Ongeluk, compleet met ambulance, politie etc. + UPDATES

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12091
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 13:53

Laat je toch maar nog een keer goed nakijken zodat je zeker weet dat je geen inwendige bloedingen hebt.
Je hebt echt een behoorlijke klap gemaakt en misschien is het alleen spierpijn maar juist door die erge spierpijn voel je eventuele andere problemen niet zo goed.

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 14:06

Jeetje, dat is schrikken zeg!
Sterkte en ik hoop voor je dat er niet alsnog iets mis blijkt te zijn!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 14:06

Tjeetje wat een verhaal joh!
Wel heel verstandig om fotos te laten maken van je rug.
Hebben ze bij mij ook gedaan na een klapper en ik had een scheur in een van mijn wervels.
Suc6

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 16:17

Nou, ik kan nu wel lachen als een boer met kiespijn. Mijn huisarts is het er allemaal niet mee eens (heeft het dossier nog niet eens doorgenomen bleek). Vindt dat foto's onnodig zijn. Als ik over een week nog last heb kan ik een verwijskaart voor de fysio krijgen als ik bij hem langs kom. Volgens mij ga ik zo maar over een takje struikelen, ambulance laten komen en foto's laten maken. Anders krijg ik ze nooit!
Aan de andere kant geef ik het nu eigenlijk al op. Als het mis blijkt te zijn kan ik hem altijd nog erop aan spreken, ik weet wat hij gezegd heeft, en dat weet hij zelf ook! Ik kan me daar zo kwaad om maken, weet hij veel wat er gebeurd is (ik heb het ff in 2sec uitgelegd), en dan gelijk zo'n oordeel van het kan niks zijn anders had je nu wel pijn. Nee, duh, ik zit onder de pijnstillers!
Verder is de man van de honden langsgeweest, en dat is wel een goeie peer. Bloemetje mee, duizend keer excuses. Er blijkt overigens een van zijn honden onder de trein gekomen te zijn. En het waren nogal bijzondere beagles (iers gefokt, enige meute in NL etc etc). Dat lijkt me toch best wel naar als hondeneigenaar. Ik heb ook even een tijdje in doodsangst gezeten om Voltrack. Toen hij nog heel bleek ben ik me maar zorgen gaan maken om mezelf.
Politie is ook geweest. Getuigenverslag opgenomen. Als het nu voor de rechtbank komt kan ik opgeroepen als getuige. Maar, er ligt nú al een schikkingsvoorstel (dwz, er wordt hem sowieso een schikkingsvoorstel gedaan). Vind ik, helemaal met die cultuur van schikkingen, echt not-done. Maar goed, het zal me verder een zorg zijn, als ik het geld dan maar krijg! Denk alleen dat dát 'in vain' is...
Gisteravond is de veroorzaker verhoord, en daar kwam uit dat de honden getraind werden op de fiets. Terwijl ze paarden gewend zijn. Op een gegeven moment zijn ze dus achter het schimmeltje, wat wij later nog tegen kwamen, aangegaan. Toen hebben ze de honden weer terug gekregen. En even later ging de leidende reu (oid, iig Za Big Boss) opeens de bosjes in en liep de rest van de meute erachteraan. Ze hebben toen nog 10 honden gevangen, maar de rest (de meute is in totaal 60 stuks, en hij zei dat er 20 achter ons aan gegaan zijn) is dus achter ons aangegaan. Het vervolg kennen jullie inmiddels.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:25

Blijven zeuren en zeiken bij de Dokter desnoods ga je hem iedere minuut bellen.

Je bent een goede stalker dus ik zou dat maar gewoon gaan doen net zolang dat ze gaan luisteren naar je. Kan je niet gewoon naar de 1ste hulp gaan en alsnog foto´s laten maken ??

Ik hoop dat het allemaal maar spierpijn blijkt te zijn voor je. Ene als we wat kunnen doen hoor ik het wel ? en als je zin in bezoek hebt ook ?

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:29

Dus bij de EHBO hebben ze geen foto's van je rug gemaakt??? Vreemd. En die huisarts vind ik ook vreemd hoor.

Als je het niet vertrouwt doe dan, in samenspraak met je ouders, net alsof je flauwgevallen/bewusteloos bent en laat je ouders een ambulance bellen. Met de mededeling dat je kort geleden hard op je rug gevallen bent en nu van de pijn van je stokje bent gegaan en dat je ouders je niet durven te verplaatsen i.v.m. de mogelijkheid van toch een gebroken rug?? Of zoiets.... Dan kom je vanzelf weer bij de EHBO terecht en laat je ouders dan foto's eisen... Idee?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:32

Je zou bijna een stem uit een microfoon horen:
"Welkom bij de cursus 'Hoe creëer ik zelf een shock' in acht lessen..."

Niet te geloven zeg dit lijkt wel een nachtmerrie.
Hopelijk is je lichaam weer gauw genezen, alle blauwe en bonte plekken weg en je rug weer oke...
Heel veel sterkte!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

net een film!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:42

Damn wat heb jij meegemaakt zeg ! Je hebt echt de schrik van je leven gekregen !!

Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd!! doe lekker rustig aan hoor!

Percy

Berichten: 12091
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:48

Mieke's oplossing vind ik wel heel creatief maar of je dat moet uitproberen Knipoog

Straks zit er een overijverige chirurg in dat ziekenhuis die denkt dat je vast een gescheurde milt hebt en hem er maar meteen uit gaat halen, dan lig je opeens op de ok Haha!

Als je het echt niet vertrouwt kan je gewoon naar dat ziekenhuis teruggaan, je bent er al behandeld, waarschijnlijk sturen je eerst terug naar de huisarts maar het valt te proberen.
Verder moet je gewoon je lichaam goed in de gaten houden, als je misselijk wordt of duf zou ik zeker weer aan de bel trekken.
Sterkte

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 17:21

Ja, ik heb zelf een hoop meegemaakt en dan wordt je vanzelf ontzettend creatief... als iedereen je in de kou laat staan... Tuurlijk zijn er risico's, maar ze gaan toch niet zomaar opereren? Toch? Ach, het was maar een wild idee...! }>

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 18:15

Zoiets hadden we zelf ook al bedacht.
Er komt nu nog iets heel vaags bij. Ik had het gister/vanochtend ook al, maar vanmiddag ben ik echt bijna gevallen. Als ik mijn heup iets verkeerd draai dan lijkt het net of een deel van die spieren in mijn rug verlamd, en een ander deel verkrampt. Volgens mijn moeder is dat echt niet normaal. Zij wil dus ook dat als het niet over gaat ik volgende week gewoon weer de huisarts bel. Nu heb ik het zelfs als ik ga zitten, eerst echt minutenlang pijn en dan niet meer.
Met opstaan heb ik wel vaker dat ik wat duizelig ben, dus ik weet niet of dat heel erg is. Verder loop ik zo weer de EHBO binnen hoor. Sorry, is niet goed, nu foto! Schijnheilig Dat heb ik ook gezegd. Mijn huisarts heeft het zelf veels te druk met vanalles en nog wat... Nou ja, moet hij weten.
Mijn ouders zijn voor het eerst ook echt bezorgd. Mijn vader heeft nl. gezien dat ik dus inderdaad gewoon keihard op het fietspad gekletterd ben, niet echt gezond. Dat het nu blauw is ok, maar er zijn grenzen. Ik moet zo nog even mijn werk bellen, of ik morgen ga werken. Denk het niet eigenlijk, zeker omdat ik nu niet weet hoe dit zich gaat ontwikkelen. Reken maar dat ik als het mis gaat in no-time weer op de stoep sta bij de EHBO hoor!

Enne bezoek is natuurlijk altijd leuk Haha! ... Zo eerst maar weer eens een pilletje eten, misschien dat het dan wat minder is... Frusty

Silvia

Berichten: 3274
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 19:09

Misschien een idee: Als je nog niet kunt werken (lijkt me logisch) dan neem je toch gewoon contact op met de Arbo arts? Laat die maar even contact op nemen met je huisarts of, nog beter, jouw een verwijskaart geven. Die lui van de Arbo dienst worden er grof voor betaald hoor!
Enne, hoe eerder je weer aan het werk bent, des te fijner voor je werkgever. Knipoog

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 19:38

jeetje laui!wat erg zeg!wat een verhaal!o meidje komt het allemaal nog wel goed met je nieren???jee sterkte en beterschap en hou vol hoor!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 20:37

Met mijn moeder en baas overlegd. En het leek ons wel verstandig als ik morgen gewoon op mijn stoel ga zitten, probeer een beetje te lopen, wat briefjes te tikken en verder gewoon voor t mooi ga zitten. Vind ik wel lekker, al zal ik me wel vervelen denk ik. Mijn baas is sowieso morgen vrijwel de hele dag weg, dus is het wel zo handig als ik er ben. En als het echt niet gaat kan ik altijd iemand anders de telefoon op laten nemen. Denk dat ik morgen het hele verhaal maar aan de andere mensen in het pand ga vertellen, heb ik ook wat aanspraak!

Zolang ik bok ben ik dus nog gewoon in the land of the living. Als ik niet bok denk ik dat er wel wat mis is... Maar ik ga er vanuit dat het nu allemaal wel goed komt. En dat ik weer helemaal okiez wordt! Nu maar kijken hoe ik vannacht slaap... Scheve mond Gaaaap

Percy

Berichten: 12091
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 21:05

Wat een bikkel ben jij, gewoon willen gaan werken Haha!

Maar hebben ze geen echo van je buik gemaakt? Als je zo'n klap op de grond maakt heb je altijd een kans op inwendige bloedingen en dat zou toch uitgesloten moeten worden. Misschien heb je echt gewoon alleen spierpijn, omdat alles dik is kan er ook een zenuw een beetje in de knel gekomen zijn maar ik zou toch proberen of je geen echo kan laten maken. Je gezondheid is heel belangrijk.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 21:27

Holymoses zeg, daar ben je echt goed vanaf gekomen! Je had je rug gebroken kunnen hebben, dwarsleasie, schedelbasisfractuur en ik weet niet allemaal wat! Sjonge wat een verhaal, heb het met open mond zitten lezen. En die mensen van die beagles, hebben die nog wat van zich laten horen? Ze hebben ze bepaald niet onder appel staan he. Wie weet wat er nog meer mis kan gaan in de toekomst. Ik vind wel dat ze tenminste een bos bloemen naar je toe mogen sturen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-02 12:31

De man is zelf een bos bloemen langs komen brengen.

Gisteravond om 10.00 maar weer naar het ziekenhuis. Ik had namelijk nog steeds pijn, en pijnstillers werkten gewoon echt niet. Volgens mijn moeder klopte dat echt niet, maar ik zei dat ik waarschijnlijk overgevoelig was. Omdat ik echt naar werd van de pijn (scheuten) toch maar om een foto gevraagd. Nou, dat kon. En toen hebben ze nog iets ieniemini's gevonden ook. Aan je wervels zitten horizontale uitsteeksels. 1 daarvan is 'getrapt' (zit een trapje in), wat erop duidt dat hij gebroken is en ietsjes verplaatst. Wat dus weer de pijn verklaart!
Alles zit verder recht, niks gebroken, gekneusd (naja, flink gekneusd allemaal), niets gescheurd etc. Nieren ok, en ook geen verdere inwendige bloedingen (deels kunnen ze zoiets wel lokaliseren met een foto, was geen reden tot paniek). Dit stukje wat nu kapot is, is helemaal niet erg. Ze kunnen het niet opereren, ik ga niet dood, en ik heb nu 10x zwaardere pijnstillers en ik zit hier prinsheerlijk zonder pijn. Aan de ene kant voelde ik me bezwaard om zowat binnen 24 uur 3x op de EHBO te zitten, maar aan de andere kant wilde ik ook gewoon weten wat er was. Toch goed dat ik gegaan ben, ik heb nu mijn gewilde foto's, en ik weet dat ik dus de komende zes weken nog wel pijn zal hebben. *snif*. Maar ja, gewoon werken ja... Wat moet je anders? Thuis gaan zitten kijken naar de paardjes waar ik niet eens mee mag rijden?
Nah, ik zit liever hier te bokken... }> Zit nog steeds wel met twijfels en angsten, want HOE heeft dit ooit kunnen gebeuren? Aan de ene kant heb ik superveel pech gehad, maar aan de andere kant had ik niet meer geluk kunnen hebben... Tsjonge, nou en de pijn is zelfs zonder pijnstillers best te doen, ik weet nu wat het is. Pijnstillers zijn echter wel verrekte fijn, kan ik tenminste rustig zitten, al voel ik het nog steeds gelijk als ik iets verkeerd doe, maar het is niet zo heel erg meer...
Nou ja, vandaag kan dan nog de radioloog of de orthopeed gaan bellen of er nog wat moet gebeuren, maar ik weet voldoende. En mijn huisarts kan op de maan gaan zitten met z'n gezeik, ik ben iig niet zo gek als hij! Frusty

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 12:38

Raar is dat hè, dat als je weet wat je mankeert en je weet ook dat het niet levensgevaarlijk is, dat je dan de pijn beter aan kunt! Daar heb ik me ook wel eens over verbaasd! Een mens zit vreemd in elkaar...

Nou meid, hou je haaks, doe kalm aan en niet te snel op je knol klimmen hoor! Haha!

Je hebt inderdaad geluk bij een vreselijk ongeluk gehad, dus je dubbele gevoelens kan ik goed begrijpen: moet je nu blij zijn of niet?? Verward

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 09:02

wat eeen horrorstory zeg! Ik prijs me altijd gelukkig met mijn rustige coole paardje, maar bij dit soort zaken gaat elk paard uit zijn dak. En dat maakt het juist zo eng.

En dan die artsen die te beroerd zijn om goed te luisteren en je goed te onderzoeken. Ik zit hier helemaal uit mijn dak te gaan van woede. De gezondheidszorg in nederland is gewoon ziek. Je zou bijna op Pim gaan stemmen Extreme duivel

Nou ja, sterkte ermee. Hoop dat je helemaal onbeschadigd uit de strijd komt.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 10:39

Halelejoaa wat een gebeurtenis. Hopelijk is er niks met je paardje aan de hand en komt alles ook goed met jou. Had je een cap op? Hoe komen die honden in godsnaam dan los? Ik wens je veel sterkte toe!

Amy

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 11:19

Dit maak je natuurlijk ook niet elke dag mee! Heeel veel beterschap en ik hoop dat met de paarden ook alles oke is.

Sanne

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 12:55

Jeetje Laudine, las net je verhaal en m´n ogen werden met iedere zin die ik las groter!!! De "goede" afloop is gewoon puur geluk hebben!
Fijn dat je nu toch nog even helemaal doorgecheckt bent, het is so-wie-so al heel erg vervelend om pijn te hebben, maar niet weten waar het vandaan komt is nog erger! Veel sterkte, ook voor je ouders, die zullen zich net zo rot geschrokken zijn!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-02 13:15

Nou, de pijn is gelukkig te harden, zeker met mijn pillen Haha! . Het is hier nu al weer een stuk rustiger. Gister zijn mijn vader en zusje met de paarden naar het bos geweest, en vandaag gaan ze een lange rit doen. Mijn moeder is 2 dagen van slag geweest, maar die heeft zichzelf nu ook weer hervonden.
Het gekke is dat ik gelijk een liedje ging zingen toen ik richting dorp liep. Heel raar, maar goed, je maakt wat mee in je leven. Wat ik toen zong weet ik niet precies meer, maar later heb ik eigenlijk de hele tijd Isobel van Dido in m'n hoofd gehad. Ik vind het sowieso een mooi liedje, en het was nu ook best toepasselijk.

Dear Isobel, I hope you're well, and what you've done is right
Oh it's been such hell, I wish you well, I hope you're safe tonight
'Coz it's a long day coming, and long will it last
When it's last day leaving,
I'm helping it pass
By loving you more