Vandaag binnengekomen; modelpaard Joifull Noise

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 01:22

karoliena schreef:
@ Cassidy: Hoe zit het met de verzendkosten bij die winkels? Is dat een beetje te doen of niet?

Het is altijd goedkoper om meerdere modellen uit USA bijv. te laten komen. Verzenden is zo'n 20 -23 Euro, verdeel dat over meerdere modellen en het komt per model goedkoper uit. Je kunt als je via particulier koopt (bijv. Ebay) altijd vragen of ze de waarde van het pakket bij de declaratie verlagen, dan komt de douane niet zo koud op je dak. Officiele winkels beginnen daar echter niet zo vaak aan.

Mijn nieuwste aanwinst is een geetched model. Het is een originele Breyer waar de maker met een heel scherp Stanleymes kleine krasjes in de verf heeft gemaakt, zodat het resultaat een Appaloosa is met de textuur van de haren er in, en er is bij het maken van het model echt rekening gehouden hoe de haarrichting verloopt bij echte paarden.

Het originele model heeft er zo uitgezien:

Afbeelding

En dit is het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:00

Zo die is ecth super geworden. Weet jij ook zo particulieren die regelmatig leuke verkopen in Nederland?

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:08

Ja die weet ik wel. Via het forum van Horse Pleasure (link is hierboven al eerder genoemd) worden regelmatig hele mooie modellen aangeboden, of kun je mensen vinden die misschien bereid zijn om bestellingen te combineren teneinde verzendkosten te besparen.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 23:18

Jopeie, mijn vriend had een verassing voor me en die is vandaag gekomen. Hij heeft stiekem Seabiscuit en War Admiral in Amerika besteld. Ze zijn heel stoer.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 01:34

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten....ze zijn allebei heel stoer.
Heb je de Traditional of de Classic versie?

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:01

Dank je, de classics net als mn andere paardjes. Deze zijn ecth geweldig zeg. Als ik die vergelijk met de andere zijn deze veel beter gemaakt.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:17

Voorheen waren de modellen " made with pride in the USA" maar de laatste tijd gaat er heel veel naar China toe, ook wat Breyers betreft. Daar zijn niet alle Amerikaanse Verzamelaars blij mee, maar ik moet zeggen dat het de kwaliteit van de modellen wel ten goede komt.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:35

Deze zijn echt veel mooier van kwaliteit dan de andere classics die ik had. Ik vind het dus niet erg.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:46

Wees er maar zuinig op, de originele molds van de oude classics zullen niet meer worden uitgegeven. Breyer heeft de rechten van de mold van Hagen Renaker overgenomen, en de periode dat ze gebruik mogen maken van de molds is nu verstreken.
De oude Hagen Renaker molds ga je dus niet meer zien...alleen degene die Chris Hess heeft gemaakt, en alles wat er daarna nog is gemaakt.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:16

Ohh, Heb geen idee wat die van mij zijn eigenlijk.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 01:14

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 11:40

Wat leuk om te zien he bedankt.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:13

Mocht je willen weten wat je ander modellen zijn, kun je even kijken of je ze hier kunt vinden:

http://ponylagoon.muerte.net/index.shtml

Een overzicht van de Breyers per mold vind je hier:

http://ponylagoon.muerte.net/breyermoldslist.shtml

En misschien zie je zo wel een model langskomen dat je erg leuk vind, dan kun je gericht gaan zoeken. Er staan ook prijsindicaties bij, maar die kloppen niet altijd. Het is vooral op Ebay wat de gek er voor geeft.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:17

Leuk, kan alleen niet precies dezelfde vinden wel het zelfde model mar met een andere kleur

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:41

Oh crap... Nu ben ik ook met t virus aangestoken en ik ben zo onwijs blut altijd... Is erg vervelend zoiets. Maar ik blijf dit topic wel even volgen

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:56

Welkom bij de club der ongeneeselijk verslaafden van de surrogaat versie van het echte paard . Modelpaarden hoeven niet duur te zijn. Een Stablemate kost ongeveer net zoveel als een pakje sigaretten, of twee drankjes in een cafe/bar...

Mocht je overigens geinteresseerd zijn in een community over modelpaarden, moet je hier even kijken:

http://www.modelhorseblab.com/

En op Yahoogroups vind je het Haynet, een van de oudste communities op modelpaardengebied....

http://www.yahoogroups.com/group/Haynet/

En tweedehands modellen zijn o.a. hier te koop (als je het al niet via Ebay wilt doen)

http://groups.yahoo.com/group/HaynetExchange/

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:01

Dank u voor dit hartelijk welkom , ik zal als ik terug ben van mijn wekelijkse mestkar-leeg-avontuur de links even gaan bekijken. Zie net wel dat mn zakgeld is gestort dus dat is mooi. Sigaretten en drank heb ik niet nodig dus dat is ook goed Heb vrijdag met een vriendin afgesproken, gaan we eens kijken of er wat leuke Stablemates te krijgen zijn in ons stadje.

Edit: kan mijn mest-adventure nog wat uitstellen, heb me even aangemeld bij Haynet. Op die andere site vroegen ze van wie ik de site heb gekregen bij het registreren, hoe heet jij daar, Cassidy? Of hoef ik je niet te noemen?

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:14

Ik ben niet geregistreerd op Blab, lees alleen mee.
Overigens gaat het moeilijk worden om te proberen in de stad wat stablemates te vinden....ook die vind je niet in de speelgoedzaken.

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:48

Die zijn echt gaaf zeg!
Ook leuk dat je ze kunt overschilderen enzo

Karmandi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 14:17

Ik heb ook twee Breyers en ben van plan er nog meer aan te schaffen(zodra ik ontdekt heb waar).
Cassidy: die Blue Suede Shoes wil ik ook nog wel , ik vind hem echt prachtig!

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:00

Hm misschien dat ik dat ook maar gewoon doe, ik ben al van zoveel forums (fora?) lid, en ik vergeet altijd van welke en plaats eigenlijk nooit wat.
Denk inderdaad niet echt dat ik hier wat zal vinden, maar als ik toch ga kan ik net zo goed even kijken. Zijn er zaken die modelpaardjes verkopen, of is het echt meer iets wat je over internet verzamelt?

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:57

In Nederland zijn er geen adressen meer waar je echt naartoe kunt, voorheen had de Holco Publications (uitgeverij van de Penny) een dealerschap, maar in Duitsland en Belgie vind je ze wel in sommige winkels. Maar daar zijn ze dan is erg duur. Er is een adres in Brussel, een adres in de Panne (Belgie) en twee adressen in Duitsland. In Engeland zijn er wat meer.

Een lijst met winkels buiten de US vind je hier: http://www.breyerhorses.com/cgi-bin/nonusdealers.cgi

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 09:27

KarmY_LoVeR schreef:
Ik heb ook twee Breyers en ben van plan er nog meer aan te schaffen(zodra ik ontdekt heb waar).
Cassidy: die Blue Suede Shoes wil ik ook nog wel , ik vind hem echt prachtig!

Blue Suede Shoes zal alleen dit jaar worden uitgebracht, dus als je hem hebben wilt heb je een heel jaar de tijd...

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:38

chavello

Re: Vandaag binnengekomen; modelpaard Joifull Noise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:22

het zecht me heel eerlijk gezecht niet zo veel
maare dat ding is wel mooi hoor