Wie heeft er zijn paard aan huis staan?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

zoortje

Re: Wie heeft er zijn paard aan huis staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 10:00

hey ik heb een shet en die staat bij ons thuis ik rijd er wel niet op maar er is 1 stalleke en op de weide van de buren mag ze staan zo veel wij willen

Marijeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 10:23

melisranger schreef:
Jaa!!
ik heb een stal met daarin 3 stallen !
en een buitenbak 20x40 en een grote wei
ik weet niet of iemand de kiltunnel kent als je richting dordt gaat nog voor de tunnel recht daar woon ik

Heej..!:) ahaha ja ik ken de kiltunnel wel, veel van mijn famillie woont daar in de buurt, dus wij moeten altijd door die tunnel heen karren.
Ik zal de volgende keer goed opletten. ahah:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 10:25

Heb mijn twee shetlandpony's aan huis staan. Heb twee kleine stukjes weide en een stukje zand waar ze overdag lopen. Verder wordt een deel van de loods gebruikt al stal wat nu nog één grote box is, maar waar ze twee ponyboxen van aan het maken zijn. Naast de loods hebben we een afdak, daar ligt wat hooi en stro opgeslagen, en de recreatiewagen en de sulky staan daar ook onder. Een poets-wasplaatsje heb ik ook.

Omdat ik onder het afdak niet al het hooi kwijt kan (kan hier +- 20 baaltjes hooi en 20 baaltjes stro kwijt) ligt de rest in de schuur van mijn buurman, dat mag ik daar gratis opslaan .

vannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 10:29

wij hebben de paarden ook aan huis staan

wij hebben
6 binnenboxen
5 uitloopstallen buiten
20x 40 buiten bak
longeerbak
weidegang
spuitplaats
2 zadel kamers

we gaan verhuizen binnenkort
en dan gaan we een pensionstal beginnen
met een binnenbak buitenbak paddocks weidegang
bos om de hoek

we hebben er allemaal er veel zin in
zal wel even wennen zijn met al die klanten want nu hebben we alleen maar prive stallen

groetjes

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 10:35

Amo en Amica staan ook bij de eigenaren aan huis [mijn verzorgpony's].
In de winter staan ze achter het huis in een grote stal met uitloop, en in de zomer op een weiland 100 meter verderop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 11:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 11:51

het huis en een kleine impressie van al de ruimte
heerlijk die rust.
Dat is dus ook waarom wij graag de paarden aan huis wilden.

Afbeelding

hekwerk
Zo is alles omheind.
Een veilig idee.
En knap hoe ze dat zo recht kunnen zetten hè.
Doen ze zo op het oog
Afbeelding

De buitenstal.
Niks luxe, maar wel heerlijk om te schuilen voor de dazen.
Hier kunnen ze ook altijd bij komen, in welk stuk wei ze ook staan.
Afbeelding

De rijbak
20 x 60 afgezet stuk wei.
2 weken geleden het gras kapot gespoten, zodat we het los kunnen trekken met de trekker.
Het is hier eigenlijk altijd droog, dus kijken we of we het zonder verdere maatregelen, zo kunnen doen.
Afbeelding

De deur naar de binnenstallen.
Hier kom je eerst op de wasplaats.
Rechtdoor zijn dan 2 stallen
en links naast de spuitplaats 1.
Afbeelding

Dit zijn de 2 stallen, die naast elkaar zijn.
Met elk een raam.
Afbeelding

En de wasplaats met de stal ernaast
Afbeelding

alles heeft nog verf nodig, maar dat komt nog wel

Dus allemaal niet zo luxe, maar wel heerlijk

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 11:53

Wow, luxe allemaal hoor!
Ik zou ook heel graag mijn paard aan huis hebben..

Op dit moment staat hij gewoon op een pensionstal, maar mijn ouders willen ook erg graag verhuizen, en als we dat doen gaan we naar een plekje waar paarden aan huis kunnen

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 15:05

Wij hebben 2 paardjes, 1 pony en een shet. 3 stallen, shet staat gewoon dag en nacht nog buiten maar die krijgt binnenkort waarschijnlijk nog een schuilhokje voor de winter. Verder een buitenbak van 20 x 60 met, sinds kort, Schuurman omheining . En circa 1 hectare weiland. We hebben nog een schuur staan waar misschien in de toekomst nog meer stallen in worden gemaakt.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 15:32

Ik heb ze ook aan huis staan.
We hebben 7 paarden, 8 stallen en een buitenbakje van 25*35.

Maar we zijn aan het nieuwbouwen op een andere plaats. Daar komt een pensionstal met 60 boxen, een binnenbak van 25*50, buitenbak 20*60, paddocks, longeercirkel, weiland.....

stampertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:59

* meld zich *

mijn pony staat ook aan huis we hebben 4 haflingers, dus vier stallen, ong 5 hectare land de mijne staat achter het huis omdat ik elke dag rijd de andere staan in de polder. we hebben poestplaats en wasplaats, mestbult en grasring.
de buren hebben een pensionstaal en ik mag gratis gebruik maken van hun binnenbakken 20 x 60 in aanbouw en 17 x 38 ong. en een buiten bak en longeerpiste.

een ander paard dat ik rijd staat ook bij de mensen thuis zij hebben 14 paarden, die mensen hebben twee boerderijen, de koeien staan in het ene huis met de fokmerries en in het andere huis staan de andere paarden. daar hebben ze buiten bak 20 x 40 pots en wasplaats en mest bult en 1 hectare land aan huis de rest erom heen(eindje lopen) die van mij en hun dochter sttan aan huis en in de winter mag ik weer gebruik maken van de binnenbak van mn buurtjes

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 19:10

Iemand ruilen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 19:13

Nope
Deze rijke heeft er te lang zelf keihard voor gewerkt (en nog)

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 19:24

@ runningkawa
Dat ziet er fijn uit op die foto's.
---
Ik heb geen paarden aan huis, zelfs geen paard nu, maar prijs de dag dat ik 's ochtends in mijn badjas en slippers mijn stal aan huis inloop om een kilo'tje biks aan de paarden te voeren . Zonder gekheid, het lijkt me fijn maar ook lastig, hoe doen jullie het bijvoorbeeld met vakanties. Een oppas?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 19:25

Op vakantie gingen wij zo al nooit
Nu dus ook niet.
Dus geen verandering voor ons

Komt omdat we al 2 hondjes hadden en er niks voor voelde die in pension te stoppen.
En we zijn gewoon geen vakantie mensen

Kimmy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 19:38

Hier nog een gelukkige. Wij hebben een grote loods met 13 boxen, overdekte 'parkeerplaats' voor de trailer, zadelkamer, opvoelbox. Meer dan genoeg weiland en een buitenbak. Voor slecht weer ben ik met de anto in 5 minuten bij een binnenbak waar ik altijd kan rijden.
Daarnaast is er nog een stal met 3 boxen, maar die wordt momenteel niet gebruikt.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 19:42

ik ook bijna..! zijn nu druk aan het verhuizen.. bak wordt nu gemaakt, komen 4 stallen op, spuitplaats en huren een wei achter het huis van 1,5 ha. maar als je je deur uitloopt en daar 3 hoofdjes je kant op zie kijken, dan voel je jezelf wel rijk ja..!

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 20:51

wij gaan ook zelden op vakantie. En als we gaan is het in de zomerperiode dat de paarden buiten kunnen blijven. dit aangezien lizzy erg moeilijk te vangen is ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:19

ingeborg schreef:
Zonder gekheid, het lijkt me fijn maar ook lastig, hoe doen jullie het bijvoorbeeld met vakanties. Een oppas?

Wij gingen anders ook nooit op vakantie (boeren he ) en anders gaan we in delen, bijv. mijn ouders een weekje weg en dan blijf ik alleen, of soms met mijn broer nog thuis.

Dagjes weg zijn ook leuk, en met je paarden aan huis heb je toch vakantie zat? Waarom zou je weg moeten gaan? Bespaart ook weer geld wat je ergens anders in kan steken.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:25

Dat laatste ben ik niet helemaal met je eens. Vakanties of reizen is voor mij echt een hobby en een verrijking. En dan bedoel ik niet aan het strand liggen bakken, maar steden bezoeken, reizen door landen met andere culturen, enzovoorts. Maar goed het is misschien een keuze tussen paarden en andere dingen doen (ook vanwege het ) maar het is fijn als zoiets met je familie te kunnen oplossen áls je weg wilt.
Laatst bijgewerkt door Adrija op 09-10-05 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:26

Tuurlijk heeft vakantie ook zijn voordelen, maar de keuze tussen andere culturen ontdekken of je paard aan huis, is voor mij heel simpel. Hoe graag ik ook ga reizen, hoe graag ik er ook uit ga etc. etc. het weegt gewoon niet op tegen je paard aan huis

Maar zoiets is wellicht ook persoonlijk.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 22:00

zoals je aan mijn onderschrift ziet heb ik Gam net aan huis. we zijn vorige week verhuisd naar een huis met loods, stenen stallen en weide. het is nog lang niet klaar, wacht op waterschap met toestemming voor een dam over de sloot zodat de stallen vrij in te lopen zijn. daarna gaan we met de omheining verder voor het rij/paddock gedeelte.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 22:07

Hier nog zo rijke gelukkige met paarden aan huis .
Het staat nog te koop ook. Door heel hard te werken heeft mijn man erg last van zijn rug . Hij kan haast niks meer wat hij vroeger wel kon. Zijn werk kan het niet meer uitoefenen. We zijn al meer dan 1 1/2 jaar bezig om uit te laten zoeken wat hij heeft. Niemand weet het na MRI´s, foto´s, spier en ader onzoeken, neurologen en reumatologen wat hij heeft, dus hebben we besloten om het roer helemaal om te gooien. Echt genieten doen we dus nu ook niet meer.

Henk gaat voor zich zelf beginnen en we vertrekken naar Belgie. Daar gaan we gewoon weer de paarden in en weer aan huis. Alleen is het kleiner dan we nu wonen.

Als iemand nog een huis zoekt in Noord-Holland met 1000 m2 aan schuren, met daarin 6 stallen, spuitplaats, zadelkamer, werkplaats, hooi/stro opslag voor 1000 kleine baaltjes, opslag voor landbouw werktuigen en een trekkerhok. Verder zijn er 2 paddocks, 8 x 13 en 20 x 16, een 20 x 40 buitenbak, alles is gedrainnerd en verlicht. Daarnaast is er nog ruim 1 1/2 omheind land. Alles staat op 2 ha eigen grond. Zie onderschrift voor foto´s:D

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:02

Afbeelding

Ons nederig stulpje

Boerderij, 48ha grasland, 8ha maisland, paarden hebben hun eigen weide (c.a. 2ha) met automatische drinkbakjes. 1 open kapschuur met 2 ruime open boxen ( 4x6m) en in een loods staan nu nog 2 boxen van 3 x 3,5m en daar komen nog 3 bij.

Afbeelding

Open wasplaats met warm en koud water, een buitenbak (verlicht met afstandsbediening aan/uit te doen ) en een graspiste van 20*60m.

Overigens nog een ruime stal met 125 koe-beesten maar dat is de hobby van mijn man

Verder wonen wij aan de rand van het bos waar je talloze uren kunt rijden ook is er in een naast gelegen dressuur stal een overdekte rijhal beschikbaar en een 20*60m buitenbak. Mijn drie paarden staan dus aan huis.

Afbeelding

Er gaat niets boven het rijden aan huis, zomerdag lekker met een wijntje op het terras die naast de rijbak ligt en toekijken hoe iedereen zich te paard vermaakt...

Afbeelding

We gaan in 1 stal alle electriciteit omleggen voor een solarium. We hebben het netjes voor elkaar, geen overbodige luxe, het is gewoon netjes verzorgd en praktisch voor gebruik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:55

Waaaauuuuw!!!
dat is echt een schitterend plekje!!

Ik zit hier bijna tegen de "grote peel" aan, helaas is dat niet open voor paarden