Paard gekocht! (Democraat x Flemmingh x Amor)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:42

Ziet er goed uit! Ik vraag me alleen af waarom Levy zo stellig over dit paard is!?!

Mar jij iig veel plezier met dit paard!

Kriel

Re: Paard gekocht! (Democraat x Flemmingh x Amor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:47

Mijn hemel, hoezo stellig?

Ik zeg alleen dat ik dit paard ken en wens de ts veel plezier....en stevigheid in het zadel.
Wat me overigens ook niet raar lijkt, als ze zelf al aangeeft angstig te zin en het paard rillerig....

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:48

Nou ja zo komt het over maar dan heb ik dat verkeerd begrepen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:51

maar WAAROm stevig in het zadel? ik ben nieuwsgierig.

@TS heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:13

ik ben ook erg benieuwd geworden...

heel veel plezier met je paard iig!

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 08:09

roos, gefeiciflapsteerd!!!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 08:39

ik vind het een mooi paard, ze heeft een vriendelijke gezichtsuitdrukking. ik zou het wel fijn vinden dat Bokkers haar kennen, dan kan je wat info inwinnen. ik vind het wel raar dat niemand hier wil uitleggen wat er precies met haar is. de reacties zijn nogal vaag vind ik. maar goed, ook al is ze pittig onder het zadel, mijn paard geeft ook weleens een vreugdebokje, dat hoeft geen probleem te zijn. heet veel plezier en succes met je nieuwe paard!

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 09:53

Gefeliciteerd met je nieuwe paard.

Ik ken Relrite ook, omdat Remi haar gereden heeft voor Ziolette. Leuk paard! En zoals met elk paard het moet maar net klikken!!

En wat betreft het keuren, ach dat is en blijft een moment opname...geeft geen garantie voor de toekomst...

Ik wens je er heel veel plezier mee!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:04

ik wens je ook bijzonder veel succes met dit paard.

idd, geen garantie voor de toekomst, maar op moment van aankoop weet je wel zeker dat ze goed is.

Weet je iig zeker dat als ze over 6 maanden kreupel raakt de veearts niet kan zeggen: gho, dat heeft ie al minstens een jaar, heeft u haar nooit rontgenologisch laten keuren?

hrappur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:22

beel plesier met je paardje, wel leuk daqt wat andere mensne wat kunnen vertellen over je paard omdat zij haar ook hebben gekent.
( altijd handig)

kuren ben ik ook een voorstander van, ( mijn paard eigelijk later kuren toen ik hem niet kweid wou na een maand op proef te hebben gehad, maar helaas bleek hij wel een probleem te hebben.. maar goed heb gen gekocht en is inmidels al geopereert en nu maar open dat het weg blijft )

Mellow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:09

hey roosje doosje, veel plezier met je nieuwe knollie

anca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:29

vonneke schreef:
idd, geen garantie voor de toekomst, maar op moment van aankoop weet je wel zeker dat ze goed is.

Weet je iig zeker dat als ze over 6 maanden kreupel raakt de veearts niet kan zeggen: gho, dat heeft ie al minstens een jaar, heeft u haar nooit rontgenologisch laten keuren?

kijk dit vind ik nou ook

altijd laten keuren ook al koop je van je beste vriendin

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:48

He,ik had ook al zoiets van die merrie heb ik al eerder voorbij zien komen

Keuren (klinisch) was wel het minste wat je had kunnen doen..

Maar een goede inschatting van de verkoper maakt dat jij accoord bent gegaan met een keuring die niet meer geldig is...

Rest mij jullie nog veel geluk toe te wensen!

cinnic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 00:16

Ik vind niet dat ik mij moet verantwoorden tegenover diegene die hier nogal wat over mijn merrie te vertellen hebben, maar ik voel mij naar de nieuwe eigenaar wel verantwoord hierop te reageren....

Ik heb Relrite 1 1/2 jaar geleden gekocht toen zij net gekeurd was. Zij heeft een uitstekende klinische en rontgenologisch onderzoeks rapport.
Ik heb haar in de afgelopen jaar professioneel getraind om haar in haar werk te laten groeien. Ik heb haar meerdere malen gestart met winst.
Zij is enorm vooruit gegaan. Maar ik had haar gekocht met het oog op de zwaardere sport en lichamelijke kan zij dat zeker aan, zij verkeert in goede gezondheid, maar zij bouwt wanneer er teveel van haar gevraagd wordt spanning op, waardoor zij niet aan het echte werk toekomt. Ik vond het daarom niet eerlijk verder meer van haar te vragen.

De nieuwe eigenaar heeft haar bij mij, inderdaad in de binnenbak, maar dat heeft verder geen enkele betekenis, uitgeprobeerd en het klikte. Zij laat het paard in haar eigen waarde en wist goed met de spanning om te gaan. Ik ben ervan overtuigd dat zij een zeer goede paard aan Relrite heeft, anders had ik haar nooit weggedaan, daar de merrie ook zeer veel fokwaarde met zich meebrengt.

Ik vind het heel erg jammer dat , met name Levy, de indruk wekt dat ik onder false voorwaarden dit paard heb weggedaan. De nieuwe eigenaar is van haar geschiedenis zoals die bij mij feitelijk bekend is op de hoogte gebracht. En ja, Rel is weleens gespannen, maar ook dat weet de nieuwe eigenaar. Het is echter een eerlijk paard die absoluut niet gevaarlijk is, en ik twijfel niet aan de rijkunstige kwaliteiten van haar nieuwe eigenaar. Voor het werk waar de nieuwe eigenaar haar heeft aangeschaft is zij absoluut geschikt.

En mochten er zich in de toekomst problemen voorkomen dan zal zij altijd op mijn hulp kunnen rekenen en zal ik zelfs zonder aarzelen dit paard terug nemen.

Ik wens de nieuwe eigenaar dan ook het plezier toe die zij en dit paard verdienen en ik hoop dat het afgelopen is met insinuaties die nergens op gebaseerd zijn.

Cindy Schelvis.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 00:34

AMEN! Super verwoord .

Ik ben er van overtuigd dat Relrite bij Littleroosie net zo'n goed tehuis krijgt als jij haar bood.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 10:06

wouw Wat een prachtig paard! Heel veel plezier ermee!
En veel foto's maken

M_en_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 10:15

hoi roos
gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ik hoop dat je heel veel plezier met haar gaat krijgen en op de foto's (die van marktplaast) is het een mooi paardje
laat snel weer foto''s hier zien ook rij foto's
groetjes mary

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 10:20

goh ik snap er niets meer van eerst is het een schrikbarende merrie en nu niet meer? hmm .. hoezo stevigheid in het zadel? gooit ze ruiters eraf?

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 10:25

goed gezegd hoor er zijn altijd mensen die denken dat ze het beter weten.
En van dat keuren ach ja de ene doet het wel de andere niet.
je valt voor een paard of niet en dan doe je dingen misschien impulsief.
nou goed daar leer je van.
en omdat het een heet paard is nou en???
moeten die dan afgeschreven worden?
Mijn haf was zeker niet de liefst en de leukste erg moeilijk gevaarlijk en zeer dominant.
zelfs de DA zij waar ben je aan begonnen en weet je het wel zeker.
nu een half jaar later geloofde de DA niet dat dit dezelfde haf was.
zo vooruit gegaan en erg lief niet allemans vriendje maar dat hoeft ook niet want dat ben ik ook niet.
Ik wens de haar heel veel geluk met haar paard en dat jullie veel van elkaar mogen leren.

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 10:59

ik hoop dat je veel plezier met haar zal hebben, het is een prachtig paard.

goed gezegd, vorige eigenaar! dat paard heeft het niet makkelijk gehad, met die verwonding, en ze zal niet de makkelijkste zijn, maar daar zij er duizenden van. ik vind het een prachtpaard, veel succes samen!!!

Belker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 15:29

Dit paard is alleen al in dit topic uit den treure besproken.
Het lijkt mij voor TS niet meer dan normaal dat we de geschiedenis van dit paard met rust laten. Als je alleen maar iets posts om mee te gaan in de rel rond dit paard, post dan niks.
als je TS wilt feliciteren, feliciteer dan. Maar hou op met of het wel of niet een verstandige koop is en hoe erg de geschiedenis van dit paard wel niet zou zijn.

Posts hierover, na mijn post gepost zullen gepast worden bestrafd.

Damber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 15:59

Luister niet naar wat men zegt... van je doen en laten...
handel eerlijk en oprecht...
en laat de mensen praten...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:48

Ik wil je heel veel plezier met je paard wensen.
Er zal toch vast een ruiter zijn die heel erg ervaren is die je kan helpen met haar?

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:54

veel plezier met je mooie nieuwe paard! Het is gewoon een leuk beestje

Missouri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:07

Sjonge jonge, wat een verhalen allemaal

Het paard is echt geweldig, ik kan niet anders zeggen. Ze is goudeerlijk, kan super lopen en is een echte bloedkikker... wat wil je nog meer!

Ze heeft inderdaad wat problemen gehad en waarschijnlijk heeft ze ook nog steeds last van haar rug (een kissing spine gaat niet zomaar "over" ).
ALS het tenminste waar was wat Ziolette vertelde over haar rug...

Verder heb ik nogal een dubbel gevoel bij de eerlijke verhalen van Ziolette, maar daar heb ik me al eens over uitgelaten.
Waarschijnlijk heb ik de helft van het verhaal niet eens te horen gekregen en ik heb geen zin om dat allemaal weer op te rakelen.

Maar goed, als ik er niet was geweest, had ze al lang geleden in de paardenworst gezeten in elk geval.
Omdat er geen plaats was bij mij op stal is ze niet bij mij geweest. Maar om deze reden is ze ook bij Ziolette terecht gekomen, die er overigens echt goed voor gezorgd heeft.