Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ShannaY schreef:Wat een verhalen zeg… als een paard zich zo bij mij zou gedragen zou hij echt een enkeltje slager krijgen. Als je mijn mening vraagt is er dan gewoon iets goed mis met je paard of pony. Het omslaan van een braaf paard naar een vals paard dat gericht pijn wilt aanrichten, zijn gevaarlijk voor de mens!
ShannaY schreef:Wat een verhalen zeg… als een paard zich zo bij mij zou gedragen zou hij echt een enkeltje slager krijgen. Als je mijn mening vraagt is er dan gewoon iets goed mis met je paard of pony. Het omslaan van een braaf paard naar een vals paard dat gericht pijn wilt aanrichten, zijn gevaarlijk voor de mens!
karoliena schreef:ShannaY schreef:Wat een verhalen zeg… als een paard zich zo bij mij zou gedragen zou hij echt een enkeltje slager krijgen. Als je mijn mening vraagt is er dan gewoon iets goed mis met je paard of pony. Het omslaan van een braaf paard naar een vals paard dat gericht pijn wilt aanrichten, zijn gevaarlijk voor de mens!
Waarom direct een enkeltje slager bij die van mij si het ook goed gekomen. Ik zou er eerst alles aan doen om te kijken of het op te lossen valt.

de echte gevaarlijke gekken worden toch echt zo geboren
karoliena schreef:ShannaY schreef:Wat een verhalen zeg… als een paard zich zo bij mij zou gedragen zou hij echt een enkeltje slager krijgen. Als je mijn mening vraagt is er dan gewoon iets goed mis met je paard of pony. Het omslaan van een braaf paard naar een vals paard dat gericht pijn wilt aanrichten, zijn gevaarlijk voor de mens!
Waarom direct een enkeltje slager bij die van mij si het ook goed gekomen. Ik zou er eerst alles aan doen om te kijken of het op te lossen valt.
Ekkie schreef:Is misschien een wat andere oorzaak, maar het boek van Monty Roberts beschrijft dekhengsten die op een of andere manier helemaal doorgedraaid waren, waarna ze erg agressief werden en mensen aanvielen om ze te verwonden. Zo erg zelfs dat ze apart werden gezet waarbij dat ze geen direct contact meer met mensen hadden, simpelweg omdat er voor het leven van de verzorgers werd gevreesd.
Of dat deze pony die mevrouw aanviel omdat het een mens is, weet ik niet, maar dat hij zich in een situatie zag waar hij zich uit dacht te moeten redden is wel duidelijk....

Supertje schreef:Een kennis van mij heeft een merrie gehad, als veulen van 4 maanden oud gekocht. Veulen was een absolute draak, viel als veulen van 4 maanden oud mensen en andere paarden aan. Je kon er absoluut niet met je rug naar toe staan, dan hing ze in je nek, en als je niet oplette sloeg ze.
Werd geweten aan slechte opvoeding. Veulen ging netjes in de opfok en zou regelmatig in de hand komen. In de opfok was het een kreng tegenover andere veulens, en in de hand kregen ze dat bijten en slaan er niet uit.
Op latere leeftijd was ze eigenlijk gewoon levensgevaarlijk, ondanks alle opvoeding e.d. Op stal vloog ze iedereen aan, ze kwam bijna door de deur heen. Of ze stond over de staldeur te kijken en reageerde helemaal niet, tot je haar aanraakte.... Dan ontplofte ze, begon te gillen en werd woest. Peesbeschermers o.i.d. omdoen was met geaar voor eigen leven, net als opzadelen.
In de omgang viel ze ook vanuit het niets aan, ene moment gewoon braaf staan, en dan ineens iemand aanvallen. En niet bijten of slaan en terugtrekken (wat een paard normaal doet), maar echt grijpen. Je kon haar dan bij wijze van spreken verrot slaan, maar ze knipperde niet eens met haar ogen. Onder het zadel, als ze iemand eraf werkte sloeg ze na. Ook liet ze zich achterover vallen.
De eigenaresse was al een keer keer flink gegrepen, maar op een gegeven moment sloeg ze haar gericht midden in het gezicht en bleef schoppen. Toen is ze direct naar de slager gebracht.
Dit paard had wel een probleem, naar mijn mening was dat dier minstens zwaar autistisch, had in ieder geval een flink probleem in de hersenen.

Sily schreef:Het lijkt mij sowieso niet dat een dier dat zo vergalt is of zo een grote steek los heeft zitten een plezierig bestaan leidt.
Hoeveel mensen met ernstige steekjes los plegen wel geen zelfmoord?
Paard kan dat niet doen.

picobello schreef:Mijn pony, een goudeerlijk dier waar kleine kinderen op rijden heeft wel eens een schaap vermoord. We hadden toen net een nieuw paard erbij en volgens mij was-ie enorm gefrustreerd. Ook is-ie een keer door een hond gebeten en sindsdien heeft-ie het ook niet meer op honden en dat soort formaat dieren. Maar hij heeft dat schaap echt in zijn nek gegrepen en gebeten, het was echt verschrikkelijk. En nee, mijn pony is niet gestoord, het is echt een schat. Maar toen werd het hem volgens mij allemaal even te veel ofzo. Maar een mens aanvallen lijkt me wel erg vreemd en zo'n paard zou ik ook niet meer vertrouwen.
Marliesje schreef:Stennisje ik snap eerlijk gezegd niet dat je gaat fokken met zo'n verknipte Gribraldi-merrie. Grote kans dat ze die "rare reacties" doorfokt.
En stefanietjuh, dat een gezond paard zo'n dingen niet doet is wel logisch. Maar het gaat juist om die paarden met een steekje los.
Stennisje schreef:Het is totaal tegen-natuurlijk gedrag, maar is de hedendaagse paardenhouderij en fokkerij niet voor een groot deel tegen-natuurlijk? Ik denk dat paarden hierdoor aardig verknipt kunnen worden.
stefanietjuh schreef:Ik heb het alleen over de gezonde paarden. Die doen niet zomaar een mens pijn hoor. Dat is mijn mening.
Urielle schreef:Zou het tegennatuurlijk gedrag zijn?
In de natuur zullen ook wel paarden geboren worden waar iets aan mankeert, echter, die kunnen niet normaal functioneren in de kudde en zullen dus vroeg ten prooi vallen aan roofdieren.
Denk ik