Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
venga schreef:Het trieste is dat men dit wel onthoudt en een enkele sufferdgelooft het ook nog, ondanks dat Anky door de rechtbank in het gelijk is gesteld...
kelliej schreef:Dit is echt onzin hoor...Ik heb 2 weken bij Anky op stal gestaan en ik heb nog nooit zulke dingen zien gebeuren.
Maar ja zoals wederom is gebleken, eerlijkheid duurt het langst

jumpertjes schreef:Denken jullie nou echt dat Piaffe en Passage een natuurlijke gang is van een paard? en dat ze jaren geduld hebben om een paard dat te leren?
En idd als een paard lekker in de wei uit zijn dak gaat zie je ook dat de paiffe en de passage gebruikt worden. Dus hoe jij erbij komt dat het geen natuurlijke gang is..
sherwood schreef:MIjn hemel Wat ben jij beknopt zeg! jeetje mina dat heb ik lang niet meer gezien! De pi/pa is wel degelijk een natuurlijke gang van een paard, of heb jij nog nooit een paard in de wei uit z'n dak zien gaan.
Als ik jou zielige verhaal zo lees denk ik 2 dingen:
1: jij kunt zelf voor geen meter rijden en loopt werkelijk over van afgunst en jalouzie
2: jij rijd ook op dat niveau en jou is het allee op die manier gelukt en dus gaat het er bij jou niet in dat anky het anders kan.
Het is wel erg sneu dat er mensen als jij rondlopen. Die afgunst is nou typerend voor de paarden wereld. Men gunt elkaar het licht in de ogen niet. En ik denk dat je niet zo hoog van de toren moet blazen. Want eens zul jij het mikpunt zijn als je daadwerkelijk ook op dat niveau rijd. En dan zullen denk ik alle zielige mensen klaar staan om je door de stront te trekken. Zoals jij dat nu bij haar doet.
. kattebeest schreef:Daarom dat de paarden van Anky in de ring altijd licht en ongedwongen door de baan gaan........
Faas schreef:kattebeest schreef:Daarom dat de paarden van Anky in de ring altijd licht en ongedwongen door de baan gaan........
Dat zegt helemaal niets over wat er op stal gebeurd. Als je als mens van jongs af aan aan iets gewend raakt dan zul je daar later net zo min om geven. Is gewoon gewenning.
Wat veel mensen vergeten.. jumpertjes schreef:Faas, dit is nou precies wat ik ook bedoel.
Ik heb ook zeker geen jaloerzie, ben een springruiter notabene!
Nog een voorbeeld: Rene Froger heeft prostaatkanker. gelijk bijna wereldnieuws! tuurlijk, het is heel erg, maar weten jullie wel hoeveel mensen er per dag te horen krijgen dat ze prostaatkanker hebben? dit zijn ook mensen en lijkt me, net zo erg. Natuurlijk snap ik, dat Rene Froger in het nieuws komt, omdat hij een BNer is, maar het is orde van de dag.
Faas schreef:kattebeest schreef:Daarom dat de paarden van Anky in de ring altijd licht en ongedwongen door de baan gaan........
Dat zegt helemaal niets over wat er op stal gebeurd. Als je als mens van jongs af aan aan iets gewend raakt dan zul je daar later net zo min om geven. Is gewoon gewenning.
jumpertjes schreef:Faas, dit is nou precies wat ik ook bedoel.
Ik heb ook zeker geen jaloerzie, ben een springruiter notabene!
Nog een voorbeeld: Rene Froger heeft prostaatkanker. gelijk bijna wereldnieuws! tuurlijk, het is heel erg, maar weten jullie wel hoeveel mensen er per dag te horen krijgen dat ze prostaatkanker hebben? dit zijn ook mensen en lijkt me, net zo erg. Natuurlijk snap ik, dat Rene Froger in het nieuws komt, omdat hij een BNer is, maar het is orde van de dag.
Faas schreef:@knightloekie: dat is waar maar ze weet heel goed wat ze wel en niet moet doen. Deze praktijken zouden in principe niets af hoeven doen aan goede spieropbouw. Het is de manier van trainen die ter discussie staat. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Zo heb je vriendelijke training die je succes brengt maar ook onvriendelijke training die je een groot succes kan brengen. Dat maakt niet uit.
Het is net wat stennisje zegt. Ik weet zeker dat "zo'n paarden" heel duidelijk in een proef laten zien dat ze op een verkeerde manier bereden worden