Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ik zou het niet weten hoe ze dat weten ,,maar het gebeurd gewoon vanzelf 

maar dat is nu gelukkig weg
,,en idd marijke komt zelf volgens mij niet in die stal ,en die boxen zijn gehuurd voor haar ''klanten'' ,,idd erg jammer dat haar eigen paard er niet in staat.. maarja dat is haar eigen keuze toch 

,maar als het niet mag dan hoor ik het wel en haal ik het weg

,,is goed hoor ,,afgesproken!
crazy_roxy schreef:Ja he Fredt,,is goed hoor ,,afgesproken!
crazy_roxy schreef:
@Nonixjuh: Ja die stations werken met een chip ,sommige mensen hebben ze ook daadwerkelijk laten chippen in de hals,andere wouden het eerst effe aankijken en hebben voor een halsband gekozen met een chip eraan
Nee het is geen manege ,maar een pensionstal ,er worden wel lessen gegeven door Sonja en Marijke ,allebij steunpunten van Emiel Voest > Freestyle manier
Marijke doet meerdere dingen ,ook engelse dressuur etc
irish_lady schreef:crazy_roxy schreef:
@Nonixjuh: Ja die stations werken met een chip ,sommige mensen hebben ze ook daadwerkelijk laten chippen in de hals,andere wouden het eerst effe aankijken en hebben voor een halsband gekozen met een chip eraan
Nee het is geen manege ,maar een pensionstal ,er worden wel lessen gegeven door Sonja en Marijke ,allebij steunpunten van Emiel Voest > Freestyle manier
Marijke doet meerdere dingen ,ook engelse dressuur etc
Ben ik nou de enige die hier even enorm bij gaat fronzen?

Staat er steeds iemand bij om dat te doen ofzo?
,,gaat naar beneden zodra het paard erin staat en zn voer krijgt ,(als de chip is gelezen laat maar zeggen) ,,als het paard voor een bepaalde korte tijd niet meer verder eet ,neemt de computer aan dat hij klaar is en gaat het dingetje weer omhoog zodat het volgende paard kan ,,als het paard nog niet klaar was ,kan die er gewoon nog een keer in en krijgt hij de rest
en ook natuurlijk als hij zn laatste porsie heeft gehad ,gaat het dingetje omhoog ,,en het stroom zit alleen aan de buitenkant ,niet aan de binnekant ,,het is puur dat het paard rustig kan eten en niet door de andere word lastiggevallen 

pol013 schreef:Ik gok dat hier nog nooit iemand in een ligboxen stal voor koeien is geweest?
Daar hebben ze al jaren een soortgelijk systeem.
De koeien leven met zijn alle in dezelfde stal met apparte gedeelten om te liggen en om te eten. Vaak zit er ook een voerstation in waar ze een aantal maal een krachtvoergift krijgen. Ook hier worden de koeien herkent door een chip.
Volgens mij is dit gewoon een 'paarden kopie' van die stal.
,die durft niet zo goed wanneer er veel paarden bij staan ,dan word het te druk ,maar savonds gaat het prima