merrieveulen schreef:het valt me wel op dat hier mensne zijn die niet-geweldloze methoden gebruiken, en ondertussen spreken van vertrouwen. beetje vreemd wel. als het vertrouwen er is is het geweld overbodig. ook heb ik gelezen: 'we zijn er nog maar een paar weke mee bezig'. het is niet 'maar een paar weken' het is wél een paar weken. als het paard je vertrouwt duurt het eerder een paar uur.
je schrijft dat de wei te modderig is om de trailer in te zetten, maar je kan hem natuurlijk ook in de bak zetten. de wei is zowiezo minder geschikt omdat het gras wordt vekozen boven de trailer. in de rijbak is niks te doen, behalve dan dus die trailer. lekker wat voer erin, wedden dat hij er zelf inloopt? wel zorgen dat de trailer goed vaststaat zodat hij niet om kan vallen.
O ja, de tip met het dikke touw om de buik is levesgevaarlijk! een paard (zeker als het in paniek is) is sterk genoeg om een trailer om te trekken, ik heb dat zelf gezien. toen kon het nog net op tijd voorkomen worden, maar wie weet heeft een ander niet zoveel geluk.
werk alsjeblieft aan het vertrouwen, je zal zien dat het ook zonder geweld kan. je krijgt er een fijner paard door, echt waar. ook al kost het dan wat meer tijd. als je zegt dat de twee uur al teveel tijd is, vraag ik me af waarom je dit paard hebt. bovendien kan je tijd maken, of anders kan misschien iemand anders met je paard aan de slag?
Maar als de trailer in de bak staat kan ik de rest van de paarden niet meer rijden!
Ik rij zelf geen auto dat mag ik nog niet. En voor de rest is er verder nietmand op stal die het dan wel even zou kunnen doen.
Dus omdat 1 paard de trailer niet op wil ga ik de training van andere paarden niet stil leggen.
Het vertrouwen tussen Wedge en mij ontbreekt echt niet. Ik ben met hem bezig sinds hij een veulen is en nog bij zijn moeder stond.
Ik kan meer dingen met Wedge dan andere mensen op stal met hem kunnen!
Maar hij gaat met geen mogenlijkheid de trailer op!
Ik ben vandaag van 's ochtends vroeg tot einde van de middag met hem bezig geweest! En hij is de trailer niet opgekomen! Ik heb hem kei vaak in zijn achteruit gezet en weer naar de trailer gelopen maar het helpt niet. Hij gaat er niet op.