rectificatie!!!!!!allemaal lezen!! (Rhino in Drenthe)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 00:37

euhm ligt het aan mij of is het niet in hart van nederland geweest?

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 01:01

jawel hoor, vanavond zelfs nog...Vind het erg jammer voor de eigenaaresse van die bonte merrie...heb nog foto`s van haar gemaakt toen ze die net onder zadel had...

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 01:08

nou ik heb het om 20 voor 11 niet gezien! Heb het allemaal bekeken! Of was het in actienieuws? Om kwart over 7?

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 01:41

nee sorry was in de war, het was er uitgebreid voor op RTL 4

unamie

Re: rectificatie!!!!!!allemaal lezen!! (Rhino in Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 10:19

het verhaal heb ik niet gelezen maar ik vind het knap van je dat je deze rectificatie hier neerzet..dat getuigd wel van karakter

erg jammer voor Dhr. B maar zo snel als de leugen zich verspreid heeft, zo snel gaat het ware verhaal ook vast in het rond...daar heb je bokt voor toch..

jij hebt je lesje wel geleerd... maar hopelijk leren we hier allemaal iets van

wel vind ik het tof dat Dhr. B het zo sportief opvat en dat je zelfs voor een bakkie uitgenodigt ben
hij had ook anders kunnen reageren
het is triest genoeg voor de beste man en ik hoop van harte dat al zijn andere paarden het wel redden

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 10:43

Heel netjes dat je het zo hier neerzet! Veel mensen gaan dit lezen en zo 'red' je toch een beetje zijn naam. Erg fijn dat je daar op de koffie mag komen. jammer dat de persoon die jou deze informatie heeft gegeven er zo makkelijk vanaf komt. Deze persoon zou juist ook aangepakt moeten worden wegens smaad. Al was het plaatsen daarvan natuurlijk niet handig. Je hebt het goed opgelost zo!!!

Remoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 13:08

Nou, ik heb het allemaal eens gelezen.

Heel goed deze rectificatie, en erg moedig van je om zo je excuus aan te bieden. Ik hoop dat de manege eigenaar het aanneemt. Maar ik kan begrijpen dat hij het hiermee ook erg moeilijk heeft.

Maar het is wel een voorbeeld voor je kennis, kan hij of zijj wat van opsteken.
Als ze dit leest zou ik zeggen, jij moet je excuus maar eens aanbieden en wel aan de betroffen manege eigenaar en zeker ook aan je vriend(in) die je het verhaal hebt opgedrongen.

Zo zie je maar weer.... eerst eens horen hoe het echt zit voor dat je verhalen de wereld in schopt en denk na over de schade die je kunt aanrichten.

Veel succes en ik hoop echt voor je dat de manege eigenaar het je kan vergeven...

kimmie305

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 13:31

hai hai

het was dus niet op het hart van nederland he !!!!!!!
dat waren dus alweer verhalen die niet waar waren
ik geloof nu helemaal niets meer wat gezecht en geschreven word we gingen er lekker voor zitten
en rubywhite zij dat het op rtl4 was das mooi balen!!!!!!! ik had het echt even willen zien maar jah niets aan te doen.

nou jah minfields ga jij binnen kort maar lekker een bakkie doen bij dhr B
is toch wel aardig dat hij je uitnodigt voor een bakkie.

dhr B is geen manege maar een pensionstal.

en dat hij zwart is gemaakt das niet helemaal waar er waren er maar 2 die kwade dingen over hem geschreven hebben en ja het is net hoe je het zelf opvat je kunt er ook lachoniek over doen over wie word en nou niet zwart gepraat in de paarden!!!!!!
ik denk dat iedereen die paarden houd of paarden handelt slecht over gepraat word of een keer over de tong is geweest dus dat b hier benadeelt is waarom??????? leg me dat uit??????
zelfs ANKY is al door het slijk gehaald.

iedereen heft wel een x droes of rhino op stal het is alleen verstandig om dan even geen mensen of andere paarden van of op de dam te laten bij ons mag op het moment niemand komen ook geen da of hoefsmid niemand geen vreemden er mag geen paard van de dam maar er ook niet op, het is gewoon heel simpel.
maar er worden zo veel verschillende verhalen verteld daar zelfs van de pensiongasten dus vandaag wie moet je nog geloven en wie niet.

groetjes kimmie

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 14:05

Zit ik mooi voor Hart v Nl, niks. Maar was op RTL 4 dus.
Wat is daar precies "besproken" dan?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:49

Mindfields schreef:
In mijn naiviteit heb ik mij laten meeslepen door een aantal mensen die mij leugens doorgemaild hebben met de vraag of ik het wilde plaatsen. Uiteraard was ik zo naief om te geloven dat wat zij mij mailde waar was, omdat ik haar al een poosje ken en wat ze zei voor waarheid aan nam. Dit is erg dom van mij geweest want nu heb ik iemand enorme schade berokkend. Ik plaatste het in een impulsieve reactie om mogelijk paarden te redden.

Maar dit heb ik nooit gewild. Het gaat om meneer en mevrouw Benak uit Koekange. Zij hebben de botte pech dat rhino hun bedrijf getroffen heeft en doen er alles aan om hun paarden weer goed te krijgen. Jullie hebben vast allemaal het rhino topic gelezen waarin mijn post geplaatst is over hem. DIT VERHAAL IS DUS NIET WAAR!!!!!!!!!!!!!! Ik heb meneer Benak drie kwartier aan de telefoon gehad en niks van wat mij gemaild is klopt. Ik heb er enorme spijt van en hem dit ook verteld, maar inmiddels is zijn naam wel beschadigd. Morgen komt mijn naam in het dagblad van het Noorden en de meppeler courant omdat ik hem pas vanavond gesproken heb en de krant vandaag al geweest was. Dus nu is mij ook schade berokkent, puur doordat ik dacht mensen en paarden te helpen en heel erg dom in hun persoonlijke vete tegen die man ben meegesleept.

MENEER EN MEVROUW BENAK, MIJN OPRECHTE EXCUSES, DE BLOEMEN ZIJN ONDERWEG EN STERKTE MET DE PAARDEN!

Inmiddels is het bijna onder controle op stal, ze doen er alles aan, elke dag da op de stoep, vier keer per nacht uit bed om bij de paarden te kijken en deze narigheid hebben ze niet verdiend!!
Morgen komt Hart van Nederland bij ze en tv drenthe en zullen ze verslag doen van de zaak.

Ik hoop dat ik hiermee nog iets goed kan maken, maar ik besef heel goed wat voor ellende er door mijn post ontstaan is. En dit is nooit mijn bedoeling geweest.

Ik snap de commotie niet zo?

De meppeler heeft duidelijk geschreven over een mogelijke uitbraak van het rhinopneumonievirus.
Een paard uit de stal van B is overleden aan het virus.

Wat er verder in het verwijderde topic behandeld is zullen we dan maar snel laten rusten.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:08

Ik heb het verwijderde topic niet gelezen, maar ik vind het dapper van je dat jij je fout toe durft te geven, en actie hebt ondernomen om het recht te zetten.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:10

Netjes dat je je fout toegeeft.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:52

MissJ schreef:
Ik heb het verwijderde topic niet gelezen, maar ik vind het dapper van je dat jij je fout toe durft te geven, en actie hebt ondernomen om het recht te zetten.

Precies mijn idee .

DiLiberty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:56

RUBYWHITE schreef:
nee sorry was in de war, het was er uitgebreid voor op RTL 4

Rtl 4 in het land he? Daar was de manege van mijn vriendin uitgebreid op tv. (en ze gingen haar paard inenten.)
Was erg leuk om haar vader en de manege zo op tv te zien..

Ook ging er een stukje over een vrouw, en haar paard is overleden aan rhino..

pferdtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:32

Goed van je dat je dit zo doet! En hulde aan de persoon die hier niet zo goed van af is gekomen voor zijn vergevings gezindheid!

Suzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:36

Dat je (openbaar) je excuses aanbiedt, lijkt me het minste dat je kan doen. Ook al heeft iemand anders jouw verkeerde "informatie" doorgemailed, je hebt er zelf voor gekozen om het op het internet te plaatsen, dus ben je er zelf verantwoordelijk voor.
Ook al was je bedoeling misschien helemaal niet slecht.

Wellicht is een excuus naar Bart en het moderator team ook op z'n plaats. Zo te zien kom je nog niet zo lang op Bokt. Maar misschien had je eerst even de Bokt regels kunnen doornemen. Bokt is bedoelt als gezellig paarden forum en niet om mensen zwart te maken en paniek berichten te plaatsen.

Je hebt wel een heel duidelijk voorbeeld gegeven van hoe iets vreselijk uit z'n verband kan worden getrokken, hoe woorden heel simpel verdraaid kunnen worden, en hoeveel kwaad je daarmee kan aanrichten.

Ik heb respect voor de reactie van meneer B. Hopelijk zullen er niet meer paarden slachtoffer worden en zal de stal er weer snel bovenop komen.

Justice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:41

Mindsfield,

Zo zie je maar dat zelf de waarheid in twijfel moeten worden genomen. Al ken je mensen nog zo lang, en zou je er op moeten kunnen vertrouwen dat de waarheid de waarheid is, neem het nooit zo maar klakkeloos aan. Het is spijtig dat er op deze manier zoveel comotie over het Rhinovirus is ontstaan, maar ik erken ook dat jij op de juiste manier hebt gehandeld door een rectivicatie te plaatsen en je welgemeende exuses aan te bieden. Goed om te horen dat de exuses zijn geaccepteerd en ik heb respect voor de manier waarop je dat hebt gedaan.

Citaat:
" Het is spijtig dat er op deze manier zoveel comotie over het Rhinovirus is ontstaan..."

Hiermee wil ik niet zeggen dat het Rhinovirus maar een kleinigheidje is. Zeker niet. Ik vind het goed dat het nieuws is verspreid en dat er actie wordt ondernomen door de deuren bij maneges en andere stallen te sluiten en wedstrijden af te lasten. Een ieder heeft hier gehandeld/ handeld hier uit liefde voor zijn/haar en andermans paard(en). Laten we hopen dat we met de voorzorgsmaatregelen het virus de kop in kunnen drukken en dat de zieke paarden snel herstellen!!!

Liefs

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 00:23

Mindfields netje deze rectificatie op bokt.

Ik heb het betreffende forum gelezen en ben enorm geschrokken van de roddels die er stonden.
Misschien is niet alle schade te herstellen, maar ik vind het moedig dat je ook met Benak hebt gesproken.

Rainta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 10:41

top dat je het lef hebt om een rectificatie te plaatsen... hier mogen altijd meer mensen een voorbeeld aan nemen.

Mindfields

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 10:47

Is wel het minste wat ik kan doen toch? Ik had dus bloemen gestuurd en hij belde om me daarvoor te bedanken, vond ik erg leuk en zodra de rhino over is ga ik een bakkie bij hem doen. Ik heb ook de kranten benaderd en zelfs de Hoefslag omdat ik zijn naam in eer wilde herstellen maar helaas willen die er niks over plaatsen......

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 14:01

Ook ik heb het verhaal niet helemaal gevolgd.
Maar toch ook de complimenten naar jou toe, dat je er open en eerlijk voor uit komt dat je een verkeerd verhaal heb geschreven.

Nu maar hopen dat deze mensen niet te veel schaden hebben ondervonden hierdoor!

CouCou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 14:03

Mindfields schreef:
Is wel het minste wat ik kan doen toch? Ik had dus bloemen gestuurd en hij belde om me daarvoor te bedanken, vond ik erg leuk en zodra de rhino over is ga ik een bakkie bij hem doen. Ik heb ook de kranten benaderd en zelfs de Hoefslag omdat ik zijn naam in eer wilde herstellen maar helaas willen die er niks over plaatsen......

Je kan toch zelf een berichtje schrijven dat in de krant geplaatst kan worden.
Volgens mij kan dat in de hoefslag en de paard en sport ook, alleen dan moet je daar wel voor betalen. Een soort van reklame onderdeel.
Snap je?

Ik ben blij dat het goed is afgelopen tussen die mensen en jouw!
Hoe is de situatie daar nu op stal?