Dieren bescherming bellen!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mandybrandt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 22:54

sorry hoor maar thokkadisje. ik begrip dat leakur van jou is geweest, heb ook je profiel ook eve doorgebladerd, je hebt hem daar dus broodmager vandaan gehaald, en vervolgens weer terug gebracht, of begrijp ik het verkeerd..maar als het zo is, hoe kun je dan je paardje daar weer terug brengen, als je weet hoe het daar gaat?

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 22:57

Uhm nee, ik heb hem voor die mensen ingereden En moest hem dus terug brengen. Als ik paarden inrijd voor een ander komen die altijd bij mijn paard op stal te staan. maar helaas was hij dus niet van mij. Heb hem echt niet voor de lol terug gebracht hoor! maar mexxje verzorgt hem nu

Zoeyj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 15:40

Ik heb zelf geen idee wie het zijn, maar als het echt zo erg is als je schrijft: doe iets! Die paarden kunnen niet voor zichzelf opkomen!!!

Maak foto's en stuur die rond naar de AID, dierenbescherming, gemeente, de plaatselijke krant, Hart van Nederland, dierenbladen, dierenstichtingen, kortom overal naartoe!!!! Laat anders iemand anders dit doen die er buiten staat, kan me voorstellen dat je dit zelf niet wil doen.

Met die mensen valt, zo te lezen, niet te praten en waarschijnlijk zijn ze psychisch niet in orde. Er bestaat trouwens een psychisch ziekte die te maken heeft met het ziekelijk "verzamelen" van dieren, zonder oog voor realiteit. Dit heet "animal hoarding" en het is een pathologisch beeld. Op deze site staat meer: http://www.tufts.edu/vet/cfa/hoarding

What is the definition of animal hoarding?
The following criteria are used to define animal hoarding:

- More than the typical number of companion animals
- Inability to provide even minimal standards of nutrition, sanitation, shelter, and veterinary care, with this neglect often resulting in starvation, illness, and death
- Denial of the inability to provide this minimum care and the impact of that failure on the animals, the household, and human occupants of the dwelling

Wellicht is dit hier van toepassing?

mexxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 17:35

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 18:02

Hmm ok ook daar word rustig verder gebabbeld over de mensen in kwestie Nou ik zal daar ook maar eens wat melden daar.

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 18:10

Jemig, wat een verhaal, heb ook de foto's bekeken. Als degenen die daar geweest zijn, verzorgd hebben, paard hebben ingereden etc etc, nou eens de krachten bundelen en allemaal (individueel) AID bellen, mssn kun je handtekeningen ophalen bij buurtbewoners. Ik vind het heel goed mexxje dat je zo goed mogelijk voor ze zorgt, maar dit is gewoon teveel!

En anders moeten we mssn met z'n allen wat doen?

Dit kan toch niet?

Dit laten wij, als echte paardenliefhebbers, toch niet gebeuren?

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 18:14

Ik ben voor! Naar mijn geld kan ik fluiten dus als meer mensen mee willen doen aan deze actie is het eerste wat ik doe na kerst, de AID bellen! Het enige wat mee weerhoud is dat ik van verschillende kanten heb gehoort dat zei ook dieren in laten slapen. Dat is wat minder...

Marsu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:40

Jammer van die dikke vachten op de foto's dan lijkt het allemaal wel mee te vallen. Jammer dat je niet online even tussen de ribben kan prikken om te voelen of er nog wat vet op zit.
Die bos draad in de wei vind ik wel eng. Waarom hebben ze die paarden eigenlijk? Rijden ze er mee, voor de fok of alleen voor verkoop en weidevulling?

mexxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 13:00

Ze hebben een stoeterij ,..
ze fokken er dus mee, elke merrie heeft elk jaar een veulen,..
Sommige kun je berijden maar in de winter doen we dat bijna nooit.
en ze verkopen.

KiekKiek

Re: Dieren bescherming bellen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 13:05

Ik zou nog maar eens proberen te bellen
dat er zulke mensen bestaan
ik sta 100% achter je

KiekKiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 13:08

die paardjes zien er echt slecht uit!
dat van die modder valt wel mee maar in die stal:(

Marsu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 13:12

Oke, het is mij inmiddels ook duidelijk om welke stal het gaat. Zonde hoor.

Probleem met de dierenbescherming is dat het hun vaak aan kennis van zaken ontbreekt. Zo is er bij mij eens een verzorgpony door hun weggehaald. Hij zou een laag ijs op zijn rug hebben staan. Het was een roodschimmel die swinters wit werd op zijn rug. Dus dat moest wel ijs zijn, want het vroor immers. Dat er een schuilstal was hadden ze voor het gemak niet gezien.
Ik zou de aid bellen of zij eens willen gaan kijken. Zeggen dat je de ribben kunt tellen. Ook al is dat door de vacht niet te zien.

me_meisiej

Re: Dieren bescherming bellen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 23:21

@ mexxje... ben jij dat meisje die toen die paarden voorbracht op de verkoopshow?,

tis moeilijk te beoordelen via foto`s...
maar als het werkelijjk zo is hoe jij het beschrijft, dan is dat zeker niet goed ...
lijkt me voor jou trouwens ook moeilijk... het zijn toch je verzorgpaarden,? weet die man/vrouw hoe jij erover denkt?

mexxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 20:13

jah, ik was dat meisje op lækur jah, en dat andere meisje op loki was brigitte,...

meneer weet het wel maar mevrouw,, daar moet je geen ruzie me krijgen :S

black_light

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 11:49

Gelukkig dat je de dierenbescherming heb gebeld volgens mij is dat ook het beste .

love_winsor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:57

jeetje ik vind t heel goed waar je mee bezig bent en ik hoop dat iemand wie dan ook die beesjes daar weg halen..!! het zijn hele mooie beesjes zag ik op de foto's maar oowh wat zonde dat ze daar staan!! en zouden ze nog wel te redden zijn van de wormen ik weet niet hoe lang ze al geen wormen kuur hebben gehad? en ze fokken ze dus en verkopen ze weer.. maar zijn er dan wel mensen die ze kopen..? njaa heel erg veel succes ermee en ik hoop dat je ze der weg krijgt en ze alemaal een goed tehuis krijgen!!!

_Mel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:17

Aah echt zielig..
Bij mij in de buurt staat ook een zwart paardje..ook in de drek..ik verzorg hem niet..ken de eigenaar verder ook niet.maar toch...
Ik vind het echt heel goed wat je doet..
ik zou idd de AID bellen als de DB niks doet..
Je zegt zelf dat meer mensen er zo over denken..dat het zielig is voor die pony's, miss kan je proberen om met wat meer mensen er heen te gaan...
Maar ik vind het zo vreemd dat ze nog kunnen verkopen als de pony's/paarden/veulens er zo aan toe zijn..maar jaah...
Ik woon niet al te dicht bij Maar ik wil altijd helpen

XxxxX