Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cowgirl schreef:Ik vind het te ver gaan om te zeggen dat we jockey's met huurmoordenaars moeten vergelijken. Dat is natuurlijk onzin.
Ik vind wel dat we reeel moeten blijven.
Jockey zijn is gewoon een beroep.
Ook op de vlakke baan en draverij krijgen de paarden wel eens klappen hoor.
En om nou te zeggen dat dat wel eerlijk is vind ik onzin ook deze paarden gaan met 2 jaar de koers in. Dat is niet zielig soms. Ze lopen een jaar of 6 mee als ze goed zijn. Sommige mogen door in de fokkerij maar merendeel beland bij de slager.
En ja iwe berijden/sturen deze jonge dieren, ik geloof dat die mensen jockey heten of pikeur.
En ook in de drafsport gebeuren ongelukken(leuk gezicht trouwens die karretjes in elkaar)
Cowgirl"]
Ik vind het te ver gaan om te zeggen dat we jockey's met huurmoordenaars moeten vergelijken. Dat is natuurlijk onzin.
Ik vind wel dat we reeel moeten blijven.
Jockey zijn is gewoon een beroep.
[/quote]
Volgens mij krijgen Stierenvechters ook betaald?
[quote="Cowgirl"]
Ook op de vlakke baan en draverij krijgen de paarden wel eens klappen hoor.
En om nou te zeggen dat dat wel eerlijk is vind ik onzin ook deze paarden gaan met 2 jaar de koers in. Dat is niet zielig soms. Ze lopen een jaar of 6 mee als ze goed zijn. Sommige mogen door in de fokkerij maar merendeel beland bij de slager.
[/quote]
Ja zo ken ik er ook nog wel een paar....
[quote="Cowgirl schreef:En ook in de drafsport gebeuren ongelukken(leuk gezicht trouwens die karretjes in elkaar)
Lovely schreef:Jawel, want wat er in de GN gebeurt, zijn ook ongelukken. Er is geen jockey te vinden die het paard waar hij op zit met opzet laat vallen.
Desiree schreef:Prill (of evt iemand anders die dit weet), ik heb een vraag over de gesteldheid van de renpaarden als ze niet meer voldoen. Is een groot percentage daarvan nog geschikt voor andere sporten zoals springen of dressuur?