Bodyprotector

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:36

Dat bedoel ik niet.

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:37

Ik snap wat je bedoeld. Maar het is niet zo dat hij gelijk een wagen regelmatig op "onderhoud" moet in de garage.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:40

Dat vind ik raar.

Stel je gebruikt het ding 2 jaar lang vrijwel dagelijks zonder te vallen, in vuil en stof tussen de paarden. Zou jij er dan nog vertrouwen in hebben? Ik niet
Ik weet van de zwemvesten dat die patronen in de loop der tijd nog wel eens druk willen verliezen bijvoorbeeld.

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 00:09

goh..Zo lang heb ik de vest nog niet en ik denk dat die patronen niet zomaar lucht verliezen.

Laura15

Re: Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:58

nauw ik heb en gewone bodyprotector zonder airbak haha

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:24

Nou.. Ik niet

Franciska15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:40

ik denk op zich wel dat zon ding goed zal helpen..maar op den duur niet..niet dat een bp zo perfect is hoor..maar..ik denk dat ik de bp eerder zou vertrouwen omdat ie zelf al hard is zon airpakdinges is zeg maar met lucht..weetje toevallig in hoeveel seconden dat ding opblaast?

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:54

Ik vind het wel slim uit gevonden. Alleen een beetje ingewikkeld met dat vast maken enzo. Daarom heb ik een gewone BP. Is die gasfles neit erg zwaar?

Loveable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:35

Ik hou het maar gewoon bij de oude bp

_Noraly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:04

hee..
Ik had het er laatst nog over dat ik eigenlijk wel een BP nodig heb. Ik rij allerlei paarden bij een stal, en de een is nog erger dan de andere. Er zit eigenlij niet 1 slaapkop bij. En telkens komen er nieuwe (groene) paarden binnnen die beleerd moeten worden..
En ik moet de paarden ook springen leren
NOu we hadden het er dus over dat zo'n ding niet slecht zou zijn..
alleen de prijs is vaak wat duur.. maja als je in het ziekenhuis ligt is het ook wel duur, of betaal je nog een hogere prijs.
Ik vind dit ding super knap uitgevonden, echt een topper.. maar ben er van overtuigd dat een nomale BP ook wel genoeg beschermd..
Als ik geld over had zou ik toch voor deze kiezen.. alleen ik had er nog iets aan toegevoegd.. het moest eigenlijk een noramle BP zijn, die zichzelf opblaasd..
dus dubbelop.. als de 'opblaasfunctie'het eens een keertje niet doet..

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:33

Dat zou idd de oplossing zijn.

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 23:19

Franciska15 schreef:
ik denk op zich wel dat zon ding goed zal helpen..maar op den duur niet..niet dat een bp zo perfect is hoor..maar..ik denk dat ik de bp eerder zou vertrouwen omdat ie zelf al hard is zon airpakdinges is zeg maar met lucht..weetje toevallig in hoeveel seconden dat ding opblaast?

ik geloof dat het tussen de 1 en 8 seconden is. Kan me ook vergissen. Neem aan dat het wel ergens op de site staat

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 23:20

Dyyy schreef:
Ik vind het wel slim uit gevonden. Alleen een beetje ingewikkeld met dat vast maken enzo. Daarom heb ik een gewone BP. Is die gasfles neit erg zwaar?

Waarom ingewikkeld ? Zodra het "touwtje" aan je zadel hangt is er niets moeilijk aan. Gewoon vastklikken in je vest en hobbelen maar. De gascartouche weegt wel een klein beetje maar niet overdreven veel. Denk een kleine kilo een kilo en half max.

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 23:21

En nou nog een veiligheidscap Joey

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 23:23

amie_x_mij schreef:
hee..
Ik had het er laatst nog over dat ik eigenlijk wel een BP nodig heb. Ik rij allerlei paarden bij een stal, en de een is nog erger dan de andere. Er zit eigenlij niet 1 slaapkop bij. En telkens komen er nieuwe (groene) paarden binnnen die beleerd moeten worden..
alleen de prijs is vaak wat duur.. maja als je in het ziekenhuis ligt is het ook wel duur, of betaal je nog een hogere prijs.
Ik vind dit ding super knap uitgevonden, echt een topper.. maar ben er van overtuigd dat een nomale BP ook wel genoeg beschermd..
Als ik geld over had zou ik toch voor deze kiezen.. alleen ik had er nog iets aan toegevoegd.. het moest eigenlijk een noramle BP zijn, die zichzelf opblaasd..

Het is zo dat er allerlei bijkomstige "accesiores" bestaan om bij in de vest te steken. Zoals bijvoorbeeld bij mijn vest een rugbescherming zit.
Wat een groot pluspunt is bij de airparka en wat een groot minpunt is bij de gewone BP is dat je heup, bekken en nek ook beschermd zijn.
Dit is de Airparka (mijn model) in opgeblazen toestand :
Afbeelding
Zoals je duidelijk kunt zien op de foto beschermd de airparka dus vele meer (en ook héél belangrijke punten) van je lichaam.

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 23:24

ditchie schreef:
En nou nog een veiligheidscap Joey

Lieve schat, ik rijd ALTIJD met cap...zowel met cap als mijn airparka..

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 23:49

amie_x_mij schreef:
hee..

Gewoon een BP met dat ding er overheen aan
en een helm op, dan MOET het goed gaan

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:00

Nog iemand vragen ?

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:33

Heej. Vind het een leuk ding om te zien. trendy -er dan een gewone Bp (tenminste die ik heb). Heb er dus al 1. maar vind het best slim uitgevonden! Vragen heb ik niet, volkomen duidelijk!

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:08

Eigenlijk vind ik dit niet eens zo'n gek idee, een gewone bodyprotector lijkt me nogal een "stug" ding. Dit ding ziet er lekker flexibel uit en je ziet eigenlijk niet meteen dat het een protector is. Ik zag op de site dat hij binnen een halve seconde opblaast. Jawel, als ik meer buiten wil gaan rijden zal ik hier eens voor gaan kijken. Het kost een bult, maar als je er ernstige schade mee kan voorkomen (ehm, dat hoop ik dan, je kan altijd ongelukkig vallen) dan levert het eigenlijk alleen geld op.
Ik moet alleen nog eens goed gaan kijken waarom het ene model 290 euro kost en het andere 350.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:22

Ik vind het op zich wel een grappige uitvinding. Je mag er alleen niks overheen dragen, en aangezien je tijdens een cross altijd een rugnummer om moet hebben zie ik het voorlopig nog niet in de sgw sport terug komen.

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:28

Daar zijn ze volop mee bezig Canter.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:52

Dan ben ik benieuwd! Als dat zo is vind ik het wel grappig om in het assortiment op te nemen.

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:03

het enige waar ik nog meezit is dat je als je harstikke hard op je stuitje valt je alsnog schade kunt aanrichten want dat beschermt het dan weer niet.. maarjah dat doet een gewone BP ook niet.
Ik vind het opzich wel een slimme oplossing maar zlef doe ik er ninets mee, beetje duur.. heb dan ook geen bp (niet om de prijs, vind het (nog) niet echt nodig.

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 08:39

Nou mijn bodyprotector beschermd ook mijn stuitje! Die is aan de achterkant vrij lang.
Ik ben laatst met mijn bodyprotector gevallen.. had geen last van mijn rug alleen op de 4 bevestings punten wel. (sleutelbenen en heupen) mijn sleutel been is door mijn val kapot gegaan en ik denk dat dat door de druk verdeling kwam van mijn rug.. Misschien was er meer stuk gegaan anders.. of niet..