Steun Swieb en Doneer.....!!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Re: Steun Swieb en Doneer.....!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 23:04

Ik meng me er ook even in... Ik herhaal Spetterlovers wijze woorden nog een keer: laten we nou geen ruzie maken over geld. Ik kan me ergens de reactie wel voorstellen. Er zijn meer paarden weggeweest hier op Bokt en daar zijn ook geen inzamelingsacties voor geweest, de motivatie die hier gegeven wordt voor het geld "paragnosten" komt mij ook wat vreemd over. Maar ik kan het van Swiebs kant uit ook goed begrijpen... Het zal echt niet goedkoop zijn.

Swieb, iig heel veel succes met je verdere zoekactie, hopelijk leveren die paragnosten wat op. Hoewel ik er zelf niet volledig in geloof.
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 31-08-05 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 23:04

superwoman schreef:
[dus ik snap het niet,leg het uit![/i]

En daarbij hou ik mijn ogen ook wel open in mijn omgeving, voor het geval ik ze zou tegenkomen...

ze wil graag proberen om via een paragnost meer informatie te krijgen. Dat is haar keus en na zoveel maanden zoeken kan me die stap goed voorstellen. Verder stel ik me zo voor dat ze veel kilometers maakt om debinnegekomen tips na te trekken. Het is dus een steuntje in de rug van de zoekers!

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 23:07

precies en het is niet swieb haar idee maar ik kwam met het idee... ik ben bij hun geweest ja een hele week lang en dat is nog een week te kort ook en ik weet wat hun doormaken en hoeveel km ze rijden dus had zoiets van misschien willen mensen haar wel helpen met de kosten vandaar dit idee en het doet me eigenlijk behoorlijk zeer als mensen bot en vreemd reageren op iets wat wat goeds moet opleveren
Laatst bijgewerkt door Shani_1984 op 31-08-05 23:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 23:09

Het maakt niet uit van wie het idee is, ga lekker via pb ruzie maken, wie wil helpen doet dat gewoon en wie dat niet wil doet dat niet, ieder zijn keuze en mening, klaar.

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 23:12

Of iemand geloofd in paragnosten, communicators, helderzienden, wat maakt het uit. Ik wil graag gebruik maken van hun gaves omdat de feitelijke wereld NIETS maar dan ook helemaal NIETS heeft opgeleverd tot nu toe.

Ik weiger om mijn paarden op te geven. Ik voel me verplicht tov mijn kinderen en tov Swieber en Tess om alles te doen wat in mijn vermogen ligt om ze te vinden en terug te halen waar ze blijkbaar gelukkig waren.

Dus ook al ben je het er niet mee eens, prima, is jou mening, maar doe me een plezier en hou hem dan voor je, je kunt er gif op innemen dat daar een mega discussie om komt die nergens toe gaat leiden.

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 23:51

Mensen mensen ,laat iedereen in zijn eigen waarde,wil je storten dan stort je!
Wil je niet storten dan stort je niet,maar houd commentaar voor je
Helaas zijn er mensen die niet weten hoe de gevoelens van iemand zijn,als zomaar op een dag je twee paarden gestolen zijn!
Swieb ik heb bewondering voor jou en je gezin,jullie doen er alles aan de paarden weer terug te vinden,jullie zijn geweldig!!!
Voor zover ik jullie steunen kan zal ik dat zeker doen,en gelukkig zijn er meerdere met mij,die daar net zo over denken!
-xxxx- liefs Lundi

Hv_Ramon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 00:06

ppff wat een toestand.. ik volgde het andere topic.. maar het werd mij te druk.. ik had gehoopt dat ze al terug zijn..steeds als ik een tinker zie .. denk ik aan Tess & Swieb !! ik hoop dat je ze echt heel snel terug vindt!! ik zal vragen op me moeder geld wilt storen ( ik ben 13 namelijk ) Succces!! Ik denk aan jullie!

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 00:11

we moeten er wel met z'n allen op letten dat het niet echt over tess en swieber gaat want dan hebben we de kans dat dit topic er af word gegooid dus probeer hier allemaal aan te denken oke alvast bedankt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 00:26

paars schreef:
superwoman schreef:
[dus ik snap het niet,leg het uit![/i]

En daarbij hou ik mijn ogen ook wel open in mijn omgeving, voor het geval ik ze zou tegenkomen...

Citaat:
ze wil graag proberen om via een paragnost meer informatie te krijgen. Dat is haar keus en na zoveel maanden zoeken kan me die stap goed voorstellen. Verder stel ik me zo voor dat ze veel kilometers maakt om debinnegekomen tips na te trekken. Het is dus een steuntje in de rug van de zoekers!

Bedankt!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 01:22

Swieb ik twijfel er niet aan dat jij al het mogelijke doet.

Of ik het nu eens ben met een paragnost of niet: als jij denkt dat je er misschien wijzer van kan worden help ik:
Ik stort 35,-

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 01:52

Geweldig,gelukkig zijn er ook nog mensen die begrijpen dat Swieb alles wil proberen haar paarden terug te vinden!
Als op een moment ieder spoor dood loopt en je wil niet opgeven ga je toch andere alternatiefen proberen!
Niet geschoten is altijd mis geschoten,en er is straks niemand die kan zeggen dat je niet al het mogelijke hebt geprobeerd!
Swieb ik sta achter je,op welke manier dan ook!
Eens zullen we ze vinden,geef niet op!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 07:44

Natasha en Paars, geweldig! Swieb (tenminste, ik dacht dat het Swieb was) heeft een link geplaatst naar een gestolen paarden forum. We zijn ook daar actief, dit forum is opgericht naar aanleiding van enkele gestolen paarden op Bokt en we hebben de intensie om een stichting te worden. Al het geld wat teveel is zal ongetwijfeld daarvoor gebruikt worden, zodat we meer mensen in deze rotsituatie kunnen helpen. Dit omdat de politie dus niet echt meewerkt, en dit enorm frustrerend is voor de eigenaars. Zeker wanneer er in het geval van Swieb ook nog kleine kinderen de dupe van zijn. Het geld komt echt goed terecht, en ik ben blij dat er mensen zijn die dit inzien.

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 09:12

orban schreef:
Hoe kunnen wij Belgen het beste een bijdrage leveren? Het is namelijk niet zo makkelijk geld storten op een buitenlandse rekening. Plus dat je er extra voor moet betalen.

ik heb mijn bank gemaild en als ik de info binnen heb zal ik het plaatsen

de 70 euro zijn er!! dinsdag hebben we een consult !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hopen dat dat de gouden tip gaat opleveren.
Alle donaties blijven welkom, ik zal ook netjes doorgeven waar alles aan gespendeerd wordt.

dankjewel allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De rest gaat gebruikt worden voor het vinden van mijn en de andere gestolen paarden !

http://quebec.messageboard.nl/8295/inde ... 332a5d3ed0

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 09:27

Swieb, ik vind het heel erg dat je paarden weg zijn, spoorloos zijn, zeg maar.
Ik vind het ook heel erg dat er mensen zijn die er geld aan verdienen, zoals die paragnosten. Ik ben me bewust van het feit dat er meer is tussen hemel en aarde, dan we kunnen zien of weten, ik ben niet tegen paragnosten, maar volgens mij levert het in opsporingszaken meestal niets op. Kan je een no cure- no pay afspreken? Ik weet het, het klinkt onwaarschijnlijk zakelijk, maar goed...
In ieder geval succes!

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 09:30

op het afgekraak van het doneren wil ik ook graag mijn zegje kwijt!!!
geloof mij als je paard gestolen word is dit niet enkel een emotioneel verlies. los van dit onvervangbaar fisyke verlies, kost het je handen vol geld, als je de zoektocht naar je gestolen dier wil verderzetten.
toen mijn pony gestolen werd, ging mijn telefoon rekening gelijk de hoogte in. om je er een idee van te geven. van amper 50 euro per maand, ging het plots naar 200 euro per maand. en dan was het nog een maand dat ik niet teveel gebeld had. elke tip wil je uiteraard nagaan. ik weet niet hoe dit bij de meesten zit, maar mijn wagen rijd NIET op plat water. ik heb duizenden kilometers afgereden om mijn pony te vinden.

als je daar de kosten van een paragnost nog eens gaat bijtellen, die je weer nieuwe aanwijzingen geeft die je wil nagaan, dan kom je al snel niet meer toe met je maandloon. en los van dit alles blijft je gezin honger hebben en vragen je kinderen extra begeleiding. of dacht je dat een kind zulke gebeurtenis uit zichzelf wel kan verwerken??????

ik begrijp dan ook maar al te goed dat swieb erg krab bij kas komt te zitten.

ja er zijn vast meerdere mensen die hun paard of pony kwijt zijn. en ja zij zullen het ook moeilijk hebben. (net als ik) maar wie van hen is er in geslaagt om een toppic zo actief te houden als swieb??

het gaat hier niet om die wel en die niet. swieb heeft zelf niet gevraagt om een donatie te oragniseren. dit is enkel tot stand gekomen door andere bokkers, die net als swieb de beste bedoelingen hebben.

van mij mag je best een mening hebben. je mag best vinden dat dit erover is, om haar te steunen, maar ga daarom niet een toppic naar de maan helpen, door erover te gaan doorbomen.

in plaats van oordelend te zijn, mag je van mij best eens jezelf gewoon inbeelden hoe jij zou reageren. wat zou jij doen als jet om jou paardje gaat? zolang je nog elke morgen je paard in de weide treft, sta je daar misschien niet bij stil. maar ik vind dat swieb groot gelijk heeft dat ze alles aangrijpt wat tot een mogenlijke terugkeer van haar paarden kan lijden. pas dan kan ze zeggen dat ze alles heeft gedaan om haar paarden terug te vinden.

ik vind het dan ook heel mooi van alle gevers dat ze een bijdrage willen leveren.

groetjes mieke

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 09:37

Mijn bijdrage staat hierboven, gewoon een idee : goede zakelijke afspraak om de kosten binnen de perken te houden. Kan in een zaak waarin de emoties hoog oplopen(begrijpelijk!) heel belangrijk zijn.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 09:37

Misschien kunnen we zelfs een stichting in het leven roepen. Zo heb je een houvast voor alle mensen met gestolen en/of verdwenen paarden. Is dit een goed idee? Dan ga ik namelijk eens kijken wat ik kan doen via mijn bedrijfje.

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 09:40

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 09:50

Ah, I rest my case.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 10:54

Bedankt voor de reactie Ardennen. Jij weet tenminste wat er speelt, en kunt er een goed beeld van geven. Jij stond er toen vrij alleen voor, dit willen we inderdaad verhelpen met een stichting, zodat gedupeerden een grote groep medestanders hebben in Nederland en Belgie die een deel van de zoektocht kan overnemen. Bovendien worden de mensen van zo'n stichting ervaren erin en krijgen een steeds beter inzicht in wat voor stappen je moet ondernemen. Nu ook bij de speurtocht naar Tess en Swieb, er werd in het wilde weg allerlei instanties gemaild, bedrijven, veel dingen werden dubbel gedaan. Met het vormen van een stichting komen we ten eerste serieuzer over, en ten tweede wordt alles wat structureler, om zo de gedupeerden nog beter te kunnen helpen.

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 11:06

financiëel stond ik er alleen voor ja, emotioneel kon ik op Adri steunen (zal jullie ook wel niet onbekend zijn) en buiten het emotioneel steunen heeft ze ook heel veel voor mij gedaan wat ook haar veel geld heeft gekost.

mijn dankbaarheid is dan ook zeer groot naar Adri toe.
(voor mij verdiend ze een monument, maar daar denkt Adri zelf anders over) _/-o_

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 11:21

@Ardennen

Klopt helemaal wat je zegt over Adri, wat zij allemaal doet voor je en je paarden is onbetaalbaar en onvoorstelbaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 15:20

hier in gorredijk zit ook iemand die met paarden kan praten, ik kan er meer over uitzoeken (of ze rechtstreeks met de dieren moet praten of dat het ook verder bij de paarden weg kan) mischien dat we daar iets aan hebben de verhalen die ik gehoord heb zijn allemaal wel positief en ze kloppen(volgens die mensen) wel.

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 15:32

van mij mag je elke vorm van hulp is goed

jippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 16:55

Ja ik zoek en zoek en zoek mee!! Heb nog vakantie en verveel me dood! Maarja ga dus goed zoeken.