discussiebijdrage over LDR methode

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

A10

Re: discussiebijdrage over LDR methode

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:27

Heb wel foto's van sterrekijkers, telt dat ook?

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:32

Afbeelding

wederom, weeeeer geeeeeen LDR maar een paard die lekker even duikt, en ik met alle macht weer probeer omhoog te krijgen

Zo zie je maar, dat niet alles is wat het lijkt

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:48

Ik zie toch liever het neusje eruit,maar wat ronder losrijden kan prima.Anky zegt zelf dat ze alleen haar paarden zo traint bij wie dat lichamelijk mogelijk is.En dat zijn zowiezo natuurlijk de wat verder afgerichte paarden.Dat er een kudde na-apers zijn die dat bij ieder paard van hun gaat proberen stelt het natuurlijk wel in een kwaad daglicht.Bovendien is het ook erg belangrijk en 1 van de eerste vereiste dingen of het achterbeen erbij is.Al moet ik wel zeggen dat ik zelf op die foto's de kin wel erg naar de borst getrokken vind en dat lijkt me in geen geval goed.Laag prima maar wel iets meer het neusje eruit.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 13:35

Wie zegt trouwens dat je een stang en trens nodig hebt voor LDR?
Kan ook best op een dubbelgebroken trensje hoor
Afbeelding
Ik snap niet dat er zo'n ophef over gemaakt wordt. LDR is een onderdeel van de training, ze lopen echt geen 3 kwartier met de kin op de borst.

Bill krult zich erg graag op

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 13:47

Als ie zich graag opkrult zou ik hem er juist met het neusje eruit rijden.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 13:50

Een foto is een momentopname he.....

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 13:54

Zo zie je maar weer en foto kan op heel iets anders lijken dan het daadwerkelijk is.........

zo ook de foto's op de hier aangehaalde website

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 15:18

Pff, weer de discussie, ik blijf erbij dat ik dit geen ontspannen en eerlijk paardrijden meer kan noemen, topsport of niet...

Marr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 15:47

Afbeelding
Ziet er echt niet uit zo ''opgekropt''!
Ik heb altijd geleerd dat er een voer-emmer moet passen tussen het neusje en de borst:
Afbeelding

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 15:53

Thunder4ever schreef:
Ik heb altijd geleerd dat er een voer-emmer moet passen tussen het neusje en de borst:

Als ik die foto zo bekijk, past de voeremmer er nog steeds tussen.
Vriendelijk verzoek om in dit topic verder alleen links te plaatsen en dus geen foto's.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:47

Die foto is ook echt weer op een beroerd moment genomen zeg..
Ze lopen dan wel diep, maar wel op 4 benen

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:14

Thunder4ever schreef:
http://img488.imageshack.us/img488/1204/1020089b6oh.jpg
Ziet er echt niet uit zo ''opgekropt''!
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7YVG6FRG

De bovenste foto (Laurens van Lieren afgelopen hippiade, toch?) kijk hoe hij zijn benen af steekt! Hij trekt het paard dus duidelijk echt in de krul!

Ik ben totaal géén fan van deze manier van rijden. Het is geen eerlijke manier.
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 18-12-05 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: geen foto's aub.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:15

Nou wij noemen hem Edward Gal
Volgens mij kan hij beter sturen dan menig bokker hier.

joske_vuran

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:17

youngster schreef:
Nou wij noemen hem Edward Gal
Volgens mij kan hij beter sturen dan menig bokker hier.

Ok, foutje dan

Beter sturen? Alleen met zijn teugels? Dat noem ik ECHT niet beter hoor! Ik snap echt niet wat dat been van hem daar doet

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:21

joske_vuran schreef:
De bovenste foto (Laurens van Lieren afgelopen hippiade, toch?) kijk hoe hij zijn benen af steekt! Hij trekt het paard dus duidelijk echt in de krul!

Wat is nou geen eerlijke manier?
Leg mij dat nou eens uit, zonder anderen na te praten.
Ik heb Edward Gal meerdere keren zien rijden, en ondanks dat hij zn benen afsteekt, vind ik hem een hele vriendelijke ruiter.
Bedenk er nou eens bij dat hij geen Fjord of Haflinger onder de kont heeft, maar een dekhengst, en niet de eerste de beste. Die kun je nou eenmaal niet behandelen als de eerste de beste manegepony
Bah, al dat pennymeisjesgejank......Ze weten niet eens waar ze over praten

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:23

misschien is hij wel net even aan het afzetten om hem een megaskup onder de kont te geven.........

Denk erom dat een foto een moment opname is, en dat de volgende shoot er heel anders uit kan zien.

Ik denk niet dat jij op elke foto even goed zit (ik in iedergeval niet) En ook mensen die veul beter kunnen rijden dan alle bokkers bij elkaar zitten ook wel eens ongelukkig met een hand of been.......

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:27

Billy schreef:
joske_vuran schreef:

Wat is nou geen eerlijke manier?
Leg mij dat nou eens uit, zonder anderen na te praten.
Ik heb Edward Gal meerdere keren zien rijden, en ondanks dat hij zn benen afsteekt, vind ik hem een hele vriendelijke ruiter.
Bedenk er nou eens bij dat hij geen Fjord of Haflinger onder de kont heeft, maar een dekhengst, en niet de eerste de beste. Die kun je nou eenmaal niet behandelen als de eerste de beste manegepony
Bah, al dat pennymeisjesgejank......Ze weten niet eens waar ze over praten

Bedankt voor de vriendelijke reactie!

Ik weet echt wel waarover ik praat! Edward Gal heeft een aantal jaar geleden een paard van een kennis van mijn vader echt helemaal in de prut gereden. Hele kaak verpest. Vriendelijk? ok, als jij het zegt.. ik zou hem never nooit op mijn paard willen! En ja, ik heb een fjord

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:31

waarom denk ik nou zomaar dat daar een heel ander verhaal aan zit

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:32

Vraag me af of het dan daadwerkelijk door de ruiter komt. Sommige paarden kunnen gewoon het zware werk niet aan. En die blijven dan idd ook niet heel

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:50

youngster schreef:
Vraag me af of het dan daadwerkelijk door de ruiter komt. Sommige paarden kunnen gewoon het zware werk niet aan. En die blijven dan idd ook niet heel

Oftewel, "rij hem maar gewoon zo, als je zijn kaak breekt, kan hij het duidelijk niet aan! Volgende!"
Nou nee, is dacht dat ze (Anky tenminste) zich wel aanpaste aan het paard, het lijkt me sterk dat ze gewoon dom doorgaat met een manier wat het paard niet aankan. Dan blijven er maar weinig over, lijkt mij, die de geruk en gepluk aan de kaak wel aankunnen, of accepteren.

Een kaak verpesten is dus niet "vriendelijk rijden". Dus jij zou je paard even overhandigen aan Edward ook al weet je dat Edward gewoon doorgaat zijn ding doen, ook al kan je paard het niet aan. Tja dan breekt zijn kaak gewoon. Tja sorry hoor kan Edward niks aan doen natuurlijk

Niks persoonlijke tegen Edward, gebruikte zijn naam even als voorbeeld, want daar had iemand het over. Maar ja is niet echt goede reclame als het zo is, dat een paard zijn kaak verpest is.

Natuurlijk is het maar een momentopname, maar het gebeurt. Hoe kort of hoe lang, het gebeurt. Mij is geleerd dat een paard vanuit de schoft moet zakken, en ga je hem oprocht van zijn NEK. In de fotos zie je gewoon paarden waar in de hals gewoon een V komt, op de kop dan. Een knik.
Volgens mij was dit niet helemaal de bedoeling, daar hoort een paard niet te ´knikken´.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:54

daarom denk ik ook niet dat Edward dit paard zn kaak kapot gereden heeft Ik kan me er eerlijk gezegd ook niks bij bedenken ...... zo hard getrokken dat de kaak uit de kom schoot/brak??? kom nou

Nogmaals, zie de foto's die ik geplaatst heb......... ook niet vriendelijk en ZEKER niet rijtechnisch correct..... maar WEL dat moment.

En het is zoooo makkelijk om uit 200 foto's de allerslechtste momentopnames te halen

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:55

Een paardenkaak breekt niet zomaar door ff verkeerd te rijden hoor, er zal idd wel een verhaal aan vast zitten

Enne, laat iemand eens voor de gein een fotoserie maken met foto's om de seconde, wedden dat je bij 9 van de 10 foto's zoiets hebt van wtf zit ik hier nou weer te doen? (kijk anders maar eens even bij Horses@work, en dat zijn nog de goede foto's want de echte hele erge plaats je meestal niet )

Appie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:36

Karl66 schreef:
Onze paarden zien al bakkabouters in de volslagen rust van een binnenmanege maar we vinden het belachelijk als een GP paard in alle hectiek van een grote wedstrijd kijkerig is

Nee hoor, ik vind het niet vreemd dat een (GP)paard kijkerig kan zijn op wedstrijden.
Maar wel dat LDR kennelijk de enige manier is om het paard onder controle te kunnen houden.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:43

Idd heel erg apart verhaal. Edward mocht willen dat hij zo sterk was denk ik
Een paardenkaak breek of ontwricht je echt niet zomaar hoor

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:03

Wel makkelijk om zoiets op Gal af te schuiven, is immers noit meer te controleren.
En een kennis van mijn vader vind ik ook al verdacht ver weg
Het verhaal wordt dan toch een paar keer verteld, en je weet hoe dat gaat