Nico voor cursus trailerladen bij DreamStables!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Re: Nico voor cursus trailerladen bij DreamStables!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:47

Goh wat gaaf!
Wou dat mijn merrie zo makkelijk op de trailer ging, ik heb er al eens iemand bij gehad, maar toen ging het goed, maar toen ze weer thuis was ging het echt niet meer.
Dus ik heb in dat soort dingen geen vertrouwen

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 16:32

parouscha schreef:
Goh wat gaaf!
Wou dat mijn merrie zo makkelijk op de trailer ging, ik heb er al eens iemand bij gehad, maar toen ging het goed, maar toen ze weer thuis was ging het echt niet meer.
Dus ik heb in dat soort dingen geen vertrouwen

Blijf dit topic maar volgen, wie weet krijg je je vertrouwen weer terug...

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 16:56

ik blijf dit topic ook even volgen
aangezien mijn pony ook niet in de trailer te krijgen is als hij geen zin heeft..
thuis veel geoefend en liep er zo in, zijn we met hem naar het bos geweest en terug wou hij er gewoon niet in. uiteindelijk hebben we hem erin gekregen met longeerlijnen en zweep en dat is natuurlijk niet de bedoeling

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 08:57

Wat fijn dat het nog steeds zo goed gaat met Nico. Ik geloof best dat het een klein beetje een "tegenslag" is dat hij een week langer moet blijven maar het zal het straks als hij weer zover is dat je er gewoon mee weg kunt waard zijn

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 09:03

Heb niet heel het topic gelezen, dus weet niet of het al gevraagd is, maar hoe duur is dit? Mijn paardje is ook echt niet te laden en ben dus een beetje aan het rondkijken hiervoor.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 16:32

PolitieTed schreef:
Heb niet heel het topic gelezen, dus weet niet of het al gevraagd is, maar hoe duur is dit? Mijn paardje is ook echt niet te laden en ben dus een beetje aan het rondkijken hiervoor.

€475,= voor twee weken

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:31

Ook hier goede ervaringen. Onze Levi is er twee jaar geleden geweest en gaat nog steeds goed op de trailer.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 08:34

MoniqueT schreef:
Ook hier goede ervaringen. Onze Levi is er twee jaar geleden geweest en gaat nog steeds goed op de trailer.

fijn om te horen!

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 08:50

WAUW! ik blijf het ook even volgen, ik ben erg benieuwd!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:13

Ik lees net op de site van Dream Stables dat ze alweer gaan verhuizen. Dat is de derde keer in twee jaar tijd ... Wie weet waar ze nu weer naar toe gaan?

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:52

Super zeg dat het nu zo goed gaat!!

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 16:38

MoniqueT schreef:
Ik lees net op de site van Dream Stables dat ze alweer gaan verhuizen. Dat is de derde keer in twee jaar tijd ... Wie weet waar ze nu weer naar toe gaan?

Ik heb geen idee, weet wel dat ze locaties aan bekijken/zoeken waren maar of ze inmiddels daadwerkelijk al iets gevonden hebben weet ik niet. Zal ik morgen eens gaan vragen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:42

Jammer van deze prachtige locatie, ze zouden hier toch voor minimaal twee jaar heen gaan? Weet je waarom ze weg gaan?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:42

misschien wel naar hoogeloon dat zou handig zijn voor mij daar staan meerdere stallen te koop incl binnebak weiland etc, geloof 3 verschillende in totaal

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 17:10

Renske20 schreef:
misschien wel naar hoogeloon dat zou handig zijn voor mij daar staan meerdere stallen te koop incl binnebak weiland etc, geloof 3 verschillende in totaal

Jaja, wanneer ga je mee kijken??!!

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 17:12

MoniqueT schreef:
Jammer van deze prachtige locatie, ze zouden hier toch voor minimaal twee jaar heen gaan? Weet je waarom ze weg gaan?

Ja, omdat de eigenaar niet op 1 lijn met hun zat qua werken met paarden geloof ik. Hij was het tegenovergestelde van de manier van Dreamstables. En dat botst. Niet alleen tussen DS en de eigenaar maar ook tussen klanten van DS en de eigenaar, dan krijg je namelijk wel vreemde gezichten...

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 17:15

Nog ff een update trouwens: Dag 17: Gisteren weer fijn gereden. Door DS weinig gedaan met Nico wegens weekendcursus Natural Horsemanship.
Dus ik kon ff plankgas gaan rijden. Heeeerlijk, lekker in de buitenbak en hij was lief! Doet me weer goed! Ben blij als hij weer naar huis komt want ik mis hem wel hoor. Ik wil weer gewoon iedere dag rijden!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:21

Kliko schreef:
Renske20 schreef:

Jaja, wanneer ga je mee kijken??!!

jaaa das een goeie, was meteen t 1e wat ik dacht toen ik je topic weer zag haha
wil nml nogsteeds mee

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 18:00

Citaat:
jaaa das een goeie, was meteen t 1e wat ik dacht toen ik je topic weer zag haha
wil nml nogsteeds mee

Hij staat er tot het weekend. Weet niet precies of hij vrijdag/zaterdag of zondag naar huis komt... Dus zegt u het maar.

dempsyflaing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 08:08

Wil even reageren over waarom Dream Stables moet verhuizen, want ik ken de eigenaar goed en het gaat er absoluut niet om dat hij niet op 1 lijn zit want het is echt een goede paardeman met hart voor paarden.
Vind het jammer dat hij zo in een verkeerd daglicht wordt gesteld, terwijl hij zichzelf niet kan verdedigen. Ik heb mijn paard bij hem in training gehad en heb door hem weer vertrouwen gekregen toen ik een moeilijke periode had met een moeilijk jong paard.

DS komt zijn verplichtingen niet na. Het is blijkbaar niet voor het eerst want ze verhuizen dan toch niet voor niets 3x binnen 2 jaar..............

rosecroft6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 10:22

Ik wil even mijn oordeel over ds kwijt.
Ik kan iemand die gaf in volste vertrouwen haar paard mee het ging goed en alles daar liep hij zo de trailer in zij helemaal gelukkig.
Komt ze thuis en wil volgende keer dus op vakantie gaan met paard liep thuis na twee keer de trailer in opzich heel braaf.
Maar op de terug weg kregen ze hem dus mooi niet de trailer in.
En dat is nu nog zo.
En daar geef je dan veel geld aan uit om je paard trailer mak te krijgen.
EN zo zijn er nog meer die ik ken die de paarden lopen nog moeilijk de trailer in.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:54

@rosecroft6 weet je dat dat ook heel goed kan liggen aan de manier van rijden van de chauffeur, of al hoef je maar 1x onverwacht te remmen voor een andere niet oplettende automobilist, t paard kan er zo van schrikken dat ie er niet meer op wil

mijn paard liep er altijd op, echt altijd! heeft 1x bij iemand anders op de trailer gestaan en sindsdien kregen we hem er niet meer op
uiteindelijk vorige eigenaar erbij gehaald, met grof geweld opgelost en nu rijden we alleen nog zelf met de trailer, en hij loopt er weer als een mak lammetje in

1 nare ervaring tijdens het trailer-rijden is weer genoeg voor zo'n paard om er niet meer op te willen!
waarom zou het paard er bij hun nml op de heenweg wel opwillen, en op de terugweg spontaan niet meer...

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 19:41

Dag 19: Hij mag bijna naar huis!!! Joepie!!! Het gaat goed, rijden in de tweepaardstrailer gaat ook goed zonder dat hij valt. Vanaaf gaan ze voor de eerste keer rijden met mijn trailer! Spannend!!!

Kazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 08:08

@rosecroft6:
Zoiets kan gebeuren. Het is wel de bedoeling dat je thuis blijft oefenen, de eerste 3 weken élke dag. Je kunt niet verwachten dat iets wat in 2 weken is aangeleerd er meteen in zit en in blijft zitten. Bovendien is het probleem meestal dat de eigenaar toch even iets minder consequent is.
Mijn paard is daar ook geweest. Ook wij hebben een terugslag gehad na de cursus. Maar toen is Conrad naar ons toe gekomen en heeft nogmaals geholpen. En je moet blijven oefenen, veel met de trailer weg gaan. Bij ons heeft het geholpen om in het begin steeds een ander paard erbij mee te nemen.
En nu is het paard zo braaf dat hij in maart mee is geweest naar Saumur in Frankrijk (800 km), alleen, zonder problemen, ook terug.

rosecroft6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 10:37

Nou bij ons oefenen ze ook nog en ik weet hoe die mensen rijden en die rijden echt niet verkeerd.
Van die andere weer ik het niet.
Maar ik zou me paard daar dus niet heen sturen je vroeg om een mening van iedereen en bij deze heb ik mijn mening gegeven.