Piaffe, zoo slordig.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kaj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:20

Ik kan me normaal helemaal vinden in wat mensen hierboven zeggen: fouten maken is menselijk etc.

Echter na mijn laatste ervaring denk ik toch dat ik het opgeef met piaffe. Al vanaf mijn eerste bestelling roep ik al dat ik het erg vervelend vind dat de levertijd gewoon niet klopt op de site (bij vooruitbetaling wordt de bestelling verzonden zodra het bedrag op de rekening staat).
Elke keer dat mijn bestelling veel te laat kwam werd er gezegd dat deze artikelen niet op voorraad waren. Maar dat kreeg ik wel pas te horen als ik zelf na anderhalve week eens mailde waar de bestelling bleef.

Nou ja een hoop kleine irritaties maar uiteindelijk kwam het telkens wel goed. Er werd in ieder geval snel geantwoord op emails dus dat was erg prettig.

Maar in eerder genoemd topic over divoza of piaffe gaf ik al aan dat ik weer een bestelling had lopen.
Hieronder even in het kort hoe dit verlopen is:
18/11 bestelling geplaatst direct betaald
21/11 zelf en mail gestuurd met de vraag of de bestelde artikelen op voorraad waren en wat de verwachte levertijd zou zijn
24/11 antwoord van piaffe waarin alleen vermeldt werd: de artikelen zijn op voorraad. Geen antwoord op mijn vraag dus)
26/11 opnieuw een mail van mijn kant met de vraag waar mijn bestelling blijft. Op deze mail ontvang ik geen antwoord
30/11 mijn bestelling wordt gelukkig geleverd.
Meteen blijkt dat de transportbeschermers die ik had besteld in de verkeerde maat zijn geleverd (controle op orderoverzicht per mail en bestelbon)
30/11 direct transportbeschermers op eigen kosten geretourneerd en piaffe een mail gestuurd. Wederom geen antwoord
04/12 nu erg boze mail gestuurd dat ik het geen blijk van service vind dat er niet eens gereageerd wordt op mijn mail en dat ik ook niets hoor over het geretourneerde pakket (ik had overigens ook in het pakket vermeldt hoe en wat er fout was gegaan dus daar kan het niet aan liggen)
Nu krijg ik ineens wel een reactie.
Het enige wat daarin staat: mail is doorgestuurd naar retourenafdeling en excuses voor het ongemak.

Voorlopig zit ik dus nog steeds zonder transportbeschermers, ik ben dubbele verzendkosten kwijt, ik heb een serieuze klacht neergelegd en ontvang een nietszeggend mailtje

Nee voorlopig ben ik echt helemaal klaar met piaffe.
Fouten maken is niet erg maar ik wens wel netjes behandeld te worden.
En niet reageren op klachten vind ik erg klantonvriendelijk en ik voel me voor de zoveelste keer niet serieus genomen.

Enne nog als toevoeging op eerdere reacties: ik heb ook al eerder artikelen in een andere maat of kleur ontvangen dan ik besteld had.
Schijnt standaard beleid te zijn daar of zo.

Ik heb in het begin echt goede ervaringen gehad met piaffe en de lange levertijd nam ik dan maar op de koop toe. Maar nu is die welwillendheid van mijn kant volledig verdwenen.

Ik ben nu nog erg boos (vooral op mezelf omdat ik toch weer een bestelling heb geplaatst ondanks eerdere problemen) dus misschien dat het nog wat afzakt.
Maar voorlopig geen piaffe meer voor mij

OemmiejO

Re: Piaffe, zoo slordig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:26

Da's idd slordig, ja.. Ik zou ook maar even bellen

kaj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:46

Het probleem is dat ik onregelmatige werktijden heb en meestal niet in staat ben om tijdens kantooruren te bellen. Dit is 1 van de redenen dat ik graag via internet bestel. Ik ben dan ook van mening dat ik ook via mail een antwoord mag verwachten.
Maar ach het komt allemaal wel goed en er zijn veel ergere dingen natuurlijk.

Maar de irritatie blijft

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:02

Ik heb er al 4 of 5 keer wat besteld.

Altijd was het optijd binnen en gewoon het goede
Ik ben zer tevreden over piaffe!!!

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:58

Nope niet tevreden
Had een bestelling gedaan, rijlaarzen en broek, best behoorlijk bedrag. Gelijk betaald.
Na drie weken maar eens gemailt waar alles bleef. Het bleek niet op voorraad, maar zou die week komen en op de bus staan. Na twee weken maar weer een gemailt. Nog steeds niet binnen. Toen was ik het al beetje zat. Wederom na wat weken gemailt, ik kon toen kiezen; wachten of geld terug. Dan maar geld terug. Na twee weken gemailt waar het geld bleef. Zou komen. Weer een week later gebelt, nee nu zou het echt komen! En uiteindelijk kreeg ik het. Vervolgens, een week later, werd er een pakket bezorgd. Juist ja, van Piaffe. Eerst maar eens opengemaakt. De laarzen waren een maat te groot, broek niet als op de site beschreven, en de sokken die ik zou krijgen zaten er niet bij. Dus maar weer gebelt. We moesten het maar terug sturen. Zelf verzendkosten betalen. Tenslotte heeft mijn vader boos gebelt, dat hij eerst de verzendkosten vergoedt wilde hebben, en dan pas zou het op de post gaan. Dat hebben ze tenslotte gedaan, en daarna nooit meer iets gehoort.

Nee, dat doe ik niet meer

Richtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:20

Goh is weer gezellig hier

Ook ik heb alleen maar positieve ervaringen met Piaffe!
Dag 1 besteld, dag 2 betaald en dag 3 had ik het artikel in goede staat en maat in huis.

Bij Divoza is het wel eens minder vlekkeloos gegaan.... (maar ook keurig opgelost).

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:22

Ik heb het ook weleens gehad.
Ik had een Harry's Horse regendeken bestelt en ze stuurden een Premiere die ik helemaal niet wilde. Na heel veel gebel uiteindelijk die Premiere deken terug gestuurd en mijn geld terug gehad.
Heb daarna nog eens iets bestelt, dat wel netjes aankwam

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:24

Nou ik heb anders bij Divosa al een aantal keer het verkeerde gekregen, ik ben ook klaar met die winkel, het lijkt goedkoper maar de rekening van verzendkosten valt niet mee, ik ga gewoon naar de ruitersportwinkel dan weet ik tenminste wat ik krijg!

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:29

Ik heb met divoza nog nooit problemen gehad met bestellen

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:40

janinetjjj schreef:
:j Bij Divoza bijvoorbeeld of ingridvanberlo.nl zijn ze wel altijd correct..

Ingrid van Berlo WAS ik ook tevreden over.
Altijd alles op tijd gekregen.
Maar nhu heb ik 5 weken terug stijgbeugelriemen besteld, en heb ze nu nog niet binnen. mailtje gekregen dat ze ze zou bestellen. Maar goed 5 weken is me wel te lang. Ik heb gemaild vorige week, maar ze antwoordt niet Bij Piaffe heb ik een bitje besteld... eens kijken hoe lang het dit keer gaat duren! Krijg vaak de verkeerde kleuren of maten en dan vaak vanaf 3 weken nadat het geld is afgeschreven!
Maar van ingridvanberlo baal ik op het moment wel heel erg!

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:51

ach ik ben over divoza ook helemaal niet tevreden maar het valt me op dat de grotere paardenzaken gewoon slordiger zijn dan de wat kleinere onbekende..
gewoon flink kwaad worden alle hoeken van de zaak laten zien en alles eruit persen wat eruit geperst kan worden

dit heb ik wel gedaan bij divoza toen ze mijn zadel niet gemaakt hadden.. ze hadden verdorie een week de tijd terwijl het 20 minuten werk was.. ik belde op of ik het kon halen en nee.. ze zouden het die zelfde dag maken zodat ik de volgende dag op kon halen (ja ik moest toen mijn les nog wel zonder zadel) en de dag erna had ik een wedstrijd.. ik kwam daar en volgens hun had ik nog nooit gebeld.. ik ben zo kwaad geweest dat vrijwel alle klanten me verbaasd aan stonden te kijken en binnen 15 minuten was mijn zadel klaar.. nohh en daar moet je dan zo kwaad om worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:30

Das wel behoorlijk slordig ja!
En óóóh, ik ben jaloers , al die leuke cadeau's, wij vieren helemaal geen Sint meer, slordig he ?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 01:32

Ook ik meld me dan als zeer tevreden klant van piaffe

Ik heb al meerdere malen wat besteld en altijd netjes op tijd en goede gekregen.

laatste keer was vorige week nog had een highliner besteld die er niet bleek te zijn maar was rembours dus bestellen en volgende dag hebben . Dus belde ze gelijk 's middags op om te zeggen dat die er wel in andere kleur was in die maat en wat ik wilde. Dus supernetjes en kreeg volgende dag alles op tijd en alles wat ik besteld had

Groetjes barbara

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 07:23

ik had ook een keer handschoentjes maat M besteld, ik kreeg maat XS
en zwarte beugelzooltjes en ik kreeg witte, fouten maken is menselijk, maar je hoord het zoo vaak!

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 10:58

Ik zag om hun site een mooie deken die ik wil hebben , dus ga ik die nu bestellen
Ben benieuwd

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 10:59

Ik heb net gemaild of hij voorardig was, en ze mailen terug dat als hij niet voorardig zou zijn hij niet op de site zou staan. Dus volgens mij komt het nu wel goed

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 11:48

Ik ben wel tevreden over piaffe
ik mail altijd VOOR ik een bestelling plaats of het artikel wat ik wil hebben wel op voorraad is

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 12:20

Richtje schreef:
Ook ik heb alleen maar positieve ervaringen met Piaffe!
Dag 1 besteld, dag 2 betaald en dag 3 had ik het artikel in goede staat en maat in huis.

Ik heb het op dag 1 besteld en betaald en kreeg het op dag 2

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:35

Ik heb dus net m'n bestelling binnengekregen van een maand geleden... Verpakt in een ingedeukte doos waar blijkbaar toverrijst in zat (staat op de buitenkant) en zwarte beugelzooltjes ipv witte... Nou ik weet het zeker, dit was m'n eerste en laatste keer bestellen bij Piaffe!

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:44

Ik zou er ook nooit zelf wat bestellen...
Wij kunnen er ook zo ff heen rijden, dan is die winkel wel handig want het is niet duur. Maar de winkel is zelf ook best slordig

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:47

janinetjjj schreef:
Ik heb net gemaild of hij voorardig was, en ze mailen terug dat als hij niet voorardig zou zijn hij niet op de site zou staan. Dus volgens mij komt het nu wel goed

Nou dan heb ik zeker dingen besteld die niet op hu site stonden....
Knap, want dan moet ik gissen naar wat zij te koop hebben! haha!
Neej, hier geloof ik niet in Alles wat ik bestel bij hun stond gewoon op de site en toch duurt het 5 a 6 weken... rara...

JazzOrlandoJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:20

janinetjjj schreef:
Het is ook wel allemaal netjes afgeleverd, na bellen en mailen.
Maar ik vind gewoon dat dit eigenlijk niet hoort te hoeven

Als je dat er dan meteen bij verteld want je bent nu alleen maar aan het afzeiken!
Ik bestel regelmatig dingen bij Piaffe. Tuurlijk kan het gebeuren dat er iets fout gaat en zal je het retour moeten sturen (als het hun fout is krijg je de kosten retour!) maar dat moet je bij Divoza ook. Alleen de paardendrogist komt het zelf ook weer halen, daar moet je wel een afspraak voor maken en voor thuis zijn

kaj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:40

Nou ik heb dan uiteindelijk van de "afdeling retouren" een heel net mailtje gehad waarmee ik eigenlijk erg tevreden ben.

De irritatie over alle verkeerde bestellingen blijft maar ik denk dat ik in de toekomst vast wel weer bij piaffe bestel. Maar!! Dan houd ik wel rekening met een lange levertijd. Want dat alles wat op de site staat direct leverbaar is dat is echt niet zo! Tenminste in het verleden niet.
En ook nu mijn artikelen wel op voorraad waren duurde het toch bijna twee weken.

Geen probleem als je hier van tevoren rekening mee houdt en ook direct de juiste artikelen krijgt.
Ik verwacht nu morgen alsnog de afgeronde bestelling te krijgen en dan is het wat mij betreft naar tevredenheid afgehandeld.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:47

Hier nog een heel tevreden klant van Piaffe.
Ik heb zelf een heleboel fouten gemaakt met mijn bestelling, maar iedere keer werd daar geduldig op gereageerd en alles werd netjes geregeld.
Mijn chaps waren meteen binnen.
Toen ze te klein bleken kon ik ze ook probleemloos ruilen.
En toen ik een dekje voor mijn bijrijdpaard besteld had, maar hij diezelfde avond ineens verkocht werd, kon ik die bestelling kosteloos en zonder moeite annuleren.
Niks dan lof hier.
En wat Kiwiko al zegt, waar gehakt wordt vallen spaanders.

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:54

Ik heb ook niet al te lekkere ervaringen met Piaffe nee dat klopt wel.
De meeste dingen die daarover gezegd worden die heb ik ook meegemaakt!