Heb jij iets tegen koudbloeden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:04

horselover21 schreef:
FuRyoMaRLoeS schreef:
Mijn stoere kerel is ook een koudbloed, dus nee ik heb niks tegen koudbloeden Koudbloedig in zijn hoofd is hij overigens niet Wij hebben ook last van bakkabouters, hooikabouters, slootkabouters, paddockkabouters (knipoogt even naar lightmorebh).

Die vervelende kaboutertjes ziet mijn kwpn merrie wel.. maar mijn haf meestal niet (gelukkig).. maar soms zijn er inderdaad weleens hoeken in de bak, waar extreem veel kabouters staan ja.. !!

Wuahaha ja erg is dat he. En dan zien mensen die van mij, bijvoorbeeld op foto's, en dan is het van: ahhh wat een koele kikker is dat zeg, die schrikt zeker nergens van hahaha.

*Helaas* hihi

Maxielover

Re: Heb jij iets tegen koudbloeden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:06

Ben ik dus echt vol tegen, weet je hoe mooi een Haflinger, Fjord of ander koudbloedras kan lopen ? Tsja, ze moeten wel een beetje lenig zijn en het kost wat moeite en tijd tot ze het kunnen, maar het blijven paarden. Ik ken een haf bij mij in de buurt die loopt Z dressuur, hij is een ouderwets type. En Guusje, die is Z met genoeg winstpunten voor ZZ licht maar mag dat niet op wedstrijden doen omdat hij te klein is, maar hij kan het wel. En Taco loopt ook vet hoog in de dressuur.

Sorry hoor, maar ik zie liever Taco of Guusje dressuren dan Anky met Bonfire !!!! Veel mooier en spectaculairder.... Ik heb zelf een oerouderwetse Haf die niet van dressuur houdt en er ook niet geschikt voor is aangezien hij nogal lomp is, maar dat zegt nog niks. Koudbloeden zijn de allermooiste, stoerste en liefste paarden van de wereld !!!!!! Koudbloedrules !!!!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:07

VMR --> PP.

Mexxuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:09

Wuahaha ja erg is dat he. En dan zien mensen die van mij, bijvoorbeeld op foto's, en dan is het van: ahhh wat een koele kikker is dat zeg, die schrikt zeker nergens van hahaha.

*Helaas* hihi[/quote]

Sommige mensen zeggen ook weleens tegen mij: op die haf van jou durf ik wel, maar op die merrie...? Dan moet ik echt lachen, want als ze op de haf gaan zitten liggen ze er zo af, en die kwpn-er is gewoon braaf met iedereen op haar rug!!
Haffie heeft echt een lekker brutaal karakter, en daar hou ik wel van!!

Ik vind een Z proef met een haflinger ook veeeeeel gaver om te zien, dan een Jazz die Z loopt!!

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:12

Hihi een brutaal karakter hebben haffie's zeker! Maar dat is het karakter, en daarom zijn ze zo leuk!

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:13

@horselover21: Ik kon het niet laten, even te spieken in je profiel, en wat heb jij een verschrikkelijk mooie haf!

AppelBoom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:16

Koudbloeden? Daar valt geen fjord en haflinger onder. Maar het
Belgisch trekpaard...

SharOn_gOldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:26

Ik heb zelf ook een haf. en ik vind het indd ook veel leuekr om een haf z ofzo te zien lopen als een warmbloed. Haflinger en Fjorden enzo zie je niet zo vaak in de hoge klasses en daarom vind ik het juist leuk om te zien! Ik rij met mijn haf trouwens nog in de B zonder winstpunten (na 3 onderlinge en nog 2 andere wedstrijden We hebben aldoor net geen winstpunt (Lees; 154 of 155 punten..)) maar ik wou gewoon perse een haf, ik vind het ook veel leuker om recreatief te rijden als wedstrijden enzo.

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:27

AppelBoom schreef:
Belgisch trekpaard...

Dus jij wou beweren dat een fjord en een haflinger warmbloeden waren?

SharOn_gOldy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:28

FuRyoMaRLoeS schreef:
Belgisch trekpaard...

Indd.. ik dacht al.. meent ze dat nou serieus of niet..

sammetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 22:58

Ik heb ook niets tegen koudbloedjes, heb er zelf immers ook een, hi hi... Al vraag ik me vaak af of ze dat zelf wel weet. (ze is nogal eh... warmbloedig in haar koppie)

Ik vind het altijd leuk om koudbloedjes op wedstrijden tegen te komen. Daar blijf ik zeker even naar kijken.

Ik heb zelf geen wedstrijdambities, als ik die wel had gehad dan had ik geen haflinger gekocht. Niet dat haflingers het niet zouden kunnen maar ik denk dat het met een warmbloed over het algemeen genomen makkelijker is om verder te komen in de sport.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:51

Ik vind de meeste hardstikke leuk om te zien, lekker gevuld met een mooie volle bips! Maar zelf wilde ik geen koudbloed achtige, het past niet bij mij. Ik heb nu een KWPN (die niet helemaal het steriotype kwpn is want ze is 156,5 cm hoog en heeft een heerlijke volle bips) maar die wel heel leuk staat tussen een haflinger en een fjord. Ze is namelijk valk, dus 3 combi's met maankleuren is wel grappig naast elkaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:48

Onee hoor. Ik heb zelf een (half)koudbloed, Fries
Misschien dat warmbloeden het beter doen in de wedstrijdsport,
maar Anky heeft een kur gereden op een Belgisch Trekpaard en
wat dacht je van de Fjord Guusje?

AppelBoom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:52

SharOn_gOldy schreef:
FuRyoMaRLoeS schreef:
Belgisch trekpaard...

Indd.. ik dacht al.. meent ze dat nou serieus of niet..

Het zijn geen warmbloeden maar zeker geen koudbloeden, halfbloedjes dus!
Kep geen idee.. in mijn ogen zeker geen koudbloed

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:53

ik vind het wel cool als een koudbloedpaard hoog loopt.
zelf heb ik een belg en ik denk dat belgen niet hoger als L1 kunnen lopen omdat die er niet voor gebouwd is en die oefeningen niet uit kan voeren maar.

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 19:54

FuRyoMaRLoeS schreef:
@horselover21: Ik kon het niet laten, even te spieken in je profiel, en wat heb jij een verschrikkelijk mooie haf!

Luna is de beste haf!

AppelBoom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:55

Ligt eraan hoe de belg is gebouwd. Belgen kunnen ook niet springen .
Dus wel, Daisy (belg dus) spring zo een hindernis van 1.20 meter!!!
En belgen kunnen wel M oefeningen aan. Het ligt gewoon aan de bouw.

Riannetje02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:56

AppelBoom schreef:

Het zijn geen warmbloeden maar zeker geen koudbloeden, halfbloedjes dus!
Kep geen idee.. in mijn ogen zeker geen koudbloed

Maar hanflingers en fjorden vallen gewoon onder de categorie koudbloeden, of jij het nou wél of niet vind..

En ik heb zeker niks tegen koudbloeden! ben juist verliefd op mn koudbloedjes.. geweldige beesten!

En of belgen kunnen springen.. heel goed zelfs!!

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:19

Ieder zijn smaak, persoonlijk zou ik er echt geen op stal willen hebben, kan er niets aan doen, heb nu eenmaal een voorkeur voor volbloed, of het nu arabisch of engels is....dat zijn mijn paarden

Ik heb op een manege gewerkt, dus ook met tinkers, halflingers en fjorden, sommigen waren best slim (in de zin van alles uit de kast halen om onder werken uit te komen ) maar in mijn ervaring gebruiken ze dat meestal tegen je, dan met je. Nee, niet mijn types.

Maxielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:24

AppelBoom schreef:
Belgisch trekpaard...

Ik wil niet veel zeggen hoor, maar een Haflinger valt officieel onder de Koudbloeden, en Fjorden weet ik niet zeker, maar ik dacht onder de Warmbloedpaarden. Mijn Haf is een echte ouderwetse Haflinger, die is zeker Koudbloed. Maar je hebt nu ook van die moderne Hafs die heel fijntjes zijn en meer van de Arabische invloed weg hebben, maar het ras valt alsnog onder de Koudbloeden.

Dat Haffies eigenwijs zijn, weet ik absoluut over mee te praten !! Mijn Haf Max is meestal heel braaf, maar hij heeft een duidelijke eigen wil en als hij het ergens niet mee eens is laat hij het wel merken. Bovendien is hij een echte grapjas, en weet veel voor elkaar te krijgen !!! De Haf van mijn vriendin waar ik vaak mee samen rij heet Sunny, dat is ook al zo'n monster. Dat is echt een crosspony, ze wil altijd hard !! Ze lijkt heel dom maar ze is heel slim, met rijden heeft ze ook veel streken. Dit zijn echt mijn superhaffies !!!!!!

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 20:38

Mist schreef:
Ieder zijn smaak, persoonlijk zou ik er echt geen op stal willen hebben, kan er niets aan doen, heb nu eenmaal een voorkeur voor volbloed, of het nu arabisch of engels is....dat zijn mijn paarden

Ik heb op een manege gewerkt, dus ook met tinkers, halflingers en fjorden, sommigen waren best slim (in de zin van alles uit de kast halen om onder werken uit te komen ) maar in mijn ervaring gebruiken ze dat meestal tegen je, dan met je. Nee, niet mijn types.

Ja idd heeft ieder zijn smaak! Maar ik hou ook niet wat de ouderwetse type's maar die andere vind ik echt super leuk!

Een IJslander valt toch ook onder de koudbloeden?

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:48

Nee, helemaal niet!
Vind ze juist super!

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:50

Ik heb echt niks tegen koudbloeden!! ik vind zelfs de wat grote trekpaarden erg mooi

ik heb er verder ook niet echt wat mee! ik zal er bijvoorbeeld niet snel eentje aanschaffen als rijpaard!! haha heb niet voor niets een kwpn-er gekocht

en....okee ik geef toe ik heb een shet hahaha

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:25

kan me nog wel herinneren toen ik met mijn 'boerenknol' op de manege kwam er werdt bijna niet naar hem gekeken.Totdat er iemand op ging die zelf z reed en toch de m 'oefeningen' eruit haalde.en met springen tot 1,25 kwam en gino is zelf 1.42. en toen vond iedereen hem ineens interresant want die 'boerenknol' kon toch nog wat.nee vind het een heerlijk paard lekker stoer en breed gebouwd.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:46

Absoluut niet, heb meer met koudbloeden dan met warmbloedjes.
Ik heb er zelf ook 2 (tinker en haflinger).
Maar ik krijg juist altijd leuk commentaar op mn tink.
Als ik buitenrij ook dan zie je die mensen echt naar de sokken en manen kijken, vinden ze heel mooi.
Is ook heel wat anders dan een standaard KWPNer