Artrose ..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:03

Mijn paardje heeft ook artrose, ze kreeg veel vocht in haar voorbeen, dus ook DA bij gehaald, die trok toen ook gewoon de conclusie dat het artrose was, toen hebben we foto's laten maken en het bleek dus artrose te zijn... ze heeft toen 3 weken metacam (pijnstiller) gehad en ik ben met haar naar een homeopatische arts geweest die heeft haar kogels gescand en daaruit kwam dus ook dat ze artrose had.
De homeopatisch arts heeft me toen "spul"(ik kweet zo niet hoe het heet) meegegeven wat ik haar 1 x per jaar moet geven.
Ook heb ik haar op ijzers met een soort siliconenkit erin en daaroverheen een zooltje laten zetten om de schokken op te vangen, dit help echt heel goed... Mijn paardje liep altijd al wat stijfjes maar dat was echt een hele verbetering ze werd er veel losser van.... Ook moet je haar niet teveel rust geven want dan worden ze gauw stijf...
Heel veel succes met je paardje!!...

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 20:59

Bedankt! De DA heeft voorgesteld om als het nodig zou zijn MSM ofzoiets te geven omdat glucosamine niet zou helpen bij mijn paard. Ook gaat ze waarschijnlijk een soort van rubber tussen haar hoefijzers krijgen.

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:08

hallo venusjah,

mijn paard heefd ook artrose en mij paard krijgt glucosamine en msm die van mij reageert hier wel goed op maar ja niet ieder paard reageerd hetzelfde.
mijn paard loopt ook op ijzers met daartussen een kunstof zooltje die van mij doet het daar heel goed op,hoop dat dat voor jou ook het geval is.

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 14:19

Bedankt voor de reactie! Ik hoop ook dat het gaat helpen bij mijn paard!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:23

Ben alleen niet te ongeduldig op resultaat

Het duurt vaak 3 maanden voordat je een beetje verbetering zit.
Ik geef Kawa nu een half jaar glucosamine en nu merk ik echt een groot verschil.

nairtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:06

Bij mijn paardje zei de dierenarts ook na een negatieve buigproef dat hij waarschijnlijk artrose heeft.
Nou is hij nog geen dag kreupel aan zijn voorbenen geweest, dus heb ik foto's laten maken.

Geen artrose dus!!!! Op 1 straalbeentje na heeft hij allemaal 1tjes...........

Heel veel succes

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:10

Mijn paardje heeft ook artrose (heb al eerder berichtje geplaatst in dit topic) Alleen ze heeft 1 been best dik door bindweefsel toen ze een acute artrose aanval had (nu is het chronisch)
Heb al heel veel maatregelen genomen Zie vorige bericht en ook een spuit wat een jaar helpt maar dat is geen glucosamine, ik wil ook graag glucosamine gaan voeren als ze weer last krijgt, maar als je ze glucosamine voert gaat dat bindweefsel dus ook weg?
Groetjes