Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Sfiejj schreef:ik ga met xxdorisxx mee, maar je zegt: Als hij in de wei moet gaat hij ook rennen, maar moet hij dan dus altijd op stal? Dan zou ik hem wel laten inslapen. En nog iets.. Als hij in de wei uit zichzelf gaat rennen dan zal hij toch wel niet zo veel pijn hebben? Anders gaat hij toch ook niet rennen??

hij ging door zijn kunstpees heen
hij had er heel veel pijn aan en de dierenarts had gezegt dat hij waarschijnlijk nooit bijna niks meer zou kunnen doen. mijn vriendin heeft hem ook verkocht en daar waar hij nu staat kreeg hij om de dag een spuit in dat been wat het been verdoofde..en je wil het geloven of niet maar ze waren pas naar de Duinen geweest met hem en toen hebben ze hem voor een karretje gespannen en wat denk je! peert ie um er vandoor..
hahahah dus die man belt mijn vriendin op en die zei dat en toen moesten mijn vriendin en ik allebei heel hardt lachen, maar vooral vindt ik het knap dat hij nu toch nog wat kan!!! WONDEREN BESTAAN DUS ECHT!n0nniejj schreef:
Mijn vader liegt daar echt niet over hoe kan je dat nou zeggenEn als je hem gewoon stil laat staan dan is er niks aan de hand alleen als je beweegd weet je wel..

Thirza schreef:n0nniejj schreef:
een paard is geboren om te bewegen en als ie dat niet meer kan dan kan het geen paard meer zijn.
ik heb zelf ook de moeilijke beslissing genomen maar het was wel het beste voor mijn paard!
als een dier pijn heeft en het gaat nooit meer over dan vind ik het egoistisch als je hem laat leven, hoe moeilijk het ook is.

ArabStables schreef:T
Ik vind het egoistisch dat men dit paard niet heeft laten inslapen, helemaal omdat het nog zo'n jong dier is en er nog behoorlijk mee gesleept kan worden...
Het was duidelijk dat dit paard blijvend pijn zou hebben. Het feit dat hij er gezond bijstaat zegt niets.
Needje schreef:Maar ookal stapt ze er echt niet op. De DA heeft gezegd dat hij altijd pijn zal hebben (als ie loopt). Een paard hoort te bewegen. Anders krijgen ze nog hele andere problemen. Paarden zijn niet gebouwd om stil te staan. Hun hele maag/darmstelsel is gebouwd om lopend te eten. Zet zo'n beest stil, en je kan er de donder op zeggen dat ie ook nog andere kwalen gaat krijgen op den duur.
Soms moet men niet aan zichzelf denken....
MsMarit schreef:zo zie je maar denken aan hun zelf en niet aan het paard egoisties vind ik ditso0oww heb 3 pagina's alle reacties gelezen.... en ik vind het ook behoorlijk egoistisch!
Ik heb zelf van de zomer voor de zeer moeilijk keus gestaan mijn Jaarling in te laten slapen.. er was Wobbler geconstateerd en hij mocht alleen maar in de box staan... Dat kon ik niet over mijn hart verkrijgen.. Mijn kleintje voor de rest van zijn leven in een box omdat hij gewoon niet meer gek mocht doen buiten want als hij zou vallen zou het nog erger worden.... Ik kon het niet hoor!!
Gelukkig is het met die van mij goed gekomen toen we hebben besloten hem toch buiten te zetten...
Maar die van Jou heeft al pijn als hij alleen maar loopt.. heb je er dan uberhaubt wel eens overna gedacht dat hij in zijn stal ook loopt!!1 of staat hij in een box waar hij zijn kont neit kan keren?
Het is toch gewoon sneu voor het beestje.. Hij is hartstikke jong vind het heerlijk om eens lekker gek te kunnen doen in een bak/weiland maar dat kan niet want dan heeft hij pijn.....
Vraag jezelf eens af hoe dat zou moeten zijn!!! als je niet meer kan bewegen van de pijn als je zo jong ben!!1 IK kan het niet hoor.......
Sfiejj schreef:ik ga met xxdorisxx mee, maar je zegt: Als hij in de wei moet gaat hij ook rennen, maar moet hij dan dus altijd op stal? Dan zou ik hem wel laten inslapen. En nog iets.. Als hij in de wei uit zichzelf gaat rennen dan zal hij toch wel niet zo veel pijn hebben? Anders gaat hij toch ook niet rennen??