Mijn kleine lieve meisje ongeneeslijk ziek....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:37

Ooooh Saskia !! Wat erg zeg
Ik schrok er wel van toen ik het topic las.. Jeetje..
Echt heel veel sterkte nog en maak samen nog veel plezier hea!!

_Marleen_

Re: Mijn kleine lieve meisje ongeneeslijk ziek....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 14:37

Is er al nieuws?
Heel veel sterkte

xxx

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:04

echt heel veel sterkte er nog mee.
hoop dat je nog veel plezier van der heb

DinkeyGirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:12

Mijn pony heeft ook een sabelschedevormige trachea. Hij heeft dit al heel wat jaartjes, en hij leeft nog steeds, zij het dan wel met wat minimale aanpassingen.

Hij staat zo veel mogelijk buiten, wordt geschoren, beweegt veel en krijgt weinig eten zodat hij niet te dik wordt en dus onnodig meer gewicht mee moet zeulen. Je moet ze goed in conditie houden, zodat ze een zo groot mogelijke longinhoud krijgen en houden.

Verder merk ik wel inderdaad dat hij er nu meer last van heeft als vroeger, maar dan alleen als hij lang galoppeert of zelf hard door de wei heen gaat crossen. Hij kan nog wel voor de kar, maar gewoon rustig aan.

Ik snap dat je je nu even heel bang voelt en veel zorgen maakt, maar ze kan nog heel wat jaartjes mee hoor, zonder dat ze er echt last van hoeft te hebben.

Wat heeft de DA specifiek gezegd over het smaller worden? En welke delen van de luchtwegen? Mag ook via PB.

Tricky1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:16

Saskia: ik snap dat het verpletterend is zoiets te horen, moet er niet aan denken, is toch de nachtmerrie van iedere diereneigenaar. Maar ik sluit me bij de vorige spreker aan: wanhoop niet, ga zoeken naar homeopatische middelen en neem geen overhaaste besluiten. Gelukkig kunnen wij onze dieren behoeden voor onnodig lijden, maar we kunnen ze ook een goed leven geven als ze niet in orde zijn, maar geen pijn hebben. Je hebt het vast al gedaan, maar: zoeken op het internet en op het alternatieve circuit. Baat het niet, dan kun je altijd daarna nog bedenken hoe nu verder. Heel veel sterkte hoor!

Peetjuh_Amir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:17

aaag,, wat erg voor je! was die al oud? ik hoop dat je er weer bovenop komt!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:21

wat erg voor jou en tuurlijk voor je pony! heel veel sterkte!!

DinkeyGirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:31

Tricky1 schreef:
Saskia: ik snap dat het verpletterend is zoiets te horen, moet er niet aan denken, is toch de nachtmerrie van iedere diereneigenaar. Maar ik sluit me bij de vorige spreker aan: wanhoop niet, ga zoeken naar homeopatische middelen en neem geen overhaaste besluiten. Gelukkig kunnen wij onze dieren behoeden voor onnodig lijden, maar we kunnen ze ook een goed leven geven als ze niet in orde zijn, maar geen pijn hebben. Je hebt het vast al gedaan, maar: zoeken op het internet en op het alternatieve circuit. Baat het niet, dan kun je altijd daarna nog bedenken hoe nu verder. Heel veel sterkte hoor!

Er is helaas niets aan te doen, maar net als mensen met bv astma of bronchitis kunnen deze ponies echt nog wel een goed en pijnvrij leven hebben.

Ze hebben 1 nadeel: als ze verkouden worden krijgen ze bijna geen lucht meer. Bij een normale luchtpijp treedt al zwelling naar binnen toe op, maar bij een afgeplatte luchtpijp zal de opening die overblijft om lucht aan te zuigen, dan NOG kleiner zijn. Alle middelen die de TS noemt werken daar ook niet tegen, misschien ventipulmin in het begin nog wel maar daarna zal je prednisolon pillen moeten geven icm sultrisan in geval van verkoudheid, om erger te voorkomen. Daarom scheer ik mijn pony ook, dan kan hij EN minder snel kouvatten dan met een natte lange vacht, EN hij heeft minder last van zijn eigen warmte, en heeft het minder snel benauwd.

Je kan ze ook gewoon op de wei laten staan als gezelschapspony, maar dan loop je wel veel meer gevaar dat ze dik worden en geen conditie meer hebben, het daarom sneller benauwd hebben en te veel onnodig gewicht met zich mee moeten zeulen.

Mijn pony heeft het nu al 8 jaar ofzo dus ik ken de klappen van de zweep En nogmaals: het is schrikken maar het is niet het einde van de wereld, of van je pony.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:47

Tjee, Romy, wie had dat nou gedacht.. Kan me voorstellen dat het nogal schrikken is, maar ik lees hier een aantal hoopvolle berichten. Ik hoop voor je dat ze er zo min mogelijk last van zal hebben.
Geniet nog lekker van haar, dat doet zij ook zeker van jou!

Sterkte!

Anke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:11

Het zit niet echt mee voor Romy, hopelijk is het nog niet zo ernstig en kun je met een goede verzorging nog heel lang van haar genieten!~
Was ze trouwens niet dragend of wilde je haar laten dekken? zoiets staat me tenminste bij....

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 17:55

Anke schreef:
Het zit niet echt mee voor Romy, hopelijk is het nog niet zo ernstig en kun je met een goede verzorging nog heel lang van haar genieten!~
Was ze trouwens niet dragend of wilde je haar laten dekken? zoiets staat me tenminste bij....

Anke, ik wou Room aankomend voorjaar laten dekken, maar dat gaat nu helaas niet meer door.

Ik ga lekker van Roompje genieten, en Dinkeygirl heb ik ge-pm't!

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:00

aah echt erg..

HEEelll heeell veeeell sterkte..