Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
knolliepower schreef:maar net zo als jij bij jouw haflinger waarschijnlijk merkt dat hij nog niet klaar is voor het echte werk, zal een trainer ook merken bij zijn renpaard.![]()
(leuke haf btw)
wreckh schreef:Ze was eerder bang voor mannen. Ze heeft veel littkens op de plekken waar het tuig gezeten heeft (ze heeft na haar drafcarriere nog niet weer in het tuig gestaan) Mijn paard heeft een erg gevoelige rug, kan ermee te maken hebben dat ze vroeg is beleerd.
Niseyra schreef:Bovendien zijn rennende paarden niet verzameld (bij mijn weten iig correct me if I'm wrong) wat nog meer slijtage oplevert.
wkoekoek schreef:wreckh schreef:Ze was eerder bang voor mannen. Ze heeft veel littkens op de plekken waar het tuig gezeten heeft (ze heeft na haar drafcarriere nog niet weer in het tuig gestaan) Mijn paard heeft een erg gevoelige rug, kan ermee te maken hebben dat ze vroeg is beleerd.
Bang zijn voor mannen kunnen alle paarden hebben, littekens van het tuig kunnen gebeuren, maar kijk eens rond hoeveel paarden er met witte plekken op de schoft lopen van een slecht passen zadel. Die van mij heb ik zelf als jaarling beleerd om tussen de lijnen te lopen, bij de trainer is ie voor de kar beleerd (als jaarling). Hij is nu 8 en heeft een hartstikke sterke rug. Tammy is als jaarling beleerd, is nu 4 en heeft ook een prima rug.
En het trainen is niet zozeer het afleren van de galop, maar het trainen van de snelheid in draf.
Citaat:nee deze discussie zal nooit ophouden puur omdat er altijd mensen zullen zijn met een andere mening die ze vol blijven houden.
Woogy schreef:Damask Steel is een 15 jarige volbloed ruin bij ons op stal. Heeft in zijn leven meer dan 184.000 gulden verdiend. Mask kreeg een leven op een dressuur stal omdat hij maat heeft en een mooie bouw en super moie gangen. Hij ging daar de wei op had een schuilstal kreeg veel te eten en trok helemaal op viel af van elke hap die hij at. Stond hij binnen wilde hij naar buiten en andersom. Na een maand is hij terug naar stal gehaald. Hij rende de trailer op toen ze hem kwamen halen. Thuis galopeerde hij de trailer af de binnenstal door en z'n eigen box weer in. Zou het leven van een renpaard dan echt zo slecht zijn?