eigen paard en verzekering?hoe hebben jullie dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: eigen paard en verzekering?hoe hebben jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:55

Waratje schreef:
Gut, kun jij beoordelen of ik goed met m'n geld om kan gaan? Knap hoor. En wees maar niet bang, na die 5000 euro heb ik nog steeds buffer. Jij betaald liever de winst van de verzekeringsmaatschappij?

Moeilijk he lezen

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 14:05

Nou spel het eens voor me uit, dan }>

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 14:11

Nee, na drie keer de boel uitgelegd te hebben lijkt het mij nu vrij duidelijk.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 14:17

Nou, ik zie nog steeds niet in waarom ik de kas van een verzekeringsmaatschappij zou spekken voor een risico dat ik vrij goed kan inschatten.

Als ik zo in het topic de premies lees die men betaald, dan denk ik toch dat ik het prettiger voor elkaar heb. Ik houd mijn geld lekker zelf, heb ik het nodig, dan gebruik ik het, heb ik het niet nodig krijg ik er rente op. Prettig toch?

Tivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 14:32

euhm...zullen we het even gezellig houden???
ieder zijn eigen mening,prima toch?
Al ben ik het er niet mee eens dat je maar geen paard moet nemen als je geen operatie van 5000 euro kunt betalen...

Ik vind dat iedereen het zélf moet weten,en ik wil weten waarom ze die mening hebben.
ik heb dit topic niet geopend om elkaar modder naar het gezicht te gooien

En Waratje:
de premies die men betaald,kun je zo hoog of zo laag mogelijk maken als je wilt hoor.
Zo betaal ik maar 240 euro in het jaar.
Nou dat kan ik wel missen van mijn eigen geld hoor.
Daarbij spaar ik zowieso voor als hij wat krijgt,je moet immers voorschieten voordat je het terugkrijgt van de verzekering...
Ik vindt het gewoon een veilig idee dat mijn paard verzekerd is.
Ik bedoel je bent zelf ook ziekenkosten verzekerd,of wou je daar ook zelf voor sparen?

Waratje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 14:42

turbotinker schreef:
En Waratje:
de premies die men betaald,kun je zo hoog of zo laag mogelijk maken als je wilt hoor.
Zo betaal ik maar 240 euro in het jaar.
Nou dat kan ik wel missen van mijn eigen geld hoor.

Daarbij spaar ik zowieso voor als hij wat krijgt,je moet immers voorschieten voordat je het terugkrijgt van de verzekering...
Ik vindt het gewoon een veilig idee dat mijn paard verzekerd is.

Als ik uitreken dat ik 13 jaar lang geen 240 euro heb uitgegeven, kan ik dus nu voor een 3000 euro aan mijn paard d'r gezondheid uitgeven..... En heb ik het nodig dat kan dat dus moeiteloos, is het niet nodig, heb ik die 3000 euro om iets leuks mee te doen, toch?
Maar goed, inderdaad is het ieders goed recht om te verzekeren, tuurlijk, maar het is net zo goed mijn recht om dat niet te doen. En ik blijf erbij dat je een paard met alles wat erbij hoort moet kunnen betalen voor je er aan begint. Maar ook dat is gewoon mijn mening, hoor.

turbotinker schreef:
Ik bedoel je bent zelf ook ziekenkosten verzekerd,of wou je daar ook zelf voor sparen?

Mag niet van Pappa Staat
Laatst bijgewerkt door Waratje op 09-12-05 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 14:48

Sammie schreef:
Citaat:
Er wordt gezegd dat je dom bent wanneer je geen verzekering afsluit terwijl je niet weet hoeveel geld iemand apart heeft staan.

Dat wordt er dus NIET gezegd het tegenovergesteld wordt beweerd.

Oh nee?

flowerxxx schreef:
Ik vind het erg dom om je voor niets te verzekeren.

Een operatie van een paar duizend euro is voor de meeste mensen niet zomaar te betalen. Je kunt dan behoorlijk in de moeilijkheden komen. Veel mensen kunnen dat bedrag niet zomaar ophoesten.

Daarbij je hebt toch zelf ook een verzekering voor overlijden, ziektekosten, brand etc? Voor een duur paar zou ik mij dan ook wel verzekeren.

Zoals ik al zei kan ik me best voorstellen dat mensen hun paard verzekeren.
Maar het zou ook leuk zijn wanneer mensen zich in kunnen denken dat het (over het algemeen) voordeliger is zelf een buffer in te bouwen en dus je eigen verzekeringmaatschappij te spelen.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 15:51

Ik heb mijn paard nu 2 maanden, ik heb hem klinisch laten keuren, niet gerontgent, maar dat kwam omdat ik de verzekering zo over kon nemen.
Dat scheelde weer 800 euro, hij was mret z'n 4e volledig gescand en er schijnt nadien niet zoveel meer te veranderen, dus de verzekering ging accoord met klinisch keuren.
Hij is verzekerd voor 7000 euro en ik betaal ruim 45o euro per jaar, hoop geld, maar je weet het nooit..........
Ik ben ook bij Interpolis verzekerd, naar horen zeggen, een erg prettige verzekeringsmaatschappij(voor zover die al bestaan)

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 21:17

Iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe en of hij zich verzekerd. Maar je moet wel een giga bedrag apart hebben staan om een operatie en nazorg te kunnen betalen. En dan maar hopen dat het daarbij blijft.....
Daarbij is de kans groot dat je het bedrag toch gaat aanspreken voor andere zaken. Want wat als jijzelf in financieele nood komt? Of je wilt een huis gaan kopen. Dan zou ik die paar duizend euro toch liever in het huis steken anders staan ze toch op de bank. Als je een goedkoop paard hebt kan ik mij nog iets indenken. Zelfde als een stal vol paarden. Maar van 1 paard ben je afhankelijk. Heb jij zoveel geld dat je een zelfde soort paard weer kunt kopen? Zoveel geld dat je vergaande medische kosten kunt betalen. Anders kom je misschien voor de keuze het paard af te laten maken omdat je totaal blut bent (heb het in mijn omgeving gezien paard kreeg na een dure operatie complicaties eigenaar heeft het toen laten afmaken ging te veel geld kosten)

En Waratje het is maar heel goed dat iedereen verplicht een ziekekosten verzekering voor mensen moet hebben. Daar kan namelijk niemand voor sparen.

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 21:41

flowerxxx schreef:
Ik vind het erg dom om je voor niets te verzekeren.

Nu ben ik volgens jou al dom omdat ik geen helm draag en nu ook weer omdat ik mijn paarden niet verzeker?

flowerxxx schreef:
Iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe en of hij zich verzekerd. Maar je moet wel een giga bedrag apart hebben staan om een operatie en nazorg te kunnen betalen. En dan maar hopen dat het daarbij blijft.....
Daarbij is de kans groot dat je het bedrag toch gaat aanspreken voor andere zaken. Want wat als jijzelf in financieele nood komt? Of je wilt een huis gaan kopen. Dan zou ik die paar duizend euro toch liever in het huis steken anders staan ze toch op de bank. Als je een goedkoop paard hebt kan ik mij nog iets indenken. Zelfde als een stal vol paarden. Maar van 1 paard ben je afhankelijk. Heb jij zoveel geld dat je een zelfde soort paard weer kunt kopen? Zoveel geld dat je vergaande medische kosten kunt betalen. Anders kom je misschien voor de keuze het paard af te laten maken omdat je totaal blut bent (heb het in mijn omgeving gezien paard kreeg na een dure operatie complicaties eigenaar heeft het toen laten afmaken ging te veel geld kosten)

Eerst betutteling om een helm en nu om een verzekering.

Het is toch mijn probleem hoe ik een operatie (de operatie van een "goedkoop" paard is trouwens net zo duur als de operatie van een "duur" paard) of een nieuw paard moet betalen? Daar hoef jij je geen zorgen om te maken. Dat doe ik zelf ook niet.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 21:44

Oei, hier nog een domme

geen verzekering
en al zeker weten, dik en dubbel terug verdient.

en wees gerust, ik heb een enorm potje voor mijn paard.
Dan kunnen er gerust een paar operaties achter elkaar komen. (laten we hopen van niet, maar dan niet voor het geld, maar omdat het dan niet echt fijn met je paard gaat)

Yokie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 21:53

De verzekeringsmaatschappijen hebben een goede klant aan flowerxxx

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 22:38

Kitty schreef:
Oh nee? .
Sorry ik dacht dat je een opmerking van mij bedoelde.

schattebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 09:41

Het is inderdaad zo dat je net wat kan (uit)sparen als je geen verzekering neemt. Als je het hele bedrag optelt.....

Maar dat is met alle verzekeringen...

Maar ik vind dat hier ipv van een discussie over wel of niet verzekeren , het al gaat of je al dan niet genoeg geld hebt.

Ik vind het leuk voor jullie dat jullie een lekker vette spaarrekening hebben, maar dat heeft hier toch niets mee te maken? Ik bedoel dat hoeven wij toch niet te weten....Het heeft wat weg van opschepperij

Ik vind ook dat je zelf moet weten dat je wat geld opzij moet staan hebben vooral eer je een paard aanschaft.

Maar 1 ding snap ik dan niet. In andere topics vragen mensen die nog geen paard hebben hoe en wat. En bijna iedereen begint dan: " oooohhh pas op want een paard kost veel geld, wat als een paard ziek is, kijk maar uit......" En hier wordt er dan beweert dat je geen best geen verzekering neemt omdat het weggesmeten geld is en omdat je het toch niet nodig hebt....

Lijkt dit niet tegenstrijdig?

Kijk ieder zijn mening, en ja ik heb ervoor gezegd dat ik ook zeker een verzekering zou nemen ( langs de ene kant ben ik blij dat ik deze topic kan lezen, dan lees ik ook de contra's) En inderdaad als je paard niet ziek wordt is het veel weggesmeten geld. Dus misschien ben ik nu wel aan het twijfelen geraakt

Maar er zijn nu eenmal mensen die niet zo " gelukkig" zijn om zo maar een lekker vette spaarboek te kunnen hebben EN een paard En een huis En een goed leven En een man En kinderen En mooie kleren En een goede verzorging voor de dieren En de luxe die iedereen wil En .....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 10:13

opschepperij?
wat dacht je van hard werken al járen??

Ik zie het heel simpel, heb je dat geld niet als reserve staan
doe dan een verzekering
Heb je dat geld wel en weet je dat je eraf kunt blijven voor andere dingen, laat dan die verzekering.

En idd, ik raad vaak ook een verzekering aan als een 14 jarige meisje vraagt hoe duur alles is.
Die hebben vaak net het geld van het paard en met geluk net de stalkosten, ik ga er iig niet vanuit dat die een grote reserve pot hebben.

Dus tegenstrijdig, ik zie niet waar..

ow ja luxe, daar geef ik dan geen drol om
Zie af en toe een kapper, heb af en toe nieuwe kleren als de ouwe versleten zijn.
Ik zie er niet uit als een sloeber, maar het kost me ook niet veel.
Dan gaat die spaarpot ook wat sneller.
Dat zijn de keuzes die je maakt
vakanties, of spaar je dat
steeds nieuwe kleren er de nieuwste mode, of spaar je dat
kinderen, of spaar je dat

schattebol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 10:59

runningkawa schreef:
Ik zie het heel simpel, heb je dat geld niet als reserve staan
doe dan een verzekering
Heb je dat geld wel en weet je dat je eraf kunt blijven voor andere dingen, laat dan die verzekering.

En idd, ik raad vaak ook een verzekering aan als een 14 jarige meisje vraagt hoe duur alles is.
Die hebben vaak net het geld van het paard en met geluk net de stalkosten, ik ga er iig niet vanuit dat die een grote reserve pot hebben.

Daar ben ik het ook met eens!

runningkawa schreef:

ow ja luxe, daar geef ik dan geen drol om
Zie af en toe een kapper, heb af en toe nieuwe kleren als de ouwe versleten zijn.
Ik zie er niet uit als een sloeber, maar het kost me ook niet veel.
Dan gaat die spaarpot ook wat sneller.
Dat zijn de keuzes die je maakt
vakanties, of spaar je dat
steeds nieuwe kleren er de nieuwste mode, of spaar je dat
kinderen, of spaar je dat

Daar kies jezelf voor dat is inderdaad waar.

Conclussie als je van alles wat wil meepikken dan neem je best een verzekering

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 13:06

runningkawa schreef:
opschepperij?
wat dacht je van hard werken al járen??

Inderdaad, volgens mij heeft niemand hier lopen "opscheppen" over een eventueel grootse spaarrekening.
Ik zet liever maandelijks geld opzij op een spaarrekening dan dat ik een verzekering ga sponsoren... Zo simpel is het.

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 16:00

Citaat:
Nu ben ik volgens jou al dom omdat ik geen helm draag en nu ook weer omdat ik mijn paarden niet verzeker?

Geen helm dragen is inderdaad heel erg dom geen verzekering nemen is niet verstandig maar moet iedereen zelf weten.

Citaat:
Eerst betutteling om een helm en nu om een verzekering.

Een opmerking over het niet dragen van een cap zie ik niet als betutteling. Daarbij is dat een andere discussie die je beter op een andere plek kunt voeren. Het gaat hier om verzekeringen.

Citaat:
Daar hoef jij je geen zorgen om te maken. Dat doe ik zelf ook niet.

Waarom zou ik mij daar zorgen maken? ik ken je niet eens. Ik geef alleen mijn mening. Dat hoef je je niet zo persoonlijk aan te trekken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 16:36

Hhhmm, ik ben dan superdom om de eerste keer dat ik op mijn paardje ging zitten geen helm te dragen???

Maar over verzekeren durf ik nog wel een knuppel in een hoederhok te gooien: Een niet onbelangrijk deel van die dure medische ingrepen had voorkomen kunnen worden door beter management.
Daarnaast zie ik bedragen langskomen waarvan ik me niet kan voorstellen dat ingrepen zo duur zijn. Ik vraag me dan op z'n minst af wat de eigenaar had kunnen doen om de kosten te drukken.
Of moet ik dit zien op hetzelfde niveau als dat ik ook nauwelijks kan begrijpen dat mensen meer dan 5000 euro uitgeven voor de aankoop van een paard??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 17:23

Citaat:
geen verzekering nemen is niet verstandig maar moet iedereen zelf weten

mag jij mij nog een keer uit gaan leggen waarom het niet verstandig is?
ik snap je niet

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:25

Geen van mijn 3 paarden is verzekerd.
Toen ik mijn eerste pony kreeg hadden we haar uitgebreid verzekerd, ook voor ongeschiktheid door een ongeval. Toen sprong ze op een wedstrijd een keer middenin een oxer waarbij ze zo lomp terecht kwam dat ze later ongeschikt bleek voor de sport. Wij dus naar de verzekering maar die wilden niet uitbetalen omdat het volgens hun een aangeboren afwijking was! Yeah right!
Toen ik mijn paard kocht heb ik haar verzekerd voor dood maar inmiddels is ze 14 en dan wordt de polis een stuk duurder dus we hebben die stopgezet.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:27

Ik vraag me trouwens af wat het percentage is van mensen die echt de kosten van de premie van de verzekering eruit haalt op lange termijn.
Als ik kijk naar de DA kosten van de laatste 15 jaar, zou ik dat absoluut niet halen, helemaal niet als ik alles uitgebreid voor ziektekosten had verzekerd
En dan heb ik hier toch zeer regelmatig de DA op het erf...

Voor mij bestaan de grootste kosten uit enten, drachtigheidsbegeleiding van de merries en wat kleine dingen die allemaal buiten elke verzekering vallen.
Als ik kijk naar wat er eventueel vergoed zou zijn als alles uitgebreid verzekerd zou zijn geweest dan zou dat ver onder de kosten van de premies liggen.
Wat koliekgevallen, paar keer verwondingen waarbij intensieve DA begeleiding nodig was, paar keer een ziek/kreupel paard waar aardig aan gedokterd is.
Zelfs als ik 2 dode paarden mee reken (waarvan 1 geval sowieso niet uitgekeerd zou worden door een verzekering) zou de premie hoger geweest zijn!

Dan zal ik wel dom zijn om niet te verzekeren maar ik ben wél een stuk goedkoper uit
Op korte termijn kan een verzekering misschien wel voordelig zijn maar op lange termijn geloof ik daar niet in.

Waratje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:11

flowerxxx schreef:

Wat noem jij een giga bedrag? Ten tweede zal ik me bij elke (grotere) ingreep terdege afvragen wat het nut is en wat de prognose is, zeker gezien het feit dat mijn paard op een leeftijd is dat je geen jaaaaaren wilt revalideren. Ik heb er geen behoefte aan om mijn vrolijke, looplustige paard depri te zien worden omdat ze maanden achtereen helemaal niks mag.

flowerxxx schreef:
Daarbij is de kans groot dat je het bedrag toch gaat aanspreken voor andere zaken. Want wat als jijzelf in financieele nood komt? Of je wilt een huis gaan kopen. Dan zou ik die paar duizend euro toch liever in het huis steken anders staan ze toch op de bank.

Dat is een kwestie van zelf-discipline, dat geld is voor haar en niet voor een huis (dat ik overigens al heb). En die financiele nood ben ik ook nog zelf bij, ben oud en wijs genoeg om mijn eigen beslissingen te nemen.

flowerxxx schreef:
Als je een goedkoop paard hebt kan ik mij nog iets indenken. Zelfde als een stal vol paarden. Maar van 1 paard ben je afhankelijk. Heb jij zoveel geld dat je een zelfde soort paard weer kunt kopen? Zoveel geld dat je vergaande medische kosten kunt betalen. Anders kom je misschien voor de keuze het paard af te laten maken omdat je totaal blut bent (heb het in mijn omgeving gezien paard kreeg na een dure operatie complicaties eigenaar heeft het toen laten afmaken ging te veel geld kosten)

Waarom zou je voor een goedkoop paard het anders doen? Ja, de aanschaf is goedkoper, maar de rest niet, hoor. En de band is in principe ook niet anders, tenzij je een ruiter bent die graag op een papier rijdt en niet op een paard
Maak je geen zorgen, mijn paard wordt niet afgemaakt omdat het geld op is, hoogstens omdat ik de kwaliteit van leven voor het paard niet meer op een gewenst niveau kan houden (en dat zal ook niet over geld gaan).

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:26

schattebol schreef:
Maar er zijn nu eenmal mensen die niet zo " gelukkig" zijn om zo maar een lekker vette spaarboek te kunnen hebben
EN
een paard En een huis En een goed leven En een man En kinderen En mooie kleren En een goede verzorging voor de dieren En de luxe die iedereen wil En .....

Effe nagaan: ik heb voldoende op de bank om voor mijn paard te kunnen zorgen als dat nodig is, een nieuwe tv als die nodig is, etc. Alleen komt dat doordat ik het geld niet over de balk smijt aan de laatste mode voor mijn paard en mij, niet elke 5 jaar mijn huis opnieuw inricht, niet alle laatste technische snufjes in huis hoef te hebben.
Ja, huis heb ik, is nog steeds onder handen, moet nog wel wat aan gebeuren, doen we echter vooral zelf.
Een goed leven: ja, ik heb een fijn paard.
Een man: yep, eentje die ook een paard heeft
Kinderen: van z'n lang zal ze leven niet.
Mooie kleren: die zitten over het algemeen vreselijk en kunnen meestal niet tegen liefdevolle benadering van een paard, dus nee. En winkelen heb ik een gruwelijke hekel aan.
Goede verzorging voor de dieren: absoluut, maar ook dat hoeft geen handen vol geld te kosten, kwestie van een goede plek vinden.
De luxe die "iedereen" wil: Ha, ik ben gelukkig niet "iedereen"

Al met al, genoeg geld hebben voor je paard is een kwestie van keuzes en prioriteiten en gewoon werken voor je geld.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:38

Mijn paard is verzekerd voor overlijden/afkeuren.
Zodat ik, in het geval ik haar zou verliezen, in staat ben een nieuw paard te kopen.

Helaas heb ik al twee keer "mogen" incasseren; 1 paard dat ik nog maar 3 maand had, ging dood aan koliek, een volgend paard heb ik een jaar gehad, verkocht en die bleek 5 weken (!) later hoefkatrol te hebben. dit was dus een verborgen gebrek dat bij mij ook niet bekend was, daarom heeft mijn paardenverzekering het gewoon op zich genomen. (Dit pleit wel voor de onderlinge verzekering, bij de eerste had ik nog niet eens alle papierwerk in orde en hebben ze ook niet moeilijk gedaan).

Ik heb mijn paard niet verzekerd voor ziektekosten. Er is nl. geen verzekering die meer uitkeert dan de verzekerde waarde van mijn paard. Een koliekoperatie met nasleep gaat al gauw de verzekerde waarde te boven, las op een ander topic (van mij; over wel of niet opereren bij koliek) van een rekening van 17.500,- Dit is natuurlijk wel een uitschieter maar dat is toch niet op te brengen??

NB een WA-verzekering moet je natuurlijk altijd hebben, of je nu wel of geen paard hebt!!!!