paarden worden ook gebruikt als proefdieren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ellebel

Re: paarden worden ook gebruikt als proefdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:22

Wat ik me afvraag he... lezen sommige mensen uberhaubt de reacties wel of lezen ze alleen maar het woord "proefdieren" en zetten dan meteen een reactie "ohhhhwww wat sielugh" neer Dankzij zulke mensen is het dus erg moeilijk om samen naar oplossingen te zoeken...

carola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:10

Hahaha, ja, maar dat zijn wel de penny's Ellebel! Die lezen alleen de penny, verder niets.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:39

Man, man, man .. sommigen weten toch echt niet waar ze het over hebben ...

Even over dat bloedprikken.. zelfs als je het op mensen oefent ga je mij niet wijsmaken dat je het daarna bij een paard ook kan Lijkt me toch net even iets anders ...

Ik ben totaal niet op de hoogte wanneer je wel/niet proefdieren mag gebruiken .. maar ik vind als het nodig is voor medische doeleinden en er is geen andere oplossing dan moet dat kunnen .. Hoe wil je anders ooit ergens komen of hoe wil je ziekten gaan genezen?

Test maar op mensen uit .. tuurlijk .. Plaats jij maar eens een advertentie dat je een medicijn wil uittesten, maar je hebt geen flauw idee wat de nevenwerkingen zouden kunnen zijn of hoeveel kans er is dat je eraan sterft ... Ben benieuwd hoeveel reacties je gaat krijgen ...

Trouwens, die medicijnen die ze op mensen uittesten (dus van die advertenties enzo) denk je echt dat die niet eerst op dieren zijn uitgetest? Eerst kijken wat er met de dieren gebeurd, meestal in het begin muizen, daarna ratten, daarna weet ik het niet .. Dan bij gezonde mensen en daarna pas bij zieken ... Dus echt simpel is het allemaal niet hoor

Ik vind ook wel dat je moet kijken wat of hoe ... Je hebt bv. van die hokjesdieren .. dat vind ik ook wel zielig .. Heb eens gelezen over laboratoriumbeagles (dus honden) en daar werd ik ook wel niet goed van (waarschijnlijk omdat ik er zelf een beagle heb ). Maar het is ook vaak als die dieren een tijdje proefdier zijn geweest en er niks ernstigs mee aan de hand is enzo dat ze gewoon verkocht/weggegeven worden om verder te leven als gewoon dier ... (al heb je met zo'n beestje meestal heel veel leed).

Maar als je die paarden ziet ... die hebben een beter leven dan heel veel eigenaarspaarden of manègepaarden Ik heb het wel zo dat ik minder moeite heb met bv. muizen als proefdier dan met honden of paarden ofzo ... Maarja, misschien ook wel omdat je muizen met duizenden kweekt en ze niet zo dicht staan bij de mens (qua gezelschapsdier enzo ... al weet ik wel dat je muizen als huisdier kan houden ).

Bon, tot zover mijn betoog
Conclusie: ik vind dat het moet kunnen als het echt nodig is voor medische doeleinden ... De rest vind ik ook maar onzin, maar is 9/10 ook wel verboden in de meeste landen ...

roooosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 19:32

ik ben blij dat iedereen er zo overnadenkt. En goed om te lezen hoe iedereen erover denkt. Ik ben het met een aantal eens dat niet alle dierproeven wegkunnen gaan. Tenminste niet op dit moment. Er is tegenwoordig zo ontzettend veel mogelijk met computers en dergelijke, dat er ook nu al een hoop dieren gespaard kunnen blijven. Ik ben er voor om deze methodes verder te ontwikkelen zodat in de toekomst mischien wel helemaal geen proefdieren meer nodig zijn. Dat is denk wel heel positief, maar ik vind wel dat er aangewerkt moet worden om het aantal proefdieren te verminderen.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 19:38

roooosje schreef:
ik ben blij dat iedereen er zo overnadenkt. En goed om te lezen hoe iedereen erover denkt. Ik ben het met een aantal eens dat niet alle dierproeven wegkunnen gaan. Tenminste niet op dit moment. Er is tegenwoordig zo ontzettend veel mogelijk met computers en dergelijke, dat er ook nu al een hoop dieren gespaard kunnen blijven. Ik ben er voor om deze methodes verder te ontwikkelen zodat in de toekomst mischien wel helemaal geen proefdieren meer nodig zijn. Dat is denk wel heel positief, maar ik vind wel dat er aangewerkt moet worden om het aantal proefdieren te verminderen.

meeej eens;)

mieamore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:16

proefdieren zijn wel nodig niet voor cosmetica dit is allang achterhaalt, maar wel voor medicijnen niet alleen voor de mens maar ook voor de dieren zelf.
er worden ook regelmatig op mensen uit geprobeerd, of medicijnen werken.
dit is gewoon nodig anders kunnen er geen medicijnen en andere genezing en zijn.
als je paard ziek is wil je toch ook dat het beter word.
dit kan alleen door dierproefen en op de proefmensen zelf.

dus hoe moeilijk het ook is, het is wel nodig.

je kan niet iets produceren en gelijk toepassen.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:04

en alles alles via de pc getest kan worden... wordt het ook uitgevonden via de pc en heb je sowieso geen test figuranten die leven meer nodig..... ach laat het nu net jij of je paard zijn die het door de pc bedachte en geteste medicament niet kan verdragen .... en daardoor komt te overlijden....

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:26

Het is goed om er over na te denken of het niet anders kan, dat is waar. Maar dan kom je er dus wel achter, dat het soms dus écht niet anders kan.

En sommige mensen kunnen beter eerst het topic lezen idd, best wel irritant, zit je net een heel betoog te houden, komt er weer zo'n reactie waar van je denkt.....

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 08:26

Dribje schreef:
Het is goed om er over na te denken of het niet anders kan, dat is waar. Maar dan kom je er dus wel achter, dat het soms dus écht niet anders kan.

En sommige mensen kunnen beter eerst het topic lezen idd, best wel irritant, zit je net een heel betoog te houden, komt er weer zo'n reactie waar van je denkt.....

Zal ik dat eens heel onbeschoft de kop indrukken?

komt ie:

Mrijee schreef:
Arme beesten...... Wat moet en ze nouw bereieken met dierproeven niks doe het tog op mensen echt lekker dom :@

Nouw dit mijn meninggg

JE BENT EEN DOMME MUTS DIE TOTAAL NIET SNAPT WAAR HET OVER GAAT!!!

Zou dit bericht nu aankomen, of krijg ik nu weer half Bokt over me heen

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 08:37

nee, komt niet aan want die leest dit topic niet nog een keer....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 09:22

Hmm ik vind het ook maar naar dat er nog steeds onschuldige dieren worden gebruikt bij proeven en nee, ik ben geen penny maar iemand die voor onschuldige dieren op wil komen. Ze behandelen ze echt niet goed hoor dat is een ding wat zeker is... Ik zal nu wel heel menslievend bokt over mij heen krijgen maar ik doe het lekker toch: Van mij mogen er eigenlijk wel proeven worden gedaan op de ergste gevallen van tbs'ers, moordenaars, verkrachters etc. Ja klinkt raar maar ik vind die mafkezen het meer verdienen dan die arme dieren die mensen nooit wat hebben misdaan. Het enige wat tbs'ers doen is geld opslokken waar iedere normale nederlander voor werkt om toch nooit meer goed terug te komen in de maatschappij, nou laat ze maar eens wat terugdoen vind ik. Jullie zullen mij mening wel raar vinden maar als ik moest kiezen tussen een dier en een kinderverkrachter dan zou die keuze bij mij al zo gemaakt zijn.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 09:25

vraag ik me af of je er dan minder problemen mee hebt wanneer ze schuldige dieren gebruiken voor proeven?????

wat maakt jou dan "beter" dan een moordenaar als jij zo'n persoon zou gebruiken voor proeven?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 09:28

[edit] sorry
Laatst bijgewerkt door Nymeria op 16-01-06 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 09:32

Ikke reageerde op de reactie van Mrijee... omdat die niet het topic door gelezen had

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 09:33

Haha, had het echt niet door! En heb het wel 3x zitten lezen, want ik snapte het al niet (het is nog vroeg)

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 10:55

Lekker nuttig ook om DIERgeneesmiddelen te testen op mensen...
Om maar gewoon eens even 1 van de vele dwarsstraten op te noemen.

Overigens kunnen ze steeds meer in vitro, dus op celkweken e.d.. Op het moment dat dat technisch mogelijk is dan zal, sterker nog dan MOET, ook gebruik gemaakt worden van dergelijke methodes.

Hoop mensen hier die wel blaten, maar er duidelijk niks van weten.

Marijee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:39

ikke schreef:
Dribje schreef:

Zal ik dat eens heel onbeschoft de kop indrukken?

komt ie:

Mrijee schreef:
Arme beesten...... Wat moet en ze nouw bereieken met dierproeven niks doe het tog op mensen echt lekker dom :@

Nouw dit mijn meninggg

JE BENT EEN DOMME MUTS DIE TOTAAL NIET SNAPT WAAR HET OVER GAAT!!!

Zou dit bericht nu aankomen, of krijg ik nu weer half Bokt over me heen

Nou dankje wel... mar het is mijn mening en daar valt niet mee te twisten punt uit dat is gwooon zow ja mag me gerust een domme muts vinden mij best...

Irisamaire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:47

[***] schreef:
Ik vind ook wel dat je moet kijken wat of hoe ... Je hebt bv. van die hokjesdieren .. dat vind ik ook wel zielig .. Heb eens gelezen over laboratoriumbeagles (dus honden) en daar werd ik ook wel niet goed van (waarschijnlijk omdat ik er zelf een beagle heb ). Maar het is ook vaak als die dieren een tijdje proefdier zijn geweest en er niks ernstigs mee aan de hand is enzo dat ze gewoon verkocht/weggegeven worden om verder te leven als gewoon dier ... (al heb je met zo'n beestje meestal heel veel leed). ...

Sorry Sabine, ik moet je teleurstellen. Het kan voorkomen dat die honden inderdaad weggeven/verkocht worden maar dat is illegaal. Die honden mogen niet meer in onze samenleving rondlopen omdat door sommige testen kans op overdraagbare ziekten of ontwikkeling van nieuwe bacterien té groot is. Dit is uiteraard met het uitvoeren van operaties door studenten op dieren niet het geval omdat hier geen medicijnen toegevoegd worden etc. Mocht dat wel het geval zijn (bijvoorbeeld medicijnen om te kijken of het een orgaan behoudt of juist afstoot, etc) dan is er geen twijfel mogelijk. Dag hondje. En die beagles zien er altijd zó schattig uit! maar dat is even off-topic.

Maar trouwens mensen, het ging hier toch om proefdieren voor make-up gebruik? Ik denk dat proefdieren voor medicijnen/operaties/testen/etc in een heel ander topic hoort of niet? Want dan krijgen we uiteraard ook een heel andere discussie....als we dan wel gaan discussieren met standpunten die we direct verdedigen door argumenten, anders krijg je weer zo'n zielig-zielig topic! en we weten dat iedereen het zielig vindt dat make-up op dieren wordt getest toch?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:51

Irisamaire schreef:
[***] schreef:
Ik vind ook wel dat je moet kijken wat of hoe ... Je hebt bv. van die hokjesdieren .. dat vind ik ook wel zielig .. Heb eens gelezen over laboratoriumbeagles (dus honden) en daar werd ik ook wel niet goed van (waarschijnlijk omdat ik er zelf een beagle heb ). Maar het is ook vaak als die dieren een tijdje proefdier zijn geweest en er niks ernstigs mee aan de hand is enzo dat ze gewoon verkocht/weggegeven worden om verder te leven als gewoon dier ... (al heb je met zo'n beestje meestal heel veel leed). ...

Sorry [naam], ik moet je teleurstellen. Het kan voorkomen dat die honden inderdaad weggeven/verkocht worden maar dat is illegaal. Die honden mogen niet meer in onze samenleving rondlopen omdat door sommige testen kans op overdraagbare ziekten of ontwikkeling van nieuwe bacterien té groot is. Dit is uiteraard met het uitvoeren van operaties door studenten op dieren niet het geval omdat hier geen medicijnen toegevoegd worden etc. Mocht dat wel het geval zijn (bijvoorbeeld medicijnen om te kijken of het een orgaan behoudt of juist afstoot, etc) dan is er geen twijfel mogelijk. Dag hondje. En die beagles zien er altijd zó schattig uit! maar dat is even off-topic.

Maar trouwens mensen, het ging hier toch om proefdieren voor make-up gebruik? Ik denk dat proefdieren voor medicijnen/operaties/testen/etc in een heel ander topic hoort of niet? Want dan krijgen we uiteraard ook een heel andere discussie....als we dan wel gaan discussieren met standpunten die we direct verdedigen door argumenten, anders krijg je weer zo'n zielig-zielig topic! en we weten dat iedereen het zielig vindt dat make-up op dieren wordt getest toch?

Ik zeg ook niet dat het gebeurd als er 'k weet niet wat op die beestjes is uitgetest .... Maar heb dat toch al gelezen ... Maar de details ofzo weet ik niet meer is ook al minstens een jaar of 5 geleden (toen we die van ons nog niet zo lang hadden).

Ging het hier dan om proefdieren voor make-up? Gebruiken ze paarden om make-up op uit te testen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:53

roooosje schreef:
Wisten jullie dat er ook op paarden dierproeven worden gedaan?
In 2003 werden er 2797 paarden gebruikt voor dierproeven!(cijfers van afgelopen jaren stonden er helaas niet) En dan is het paard één van de mindergebruikte dieren bij dierproeven. Er worden ongelovenlijk veel ratten, muizen, konijnen maar ook honden, katten, schapen en geiten gebruikt. De diersoorten die ik noem zijn er nog maar een paar uit de lijst voor gebruikte dieren. Proefdieren lijden echt. Er zijn alternatieven!
Dit kunnen we als dierenvrienden toch niet laten gebeuren!?

Ik ben groot paardenfan en houd veel van dieren. Ik ben tegen dierproeven! Ik koop daarom producten die niet getest zijn op dieren.
Ik ben verder geen vrijwilliger of iets dergelijks van Proefdiervrij maar ik vond dat jullie dit moesten weten.

Ik vraag iedereen hier op bokt om ook op te komen voor proefdieren!

Dit kan op verschillende manieren
kijk op www.proefdier-vrij.nl
Hier kun je lezen wat jij kunt doen
en welke merken er proefdiervrij zijn.

Kom op lieve mensen! Je moet er toch niet aan denken dat jou paard zou worden gebruikt voor vreselijke proeven?

Zie hier niks staan dat het om make-up proeven/proefdieren gaat Gewoon dierproeven in het algemeen ...

_Elaine_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:00

weetje wel hoeveel dingen er op dieren worden getesd
en hoeveel onzinnige dingen ( in mijn ogen )
heb je thuis een van deze merken:
Braun
Gilette
Max Factor
Kimberly Clark
Oral B
Pantene
Parker
Palmolive

al deze merken doen dierproeven
en dit is nog maar een kleine selectie ervan

als je wil kan ik proberen de site op te zoeken waar ik deze informatie vandaan heb
( ik houd mijn profielwerkstuk over proefdieren
als je met al die producten rekening wil houden of ze op dieren zijn getesd of niet, dan blijft er weinig over in je huis

Irisamaire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:02

[***], je hebt gelijk, het gaat inderdaad over algemeen.
Hmm oke, dan heb ik niets gezegd over nieuwe topics....dan wordt er in dit topic inderdaad alleen wat geblérd over dat het zóóó zielig is...dacht dat dat ging om make-up testen, daar kan ik wel in komen daar ben ik ook absoluut op tegen, maar wie niet hier?

Testen voor de medische wetenschap, daar moet men wat beter over nadenken voordat je gaat roepen dat het zó zielig is. Als 1 van je ouders een nieuw orgaan moet hebben omdat hij of zij anders overlijdt, dan is dit eerst ook getest op dieren...denk daar eens over na....

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:02

Ja, cosmetica weten we nou wel....

Maar hierop komt geen antwoord:
Margreet schreef:
Jij gebruikt (nu of in de toekomst) geen enkele medicatie? Laat eventuele kinderen en dieren niet vaccineren? Niet behandelen met medicamenten als ze wat mankeren?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:55

Margreet schreef:
Ja, cosmetica weten we nou wel....

Maar hierop komt geen antwoord:
Margreet schreef:
Jij gebruikt (nu of in de toekomst) geen enkele medicatie? Laat eventuele kinderen en dieren niet vaccineren? Niet behandelen met medicamenten als ze wat mankeren?

Misschien omdat ze beginnen door te krijgen dat het misschien af en toe toch wel noodzakelijk is en (jammer genoeg, op dit moment) niet anders kan?

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:01

Wat zijn er weer een hoop mensen die geen idee hebben waar ze t over hebben!!!!
niet alle dierproeven zijn slecht hoor. ten eerste moeten alle voorstellen een commisie door. deze commisie test de opzet van de proef op nuttigheid. als de proef met minder (lees zonder) dieren gedaan kan worden dan MOET deze met minder (of zonder) dieren gedaan worden. voor producten testen als make-up wordt nagenoeg NOOIT een akkoord gegeven aangezien dit niet vernieuwend genoeg is en er in Frankrijk al jaren op een soort gekloonde huid (huid gekweekt zoals ze dat soms ook voor mensen met brandwonden doen) wordt getest.
ten tweede worden er ook proeven gedaan die absoluut diervriendelijk zijn en zeker een goed doel dienen. zo heeft er een proef gelopen waarbij paarden een kruidenadditief door het voer kregen. dit zou kribbenbijten verminderen. verder hadden de dieren hetzelfde bestaan als anders. ook proeven zoals embryotransplantatie hebben de paarden weinig last van. aangezien er voor zo'n proef veel dieren nodig zijn in verband met het cyclisch lopen van de merries lijken er zo al een hoop proefdieren te worden gebruikt terwijl meer dan de helft uiteindelijk nieteens ingezet worden.
organisaties zoals proefdiervrij hebben op hun site een hele hoop bla bla maar als je ze hun verhaal laat doen in een zaal studenten met kritische vragen staan ze met een mond vol tanden en zeggen ze dat ze vanuit de organisatie geen ander standpunt kunnen aannemen! lekker met twee maten meten dus.
Ik ben in principe tegen dierproeven maar vind dat er een helehoop mensen geen idee hebben wat een dierproef inhoud. organisaties als dierproefvrij geven een heel eenzijdig beeld aangezien zij hier donateurs mee willen werven. en dat lukt niet met een genuanceert beeld!!!