Waratje schreef:Gut, kun jij beoordelen of ik goed met m'n geld om kan gaan? Knap hoor. En wees maar niet bang, na die 5000 euro heb ik nog steeds buffer. Jij betaald liever de winst van de verzekeringsmaatschappij?
Moeilijk he lezen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Waratje schreef:Gut, kun jij beoordelen of ik goed met m'n geld om kan gaan? Knap hoor. En wees maar niet bang, na die 5000 euro heb ik nog steeds buffer. Jij betaald liever de winst van de verzekeringsmaatschappij?

turbotinker schreef:En Waratje:
de premies die men betaald,kun je zo hoog of zo laag mogelijk maken als je wilt hoor.
Zo betaal ik maar 240 euro in het jaar.
Nou dat kan ik wel missen van mijn eigen geld hoor.
Daarbij spaar ik zowieso voor als hij wat krijgt,je moet immers voorschieten voordat je het terugkrijgt van de verzekering...
Ik vindt het gewoon een veilig idee dat mijn paard verzekerd is.
turbotinker schreef:Ik bedoel je bent zelf ook ziekenkosten verzekerd,of wou je daar ook zelf voor sparen?
Sammie schreef:Citaat:Er wordt gezegd dat je dom bent wanneer je geen verzekering afsluit terwijl je niet weet hoeveel geld iemand apart heeft staan.
Dat wordt er dus NIET gezegd het tegenovergesteld wordt beweerd.
flowerxxx schreef:Ik vind het erg dom om je voor niets te verzekeren.
Een operatie van een paar duizend euro is voor de meeste mensen niet zomaar te betalen. Je kunt dan behoorlijk in de moeilijkheden komen. Veel mensen kunnen dat bedrag niet zomaar ophoesten.
Daarbij je hebt toch zelf ook een verzekering voor overlijden, ziektekosten, brand etc? Voor een duur paar zou ik mij dan ook wel verzekeren.
flowerxxx schreef:Ik vind het erg dom om je voor niets te verzekeren.
flowerxxx schreef:Iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe en of hij zich verzekerd. Maar je moet wel een giga bedrag apart hebben staan om een operatie en nazorg te kunnen betalen. En dan maar hopen dat het daarbij blijft.....
Daarbij is de kans groot dat je het bedrag toch gaat aanspreken voor andere zaken. Want wat als jijzelf in financieele nood komt? Of je wilt een huis gaan kopen. Dan zou ik die paar duizend euro toch liever in het huis steken anders staan ze toch op de bank. Als je een goedkoop paard hebt kan ik mij nog iets indenken. Zelfde als een stal vol paarden. Maar van 1 paard ben je afhankelijk. Heb jij zoveel geld dat je een zelfde soort paard weer kunt kopen? Zoveel geld dat je vergaande medische kosten kunt betalen. Anders kom je misschien voor de keuze het paard af te laten maken omdat je totaal blut bent (heb het in mijn omgeving gezien paard kreeg na een dure operatie complicaties eigenaar heeft het toen laten afmaken ging te veel geld kosten)
Kitty schreef:Sorry ik dacht dat je een opmerking van mij bedoelde.Oh nee? .

runningkawa schreef:Ik zie het heel simpel, heb je dat geld niet als reserve staan
doe dan een verzekering
Heb je dat geld wel en weet je dat je eraf kunt blijven voor andere dingen, laat dan die verzekering.
En idd, ik raad vaak ook een verzekering aan als een 14 jarige meisje vraagt hoe duur alles is.
Die hebben vaak net het geld van het paard en met geluk net de stalkosten, ik ga er iig niet vanuit dat die een grote reserve pot hebben.
runningkawa schreef:
ow ja luxe, daar geef ik dan geen drol om
Zie af en toe een kapper, heb af en toe nieuwe kleren als de ouwe versleten zijn.
Ik zie er niet uit als een sloeber, maar het kost me ook niet veel.
Dan gaat die spaarpot ook wat sneller.
Dat zijn de keuzes die je maakt
vakanties, of spaar je dat
steeds nieuwe kleren er de nieuwste mode, of spaar je dat
kinderen, of spaar je dat
runningkawa schreef:opschepperij?
wat dacht je van hard werken al járen??
Citaat:Nu ben ik volgens jou al dom omdat ik geen helm draag en nu ook weer omdat ik mijn paarden niet verzeker?![]()
geen verzekering nemen is niet verstandig maar moet iedereen zelf weten. Citaat:Eerst betutteling om een helm en nu om een verzekering.
Citaat:Daar hoef jij je geen zorgen om te maken. Dat doe ik zelf ook niet.
Citaat:geen verzekering nemen is niet verstandig maar moet iedereen zelf weten

flowerxxx schreef:Iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe en of hij zich verzekerd. Maar je moet wel een giga bedrag apart hebben staan om een operatie en nazorg te kunnen betalen. En dan maar hopen dat het daarbij blijft.....
flowerxxx schreef:Daarbij is de kans groot dat je het bedrag toch gaat aanspreken voor andere zaken. Want wat als jijzelf in financieele nood komt? Of je wilt een huis gaan kopen. Dan zou ik die paar duizend euro toch liever in het huis steken anders staan ze toch op de bank.
flowerxxx schreef:Als je een goedkoop paard hebt kan ik mij nog iets indenken. Zelfde als een stal vol paarden. Maar van 1 paard ben je afhankelijk. Heb jij zoveel geld dat je een zelfde soort paard weer kunt kopen? Zoveel geld dat je vergaande medische kosten kunt betalen. Anders kom je misschien voor de keuze het paard af te laten maken omdat je totaal blut bent (heb het in mijn omgeving gezien paard kreeg na een dure operatie complicaties eigenaar heeft het toen laten afmaken ging te veel geld kosten)
schattebol schreef:Maar er zijn nu eenmal mensen die niet zo " gelukkig" zijn om zo maar een lekker vette spaarboek te kunnen hebben
EN een paard En een huis En een goed leven En een man En kinderen En mooie kleren En een goede verzorging voor de dieren En de luxe die iedereen wil En .....