Moeilijke beslissing genomen..........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dolfijns

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:09

tja jentel ik ben het met je eens maar wees eens eerlijk niet leuk om te lezen maar zit er niet iets maar dan ook iets van waarheid in . Ik ga ervan uit dat niet bewust gebeurt en het is heel vervelend om een dier in te moeten laten slapen ook voor hun omdat ze het beste met het dier voor hadden.
maar een da mag niet zomaar ergens opzetten dat het hoefbevangen is als dat het niet is dan moet hij melden onbekend. ik lees de laatste tijd steeds hier op bokt dingen waarvan had voorkomen kunnen worden als mensen niet zo maar voor de gein een paard voor hun verjaardag vragen.. Las ik laats niet een stukje over een meisje dat twee jaar voor een ratje had gezeurd in de tussen tijd had ze zich helemaal leip gelezen en wist alles van de rat. heel veel mensen nemen een dier en weten niet waar ze aan beginnen en dan krijg je dit soort problemen. ik schrijf dit niet om banketstaaf te doen maar misschien eens wat ogen te openen. er is al dierenleed genoeg in de wereld ook in dit gecultiveerde nederland. en het is vervelend om te lezen maar wel realiteit. sorry ik wil niemand op zijn tenen springen alleen wat oogjes openen

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 18:47

dolfijns schreef:
tja jentel ik ben het met je eens maar wees eens eerlijk niet leuk om te lezen maar zit er niet iets maar dan ook iets van waarheid in . Ik ga ervan uit dat niet bewust gebeurt en het is heel vervelend om een dier in te moeten laten slapen ook voor hun omdat ze het beste met het dier voor hadden.
maar een da mag niet zomaar ergens opzetten dat het hoefbevangen is als dat het niet is dan moet hij melden onbekend.
ik lees de laatste tijd steeds hier op bokt dingen waarvan had voorkomen kunnen worden als mensen niet zo maar voor de gein een paard voor hun verjaardag vragen..
Las ik laats niet een stukje over een meisje dat twee jaar voor een ratje had gezeurd in de tussen tijd had ze zich helemaal leip gelezen en wist alles van de rat. heel veel mensen nemen een dier en weten niet waar ze aan beginnen en dan krijg je dit soort problemen. ik schrijf dit niet om banketstaaf te doen maar misschien eens wat ogen te openen. er is al dierenleed genoeg in de wereld ook in dit gecultiveerde nederland. en het is vervelend om te lezen maar wel realiteit. sorry ik wil niemand op zijn tenen springen alleen wat oogjes openen

Dus dat voor de gein een paard op je verjaardag vragen mag niet?? Hallo! Mijn moeder kon rijden maar had geen geld voor een paard! Ze had ook niet verwacht dat mijn vader met een paard aan kwam zetten! Ze heeft vroeger altijd met paarden gewerkt dus ik vindt dat je nu wel erg snel met je oordeel klaar staat over ons! Ik zeg niet dat er niet wat aan voorkomen had kunnen worden maar denk je nou echt dat we er niks aan hebben gedaan? Hoevaak die DA hier wel niet is geweest! Jij zegt dat je op bokt verkeerde dingen leest waarvan veel voorkomen had kunnen worden? Nou dan weet je ook dat er op bokt een aantal mensen zitten die te snel met hun oordeel klaar staan! Nou daar ben jij er wat mij betreft 1 van!

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 18:54

dolfijns schreef:
maar een da mag niet zomaar ergens opzetten dat het hoefbevangen is als dat het niet is dan moet hij melden onbekend. ik lees de laatste tijd steeds hier op bokt dingen waarvan had voorkomen kunnen worden als mensen niet zo maar voor de gein een paard voor hun verjaardag vragen.. Las ik laats niet een stukje over een meisje dat twee jaar voor een ratje had gezeurd in de tussen tijd had ze zich helemaal leip gelezen en wist alles van de rat. heel veel mensen nemen een dier en weten niet waar ze aan beginnen en dan krijg je dit soort problemen. ik schrijf dit niet om banketstaaf te doen maar misschien eens wat ogen te openen. er is al dierenleed genoeg in de wereld ook in dit gecultiveerde nederland. en het is vervelend om te lezen maar wel realiteit. sorry ik wil niemand op zijn tenen springen alleen wat oogjes openen

Excuse me? Beetje overtrokken reactie vind ik dit...
Ik weet zeker dat hier geen sprake is van Penny-achtig-gedoe, deze paarden kwamen niets te kort en er zou van alles gedaan worden om deze dieren te helpen. Ze heeft in korte tijd, buiten haar schuld om, een aantal geliefde dieren verloren, een beetje respect is hier wel op zijn plaats!

Gecondoleerd meissie, en veel sterkte met alweer zo'n groot verlies... Ik weet zeker dat jullie allles hebben gedaan wat in je macht lag

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:01

dolfijns schreef:

Sorry hoor maar wat stel jij je aan! Het meisje is net een dierbaar paard verloren en dan ga jij hier over zeiken? Daar kan ik met mijn hoofd niet bij! Je mag wel wat meer respect tonen! Ik ben ervan overtuigd dat deze mensen heel goed weten hoe ze met paarden om moet gaan en niet zomaar een paardje met een strikje erom hebben gekregen omdat ze het zoo schattig vinden.. Als je de volgende zo'n berichtje plaats doe je dat of in een nieuw topic of in een ander topic waar geen rouwrandje omheen zit!

OdiEtAmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:01

Dolfijns:

Ga je nu niet een beetje tever?
Waar leid jij uit af dat deze mensen niet goed voor hun paard zorgden?
Vind dit een beetje dom.
Paard heeft net een spuitje gehad en dan begin jij met dit soort onzin!
Vind ik heel respectloos.
Je was er niet bij, je hebt het zelf niet gezien.
Ga dan geen conclusie's trekken, zeker niet bij dit soort zaken!

Margriet: heel veel sterkte
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 05-12-05 19:08, in het totaal 2 keer bewerkt

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:02

Tja en dat is bokt weer hoor! Ik vind dat echt stom. Ik weet zeker dat ze bij minnie_muis er wat aan hadden gedaan als dat kon! Veel sterkte hoor met het verlies! Het is erg genoeg!

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:05

Idd, niemand verliest een paard uit eigen wil, de TS heeft verdriet om haar verlies, het zoveelste verlies in korte tijd, het enige wat wij kunnen doen is mee leven en respect hebben voor de manier waarop het paard is heengegaan. Ze hebben er voor gekozen het diertje uit haar lijden te verlossen, een moedige en moeilijke beslissing, maar wel humaan voor het paard.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:06

Ik vind sommige opmerkingen van bepaalde mensen echt te ver gaan! Belachelijk. Zij verliest een paard, en dan gaan jullie lekker een potje zeiken?! Niet normaal, echt niet.

Magriet; Sterkte meid!

Rinskee

Re: Moeilijke beslissing genomen..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:07

*ik vind het raar dat er zo'n reactie in dit topic geplaatst word het is al erg genoeg.. afscheid nemen van iets waarvan je houd is echt heel moeilijk

heel veel sterkte margriet

Tien

Re: Moeilijke beslissing genomen..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:13

Voor de mensen die twijfelen aan de goede verzorging van de paarden bij minnie_muis --->

Ik ben daar vaak genoeg op stal geweest en ik heb daar ook een paard gereden en ik kan zeggen dat ze geen verzorging te kort komen!

Dus als je je ergert aan de verwaarlozing van dieren, start dan maar je eigen topic!

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:24

Dolfijns:
Ik hoef er verder niets meer over te zeggen!!
Ik vind de reactie van jou te gek voor woorden!!
Dus jij vind dat minnie_muis het had kunnen voorkomen?
Deze mensen leven voor hun paarden, en geloof me, ik hou heel veel van dieren en van mijn paardjes en 1 daarvan is verkocht aan dit warme gezin!!!
Ik ben echt pist off nu!!!
lees het topic eens goed door voordat je mensen kwetst en pijn doet!!

Kimmes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 01:15

Heel veel sterkte,zowel jij als je moeder.
Ik weet wat je doormaakt

dolfijns

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:02

nee mensen maar lees nou eens goed wat ik schrijf het gaat niet alleen om minnie_muis. en ik schrijf ook dat ze zeerwaarschijnlijk het beste met het beestje voor hebben gehad, jongens lees nou eersty voor je een reactie geeft, zelf schrijft ze toch mijn moeder vraagt voor de gein een paard voor haar verjaardag tuurlijk met goede bedpelingen maar hoeveel mensen vragen in een opwelling niet om een dier en krijgen dat ook en daar is dan het dier de dupe van ik zeg ook in mijn bericht dat ik dat ik mensen hun ogen wil openen en niet op teentjes wil springen, maar jeullie weten ook dat wanneer je dit soort dingen op internet zet iedereen het kan lezen en veel mensen ook kunnen reageren, dan moet je ook maar met je billen bloot als er een rectie komt die misschien niet op jou lijf geschreven is, omdat je wel alles hebt gedaan wat mogelijk was maar dat staat er in eerste instantie allemaal niet bij. en als er dan iemand anders reageerd dan dat er wordt verwacht vallen jullie met zijn alle over. ik heb ook geschreven dat ik dit niet schrijf om L u L L i G te doen want het is vervelend genoeg, ook de opmerking dat een da maar wat op het papier heeft gezet vind ik niet kunnen dat is beste reclame voor de DA nou zet maar wat neer. Maar goed ik geef mijn mening en jullie mogen jullie menig geven en als je geen reactie wil waar je niet tegen kunt ga dan ook niet een topic starten. Want je staat dan niet open voor een mening, zo ver ik weet heb ik niemand voor rotte vis uitgemaakt.

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:11

Weetje hoe vaak ik "uit de gein" een paard heb gevraagd? Ik weet gewoon zeker dat ik geen paard zal krijgen.. Ik geloof dat minnie_muis haar moeder in precies dezelfde belevingssfeer was.. Je kon het inderdaad lezen in een andere context, maar ik ben er heilig van overtuigd dat dit niet zo is.

De DA is niet met naam en toe naam genoemd. Als ik een DA was had ik het paard doorgestuurd, maar ik weet niet of dit gebeurd is.. En ik hoop dat je een ander topic op zoek/eentje opent om je mening te geven, maar 'verpest' dit topic hier asjeblieft niet mee.. Deze mensen zijn aan het rouwen

dolfijns

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:35

ja maar helaas mag iedereen gewoon zijn mening geven net als jij, ik heb ook mijn mening net al ieder ander zijn of haar mening heeft en als je wilt rouwen is dat prima maar weet dat je reactie kunt krijgen en ik probeer geen topic te verpesten alleen wat duidelijk te maken, maar tja das hier op bokt erg moelijk en een eigen topic openen waarom zou ik er staan er genoeg waar je hele dagen in kunt lezen waarom meer erbij. maar ieder mag zijn / haar mening geven en niet ieder heeft de zelfde gedachten sorry hoor. maar ik zal voor de gein geen dier vragen en wat de DA betreft ik heb het niet over namen of iets alleen dat het niet mag als ie het niet weet moet ie onbekend neer zetten en niet iets wat niet zo is en dat zou iedere dierenarts moeten doen. het gaat er niet om wie het is geweest.

daarbij wens ik eerder in dit topic minnie_muis sterkte met het verlies en stel dan gelijk een vraag ik denk dat dat toch mag, dan wordt er vreselijk overtrokken gereageerd door jan en alle man wordt ik uit gemaakt dat het niet kan enz, door haar zelf wordt er geschreven dat het hoefbevangen is daarna komen we daar weer op terug het had de DA maar geschreven enz en paarden kunnen het wel eens zo goed hebben dat het uiteindelijk ook slecht is ik heb verder geen op of aanmerkingen gemaakt op haar, alleen op jullie eigen reactie's gereageerd, maar ja als je een bokker bent die niet dagelijks komt en niet tot het clubje hoort dan mag je al helemaal niet je mening geven. foei toch.

Maar nogmaals minnie_muis sterkt, want ook ik weet dat jullie niet er op uit zijn om dieren kwaad te doen, al denk ieder hier dat ik wel van die mening ben. maar goed .

Tien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:18

[quote="minnie_muis]
Mijn moeder kon rijden maar had geen geld voor een paard! Ze had ook niet verwacht dat mijn vader met een paard aan kwam zetten! Ze heeft vroeger altijd met paarden gewerkt[/quote]

Daar staat dus dat haar moeder al veel van paarden wist...
En ik denk dat iedereen je reactie nogal ongepast vind.
Ik zou in janken uitbarsten als iemand dat zo snel na t overlijden zei! Het is hartstikke emotioneel, ik heb het ook gehad bij mijn eigen pony en alleen al als ik haar zag liggen gingen de tranen alweer over mjn wangen. Dan doet zo'n reactie wel pijn!
Het kan dan wel een reden zijn van hoefbevangenheid, maar je hoeft er niet direct mensen mee te kwetsen.

bokkig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 12:29

dolfijns schreef:
ben een beetje blond misschien, maar chronische hoefbevangenheid waar denk je dat dat van komt, te veel eten en te weinig bewegen misschien. heel veel sterkte met het verlies maar was het niet te voorkomen geweest.

8 kilo krachtvoer! pfff. Dat is genoeg om een olifant bevangen te doen raken.
Bevangenheid is tegenwoordig geen fatale ziekte meer. Goed bekappen, deugdelijk natuurlijk voer, zoveel mogelijk beweging.... Binnen een jaar is een paard beter.
Jammer, dat ik dit topic niet eerder las, ik had jullie graag geholpen.
Helaas zijn dierenartsen vaak niet van de laatste inzichten op de hoogte.
Bevangenheid is geen fatale ziekte meer!!!!

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:46

bokkig schreef:
dolfijns schreef:
ben een beetje blond misschien, maar chronische hoefbevangenheid waar denk je dat dat van komt, te veel eten en te weinig bewegen misschien. heel veel sterkte met het verlies maar was het niet te voorkomen geweest.

8 kilo krachtvoer! pfff. Dat is genoeg om een olifant bevangen te doen raken.
Bevangenheid is tegenwoordig geen fatale ziekte meer. Goed bekappen, deugdelijk natuurlijk voer, zoveel mogelijk beweging.... Binnen een jaar is een paard beter.
Jammer, dat ik dit topic niet eerder las, ik had jullie graag geholpen.
Helaas zijn dierenartsen vaak niet van de laatste inzichten op de hoogte.
Bevangenheid is geen fatale ziekte meer!!!!

De dierenarts wist niet wat het was en heeft het maar op Chronische hoefbevangenheid gegooid

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 15:56

Dolfijns ik snap best dat je je mening wilt geven! Maar inderdaad open dan je eigen topic. Dan zien meer mensen jou topic dan nu in dit topic! En inderdaad wat Inga zegt is waar hij gooide het op Cronische hoefbevangenheid zodat we haar konden afkeuren voor de verzekering. Volgens mij was het wat anders maar ik ben geen DA. Als je het toen nog zeker wou weten wat er was dan zou je nu nog bezig zijn met wachten op uitslagen ed. Dan had het paard nog langer geleden.

bokkig--> Inderdaad 8 kg kun je alles mee hoefbevangen krijgen! Maar als je niet weet wat het is en ze wordt steeds dunner en komt niks aan van 1 kg, dan geef je automatisch meer ook al loopt ze nog genoeg!

Van mij mag dit topic wel dicht! Ik heb geen zin meer in meer discussie etc. Maar ik weet het voor een volgende keer! Ik open nooit meer zo'n topic voor zulke reacties! Voor mij is de leukigheid er nu echt wel af!

En wat tien ook al zegt is waar! Krijg zulke verwijten maar naar je hoofd geslingerd als je net een paard heb inlaten slapen dan zit je weer net zo hard te janken terwijl je weet dat het beter is!

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:58

jeetje...
heel veel sterkte

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 16:44

dat bedoel ik nou... ik baal hier echt van!!
ga lekker een discussie aan in een nieuw topic.. hoe zouden jullie je voelen als je 10 jaar een paard hebt gehad en die moeten laten inslapen.
en dan ook nog een schuldgevoel aangepraat worden!
nou jullie worden bedankt namens hele lieve mensen die alles maar dan ook alles voor hun paardjes over hebben.
Lieve minnie_muis ik vind het erg rot voor jullie, en het spijt me dat er mensen zijn die dat niet begrijpen.
Ik heb een heel goed gevoel bij jullie en dat weet je... anders had ik jentel niet na jullie gedaan.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:35

Heel erg veel sterkte met het verlies. trek je niets aan van wat andere mensen zeggen! jij heb naar eer en geweten je paard (of die van je moeder dan) verzorgd. Daar ben ik van overtuigd!

Precies aan deze kant van de hemel is een plek, genaamd "Regenboog Brug".

Wanneer een dier, die een heel speciale band met iemand hier heeft, sterft, dan gaat het diertje naar de Regenboog Brug.

Er zijn daar weilanden en heuvels voor al onze speciale vrienden, zodat ze samen kunnen rennen en spelen.

Er is meer dan genoeg voedsel, water en zonneschijn en onze vrienden voelen zich daar warm en op hun gemak.

Alle dieren die ziek en oud waren zijn daar weer gezond en levendig gemaakt.

Degene die gewond waren, zijn weer genezen, precies zoals we ze in onze dromen van weleer herinneren.

De dieren zijn gelukkig en tevreden, op een kleinigheidje na;
ze missen allemaal die hele speciale persoon, die ze achter moesten laten.

Ze rennen en spelen allemaal samen, maar er is een dag, dat er plotseling één stopt en in de verte kijkt.

Zijn heldere ogen turen in de verte………..
Zijn lichaam als een veertje gespannen……..

Plotseling rent hij weg bij de groep, vliegend over het groene gras, zijn poten dragen hem sneller en sneller.

Je werd gezien... en als jij en je speciale vriend elkaar eindelijk ontmoeten, dansen jullie samen in een blijde ontmoeting, om nooit meer gescheiden te worden.

De gelukkige kusjes regenen op je gezicht neer; jouw handen strelen weer het geliefde hoofd en je kijkt nog eens in de vertrouwde ogen van je paard.

Zo lang weg uit je leven, maar nooit uit je hart verdwenen.

Dan ...... dan gaan jullie samen over de Regenboog Brug…………

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 18:51

Dankjewel iedereen die meeleeft!

OdiEtAmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 18:58

Haar moeder vroeg inderdaad "voor de gein" een paard.
Maar ze was NIET onervaren...

Dolfijns: misschien moet jij de tekst beter lezen...

OdiEtAmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:00

En inderdaad, als je paardje steeds magerder word, en je kunt de oorzaak NIET vinden, ga je automatisch meer voeren...

Wat moet je anders?
Je weet niet wat je moet, er is geen oorzaak, dat is onmacht...