die zijn zo lief. (soms wel een beetje zuur)neem die van mij nou: echt een zuurpruim op stal, je moet echt oppassen, maar als ze los in de bak staat ofzo dan loopt ze als een hondje achter je aan
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
die zijn zo lief. (soms wel een beetje zuur)

Hengsten zijn mij nog wat te 'wild' 'druk' 'kijkerig' enz. maar ik rijd ook op een manege en als je daar met een hengst gaat rijden in een bak met merrie's
Ik heb zelf een merrie, op het werk staat vanalles en ik kan niet zeggen dat ik een voorkeur heb. Met het ene paard klikt het beter als met een ander, maar dat ligt niet aan het geslacht. Zo zijn er 2 merries waar ik echt dol op ben, maar er staat ook een hengstje van 2 (lees megapuber
), maar hij is zo leuk!
maar daar kom ik erg goed mee opschieten wel consuqent blijven.Maar dat was echt mijn lieveling dus hengsten zijn echt niet altijd vervelend.maar ik vind ze allemaal leuk!!
Neonlight schreef:Lusitana schreef:Ik zie dat pis en zeik nogal eens verkeerd begrepen wordt. Een pismerrie heeft een hormonale aandoening. Het is dus een paard met een ziekte. Het is geen naam voor maar elke vervelende merrie!!!
Zoals ik de oude mannetjes hoor in ons wereldje (oa 80+ers die heel hun leven paarden hebben gehad) is een pismerrie niet een merrie met een hormonale aandoening, maar een merrie die begint te pissen uit kwaaiigheid omdat haar iets niet aan staat. De laatste jaren zie je meer en meer merries met een hormonale aandoening (ligt misschien aan de fokkerij of wellicht het rijkelijke eten wat ze tegenwoordig krijgen ipv wat hooi en restjes van vroeger), en de jongere mensen (wij dus) die vaak alleen deze merries meemaken beginnen meer en meer het woord pismerrie voor een merrie met een hormonale afwijking te gebruiken.
Neem voor de gein een kijkje in de hackneywereld, daar zie je nogal wat pismerries. Niet door hormonale afwijking, maar door karakter. Zelf hebben we er ook eentje, notabene onze fokmerrie (nog wel, is verkocht omdat we stoppen met fokken) en die is onderzocht op hormonen, niks mis mee.
.
Mist schreef:[
vraag me niet waarom, het klikt gewoon het beste denk ik ... 

En ik vind ze vaak gewoon leuker.