Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dolfijns schreef:tja jentel ik ben het met je eens maar wees eens eerlijk niet leuk om te lezen maar zit er niet iets maar dan ook iets van waarheid in . Ik ga ervan uit dat niet bewust gebeurt en het is heel vervelend om een dier in te moeten laten slapen ook voor hun omdat ze het beste met het dier voor hadden.
maar een da mag niet zomaar ergens opzetten dat het hoefbevangen is als dat het niet is dan moet hij melden onbekend.
ik lees de laatste tijd steeds hier op bokt dingen waarvan had voorkomen kunnen worden als mensen niet zo maar voor de gein een paard voor hun verjaardag vragen.. Las ik laats niet een stukje over een meisje dat twee jaar voor een ratje had gezeurd in de tussen tijd had ze zich helemaal leip gelezen en wist alles van de rat. heel veel mensen nemen een dier en weten niet waar ze aan beginnen en dan krijg je dit soort problemen. ik schrijf dit niet om banketstaaf te doen maar misschien eens wat ogen te openen. er is al dierenleed genoeg in de wereld ook in dit gecultiveerde nederland. en het is vervelend om te lezen maar wel realiteit. sorry ik wil niemand op zijn tenen springen alleen wat oogjes openen
dolfijns schreef:tja jentel ik ben het met je eens maar wees eens eerlijk niet leuk om te lezen maar zit er niet iets maar dan ook iets van waarheid in . Ik ga ervan uit dat niet bewust gebeurt en het is heel vervelend om een dier in te moeten laten slapen ook voor hun omdat ze het beste met het dier voor hadden.
maar een da mag niet zomaar ergens opzetten dat het hoefbevangen is als dat het niet is dan moet hij melden onbekend. ik lees de laatste tijd steeds hier op bokt dingen waarvan had voorkomen kunnen worden als mensen niet zo maar voor de gein een paard voor hun verjaardag vragen.. Las ik laats niet een stukje over een meisje dat twee jaar voor een ratje had gezeurd in de tussen tijd had ze zich helemaal leip gelezen en wist alles van de rat. heel veel mensen nemen een dier en weten niet waar ze aan beginnen en dan krijg je dit soort problemen. ik schrijf dit niet om banketstaaf te doen maar misschien eens wat ogen te openen. er is al dierenleed genoeg in de wereld ook in dit gecultiveerde nederland. en het is vervelend om te lezen maar wel realiteit. sorry ik wil niemand op zijn tenen springen alleen wat oogjes openen
maar een da mag niet zomaar ergens opzetten dat het hoefbevangen is als dat het niet is dan moet hij melden onbekend. ik lees de laatste tijd steeds hier op bokt dingen waarvan had voorkomen kunnen worden als mensen niet zo maar voor de gein een paard voor hun verjaardag vragen.. Las ik laats niet een stukje over een meisje dat twee jaar voor een ratje had gezeurd in de tussen tijd had ze zich helemaal leip gelezen en wist alles van de rat. heel veel mensen nemen een dier en weten niet waar ze aan beginnen en dan krijg je dit soort problemen. ik schrijf dit niet om banketstaaf te doen maar misschien eens wat ogen te openen. er is al dierenleed genoeg in de wereld ook in dit gecultiveerde nederland. en het is vervelend om te lezen maar wel realiteit. sorry ik wil niemand op zijn tenen springen alleen wat oogjes openen
dolfijns schreef:ben een beetje blond misschien, maar chronische hoefbevangenheid waar denk je dat dat van komt, te veel eten en te weinig bewegen misschien. heel veel sterkte met het verlies maar was het niet te voorkomen geweest.
bokkig schreef:dolfijns schreef:ben een beetje blond misschien, maar chronische hoefbevangenheid waar denk je dat dat van komt, te veel eten en te weinig bewegen misschien. heel veel sterkte met het verlies maar was het niet te voorkomen geweest.
8 kilo krachtvoer! pfff. Dat is genoeg om een olifant bevangen te doen raken.
Bevangenheid is tegenwoordig geen fatale ziekte meer. Goed bekappen, deugdelijk natuurlijk voer, zoveel mogelijk beweging.... Binnen een jaar is een paard beter.
Jammer, dat ik dit topic niet eerder las, ik had jullie graag geholpen.
Helaas zijn dierenartsen vaak niet van de laatste inzichten op de hoogte.
Bevangenheid is geen fatale ziekte meer!!!!