als je dr over nadenkt.. Super onverantwoordelijk. Maar denk dat als je je pony goed genoeg kent enzo.. Waarom niet? Tis altijd nog goed gegaan Verder.. Ik moet met cap rijden, maar heb zo'n heel makkelijk dekje waar je je cap heel makkelijk aan vast kan mkn zonder dat je dr verder last van hebt
En vroeger .. Zonder zadel op n geflipte shet, keihard door de bak racen en dr op zn tijd eens weer voorover afgelanceerd worden .. Sjaaah

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:31

helaas geen foto's maar ik ben wel een illegale boscrosser Overigens wel met cap en bodyprotector

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:44

Ik reed best vaak buiten zonder zadel en hoofdstel... OOk springen trouwens. Nu doe ik het nog steeds weleens, maar dan alleen in stap.
(denk die benen maar even weg hier )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze foto's zijn wel al 2 jaar oud hoor....

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 23:19

leuk toch, zie graag foto's hihihi

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 23:34

Tja, dezelfde pony van toen ik nog klein was, is nu weer het slachtoffer bij een nieuwe lading kinderen (en af en toe ook volwassenen):
Met z'n tweeën rijden moet kunnen, plek zat:
Afbeelding
Altijd maar dat zitten op een paard, dat kennen we wel, zelfs als we nog maar zes zijn. Dan maar staan, en ff zwaaien:
Afbeelding
Mama kan er ook al op staan (fotograaf was die jongen van zes, dus beetje bewogen haha):
Afbeelding
Nieuwe variatie: één staan en één zitten:
Afbeelding
En vooruit, voor old-times-sake: ik ging ook nog even staan:
Afbeelding

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 23:53

hele leuke foto's en super brave pony!!! tja ook dat deed ik met de pony's maar heb daar volgens mij geen foto's van

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 00:12

Whow, dit is bijna echt zo´n `vroegah`, toen alles nog beter was- topic.
Dan heb ik ook nog wel een leuke anekdote:
Vroeger hadden we van die hele smalle steile bermpjes langs onze weg. M´n vriendinnetje ging met haar pony in de ene berm en ik met mn pony in de andere berm, onze buurjongen met zn brommer op de weg tussen ons in en scheuren maar... en de buurjongen zou dan op de snelheidsmeter van zn brommer zien hoe hard we gingen... hij kon ons geeneens bijhouden ( dat vriendinnetje rijdt nu lichte tour dressuur... Zo zie je maar weer dat crossen goed is voor je dressuur! )

Op een vrije middag met een paar vriendinnetjes om de beurt op mn pony en dan rondom een stuk weiland galoperen. Natuurlijk ging het erom wie de snelste tijd maakte . en hiermee vermaakten we ons een hele middag lang... Arme pony... Wisten wij veel

Maar altijd wel met cap!!! Want als mn ouders me zouden betrappen zonder cap op de pony, dan zou de pony weer weggaan. dus dan wil je wel.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 00:43

reeskees schreef:
Whow, dit is bijna echt zo´n `vroegah`, toen alles nog beter was- topic.
Dan heb ik ook nog wel een leuke anekdote:
Vroeger hadden we van die hele smalle steile bermpjes langs onze weg. M´n vriendinnetje ging met haar pony in de ene berm en ik met mn pony in de andere berm, onze buurjongen met zn brommer op de weg tussen ons in en scheuren maar... en de buurjongen zou dan op de snelheidsmeter van zn brommer zien hoe hard we gingen... hij kon ons geeneens bijhouden ( dat vriendinnetje rijdt nu lichte tour dressuur... Zo zie je maar weer dat crossen goed is voor je dressuur! )

Op een vrije middag met een paar vriendinnetjes om de beurt op mn pony en dan rondom een stuk weiland galoperen. Natuurlijk ging het erom wie de snelste tijd maakte . en hiermee vermaakten we ons een hele middag lang... Arme pony... Wisten wij veel

Maar altijd wel met cap!!! Want als mn ouders me zouden betrappen zonder cap op de pony, dan zou de pony weer weggaan. dus dan wil je wel.

Jah, heb ik ook gedaan! Weer met de palomino van hierboven (je zou bijna medelijden met haar krijgen haha). Op de terugweg van de ponyclub (dus terug naar stal, wilde ze lekker hard), in de berm naast een fietspad, pony voluit laten gaan (maar niet nog extra gas geven, was niet nodig). Mijn broer fietste ernaast met zn fiets, was toen nog fanatieke sporter, dus die kon me nog bijhouden. Snelheid op de teller: 45km/p uur...best leuk voor een D-ponietje. En tjah, nog steeds zonder cap hé.

rOmii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:24

Vet joh ghehe 92 toen was ik net geboren
ik rijd ook wel eens zonder zadel cap of hoofdstel hoor :p alleen op joyce omdat ik haar echt vertrouw

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:53

Afbeelding

Rijkleding ?

Ik rijd eigenlijk bijna niet in rijkleding, en voor de rest rijd ik ook tegenwoordig vaak alleen met halster buiten ! Maar wel met Cap !

De pony is pas 3,5 (helaas ben ik niet bang aangelegt, waardoor ik *ik geef toe* ook wel onverstandige doe)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:11

Ik heb ook wel eens rare dingen gedaan
Zo ben ik zonder zadel achterstevoren gaan galopperen. Duurde niet lang want ik gleed steeds verder naar achteren totdat de pony er genoeg van had en een bok gaf

Ook ben ik wel eens over m'n broertje heen gesprongen.
Hij stond erop dat hij onder de hindernis zou gaan liggen, nou oke als jij het wilt

Weet niet of ik nog wel foto's heb, maar zal eens gaan zoeken

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:21

ik ben ook welleens met z'n tweeen op een pony gaan zitten en dan zonder zadel, en dan zonder cap , ik heb ook gesprongen met een cap die veel te klein was en ik heb welleens op een pony in een weiland gezeten met alleen een halster was eigenlijk best gevaarlijk, want je kan nooit weten wat er gaat gebeuren

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 13:29

over je broertje heen springen>??? nee dat nooit maar wel over de shet.. die hadden we dan tussen strobalen gezet.. totdat een voorbijganger er wat van zei dat hij het onverantwoord vond dat we over die shet heen sprongen!! 'hoezo?? mn pony kan kei goed springen hoor , was dan mijn commentaar!!"
tja eigenlijk had die man wel gelijk, maar zo zagen wij het niet haha

missymb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:36

Ik vind het echt leuke actie foto's hoor, dat je zonder nix rijdt stoort mij echt niet hoor, belangrijkste is toch dat jij en je paard plezier hebben, ik vind tis je eigen verantwoording dat je zonder cap rijdt daar heeft verder toch niemand wat mee te maken?!(behalve als je vriend/in, familie of directe naaste er iets van zou zeggen)en dan nogmaals je maakt ZELF die keuze....ps ik zou willen dat ik zonder zadel en alleen een halster kon rijden helaas ben ik een scheiterd en durf ik dat dus niet ha ha!!...(behalve in de zomer dan)..

o0oJamieo0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:54

Ik had eerst ook 2 verzorgshetjes en 1 was een hengst en daar reed ik ook op. En toen ging ik zonder zadel met halster en halstertouw(wel met cap!) rijden. Eerst was die wel braaf tot hij zoiets had van JAH DOEI en rent zo een schuilstal in, maar ik hing dus aan die stal whaha

marthine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:36

ik ga nog bijna elke dag zonder zadel en hoofdstel rijden effies naar de stal haha en inmiddels hij is 3.5 luistert hij super naar alleen beenhulpen en gewicht maar het is gewoon ontzettent tof om zonder zadel hoofstel enz te galopeeren
dan voel pas wat eenheid met je paard/pony betekend
maar natuurlijk is het niet al te veilig
maar okj als ik naar de stal rijdt vanuit het weiland ga ik er altijd zonder halster en halster touw op hij loopt inmiddels braaf naar stal dus ja waarom niet

groetjes

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:04

Ik heb neit zulke fotoos, ben nu ook nog maar 13
idd, ik weet nog wel dat ik vroeger altijd en leggin aan had.
Nu heb ik er niet 1 meer haha.
Wel leuk, volgens mij heb je dus wel een hele erge band met hem, anders ga je neit zo ffies galoperen enzo.
Echt geweldig

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:19

owja, en ik ben ook nog op een welshje, die in draf voor geen meter zat, met doorzitten, met halstertje en touwtje.
En dan draven, galoperen, stappen..
Over balkjes, springen maar niet Want daar sprong ze mega veel hoger over dan dat de sprong was.
En op een hele lieve haflinger lekker zonder zadel galoperen enzo.
daar heb ik eventueel nog wel filmpjes van als julie die willen zien

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:25

Toen vond ik het heel normaal, maar nu denk ik; een 10 jarig meisje, in badpak en op je slippers een pony laten voeren die je net een paar maanden hebt. (ik ben het meisje dus)

Afbeelding

Tja en dit doen we ook zo nu en dan nog
Afbeelding