amondi schreef:Hoeveel donkere mannen of vrouwen staan er in de Quote 500?
hahahahahahahahaahahahaha heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel weinig
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
amondi schreef:Hoeveel donkere mannen of vrouwen staan er in de Quote 500?
MissJ schreef:en om nog even terug te komen op de rassen.
Ik zal waarschijnlijk heel wat over me heen krijgen, maar ik zal eerlijk zeggen dat ik het er ook niet uit vind zien, Fjorden en Haflingers in de dressuurbaan.
Vind dat toch meer recreatiedieren.
En nee, ik heb niks tegen die rassen, ik vind ze harstikke leuk en stoer, maar ik vind ze gewoon minder geschikt voor hogere sport.
Lourens schreef:Nu is mij opgevallen dat er flink gediscrimineerd wordt als het over paarden gaat. Sterker nog ook ruiters onderling kunnen er wat van.
De meeste ruiters zijn trots op hun sport, vaak krijg ik te horen "Ha hoeveel donkere ruiters ken je"? Hier distancieer ik mij van, en vind ik vervelend. Maar ook over paarden wordt regelmatig gesproken over slechte rassen. Haflingers, Fjorden en Tinkers krijgen het soms flink te verduren. Ik ben van mening dat geen een levend wezen ondergeschikt is aan een ander, puur en alleen om uiterlijke kenmerken. Waarom is dit in de paarden wereld zo extreem.....?
)!
Myra1 schreef:En hier lig ik zo vreselijk om in een scheur..![]()
Hogere sport.... Fjorden en haffen mogen meedoen van B t/m Z2 in de dressuur en dat is toch echt basissport. Voor mijn part door je mee op een kameel...

MissJ schreef:Myra1 schreef:En hier lig ik zo vreselijk om in een scheur..![]()
Hogere sport.... Fjorden en haffen mogen meedoen van B t/m Z2 in de dressuur en dat is toch echt basissport. Voor mijn part door je mee op een kameel...
Euh, ja? En? Dus?
Daarom hoef ik het toch niet mooi te vinden?![]()
En volgens mij had ik het over hogere sport.
GiorGio_Ndme schreef:PS.. Guusje.. fjord.. grandprix dressuur..
Adam v/h maathuis.. haflinger.. ZZ-licht dressuur..
. Verder dan Z2 kun je niet komen met een pony, ( dus < 1.59) Dus een fjord die GP dressuur loopt, en een haflinger die ZZ-licht dressuur loopt bestaat gewoon niet. Ze kunnen iig niet op wedstrijden worden uitgebracht

MissJ schreef:Ik heb dat echt nog nooit gehoord Karl.
en de donkere mensen/kinderen uit mijn lessen waren op 1 persoon na allemaal dames.
Myra1, da's idd mijn mening.
Maar vertel mij eens hoeveel procent van de paarden in de basissport uit Fjorden en Haflingers bestaat.
Laten we wel zijn, waar je ook van houdt, bepaalde rassen zijn gewoon geschikter voor de sport door hun temperament en atlethische bouw.
MissJ schreef:Ik zal waarschijnlijk heel wat over me heen krijgen, maar ik zal eerlijk zeggen dat ik het er ook niet uit vind zien, Fjorden en Haflingers in de dressuurbaan.
Vind dat toch meer recreatiedieren.
En nee, ik heb niks tegen die rassen, ik vind ze harstikke leuk en stoer, maar ik vind ze gewoon minder geschikt voor hogere sport.
. amondi schreef:Tjonge jonge wat een vooroordelen, donkere mensen rijden geen paard omdat ze paarden te min zouden vinden.
Ik denk dat de oplossing veel triester en eenvoudiger is. Donkere mensen hebben vaak een minder inkomen. Neem de kinderen van gastarbeiders, de ouders hebben niet zo'n hoog inkomen, wonen in een flat of huurhuisje. Van welk geld wil jij je kind dan laten paardrijden? Voetbal lukt nog wel. Maar 1 manegeles kost netzoveel als 2 maanden voetballen. ( ik ga uit van €15,00)
De keuze is dan snel gemaakt. Daarbij zit je met vervoer, de meeste maneges liggen buiten de stad. En op het platteland wonen nou eenmaal minder donkere mensen. Wij hebben hier misschien 5 donkere gezinnen waarvan er 2 zowiezo gewoon hollanders zijn en 3 vluchtelingen( o.i.d.) Die laatsten kunnen dus de paarden al helemaal uit hun hoofd zetten.
Gewoon economie dus, ook lichte kinderen uit armere millieu's moeten het met boeken en poppen doen. Die kunnen ook niet naar de manege alleen valt dat minder op.
Myra1 schreef:Hier gaat het mij om. Dat jij het er niet vindt uitzien, prima. Maar dat wil niet zeggen dat die beesten maar in een wei gekwakt moeten worden, voor de kar geknoopt en bereden met een kop in de sterren.
Elk dier wat correct loopt heeft in mijn ogen wat op wedstrijd te zoeken. Ze kunnen zich daar toetsen of alles wel zo lekker loopt als gedacht. En in de hogere sport zal jij geen last van ze hebben, want dat mogen ze met hun stokmaat niet.
Desiree schreef:Is helemaal waar, maar als er toch iemand helemaal weg is van een fjord of haflinger, heeft die het volste recht om daar mee deel te nemen aan concoursen zonder gezeik of scheve gezichten daarvoor te moeten ontvangen.
MissJ schreef:Myra1 schreef:Hier gaat het mij om. Dat jij het er niet vindt uitzien, prima. Maar dat wil niet zeggen dat die beesten maar in een wei gekwakt moeten worden, voor de kar geknoopt en bereden met een kop in de sterren.
Elk dier wat correct loopt heeft in mijn ogen wat op wedstrijd te zoeken. Ze kunnen zich daar toetsen of alles wel zo lekker loopt als gedacht. En in de hogere sport zal jij geen last van ze hebben, want dat mogen ze met hun stokmaat niet.
Waar beweer ik dat zo'n beest in de wei gekwakt moet worden dan?![]()
Sjee, misschien moet je eens lezen wat er staat.
.