Kuiken schreef:Dank je Karin!!!
Dus als ik het goed begrijp (sorry als ik iets ga zitten herhalen) mag je straks tot 1000 kg laden, dan komt daarbij het gewicht van de auto bij en het gewicht van je trailer..
Mijn trekkende auto weegt zelf 1790 kg dan komt daar een kleine trailer bij a 500 kg en een paard ook rond de 500 kg.. met deze combi mag ik dan nu (alleen B) niet rijden en straks wel ???
Met de door jouw omschreven combi mag je volgens de huidige regels ook met B rijden. (zie www.rijbewijs.nl of www.cbr.nl)
Persoonlijk zie ik het probleem verder ook niet.
Vele combi's vallen in de 2 uitzonderingsregels binnen de huidige wetgeving, dus vaak mag je met B al wel trekken. Zoals ik hieruit begrepen heb, mag je straks met B alleen maar meer trekken (1000kg laadvermogen, dus geen totaal te trekken massa (gewicht))

sorry daar had ik niet eerder gekeken....
. Dan mag ik net aan met onze combi rijden. NIet met twee paarden maar ach, dat hoeft ook niet. 

), dan mag dat in 2007 nog steeds? Ik ben nl. ook nog van de generatie waarbij automatisch E net afgeschaft was.
) brokkenpiloten hoor. Ik kan beter met een trailer rijden en inparkeren e.d. dan menig mens dat ik ken met tig rijbewijzen }> .