Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

roosw schreef:jeetje! Dat jullie zoiets met school doen is echt ongelooflijk vind ik!

roosw schreef:jeetje !!!!!!!!! dat jullie zoiets met school doen is echt ongelooflijk vind ik! Hartstikke luguber

roosw schreef:jeetje !!!!!!!!! dat jullie zoiets met school doen is echt ongelooflijk vind ik! Hartstikke luguber
Woogy schreef:bah ik vind het niet bepaald de gekozen plaats voor een excursie.

pharagirlke schreef:XchantjuhX schreef:Wie zegt dat het voor de fun is?
Ik denk dat de school het eerder uit een leerzaam perspectief doet?
in hoeverre kan iemand een dier zien slachten leerrijk zijn?
en als ze er zo nuchter over praten lijkt het me voor hun wel 'voor de fun'
DANIenVLIEG schreef:Ja het lijkt me niet echt leuk om naar te kijken.
Maarja, paard gaat meestal niet voor niets naar de slager.
Als Vlieg iets heeft, en hij zou moeten worden afgemaakt, gaat ie ook naar de slager.
en dan wil ik er natuurlijk ook bij zijn.
Barvrouwke schreef:Ik moet morgen ook.... zit opdezelfde school. Weet nog niet of ik het wil zien. Wat nou als je daar binnenkomt en je oude verzorgpony er staat. Of het eerste paard waar je ooit heb op leren rijden.
Ik vind het heel normaal dat je het niet wilt weten door de gedachten die in je hoofd achterblijven. Sommige mensen kunnen dingen heel slecht verwerken, ik ben er een van. Ik denk dat je op het laatste moment moet kijken of je het gaat zien of niet. Dat ga ik ook doen, want ik kom er zo niet uit.
Nerwen schreef:Als ik ooit iets moet doen (stel: een paard naar de slacht brengen), dan wil ik daar graag alles over weten! Dat maakt het al een stuk makkelijker!
Dus misschien moeten de mensen die zoveel problemen met slachten van paarden hebben, die ideeën eens opzij zetten en JUIST naar een slachterij gaan om van die negatieve ideeën af te raken? Dat slachten helemaal niet zo'n ramp is, en dat het niet gruwelijk is om te zien, en dat de paarden niet stijf staan van de stress en de angst, en dat het vaak juist een opluchting voor een paard is om uit zijn/haar lijden verlost te worden.
Ik persoonlijk zou graag met zo'n excursie meegaan, ik wil weten hoe ze dat doen. En vooral, dat er op een respectvolle manier met een paard omgegaan wordt.
Trouwens, over dat op een nuchtere manier erover praten, hoe wil je er anders over praten? Er een verschrikkelijk drama van maken? Het erger maken dan het is? Nee, het lijkt me juist goed dat er juist op een nuchtere manier over gepraat wordt!
window schreef:helemaal mee eens
zijn dus vandaag geweest en het valt allemaal heel erg mee
de paarden staan buiten heel rustig te wachten en lopen rustig naar binnen helemaal geen paniek of wat dan ook. en het is heel snel gebeurd ze merken der niks van ze zijn in 1 klap weg
. Ik heb in de paspoorten van mijn paarden een stempel laten zetten waardoor ze niet voor 'human consumption' zijn en daardoor niet geslacht mogen worden. Voordeel hiervan is dat ze met veel meer medicijnen behandeld mogen worden tijdens ziekte.