Het ware verhaal van de ranch... (Spanje)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Het ware verhaal van de ranch... (Spanje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:04

Dit is niet alleen dierenmishandeling, maar zeker ook mensenmishandeling, er moet iets tegen gedaan worden. Dit is echt verschrikkelijk, en die mensen (bazen) noemen zichzelf dan waarschijnlijk ook nog dierenvrienden... afschuwelijk

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:28

hoi

ik heb ook een slechte buitenland stage gehad maar dit slaat echt alles

ik zou als ik jullie was echt proberen dit te stoppen.

er moet vast wel iets doen zijn tege zulke slechte omstandigheiden enzo.

groetjes lisa

Maaikies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:56

Jeetje wat een vreselijk verhaal zeg! Ik was net even op die sites aan het kijken. Als je die foto's ziet met die mooie omgeving enzo zou je echt niet verwachten dat er zoiets achter zit. Ik zag ook al op het forum dat iemand daar even een link naar hier heeft gezet

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:04

Klopt, als iedereen nu elke keer dat ze ergens op internet opduikt een linkje naar dit topic plaatst, dan kunnen we misschien een heleboel mensen waarschuwen!

ElCid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:16

absque_dubio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:47

kan iemand me dat van dat feedback uitleggen?
ik wil heeeeeel graag helpen, want vind het allemaal NIET normaal!

Afbeelding
moet je die heupbotten zien uitsteken!

najah ik hoef niet eens meer foto's te plaatsen, bekijk gewoon al
die advertenties, dat zegt wel genoeg!!!

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:52

@ dark_bloom: Ik kan je gerust stellen dat dat paardje wat je net in dit topic hebt gezet van de advertentie,dat haar botten nu niet meer uisteken. Ik heb haar namelijk gekocht en ze is in september bij mij gekomen. En ze ziet er nu weer goed uit . Ze is nu weer gewoon zoals een paard hoort te zijn. Ik zal je vertellen dat ze er nog veel erger uitzag(dan op die foto) toen ze haar kwamen brengen. Echt erg.

Owens_hartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:11

Marieke_ schreef:
heeft ze bij een van jullie ook wel eens gedreigt om een rechtzaak tegen je te beginnen? Ik wilde namelijk mijn geld voor mn vliegticket van haar terug omdat ik door haar mn vliegtuig had gemist. Toen ze dat niet wilde betalen ben ik de waarheid over haar op internet gaan zetten. Ze dreigde me toen aan te klagen en eiste dat ik haar 480 euro ofzo zou betalen omdat ze dan de rechtzaak stop zou zetten.

In dit geval zou ik lekker die rechtzaak door laten gaan. Dan is het wel heel belangrijk dat iedereen die deze ervaring met haar heeft de armen ineen slaat. Samen sta je n.l heel sterk. Maar ik denk dat dit persoon er niet de lef voor heeft om dat te doen. Zij heeft alles te verliezen en jullie alles te winnen. Maar het dierenleed zou echt moeten stoppen.
Vindt het een vreselijk goed idee van de persoon die het bij de nodige instantie's aan wil gaan snijden. Veel succes er mee

absque_dubio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:52

@mijnlieverd, daar ben ik echt héél blij mee! dat was het paard
dat me het meest aansprak,,..ben er echt blij mee dat het nu een
stuk beter gaat!

en miss. is het een idee om een site te maken, en dan iedereen die
bij die ranche is geweest, of een paard heeft ge/ver-kocht, daar
een duidelijk en zéér precies verhaal van maakt, en wanneer die
er was, welke paarden, wat er is gebeurd, etc...!
dan hebben we wat om aan iedereen te laten zien, en word het ook
een stuk duidelijker,,..! ook diegene die foto's hebben, kunnen ze
erbij zetten,,..

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:03

Alle paarden daar zijn wel heel erg mager ja. Maar alle paarden in spanje (die ik heb gezien iig) zijn lang niet zo vol als de nederlandse paarden. Er waren een paar paarden die wel echt extreem mager waren, 2 daarvan zijn nu onze richting op verkocht.
Ik moest de paarden 's ochtends en 's avonds 4 kilo voer geven plus dat ze nog stro kregen, lijkt mij toch wel genoeg?

Wat me nu wel weer heel boos maakt is dat ze tegen mij had gezegt dat ze enigskind was en samen met haar ouders in Vlaardingen woonde, en nu hier weer zie staan dat ze een zu heeft die daar woont. Als ik ergens een gruwelijke hekel aan heb is het wel mensen die liegen .

Erna208

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:08

IcePrincess schreef:
Wat me nu wel weer heel boos maakt is dat ze tegen mij had gezegt dat ze enigskind was en samen met haar ouders in Vlaardingen woonde, en nu hier weer zie staan dat ze een zus heeft die daar woont. Als ik ergens een gruwelijke hekel aan heb is het wel mensen die liegen .

Ik kan je vertellen dat het ouderlijk huis in Zevenhuizen bij Rotterdam staat en dat haar zus in Vlaardingen woont (zie ook advertenties op marktplaza, dat is Sjoerdtje Verbeeke die daar adverteert; het tel.nr. dat erbij staat, is het mobiele tel.nr. van V.K.). De pa en ma van Sjoerdtje Verbeeke zijn precies op de hoogte van de activiteiten van beide (stief)dochters, dus laat je niet van de wijs brengen.

Ik heb het precieze adres van het ouderlijke huis in Zevenhuizen en dat is via pb bij mij te krijgen, evenals het telefoonnummer van de ouders.

Soma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:12

Mijnlieverd, is dit Noumea? Zij is met hetzelfde transport gekomen als mijn merrie, wat zagen die dieren eruit inderdaad, het is dat ik geen foto kan plaatsen hier, anders liet ik zien hoe mijn merrietje eruitzag, zij was als jaarling even breed als de 4-jarige merrie die mee was gekomen, dan weet je wel hoe ongeveer de 4-jarige merrie eruitzag, het zou niet moeten mogen....

Groetjes

xMarieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:19

Ik ben natuurlijk niet van alle transporten op de hoogte, maar ik heb van meerdere mensen gehoord, dat hun paarden er slecht uitzagen toen ze in NL aankwamen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:23

Jeeeetje... ik heb een droge tong, want mijn kin is op de grond gevallen van verbazing!!!!
Wat is dit vreselijk zeg, ik had al wat begrepen dat het niet echt een lieverdje was, maar dit is wel heel erg!
Wat vreselijk zeg!
Ik ga gelijk wat vrienden van mij op de hoogte brengen van deze zeeeeeer slechte praktijken! Dit moet zo niet verder gaan.. dat kan niet!

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:26

Ja ik ben ook Noumea ..Erg he dat verhaal van die trainee..Ben nu echt ontzettend blij dat onze paardjes het nu goed hebben . En niet meer daar zijn..echt verschrikkelijk hoor hoe het er daar aan toe gaat. Zo ga je toch niet met mensen en dieren om!!!!!

Groetjes

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:30

Afbeelding
Dit is dezelfde merrie als op de foto hierboven, na deze foto van mij is nog wat afgevallen en na een tijdje van niet meer rijden (was bezig met haar in te rijden toen ze opeens heel veel afviel) wat gras en extra bijvoeren met mais is ze wel weer wat aangekomen. Maar wat er daarna is gebeurd weet ik niet, volgens mij is ze niet veel meer bijgekomen voor ze naar nederland kwam.

Afbeelding
Deze foto vond ik op dat forum, ik ben de achterste (heb destijds toestemming gegeven om op de commerciele foto's te komen staan)
Zie je hoe blij ik ben om op een paard te zitten wat met elke stap pijn lijd omdat hij geen ijzers kreeg .
De witte voorop was ik helemaal weg van, heb ik bijna al mijn buitenritjes met en zonder klanten mee gereden. Zij wist dat, ze wist ook dat ik niet op het paard wilde waar ik toen op moest omdat ik niet wilde dat hij onnodig pijn moest lijden, er valt niet met haar in discussie te gaan, niet zeuren gewoon doen, ik was er toen nog nietzo lang en wilde natuurlijk nog lang niet weg, gewoon doen wat er werd gezegt dus. Achteraf heb ik echt het idee dat ze het deed om mij te treiteren, zij op het mooie leuke lieve paardje met haar eigen mooi tuig en ik mocht op de zielige knol met lelijk tuig, wat niet normaal kon lopen en waar ik bovendien ook totaal niet mee overweg kon.

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:36

Is het een idee voor de mensen die daar gewerkt hebben oftewel afgebeuld zijn en niet betaald om samen een goede advokaat te zoeken om het achterstallige salaris op te eisen ? Dat zal toch een behoorlijk bedrag zijn alles bij elkaar en bovendien kan in zo'n rechtszaak het hele verhaal: de slechte behandeling van werknemers en paarden naar voren komen. Mocht er een rechtszaak komen, liefst met een heleboel publiciteit natuurlijk, dan zal deze mevrouw toch wel gauw uitgeboerd zijn, denken jullie niet ?
Nu nog een advokaat zoeken die er wat in ziet. Zijn of haar honorarium zou eruit kunnen bestaan dat hij een deel (of alles) van het te vorderen bedrag krijgt. 't Is maar een idee en samen sta je sterk.

mijnlieverd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:38

Als ik die foto's zie schrik ik er gewoon weer van. Als ik me dan bedenk hoe goed ze er nu uit ziet en dat haar vacht weer glanst en dat ze weer een vrolijke en enthousiaste blik heeft. Wat ik me dan af vraag he,als ze gewoon genoeg voer kreeg,waarom was ze dan zo mager,dat kan ik niet bevatten. Hier ziet ze er na 2 maanden alweer helemaal super uit.

xMarieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:41

Misschien hadden ze wormen. De mest werd namelijk nooit uit de paddocks gehaald. De paarden stonden ook vaak mest te eten. Eentje was een hele erge luchtzuiger, die was echt verschikkelijk mager, een witte, ben zn naam kwijt

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:44

O,ja dat kan wel kloppen. Wist niet ofdat ze wormen had,maar had haar wel meteen een wormenkuur gegeven. Misschien was dat inderdaad de oorzaak. Echt erg hoor..Want het lijkt mij dan dat ze die wormen wel een tijd gehad heeft.

Soma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:45

Dat is niet misschien, dat ze wormen hadden. Die van mij zat vol! Na de ontworming zijn er vele, dikke, witte spoelwormen afgekomen, echt niet normaal! Daarna bekwam ze zienderogen, nu ook een mooi, glanzend dier.

Nevermind85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 23:20

Bah, wat een verhaal en als je naar hun site kijkt pff ... Erg hoor! Wat een moed dat jullie gehad hebben.

nance1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 23:21

hoi soma,

Hier nance1 van het merens forum. Wat verschrikkelijk die vivian klaasen zeg. Ik had haar een half jaar geleden ook gesproken en zij wist wel een merens voor mij. Nickel was zijn naam. We hadden een bedrag afgesproken en een aantal e-mails later veranderde ze het weer en koste hij ineens €500 meer. Ik zei dat ze een oplichtster was en heb sindsdien niet meer met haar gesproken.
Hoe is het bij jouw verlopen?
Klopte de papieren wel allemaal?

Ze zegt ook een merens fokker te zijn, maar zoals ik de verhalen nu lees, hoor ik niks over de merens en al helemaal niet over een fokkerij.

Ik hoop echt dat er iets gedaan wordt tegen deze vrouw.

jamiemara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 00:01

Hallo allemaal,

Ik als neutraal persoon vraag mij af waaruit paarden mishandeling blijkt, uit al deze verhalen word dat niet duidelijk?
Dat je hard moet werken op een paardenbedrijf spreekt voor zich en daar heb ik absoluut geen medelijden mee. Uit ervaring weet ik dat zeker de jeugd van tegenwoordig al snel vindt dat ze te hard moeten werken en er te weinig voor terug krijgen.
Zoals ik volgens de verklaring van Ice princess(Ik moest de paarden 's ochtends en 's avonds 4 kilo voer geven plus dat ze nog stro kregen, lijkt mij toch wel genoeg? ) opmaak krijgen ze redelijk voldoende voer ook al mist het belangrijke gras of hooi.

De volgende opmerking begrijp ik ook niet??? Wie heeft er welleens wilde paarden op ijzers zien lopen en deze betreden toch zonder enige moeite de moeilijkste terreinen. Goede hoeven kunnen kilometers afleggen zonder ijzers!!!

Ik kies geen partij maar ik ben het niet eens met al deze beschuldigingen! En natuurlijk is verbetering voor beide partijen geen overbodige.

Jamie

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 00:05

jamiemara schreef:
Ik als neutraal persoon vraag mij af waaruit paarden mishandeling blijkt, uit al deze verhalen word dat niet duidelijk?

Beter lezen

Citaat:
Dat je hard moet werken op een paardenbedrijf spreekt voor zich en daar heb ik absoluut geen medelijden mee. Uit ervaring weet ik dat zeker de jeugd van tegenwoordig al snel vindt dat ze te hard moeten werken en er te weinig voor terug krijgen.

Als gezegd wordt dat je uren met paarden bezig bent, dan betekent dat niet paintballetjes rapen, keukens uitsoppen, gasten eten serveren, zwembad uitsoppen etc. En dan ook nog eens niet te eten krijgen

Citaat:
Zoals ik volgens de verklaring van Ice princess(Ik moest de paarden 's ochtends en 's avonds 4 kilo voer geven plus dat ze nog stro kregen, lijkt mij toch wel genoeg? ) opmaak krijgen ze redelijk voldoende voer ook al mist het belangrijke gras of hooi.

Als die dieren zó vol wormen zitten, kun je voeren wat je wilt.

Citaat:
De volgende opmerking begrijp ik ook niet??? Wie heeft er welleens wilde paarden op ijzers zien lopen en deze betreden toch zonder enige moeite de moeilijkste terreinen. Goede hoeven kunnen kilometers afleggen zonder ijzers!!!

Wilde paarden worden niet bereden.

Citaat:
Ik kies geen partij maar ik ben het niet eens met al deze beschuldigingen! En natuurlijk is verbetering voor beide partijen geen overbodige.

Weet je zeker dat je onpartijdig bent?