partner is niet echt in to the paarden zucht...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

santos

Re: partner is niet echt in to the paarden zucht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:22

Heb net als jij ook gezeur met mijn partner, alleen weet hij het altijd beter. Hij rijdt zelf n.l ook!! Wij hebben thuis dus 2 paarden staan, een van hem en een van mij.
Lijkt iedeaal, maar helaas. We zijn het niet altijd eens over bepaalde dingen en dat geeft ook strijd.

Als we samen rijden(wat geweldig lijkt) heeft ie altijd wat, stap eens door,je moet meer dit, je moet meer dat etc.

We hebben het geweldig met onze 3 kids, maar ik laat het praten over de paarden maar zoveel mogelijk weg.

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 00:13

ja of manlief denk dat als je je paard heb gereden of gewerkt met het dier zo op stal kan gooien.
als je een half uur rij kan je binnen een uur thuis zijn:+

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 00:39

Heel herkenbaar dit topic. Mijn man heeft ook niks met paarden. Langzaam maar zeker heeft hij er toch in berust dat de besmetting met het paardenvirus nooit over zal gaan en laat hij het er maar bij. Daar staat wel tegenover dat ik hem wel heel duidelijk laat merken dat ik het heel leuk vind als hij eens mee gaat op wedstrijd, al is het alleen maar om even het proefje te filmen. Nadien gaat hij meestal direct naar huis terwijl ik nog wacht op de prijsuitreiking ofzo. (en stiekum betrap ik hem er weleens op dat hij tegen mijn paard staat de praten enzo)

Sinds hij een website voor de club gemaakt heeft gaat het eigenlijk steeds beter; hij zijn hobby en ik de mijne en op deze manier is het toch een beetje een gedeelde hobby.

_June

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 09:08

Als ik het zo eens lees heb ik veel geluk met mijn vriend.
Hij heeft altijd gesprongen. En heeft nu alleen nog paarden voor de handel en maakt paarden zadelmak voor anderen Hele paardenfamilie daar!

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 09:20

Nou als manlief zijn rust daar niet in kan vinden zou hij van mij pech hebben. Ik heb een eigenhandsstal en me vriend heeft totaal niks met paarden. En dat vind ik juist heerlijk ik doe alles zelf, hij helpt me wel als ik er om vraag hoor met jonge paarden vast houden als er niemand anders is. Als je verder wilt komen in de paarden zou je vriend daar begrip voor moeten hebben en als hij dit niet heeft moet je maar eens er over na gaan denken wat je belangrijker vind. Ik zou echt nooit me paarden op zij kunnen zetten voor me vriend omdat hij een hekel heeft aan paarden. Als jij echt zijn grote liefde bent dan respecteert hij jou keus voor paarden.......

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 09:45

Citaat:
mij maakt het geen flaus aus of ie de hele zaterdag weg is.
maar gun mij dan ook mijn momenten snappie?

Het probleem is dat die zaterdag maar 1 x in de week is (of mischien nog wel minder) en een paard een dagelijks terugkerend iets is.
Zeker als je er zo serieus mee bezig bent is het een zeer tijd en geld verslindende hobby en ik kan mij voorstellen dat partners die niets met paarden hebben moeite hebben om dat te begrijpen.
Ik zelf ben gek op mijn paard en vind het fanatisme van sommige andere ruiters al moeilijk te begrijpen. Laat staan iemand die helemaal buiten dat wereldje staat.

Volgens mij zei jij ergens dat je geen bijrijder wilt. Je hebt daar goede redenen voor en dat is dus ook prima. Maar er zal toch een middenweg gezocht moeten worden.
Als dat niet een bijrijder kan zijn dan zal je mischien toch een stapje terug moeten doen in je hoeveelheid lessen en wedstrijden.
Dan zal het allemaal een stapje langzamer gaan maar je kan je toch blijven ontwikkelen en zo kan je vriend ook zien dat je je er echt voor inzet.

Gelukkig heb ik een vriend die zelf erg gek is op dieren en nooit zal zeuren over mijn hobby en dat het zoveel tijd kost. Toch voel ik mij daar zelf vaak schuldig over. Het blijft lastig de weinige tijd die je hebt op een eerlijke manier te verdelen.

Succes!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 10:00

Barcelona, ja inderdaad ze snappen niet helemaal dat het niet alleen een uur rijden is maar dat je je paard ook daarvoor en daarna moet verzorgen.

Ik heb consessies moeten doen, hij ook...Ik ga nu dichter bij huis werken, ik heb mijn paard dichterbij gezet, ik had zelfs aan vrije middag eens in de twee weken bedongen ipv salrisverhoging, allemaal op het soepeltjes te laten verlopen. Zoals ik al eerder zei, heeft het met mijn ex niet mogen baten.

Toen ik mijn huidige vriend leerde kennen heb ik direct heel duidelijk gemaakt hoeveel geld en tijd er in een paard gaat zitten en dat, mocht de keuze zich ooit voordoen, ik voor mijn paard zou kiezen (als vriendlief me zou dwingen). Nu longeer/free style ik gewoon een dag in de week meer dan anders zodat ik minstens een avond in de week eerder thuis ben, ik rij vaak zonder zadel om wat tijd te winnen en een keer in de week heeft mijn paard ook echt vrij. Die avond plan ik vrij om met mijn vriend wat te gaan doen. We hebben een deal gemaakt dat we allebei minstens een keer in de week koken ( ja erg hè, vaker lukt gewoon niet) zodat we samen eten. Tja en zo geef en neem je allebei wat.

Ik wil mijn vriend binnenkort leren rijden (dan moet je natuurlijk wel een vriend hebben die dat wil). Hij doet nu ook al veel met het paard dus ik heb ECHT geluk, mijn ex deed dat niet maar het hangt ook van de persoon af, ik denk dat mijn huidige vriend gewoon meer voor me over heeft en toevallig die paarden ook wel grappig vind.

Kunnen jullie niet proberen een beetje meer afspraken te maken hierover? Of dat hij mee gaat als jij buitenrijd, hij met de fiets, jij op het paard. Of samen wandelen met het paard en dan lekker een ijsje halen ergens. Kun je voor in de zomer niet een paar biertjes op stal in de kantine zetten, dat nodigt ook de andere heren wat meer uit om te komen. Op mijn oude stal zaten we altijd de hele zondag met een biertje in het zonnetje te keuvelen, altijd volle bak, al die mannen kwamen mee, beetje helpen met de afrastering enzo. Het zijn maar (stomme) ideetje hoor maar wie weet. En inderdaad er over praten, rustig, elkaar uit laten praten, geen verwijten, niet boos worden, gewoon naar elkaar luisteren en samen een oplossing zoeken. Telefoon uit, kids naar bed, wijntje, biertje en babbelen maar...

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 11:01

Jup, mijn vriendje ( nu ex) zeurde ook steeds dat ik meer aandacht gaf aan de paarden dan hem, en veel tijd bij de paarden was, druk weekenden ivm wedstrijden enzo.. Maar dat hij nu mn ex is is hiervan niet de reden.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 11:11

hij mag niet eens klagen vind ik. zelf wel lang weg blijven, of zelfs d hele nacht en jij maar voor je kind zorgen???
en dan heeftiehet lef om te klagen dat je teveel tijd doorbrengt met je paard??
dat zou ik echt niet pikken.
en het feit datie dan op jullie 'vrije' dag nog op de bank blijft hangen is al helemaal erg.
heel vervelend...

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 12:52

Citaat:
hij mag niet eens klagen vind ik. zelf wel lang weg blijven, of zelfs d hele nacht en jij maar voor je kind zorgen???

En zij iedere dag minimaal 2 uur weg naar haar paard en hij maar voor het kind zorgen? Beetje kortzichtige reactie :!.
Het hele leven bestaat uit geven en nemen.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 13:18

Ik ken het.

Hij snapt niet dat ik zoveel geld uitgeef aan paardenspul, les, ...

Maar hij DJ't en als ie dan zo 'n idiote lamp van 500€ koopt mag ik niets zeggen...
Daar heb ik aardig wat paardenspul voor.

Verder over tijd ofzo hebben we geen discussie, hij heeft zijn hobby ik de mijne en ik zorg dat ik voor hem net zo goed tijd over hou door bv. op zondag in de vm te gaan rijden zodat ik 's middags thuis ben.

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 13:19

ik ben er wel aan gewend na ruim 2 jaar, maar toch ik zou het leuker vinden als we ook dit konden delen, ik leef voor de paarden en wil er mijn toekomst van maken dat is mijn droom, maar voor die droom wordt wel steeds minder gemotiveerd omdat ik het niet kan delen met hem.

maar zeuren er om doet het niet, het intereseert zich er gewoon niet in en soms is het net of hij er geen respect voor heeft. dat is heel raar en soms vervelend.

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 13:24

Ik heb geluk moet ik zeggen. Mijn vriend had ook totaal niks met paarden. Toen hij de eerste keer kennis maakte met mijn paarden stond hij ook op 2 meter afstand naar ze te kijken. (Nu een dik jaar geleden).

Toen ik mijn paard moest laten inslapen is hij zich er meer voor gaan interesseren.
Sinds ik met Dil fanatiek ben gaan lessen gaat hij altijd mee, poetst haar, gaat mee op wedstrijden, verzorgt mijn paard echt super.
Uitmesten doet hij niet, maar voor de rest alles met haar. Droogstappen met haar en soms ook een buitenritje.

Dil en mijn vriend zijn echt maatjes geworden en Dilke vertrouwt mijn vriend 99 % als ze wat engs ziet.

Ik had het me niet beter kunnen wensen

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 13:45

een kennis van mijn vriend werd door haar partner voor een keuze gesteld.Het was of het paard eruit, of hij eruit. Hij was het een beetje zat geloof ik. kennis koos voor haar paard.
sindsdien is mijn vriend een beetje 'bangig' geloof ik, hij is denk ik bang dat hem hetzelfde overkomt. dus geen kwaad woord over paarden uit zijn mond

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:23

Geven en Nemen..
Zoals hierboven al eens is gezegd

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 15:24

bedankt allemaal voor jullie reacties
ik zal een goed gesprek met hem er over gaan houden.
op dit moment kan ik naemlijk ook niet echt genieten van mijn paard omdat ik weet dat als ik thuis kom er over gezeurd gaat worden
@lestria in principe hoeft hij maar op 3 dagen voor zijn éigen 'kind te z\orgen daar ik de rest van de dagen op vang er voor geregeld heb in de zin van mijn moeder of kinderdag verblijf.

maar in hoeverre is het geven en nemen dan janintejj?
waar ligt de grens?

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:35

mijn partner weet dat rambo toch net even meer recht heeft als hij.
heel vervelend voor hem, en soms zegt ie zielig: ik weet toch wel dat ik nooit tussen jullie kan komen'.

hij weet tenminste waar het op staat!
in het begin van verliefdheid heb ik een tijdje minder aandacht gehad voor rambo, en dat voelde niet lekker. dus heb ik gezegd: dit zijn mijn tijden, ik moet rijden en dan wil ik ook, dus dat doe ik.

zo gezegd zo gedaan en soms vindt hij het niet leuk, maar dit is iets van mij.

Myrthe1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:37

Sorry, maar als ik dit zo lees vind ik je wederhelft niet echt begripvol naar jou toe,
Ik bedoel: als je van elkaar houdt gun je je elkaar dat toch gewoon!
Tuurlijk ben je elke dag 2 uur weg, maar als je weet dat je partner dat belangrijk vind dan gun je je partner dat toch!
Sorry hoor, mijn man hoefde hierover niet zo te zeuren.
En dat ie zo graag wat meer tijd met haar zou willen doorbrengen,
op zondag hangt ie toch op de bank?
Kan ie dan wel wat met haar gaan doen toch?

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:11

Citaat:
@lestria in principe hoeft hij maar op 3 dagen voor zijn éigen 'kind te z\orgen daar ik de rest van de dagen op vang er voor geregeld heb in de zin van mijn moeder of kinderdag verblijf.

Dat wist ik dus niet. Dan wordt het al een heel ander verhaal.
Dan zou ik inderdaad eens een goed gesprek aan gaan. Ik neem aan dat jullie beiden voor een kind gekozen hebben. Hij wist van het bestaan van je paard af. Dan wordt het van zijn kant wat geven in plaats van alleen maar nemen.

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:09

Tja, geven en nemen? Maar dan wel van beide kanten he. Wij hoeven onszelf niet te verloochenen door ons paard een paar keer per week af te gaan raffelen om eerder thuis te zijn omdat manlief dat wil. Dat verdom ik dus echt he!!! Hij kan voor zichzelf zorgen en dat paard niet.
Kijk, als we weggaan of iets leuks gaan doen dan blijf ik zeker niet op stal hangen en ga na de gebruikelijke beweging en verzorging gelijk naar huis. Maar mijn paard gedwongen vrij geven of laten staan? Echt niet!
Nou heb ik weinig problemen thuis dus weinig te klagen hierover maar als ik lees dat sommigen moeten schipperen tussen thuis en paard.....

Kaiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:16

Vraag eens aan je partner of hij ook voor bijvoorbeeld goede voetbal les en een gezellige trainer naar Bunschoten zou rijden .
Of bijvoorbeeld omdat ze daar zo'n leuke kroeg hebben.
Bovendien, dit heeft ook met de gezondheid van je paard te maken, als je niet fatsoenlijk springles krijgt, kan je paard daar flinke blessures van oplopen, en dat is toch wel wat duurder als rijles .

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:59

Citaat:
Tja, geven en nemen? Maar dan wel van beide kanten he. Wij hoeven onszelf niet te verloochenen door ons paard een paar keer per week af te gaan raffelen om eerder thuis te zijn omdat manlief dat wil. Dat verdom ik dus echt he!!! Hij kan voor zichzelf zorgen en dat paard niet.

Ieder zijn eigen keuze en als dat voor jullie werkt is het toch prima!
Ik persoonlijk zou mij niet prettig voelen als ik mij zo stug op zou stellen. Draai het anders eens om (en geef voor jezelf echt eerlijk antwoord). Als je man gek is van voetbal en IEDERE dag minimaal 2 uur daar mee bezig is heeft hij automatisch minder tijd voor jou, voor sociale contacten, voor leuke dingen en er komt ook nog eens meer druk op jou te liggen omdat de klusjes toch afgehandeld moeten worden. Hoe leuk zou jij dat vinden? Ik zou dat dus echt niet trekken. Ik zou ook wel eens wat aandacht willen en op de eerste plaats willen komen. Vandaar dat ik soms wel mijn paard een dagje vrij geef of "even snel afraffel". Heeft ze overigens totaal geen problemen mee hoor. Die is toch liever lui dan moe .

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 14:14

het tegenovergestelde is vaak nog veel lastiger hoor....ons paard komt op zijn naam te staan, hij moet er zondag vroeg uit om de pony te knuffelen en hij is gewoon veel te druk als hij gaat rijden of naar de paarden gaat....poeh
maar ja ik kan best begrijpen dat jij er ook niet vrolijk van wordt, veel succes ermee

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 19:52

,, Dat hoor je wel vaker! heb geen ervaring maar Zeg het eens tegen hem.. praat er rustig over en zeg hem duidelijk dat je dit niet wilt hij moet het respecteren hij heeft toch ook zijn dingen? veel succes ermee

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 10:56

Ook voor mij is dit topic heel herkanbaar. Mijn vriend en ik zijn al ruim 10.5jaar samen.En van mijn paard moet hij echt niks weten.Sweety krijgt meer tijd als hij, ik ga veel te lang rijden, ik praat over niks anders ed..
Hij is niet eens komen kijken naar de mooiste dag van mijn leven toen mijn merrie kampioen werd (zie profiel)Ook niet naar de dekking niks. Hij is nu 2 weken elke avond mee moeten komen om haar te voeren want mijn moeder was ziek dat vond hij ook maar niks.
Maar nu hou jullie vast. Begin deze week zegt hij plots tegen me dat hij 3 weken verlof gaat nemen begin mei want dat word het veulen verwacht en wil hij helpen bij de wacht houden ed.. Ik snapte echt niet wat er gebeurde het kwam zo uit het niks.
Verder bood hij deze week al 2 keer aan uit vrije wil om sweety mee te gaan voeren Ow en top of the pops gisteren was ik gaan buitenrijden met sweety en kom ik altijd even langs thuis zodat mijn moeder sweety goededag kan zeggen. Komt mijn vriend ook buiten en geeft sweety een paar belonende halsklopjes en zegt "en meis hoe is't met je baby" Nou ik snap em niet meer. Jullie wel. Mannen zijn gewoon niet te snappen.
Ik zou zeggen volhouden wie weet komt er na 10 jaar nog verandering