Citaat:die na zo´n training weer gewoon de wei in gaat
Kan zijn, maar die speren in die stier vind ik er toch niet gezellig uitzien..
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:die na zo´n training weer gewoon de wei in gaat
Marloez schreef:Die staat op de grond, is afgeketst. Het is maar wat je wilt zien, hè?Nee ik zie ook geen rubber doppen.. hoe kan een stok met rubberen dop trouwens in de stier zitten? Ik zie er toch duidelijk 1 inzitten!
runningkawa schreef:Ik wilde stierenvechten niet goed praten, maar wat uitleggen over het verschil voor de paarden en de opleiding van de paarden hierPaard of stier maakt me te weinig uit denk ik
runningkawa schreef:en rubber doppen, ik zie ze niet
crazy_funky schreef:ik ben altijd al tegen stierengevechten geweest, laat staan met nog meer dieren die lijden, de paarden dus..
ookal worden die paarden daarvoor opgeleid, je ziet toch hoe ze toegetakeld worden door die stier(en)..
Lusitana schreef:crazy_funky schreef:ik ben altijd al tegen stierengevechten geweest, laat staan met nog meer dieren die lijden, de paarden dus..
ookal worden die paarden daarvoor opgeleid, je ziet toch hoe ze toegetakeld worden door die stier(en)..
Dat is dus niet zo. In Portugal, waar ik het over heb, en waar de paarden gewoon worden opgeleid voor werk met stieren, worden paarden helemaal niet toegetakeld door stieren!
Daarom vind ik het belangrijk om er altijd op te wijzen dat er verschil is tussen Spaans en Portugees stierenvechten.
Ben, nogmaals, evengoed tegen stierenvechten, hoor. Maar ook tegen dierenbeulerij van gewone ruiters naar hun paarden, wat steeds erger ipv minder lijkt te worden.
En als iedereen die wat tegen stierenvechten heeft, nu eens gewoon actie ging ondernemen bij een arena, ipv alleen te klagen en foto´s te publiceren op internet, dan gebeurde er misschien nog wat positiefs.
Bubblicious schreef:ik wilde eerst niet kijken en nu heb ik dus spijt , ik zit hier echt te janken van die 3 fotos en wat je er over vertelde