aangereden pony heemskerk/Castricum

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:39

echt erg voor de ruiter en euh... Paarden zijn vluchtdieren he James !!
dus zij kan er waarschijnlijk niet veel aan doen.
Stel je voor dat jij morgen ook langs zo'n drukke weg moet rijden en je pony schrikt van iets en crosst de weg op en jij valt er af en breekt je been en loopt een nekletsel+trauma op!
Ik denk niet dat dat leuk is hoor en dat jij
er dan niet veel aan kan doen!

themi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 21:29

In dit specifieke geval weet ik niet of er wat aan te doen was.Ik ben het wel met James eens dat mensen ( ook kinderen )in het algemeen( nee, nu moet niet iedere verstandige ruiter zich aangesproken voelen ) zich niet goed bewust zijn van de gevaren.

Vaak gaat het nog net goed en helaas soms niet.Sommige ongevallen zijn niet te voorkomen geweest, veel wel.

Zoals eerder gezegd zijn paarden idd vluchtdieren, hier wordt in mijn ogen vaak te weinig rekening mee gehouden.

Ik zeg zeker niet dat dit hier het geval is geweest( ik ken de situatie en betreffende combinatie niet ) dit is algemeen genomen wat ik zie in de omgeving.

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 10:05

Ja Themi, ik sta zo vaak op stal te kijken naar de pennymeiden met hun spelletjes en toestanden en houd dan regelmatig mijn hart vast.. gelukkig kon ik de pony en het meisje wel, zodat ik weet waarover ik praat... En het zijn voornamelijk de kleinere kinderen onder ons waarvan ik heel vaak heb, meiden pas nou toch op... Maar het is en blijft natuurlijk heel erg en zeker voor de meiden.. Gelukkig heeft Silver geen pijn gehad en was op slag dood..

joozz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 12:06

Nou ik reed vanochtend weer over die bewuste straat en er ging een groepje ruiters naar de duinen toe. Een paardje werd een beetje ongeduldig en vloog de weg op.
Er reed net een langzaam trekkertje op de weg en dan willen auto's altijd graag inhalen, maar ja daar vloog net dat paard op de weg. Het kwam gelukkig goed af, maar ik moest meteen denken aan dat erge ongeluk.

Zo zie je maar dat er heel wat gevaarlijke situaties voorkomen.

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 12:33

joozz schreef:
Zo zie je maar dat er heel wat gevaarlijke situaties voorkomen.

Daar heb je groot gelijk in, langs die weg heb je weinig uitwijkruimte. Vaak ligt het aan de oplettendheid van de automobilisten dat het goed afloopt. Je hebt gewoonweg je paard niet altijd onder controle, een opwapperende plastic tas in de berm of langs het pad kan al de aanleiding zijn om op de weg terecht te komen voor je het zelf goed en wel doorhebt. Om dit soort voorvallen te vermijden, zou je dan in de bak moeten blijven rijden

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:02

Zoals ik het hoor moet er dus eigelijk nodig iets veranderd worden bij die weg. Is dat niet aan te kaarten bij de gemeente? En dan gewoon al iets "simpels" als een verkeersbord met: 'let op: overstekende paarden'.

opala

Re: aangereden pony heemskerk/Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:03

Vonnie84: Eigenlijk helemaal geen slecht idee. Wanneer je waar dan ook een bord tegenkomt met overstekend wild ben je zelf toch wat oplettender.

Annabella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:53

Ik ben het er mee eens dat je nooit je paard helemaal onder controlle hebt. Het zijn vluchtdieren. Maar je kunt wel voorzoorgsmaatregelen nemen. Ik steek zelf namelijk ook vaak over op deze weg. Maar nu besef ik pas dat ik veel beter via de rotonde kan oversteken die 50 meter verderop is.....
auto`s rijden daar langzamer en kunnen beter rekening met je houden mocht er wat fout gaan.
Ik vind het heel erg wat er gebeurt is, en wens de familie en de ruiter veel sterkte.
Laat dit een goede les voor ons ruiters zijn!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 00:10

Ik heb toch een mailtje gewaagd aan de Gemeente Heemskerk over het plaatsen van borden, wie weet .

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:48

Opala, het stuk weg ligt in de gemeente Castricum, dus Heemskerk zal er niets mee doen.

Maar het is wel een goed idee!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 15:57

Dan zal ik ook even kijken of ik naar Gemeente Castricum kan mailen van het weekend, bedankt

Maud_82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 16:35

Volgens mij heb ik op dit moment contact met het meisje, ze is geinteresseerd in mijn pony, ze wil graag snel een nieuwe pony om over het verdriet heen te komen.

Als iemand weet hoe zij heet, zou je me dan haar naam willen pb'en dan weet ik zeker of zij het is. (voornaam is voldoende)

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 19:37

oO,, wat erg! voor jou zeker een grote schrik.. moet niet denken wat de ruiter dan wel niet voelt en denkt :s Veel sterkte weet er verder niks van? ben benieuwd

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 11:35

opala schreef:
Ik heb toch een mailtje gewaagd aan de Gemeente Heemskerk over het plaatsen van borden, wie weet .

Goed idee, zal ik ook doen. Een deel van de weg ligt in Heemskerk, dus ik zal ook gemeente H'kerk een mailtje sturen en C'cum. In H'kerk is er ook zo'n buurtbeheergroep waar je dergelijke dingen kan aan kaarten, ik zal daar ook eens informeren, misschien is dit ook een tip voor de anderen die actie willen ondernemen? Hoe meer reacties naar de gemeenten, hoe beter vlgs mij.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:53

joozz schreef:
Hoe meer reacties naar de gemeenten, hoe beter vlgs mij.

Je slaat de spijker op de kop

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:53

Jeetje wat een vreselijke manier om zo je pony te moeten verliezen
Pfoe.. sterkte voor het meisje..

DendroFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:02

Het is inderdaad een vreselijk ongeluk maar ik denk dat er vrijwel geen manier is om dit te voorkomen. Als een paard er vandoor gaat helpen verkeerlichten en borden niet, zeker niet als de stal aan de andere kant van de weg ligt. Misschien dat een soort slalom hekwerk een loslopend paard kan tegen houden. Maar dan moet er over een breder stuk ook een hek geplaats worden.

Ik hoop dat het meisje een beetje met het verlies van haar pony kan omgaan, want dit is wel een erg vreselijke manier om hem/haar kwijt te raken.

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:34

DendroFleur schreef:
Het is inderdaad een vreselijk ongeluk maar ik denk dat er vrijwel geen manier is om dit te voorkomen. Als een paard er vandoor gaat helpen verkeerlichten en borden niet, zeker niet als de stal aan de andere kant van de weg ligt. Misschien dat een soort slalom hekwerk een loslopend paard kan tegen houden. Maar dan moet er over een breder stuk ook een hek geplaats worden.

Daar heb je gelijk in, voorkomen kun je ongelukken niet altijd. En ik zou niet willen dat er allerlei toestanden gemaakt moeten worden om deze te voorkomen, stel je voor dat ze ons toegang tot het gebied ontzeggen. Wel ben je je flink bewust dat je je ophoudt naast een drukke verkeersweg. Moeilijke materie hoor.

Maud_82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 10:52

Gisteren is het bewuste meisje met haar zusje en vader bij mij langs geweest en het ging best goed met haar. Ze had een hersenschudding maar verder was ze niet bang; heeft ook gewoon heel relaxed op mijn pony gereden.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 13:12

gelukkig dat het goed gaat..

super knap dat ze toch door gaat !

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 13:51

Maudje schreef:
Gisteren is het bewuste meisje met haar zusje en vader bij mij langs geweest en het ging best goed met haar. Ze had een hersenschudding maar verder was ze niet bang; heeft ook gewoon heel relaxed op mijn pony gereden.

Een hersenschudding en dan paardrijden, lijkt mij niet helemaal verstandig, maar wel blij om te lezen dat ze de draad weer oppakt

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:16

Maudje schreef:

Ik heb ooit een hersenschudding gehad en was een kwartier voor en na dat ik viel kwijt.
Misschien kan zij zich het ongeluk ook niet meer herinneren en is ze daarom niet bang.
Of ze beseft het nog niet helemaal.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:54

Ik denk dat een bord de automobilisten toch wel 'wakker' maakt.
Ik rijdt daar zelf met paard en auto en zal je zeggen dat er veel automobilisten zijn die gewoon niet opletten.

Zelfs als ze in de file staan voor de rotonde (is nog wel eens druk) en ik sta met mijn paard aan de kant, stoppen ze nog niet. Terwijl het een kleine moeite is.

Ik ga ook een mail sturen naar C'cum! Goed idee!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:13

Knap van het meisje dat ze doorgaat, maar voor haar is het ook beter denk ik.

Dimple schreef:
Zelfs als ze in de file staan voor de rotonde (is nog wel eens druk) en ik sta met mijn paard aan de kant, stoppen ze nog niet. Terwijl het een kleine moeite is.

Voor mij stopten ze bijna altijd, maar dat komt natuurlijk door het wollige Shettebeest .

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:21

Dat zal het zijn. Zal ik de volgende keer ook wat vriendelijker kijken en mijn jas wat open ritsen?
Zou het helpen?

Maar fijn dat ze voor je wachten. Het kan dus wel!