voelen jullie je ook weleens kl*te na t rijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:54

vandaag waren chevy en toska zo fris en wouden steeds rennen als ik erop zat.. ik wou dit niet.. ophoudingen enzo hielpen bij toska niet meer, dus ik heb na een tijd een enorme ruk aan de teugels gegeven,daarna gelijk teugels los(handen ver naar voren, zelf naar voren zitten, en been erbij), ze ging steigeren(had k wel verwacht), tik meegegeven, en toen was ze zo braaf als wat..
zelfde bij chevy, bij chevy gewoon tik meegegeven even stukje laten rennen(lees: bokken, goed uitzitten) en daarna weer oppakken, en me zweep weggedaan, ze was toen ook zo mak als wat!

gebeurt niet vaak dat ik een ermorne klap/schop/ruk geef, omdat ze het niet nodig hebben omdat ze echt leergierig zijn, maar vandaag... ik verloor gewoon mijn geduld! ben uiteindelijk ook even 10 rondjes ernaast gaan stappen(ipv tot 10 tellen) en daarna er dus weer op, en ging goed, na het rijden flinke bak brok, omdat ze toch nog braaf waren

IloveKelly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:41

Flop(Officeel Mistral maar ze is eigenwijs en sloom)was vandaag weer erg sloom. Ik kon meppen wat ik wou maar dankreeg je hoofd naar beneden en bok. En bij aan de teugel rijden ook. Gelukkig hoefden we niet in galop dan waren er nog 50 bokken bijgekomen.

Anoniem

Re: voelen jullie je ook weleens kl*te na t rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:01

Ja, ik ken het.
Of dan, na het longeren ofzo. Dan denk ik; God, dat paard bedoelde het niet zo, ik heb zelf ook niet altijd zin om te werken. Dat soort dingen, bedenk ik me toch dat ik volkomen onterecht ben geweest, idd een kl*te-gevoel! Gelukkig heb ik het mezelf onderhand alweer afgeleerd en ik doe m'n uiterste best geduldig en liefdevol te zijn, maar altijd consequent en duidelijk. Streng, maar rechtvaardig

LecyTinker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:07

o ja, schattige lecy(tinker) heeft ook van die dagen. Alleen op haar achterbenen. Geen stap vooruit. En als je dan een beetje aandringt dan doet de cavalade ( heet dat zo?) voorbeentjes in de lucht, vooruit springen en dan gelijk die schattige achterbeentjes omhoog... is alleen maar bokken. En hoe koppig zij is ben ik ook, dus is dan een flink gevecht. helaas is ze een stuk sterker dan mij en is mevrouw bereid om ons samen om de grond te leggen door tever achteruit te steigeren of simpelweg zich heel hard te laten neerploffen.... Ik echter ben hier niet toe bereid en moet zo nu en dan mijn meerdere erkennen... Vroeger wanneer we op de weg gingen rijden dan had ze nog wel eens de neiging om heel ( en dan bedoel ik heel) hard op auto´s af te rennen... soms spoort ze echt niet... maar we hebben wel een goede vriendschap hoor, maar zo nu en dan heeft mevrouw dus ECHT GEEN zin... Dan is het een heel uur werk vanaf de grond... leuk... ik zwoegen en mevrouw lekker werken met niemand op haar rug... Maar goed, dat neem ik op de koop toe. Moet stiekem wel erkennen dat ik veel respect heb voor haar sterke karakter en het niet zwichten voor moeilijke situaties... maar uiteraard zal ik dat nooit in haar gezicht zeggen. Ze heeft al steralures genoeg... Maar ze is zeer zeker geen doorsnee tinker... Grappig genoeg is ze ook altijd de grootste heethoofd op keuringen... steigeren bij het leven en regelmatig die beentjes naar achter... niet slaan ofzo, maar strekken... hahahaha... nee ze slaat niet naar andere paarden, maar weet zo nu en dan niet zichzelf in toom te houden... teveel temperament voor een paard met zoveel kracht...

joycie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:08

IloveKelly schreef:
Flop(Officeel Mistral maar ze is eigenwijs en sloom)was vandaag weer erg sloom. Ik kon meppen wat ik wou maar dankreeg je hoofd naar beneden en bok. En bij aan de teugel rijden ook. Gelukkig hoefden we niet in galop dan waren er nog 50 bokken bijgekomen.

Ik zou ook bokken als iemand ging meppen!!
En heet die pony Flop omdat ze eigenwijs en sloom is?
Misschien ligt dat wel een beetje aan degene die erop zit? Als je een pony moet slaan om hem vooruit te krijgen, dan doe je toch iets niet goed!

LecyTinker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:31

@joycie... dat ben ik tot zekere hoogte wel met je eens... dan ben je zelf niet actief genoeg bezig en dan is je paard dat ook niet. Maar er zijn echter wel slome paarden hoor... Maar zo te lezen is dat niet het geval bij haar paard... misschien verveeld hij/zij zich gewoon en is daarom niet meer actief... zit vaak wel iets achter als je paard sloom is de ene dag en de andere dag niet...
Maar zou idd ook eerder zeggen dat ze eigenwijs is dan sloom... en dat moet je oplossen of accepteren ( zoals ik dat heb gedaan... hahaha)

Loveable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:31

Soms gaat het gewoon lekker, dan voel ik me daarna ook heerlijk Maar soms gaat het ook voor geen meter, dan werkt niks mee, is mn paard drammerig noem maar op. En daarna voel je je wel poedersuiker idd! Maarja dat hoort er allemaal bij

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:14

Loveable schreef:
Soms gaat het gewoon lekker, dan voel ik me daarna ook heerlijk Maar soms gaat het ook voor geen meter, dan werkt niks mee, is mn paard drammerig noem maar op. En daarna voel je je wel poedersuiker idd! Maarja dat hoort er allemaal bij

Ja, precies!

roosw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:52

ik vind niet dat je in een rot bui met je paard moet werken! Als je zelf niet lekker voelt, ga dan niet rijden!! Zo reageer je af op je paard en dat is niet eerlijk vind ik.
Je zou daarom ook nooit je rot moeten voelen na het rijden...

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:02

roosw schreef:
ik vind niet dat je in een rot bui met je paard moet werken! Als je zelf niet lekker voelt, ga dan niet rijden!! Zo reageer je af op je paard en dat is niet eerlijk vind ik.
Je zou daarom ook nooit je rot moeten voelen na het rijden...

Maar het kan ook anders,
je kan super vrolijk op je paard stappen,maar dat het onderweg niet gaat,daar kun je ook kwaad van worden!

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:06

Inderdaad, en dat ken ik.

Indy is niet altijd even makkelijk met galop. En laatst tijdens de les dook ze constant de hoek in, ik kon niks meer beginnen. Ik kon wel janken, was echt niet leuk.

Maar daarentegen liep ze vandaag super!! Het is twee stappen vooruit en een achteruit, en dat maakt het leuk en afwisselend!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:47

Ja hoor. Soms zelfs nog een paar dagen naderhand . Vind ik op zich niet erg. Vaak heb ik dan ook gewoon beroerd gereden, en of een preek gehad van mn instructeur *altijd terecht overigens*. Dan ben ik er een dag of 2 later nog ziek van. Het is wel zo dat ik de dagen erna veel beter op me hoede ben, en niet zo snel boos word om niets.

Ik moet mijn geduld ook trainen, en ga maar voort liedjes zingen. Tot 10 tellen haalt niets uit.. tot 10.000 zou een stuk beter zijn.

Maar ik denk dat een keer jezelf goed *** voelen wel een goed teken is. Bij mij tenminste wel, ik leer daar ook iedere keer weer van!

NineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:10

Ja, als het niet goed ging, of als ze stijfjes of kreupel is (dan rij ik natuurlijk niet door als ze kreupel is.. )
Maar ik voel me ook wel eens heel blij natuurlijk.!

_Noraly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:53

pffu, de laatste tijd regelmatig last van. Ik zit echt even in een flinke paarden-dip..
Kstap regelmatig vol tranen van het paard af, gewoon omdat het dus niet ging.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 19:26

amie_x_mij schreef:
pffu, de laatste tijd regelmatig last van. Ik zit echt even in een flinke paarden-dip..
Kstap regelmatig vol tranen van het paard af, gewoon omdat het dus niet ging.

heb ik ook heel vaak, laatste tijd gaat het beter, maar geloof me het komt heus weer goed!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 19:05

ik voelde me altijd kl*te na een les. Had ik eindelijk het idee dat het thuis zo goed ging en de laatste keer ging het gewoon echt super slecht. Weet niet hoe het kwam. Daar rijden ook vaak andere bij in de bak waarvan 1 hengst (vind ik helemaal niet leuk maarja het is hun bak en als ik daar les heb moet ik maar goed op m'n paard letten) paard werd heel sterk. Ze gaf wel na maar steeds wilde d'r hoofd weer omhoog. Instructrice was niet zo blij omdat ik m'n sporen niet om had. Sporen moesten om, anders kreeg ik haar niet goed aan t been. Ik had dus al geen goed gevoel tijdens de lessen, de sporen heb ik een paar lessen om gehad maar vind het geen goede reden. Sporen zijn er niet voor om een paard mee vooruit te trappen en ik wilde haar zonder sporen aan t been krijgen. (thuis was ze ook goed aan t been, ik gaf de hulpen en ze galoppeerde zo weg, alleen in de les ging het kl*te)
laatste keer had ik het ook helemaal gehad. Paard was zo sterk vanvoor en ik kreeg maar te horen dat ik haar moest laten nageven.
Aan t einde kreeg ik te horen dat ik voortaan met slof in de les mocht gaan rijden. Als ik een ding niet wil is dat het wel. Paard is normaal hartstikke braaf, en als ze niet wil nageven ga ik daarvoor geen slof er aan hangen. Ze was toen nog net 4.

Als ik gewoon thuis op een van de pony's reed (el-miran) kwam ik er soms ook wel jankend vanaf. Het is vanaf t begin al een moeilijke pony geweest. Ik heb van alles geprobeerd. Ergste vond ik dat ik er gewoon helemaal alleen voorstond, niemand die me wilde helpen. M'n moeder zou erop gaan maar dan kun je jaren wachten...dus deed ik het steeds zelf. Toen ze er een keer op zou gaan en de beugels op maat maakte, kreeg ik te horen dat ze dus niet durfde en ik er beter zelf op kon.
Heb haar een paar keer uit de staak gekregen. Heb vaak gezegd dat ze maar verkocht moest worden, kon er gewoon niet meer tegen om haar te zien. Ben er niet meer op gaan rijden. buiten rijden met iemand anders erbij ging wel goed, staken deed ze alleen in de bak. Het probleem was alleen dat er gewoon nooit iemand tijd had om even mee te gaan. Heb een bijrijder gehad die haar weer helemaal gecorrigeerd had. Ze stopte er na een tijdje mee (kreeg een eigen paard) toen heeft ze weer een paar maanden stil gestaan.
Heb nu een paard en daar wil ik alle tijd insteken. Als ik op Miran zat vond ik dat gewoon tijdverspilling het hielp gewoon niet.
Laatst reed er een vriendin van m'n zusje op en daarna ben ik haar ook weer gaan rijden. Ze staakt nog wel(weinig) maar sinds ik een tijdje rust heb gehad en een paard rijd dat wel wil werken heb ik er weer geduld voor en plezier in om Miran weer te rijden.

Met m'n nieuwe paardje heb ik ook wel eens mindere dagen gehad, vooral die lessen toen. Was gewoon een grote teleurstelling. Thuis deed ze echt goed haar best en daar verpeste ze alles. Ze heeft erg veel moeite gehad met de galop. Heb echt zolang geoefend en van alles geprobeerd maar het lukte niet. Heb niet opgegeven, ze springt nu heel af en toe nog in de linkergalop verkeerd aan.
Toen ik met haar voor het eerst ging springen was ik echt super trots op d'r. De laatste keer dat we sprongen ben ik er dan wel bijna afgevallen (dressuurzadel en onervaren paard gaat niet echt samen ) maar heb die dag wel een paar keer vanuit een galop kunnen springen zonder weigeringen

Soms als ik ziek ben heb ik geen zin om te rijden. Heb wel eens gehad dat als ik er eenmaal een paar minuutjes op zat ik weer helemaal beter was als ik me rot voel ga ik wel rijden, soms voel ik me er dan beter door maar als het echt slecht gaatmet rijden kan ik t nog wel eens op de paarden afreageren

gretoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:58

heey!

je hebt me hier al over gesmst, maar snap dat je je banketstaaf voelt, 1 ding scheeld, ik ken bonny ook een klein beetje en snap best dat je af en toe heeeeeeeeeeel boos op dr bent! maar echt hoor, ze gaat er wel beter door lopen heb ik t idee, als je dr een keer goed aanpakt! ze moet t gewoon eventjes weten hoe ver ze kan gaan.
Meis, het komt goed, kijk naar t springen, dat gaat echt zoooo super de laatste keren! en dat gaat met dressuur vanzelf ook goed! echt! je hebt n super wedstrijd gereden, en sommige dagen heeft ze gewoon geen zin, das typisch de boni denk ik!
nou van de week weer springen, en oefenen voor de ORUN! ha ha! elkaar een beetje les geven! dat kunnen wij!
Nou, tot gauw!
kuzz mij

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 18:54

gretoes schreef:
heey!

je hebt me hier al over gesmst, maar snap dat je je banketstaaf voelt, 1 ding scheeld, ik ken bonny ook een klein beetje en snap best dat je af en toe heeeeeeeeeeel boos op dr bent! maar echt hoor, ze gaat er wel beter door lopen heb ik t idee, als je dr een keer goed aanpakt! ze moet t gewoon eventjes weten hoe ver ze kan gaan.
Meis, het komt goed, kijk naar t springen, dat gaat echt zoooo super de laatste keren! en dat gaat met dressuur vanzelf ook goed! echt! je hebt n super wedstrijd gereden, en sommige dagen heeft ze gewoon geen zin, das typisch de boni denk ik!
nou van de week weer springen, en oefenen voor de ORUN! ha ha! elkaar een beetje les geven! dat kunnen wij!
Nou, tot gauw!
kuzz mij

liefjes van jou! het komt ook wel goed maar ik moet ook goed consequent blijven, ik doe mn best!!

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:59

Ik voel me wel is klote idd na het rijden, meestal als er mensen zijn die zich met je rijden bemoeien, wordt ik zwaar chaggo van..

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:03

absoluut herkenbaar. ik heb het vaak al heb ik zelf een hele goeie dag, dat mn knollie het goed kan verpesten met rijden. en hoe ik het rot gevoel daarna kwijt raak...? gewoon door heel erg met hem te knuffelen op stal, en dan bewijst hij altijd weer dat hij ontzettend lief is, en dan kan ik het hem gewoon niet kwalijk nemen dat hij niet wilde doen wat ik wilde

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:49

Ja, ik stap ook weleens met een niet fijn gevoel van mijn paard.
Voordat ik opstijg heb ik bepaalde doelen, welke ik wil bereiken tijdens rijden. Maar een paard is net als een mens en kan zijn/haar dag niet hebben.
Als ik onder het rijden merk dat het niet wil gaan, hoe ik het wil.. dan stap ik uit en zet mijn paard op de wei/stal en denk: volgende keer beter!
Ik kan er eerlijk gezegd niet zo mee zitten. Het is jammer, maar soms als je dan een dag later rijdt, dan kunnen ze er over "nagedacht" hebben en kunnen ze de sterren van de hemel lopen.. althans dat geldt voor mijn paard

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:06

Als mijn paard loopt te drammen tijdens het rijden en ik daardoor geïrriteerd ga worden, dan neem ik mijn teugels iets korter, zet hem op de volte 10 meter, en zeg tegen hem: Blijf geconcentreert op mij, en daar koel ik dus van af, en dan gaat het meestal weer beter

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:49

Ik word dan idd, heel chagerijnig als het slecht is gegaan ofzo .. maar als die later met afzadelen en als ik hem op stal zet heel lief doet, is die bui snel genoeg voor bij

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:46

als Flame ècht te ver gaat dan ben ik echt laaiend..
en nja dan voel ik me na het rijden idd ook rot omdat ik dan denk nou zo'n aanpak had ze niet verdient

maarja gelukkig komt het bijna nooit meer voor
afentoe moest ze gewoon op haar plek gezet worden anders loopt ze echt over me heen

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 18:38

vandaag voelde ik me ook weer ns beroerd na t rijden!!!
ze was zo aant zeuren buiten, overal van schrikken niet even willen buigen enzo! op een gegeven moment ben ik wel ff boos geweest op der.. ik kon dr wel achter het behang plakken ze was egt aant drammen!