Is jou stal een beetje gezellig???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amulet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:22

Alet schreef:
Ik vind het bij mij op stal echt helemaal super!
Eerst had ik de paarden dichter bij huis staan, maar ik vind waar ik nu sta de sfeer veel fijner dus ik heb het er wel voor over om iets langer op mijn fietsje te zitten

Precies, wij zíjn gewoon allemaal heel gezellig haha. Maar misschien scheelt het ook wel dat wij maar met weinig mensen op stal zijn (7+de eigenaars).

Many

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:09

EurLy schreef:
Het was eerst heel gezellig. Maar nadat er 5 mensen ongeveer weg gingen, was het wel minder gezellig. Maar ik heb mijn paardje nog.

Dan maar iets minder gezellig, maar haar wil ik niet kwijt, omdat er mensen we zijn gegaan.
En soms neem ik gewoon iemand mee naar haar, en dat is wel gezelliger, maar ik ga er niet dood aan .

Alhoewel, je het afentoe toch wel mist..

Ben ik het mee eens. Ik sta als enige pensionklant op een boerderij, en de kinderen die daar wonen zijn een jaar of 9/10 en daar heb je ook niet zoveel aan
Met sommige dingen mis ik het wel [bv met paardje uit het land halen, als ze moeilijk doet is er niemand om te helpen], maar het is ook fijn omdat je altijd de bak kunt gebruiken en zulke dingen.
Ik heb denk ik liever een iets drukkere stal..

princequillo
Fotograaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 11:46

stal cees poot tu delft heel gezelig de hele stal is een groepje .
- cees ze kleinkinderen maken wetstrijden
-lekker naast het park
- padock rijbak alleen maar buiten maar schijnbaar krijgt hij ook een binnen bak
- iedereen helpt elkaar
- als iemand wetstrijd hebt gaat de halve stal mee
- ze fanclubs of ponyclubs
- ernaatst zit een tu manege
- iedereen doet een paard van een an der
- je kunt ptive les krijgen en dat kan je in een schrifjeschrijven waaneer dat gaat
grote wielanden en dach en nacht weilan d hengsten weiland
nog zo veel dat vertel ik een andeen keer wel

Liesje89

Re: Is jou stal een beetje gezellig???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 12:00

Ik heb toen ik 6 jaar geleden mijn eerste pony kreeg eerst op een pensiostal gestaan waar ik al eerder een pony had verzorgd. Hier HAD ik het altijd naar m'n zin, helaas waren er veel nieuwe mensen gekomen. Ik was er na een week al weg.

Daarna kwam ik op de pensionstal waar ik het 5 jaar lang onwijs naar m'n zin heb gehad. Aardige mensen, gezellige sfeer, maar vooral een heel vriendelijke pensionhouder
Helaas kwam aan deze fantastisch leuke tijd een eind, toen we helaas naar Drenthe verhuisden...

Mijn paarden kwamen bij huis te staan en dat beviel me totaal niet. Nooit iemand om mee te praten en te lachen, en al helemaal niemand die je op je fouten wijst wat je soms zo hard nodig kan hebben
Gelukkig beviel het ons geen van allen in Drenthe, en zijn we weer terug in Schiedam

En inderdaad, bij weer dezelfde pensionstal. En het is er wéér zo gezellig, alsof ik nooit ben weggeweest. Terwijl ik er toch een jaar tussenuit was. Bovendien is in dat jaar die vriendelijke pensionhouder m'n schoonvader geworden

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 12:37

bij mij op stal is het heel gezellig Allemaal leuke mensen we staan er met 7 paarden. Gezellig mensen, en ook hele aardige pensionhouder.
Jammer alleen dat ik bijna altijd alleen op stal ben

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 15:00

ik heb een tijd in pension gestaan in Aartswoud, nou dat was ook niet bepaald aan te raden

Eerst ging het nog wel, aardige mensen en echt bereid om in sommige dingen tegemoet te komen. Iedereen hielp ook elkaar met paard en wedstrijden. Maar na verloop van tijd werd het stro in de boxen wel erg schaars (je mocht niet zelf uitmesten en opstrooien)
per dag mocht er maar 1 hooguit 2 kleine plakjes stro bij dus over een laagje was neit te spreken; mijn paard kreeg dan ook ligplekken op zijn knieeen.

Toen daar vriendelijk om werd gevraagd of we iets meer stro mochten (eventueel tegen extra betaling) werd er heel moeilijk over gedaan. 2 dagen ging het dan goed maar dan begon het weer. Ook was het stallingsgeld vrij hoog maar waren we allemaal toch nog flink aan het bijvoeren (en dus bijna geen stro, terwijl de strozolder vol lag)

Ook het geroddel werd heel erg, daarom was het binnen het jaar ook nagenoeg leeg. Eerst waren er 11 boxen gevuld maar toen ik wegging nog maar 4. Uiteindelijk ging ik zelf ook alleen nog maar echt heen " voor het paard"

oh ja, ook hadden ze ruim 3 hectare land, maar er mocht maar 3 kwart van gebruikt worden, en dan ook nog eens allemaal afgezet in hele kleine stukjes. Met 11 paarden was dat gewoon geen doen want na een week of 3 was het gras op en de rest van het land was alleen maar voor het hooi.

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 17:22

Bij ons op stal vind ik het af en toe echt niet zoals ik het graag zou willen ( ik ben een serieuze ruiter en kom om te rijden en niet om rond te hangen en te lachen en kletsen). Daarom ga ik mijn pony begin volgende maand verhuizen. Mede ook omdat ik daar nu ook les krijg en het geen doen is om er een paar keer per week naartoe te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:54

Jaa heel gezellig
Ik sta er met meer bokkers ( amarinsjuh en sammiej )
We kunnen het ontzettend goed met elkaar vinden. We mogen alles en de eigenaar is echt ontzettend makkelijk. Betaal er niks voor
We hebben zelfs de boel al fverbouwd .
Ook is er een clinic enzo gegeven.
In de zomer is er ook altijd wel barbeque waar stal genoten aan mee doen . We hebben geen openingens en sluitings tijden. Kom er zelfs midden in de nacht af en toe

Dreamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 20:01

Op de stal van mijn leasepaardje staan niet veel paarden.
En er is nauwelijks iemand.
Op de boer & nog een man na.
Ik spreek wel af en toe af met 2 mensen, en dat is dan erg gezellig!

Er word tenminste niet zo gecommandeerd of erg op je lip gehangen, dat vind ik persoonlijk erg fijn!

amarinsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 20:06

Jaa heel gezellig
Ik sta er met meer bokkers ( amarinsjuh en sammiej )
We kunnen het ontzettend goed met elkaar vinden. We mogen alles en de eigenaar is echt ontzettend makkelijk. Betaal er niks voor
We hebben zelfs de boel al fverbouwd .
Ook is er een clinic enzo gegeven.
In de zomer is er ook altijd wel barbeque waar stal genoten aan mee doen . We hebben geen openingens en sluitings tijden. Kom er zelfs midden in de nacht af en toe

idd heel gezellig

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 23:37

Mijn paard is maandag verhuisd en ik vind het heel gezellig.
We zijn er met 4 + eigenaresse.
Zijn volgens mij geen bokkers die er staan.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 01:32

Ja waar wij nu staan vind ik het top! In het verleden stalling gehad waarbij mensen gewoon land en stalling over hadden maar helemaal niks met paarden hebben. Nou dat werkt dus absoluut niet! Mijn vriend en ik zijn de enige pensionklanten en ik hoop dat dat zo blijft!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 09:24

en dat is denk ik dan dus mijn stalling......

ze hebben inderdaad niks met paarden, maar heb ze inmiddels wel al zo ver dat ze behoorlijk wat van me aan nemen.....

mijn pony heeft het er in ieder geval nu goed, al kan ik me soms behoorlijk kapot ergeren over het feit dat ze hun eigen paard soms zo aan het lot over laten...

gelukje voor dat paard dus dat ik er dan ben!

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:24

Ja Ellepel dat klopt helemaal
Tella ziet er echt slecht uit als ik niet beter zou weten....

xxanitaxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:37

bij ons is het te gezellig als we les hebben zijn we vaak nog niet uitgepraat en onze lerares word daar helemaal gek van.
eerder kregen we altijd straf omdat we teveen praatten in de les en dan niet genoeg opletten maar nu gaat het wel al een stuk beter en praten we in de les niet meer zoveel dan pikken we ook meer van de les op :P

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 23:03

Ik sta op een hele gezellige stal, sinds ik hierheen ben komen verhuizen sta ik eigenlijk al daar en heb het er nog steeds super naar mijn zin.

Dabo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 00:31

Ik sta (nouja, mijn paard) op een grote pensionstal, zeker wel 90 paarden. Vind het er heel gezellig, wel druk vaak, dan is alles bezet (paddocks, longeerbak, stapmolen), maar ja, dan wacht je gewoon even.
Mijn paard heeft het er naar haar zin, en ik ook

x_shirley_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 00:49

Ik rijd nu alleen bij iemand thuis, op hun paarden..Er is verder niemand maar ik voel me er heel erg op mijn gemak, omdat ik goed met de eigenaren op kan schieten en ze ook kende al voor de paarden .

Bij jackystables heb ik t altijd heel gezellig gehad, ik heb t ook moeilijk gehad toen ik daar weg was, omdat ik toch wel wat miste (paar supergoede vriendinnen enz. die zie ik nu veeeeel minder..)

Ook heb ik op Ars-longa gestaan, daar ben ik echt met ruzie weggegaan..Daar hadden de muren gewoon oren..
Daar liepen ook veel mensen rond van kijk mij met mijn dure paard enz.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 09:57

Wij staan met Bam bij mensen thuis.
Ze hebben twee dochters die samen 1 paard hebben.
Omdat we maar met 2 paarden staan is het gewoon lekker rustig en stil. Ik vind dat altijd wel lekker, kan doen en laten wat je wilt zondat raar aangekeken te worden. Zelf ben ik vrij opgeruimd en die meiden gelukkig ook, dus ik zit ook niet in de zooi van anderen. Wat ik op een andere stal wel had!

Die meiden/moeder komen altijd wel even langs op stal (tis voor hun 10 meter lopen ofzo) om te praten en te lachen. Vaak op zondag met z'n tweeen naar buiten..gewoon leuk!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 18:51

ik vind ook dat we een gezellige stal hebben. Met oud en nieuwe hebben we een nieuwjaars borrel. Staan ongeveer 15 paarden enz. Stik gezellig

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:55

Jaa!! Ik denk dat ik echt van geluk mag spreken want in deze buurt zijn weinig leuke - goede stallen... en waar ik sta is het echt heel leuk, iedereen mag iedereen, goede voorzieningen, (o.a. binnenbak, buitenbak, weidegang, ruime boxen, spuitplaatst, kantine..) Er staan op het moment 13 paarden, er is ruimte voor 16 paarden. Dus rustig, maar wel heel gezellig, en ik geloof dat er 4 van de 13 mensen GEEN wedsrijden rijden, niveau op stal gevarieerd van B t/m Z1 dus hulp kan je altijd aan iemand vragen. Zijn niet te broerd om even wat tips te geven.

Er word bij ons 2 keer per dag gemest ('s ochtends dus natte plekken stront schoon zaagsel, en 's middags, alleen drollen en schoon mot.)

Ik ben heel blij dat ik daar sta, ga er voorlopig niet meer weg!

(ik sta er nog maar vanaf Augustus)

viktor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 23:19

fransje23 schreef:
Ik stond voorheen op de huidige stal van Jamy (zag ik op de foto's in je profiel) en daar was het erg gezellig. We gingen regelmatig met stalgenoten leuke dingen doen en buitenrijden. Per half september ben ik echter verhuisd naar een andere stal. De gezelligheid is namelijk minder belangrijk dan de zorg voor en gezondheid van mijn paard.

Op mijn huidige stal is het ook heel erg gezellig. Ook met deze "nieuwe" stalgenoten rij ik regelmatig buiten en drinken we vaak samen koffie. Maar het belangrijkste is dat mijn paard er beter bij staat.

Volgens mij is het trouwens altijd een kwestie van geven en nemen en moet je er met zijn alle wat van maken. Het is ook niet zo dat je met iedereen goed op moet kunnen schieten maar met wat beleefdheid en wederzijds respect kom je al een eind in de goede richting.
ik sta op een stal waar het echt heel gezellig is soms kan je over dingen zeuren en meuten die er helemaal niet zijn . Als je zelf eerlijk en oprecht ben en naar de pension houder kan gaan kan je het met hem er altijd over hebben. Geen vuiltje aan de lucht. Zou ik zegge nou moet ik wel zegge dat er een paar rotte appels zijn weggegaan wat behoorlijk opruimd is de sfeer is weer terug en de rust ook. Heel veel waard moet ik zeggen

valerie1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 00:05

nielsd schreef:
wij hebben zelf 2 paarden op een pensionstal staan en ik ga gewoon mijn tink poetsen enzo en de vriendin van mijn pa die doet hetzelfde maar dan met onze haf. verder is de stal niet zo gezellig maar samen poetsen/wassen wel

Ik vind het juist hartstikke gezellig Niels

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:37

wij staan met acht paarden, en de sfeer is echt heel gezellig.

er staan jognere en oudere mensen, maar iedereen kan met elkaar opschieten. vervelende mensen heben we gehad, maar die gaan snel genoeg weer weg.

Anders_Amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:53

Heel gezelllig!!!