aky beschuldigd van dierenmishandeling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Conny_

Re: aky beschuldigd van dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 19:27

sommige mensen zijn gewoon zo jalours dat ze van deze verhalen gaan rondvertellen. sorry hoor maar ik geloof er niks van!!
Gelukkig dat Anky er niks van aantrekt als ze aan het rijden is en gwoon nog Europees kampioen word!!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 19:33

venga schreef:
Het trieste is dat men dit wel onthoudt en een enkele sufferd gelooft het ook nog, ondanks dat Anky door de rechtbank in het gelijk is gesteld...

Het valt nog tegen met die enkeling.

Zoals ik ook in m'n topic onder Overig nieuws had geschreven:

Ik ben eens op wat Duitse sites en fora gaan snuffelen over dit onderwerp, maar heel veel Duitsers geloven dit verhaal tegen Anky.
Ik heb me echt zitten verbazen over de mening van deze mensen, het lijkt wel of ze oogkleppen op hebben en de waarheid gewoon niet willen zien.

Ze vinden zelfs dat de FEI slecht bezig is door niet tegen Anky in te grijpen!
Ze vergeten even dat de FEI daar helemaal geen reden toe heeft.

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 19:42

Ik weet eigelijk niet goed wat er van te denken!
Ik denk eerlijk gezegt dat anky zo niet met haar paarden omgaat...

Maar zeg Nooit Nooit!

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 19:54

kelliej schreef:
Dit is echt onzin hoor...Ik heb 2 weken bij Anky op stal gestaan en ik heb nog nooit zulke dingen zien gebeuren.

kijk, van door soort mensen kun je op aan dat ze de waarheid spreken ( den ik dan toch ) en zo hoor je maar dat het toch niet waar is ( zoals zij zegt )

maar goed ik zal niet verbaasd op kijken als het toch gebeurt (hoeft niet bij anky te zijn )
er is in de loop der jaren genoeg gelkood met paarden,
onder andere met doping en zo

maar waar ze het lef vandaan halen om zulke roddels op te hangen ??
tis en blijft een raadsel

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 08:11

Ik vind dit zo laag.. Zelf kunnen ze niet winnen van Anky en dan gaan ze het maar op deze manier proberen Maar ja zoals wederom is gebleken, eerlijkheid duurt het langst
Ik vind het echt sneu voor Anky, Sjef en Salinero al helemaal.. Sjee alsof een paard wat op zo'n manier getraind wordt kan blijven presteren op zo'n niveau.. Ik heb paarden gezien die op een verkeerde manier getraind worden, die haal je erzo uit en die paarden kunnen gewoon niet presteren omdat hun spieren op een verkeerde (gedwongen) manier gebruikt worden.. Salinero presteerd keer op keer weer super.. Ik heb 100% vertrouwen in de manier hoe Anke en Sjef hun paarden trainen en hoe ze met hun paarden omgaan!!!

jumpertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 08:21

hallo nederland wordt eens wakker!!!
Stel nou dat dit topic over een andere trainer/trainingstal zou gaan dan Anky of de stal van Anky, dan weet ik zeker dat iedereen zijn negatieve woordje klaar zou hebben, maar nu het om Anky van Grunsven gaat lijkt het wel of iedereen gelijk doof en blind wordt! Als dit een andere stal zou betreffen, dan wordt deze gelijk met de grond gelijk gemaakt, en weet iedereen wel wat te vertellen, zeker dat het waar zou zijn. Denken jullie nou echt dat Piaffe en Passage een natuurlijke gang is van een paard? en dat ze jaren geduld hebben om een paard dat te leren? nee hoor, geloof me, er komen echt zulke dingen aan te pas. Mischien is het e.e.a iets overtrokken, maar het gebeurd wel degelijk. Niet alleen bij de dressuur, maar ook in de springsport worden dergelijke methodes gebruikt om het aan te leren. Niet altijd, maar het komt voor, vaker dan je denkt, ook bij de mensen waarvan je het zeker niet verwacht!
Denk toch wel dat het algemeen bekend is dat deze dingen gebeuren, alleen willen de mensen het niet zien van iemand die een
" voorbeeldfunctie" heeft. Gebeurd het bij een landelijke ruiter of bij een handelsstal, dan heeft iedereen gelijk een negatieve mening.
Denk dat als je bij alle trainingen (wat je niet op tv of met je eigen ogen ziet) staat bij de Internationale sport, dat je schrikt.
Dus, het zal wel degelijk waar zijn, iets overtrokken mischien, maar toch. Of kent niemand het filmpje van het beertje die zo leuk staat te dansen????? (maar dan wel voorafgaand een training op een gloeiende plaat), zodra het arme dier de muziek hoort, begint hij later vanzelf spontaan te dansen! Logisch toch??

jumpertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 08:29

nog even wat: iedereen heeft het over jaloerzie, maar ik denk dat het daar helemaal niet om gaat. Wel vindt ik het hypocriet van de mensen collega,s van Anky want ze weten zelf dondersgoed denk ik, dat ze het zelf ook doen. Er zullen zeker mensen zijn in dit Forum die dit niet geloven, maar het gebeurd echt. Paardensport is helemaal niet altijd vriendelijk en eerlijk!. Natuurlijk doet de FEI er niets aan, omdat ze dan alle stallen wel aan gaan kunnen pakken, dit heet dus de kop in het zand steken. Voor een paar jaar geleden op Jumping A,dam heeft er zich ook een dergelijk voorbeeld aangediend: Aan de kant van de inspringring zijn strijklappen gevonden met een metalen voering met electroden. Deze waren op afstand te bedienen. Zodra het paard springt, geeft een persoon met een afstandsbediening aan de kant, een elektrische schok af, zodat het paard de achterbenen nog hoger op tilt. Mag dat wel dan? Wel is de ruiter en de trainer geschorst van mededingen. Ook in de tuigpaarden wereld komt het veel voor, om de knieactie en het achterbeen nog vlugger te maken. Ook hier gebruiken ze de zgn. touwen voor. (met gebruik van lange zweep). De (wonderen) zijn echt de wereld nog niet uit hoor!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 08:39

MIjn hemel Wat ben jij beknopt zeg! jeetje mina dat heb ik lang niet meer gezien! De pi/pa is wel degelijk een natuurlijke gang van een paard, of heb jij nog nooit een paard in de wei uit z'n dak zien gaan.
Als ik jou zielige verhaal zo lees denk ik 2 dingen:
1: jij kunt zelf voor geen meter rijden en loopt werkelijk over van afgunst en jalouzie
2: jij rijd ook op dat niveau en jou is het allee op die manier gelukt en dus gaat het er bij jou niet in dat anky het anders kan.

Het is wel erg sneu dat er mensen als jij rondlopen. Die afgunst is nou typerend voor de paarden wereld. Men gunt elkaar het licht in de ogen niet. En ik denk dat je niet zo hoog van de toren moet blazen. Want eens zul jij het mikpunt zijn als je daadwerkelijk ook op dat niveau rijd. En dan zullen denk ik alle zielige mensen klaar staan om je door de stront te trekken. Zoals jij dat nu bij haar doet.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 08:43

Daarom dat de paarden van Anky in de ring altijd licht en ongedwongen door de baan gaan........

jumpertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 08:45

verkeerd begrepen dus! had ik wel verwacht, kan je verwachten in zo,n topic. Het is zeker niet de bedoeling om mensen door de stront te halen, en ja, ik weet wel degelijk waarover ik praat.
Het is alleen zo jammer dat mensen echt hun kop in het zand steken, zoals nu weer blijkt, want deze dingen gebeuren nou eenmaal.. helaas.
en nee, als paarden in de wei uit hun dak gaan ziet dat er toch heel anders uit hoor!.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 08:50

dus jij valt onder mijn 2e gedachte????? Nou dat is dan ook weer duidelijk. Dat die dingen bij jou dus gebeuren hoeft nog niet te betekenen dat het bij anky ook gebeurd. Ik ben 1 van de weinige anky fans die wel objectief blijft kijken. Ik heb ook gezien dat haar kur in gelderland niet die punten verdiende die ze kreeg. Dus ik ben absoluut niet iemand die de kop in het zand steekt. Maar ik denk dat je blind van jalouzie bent. En het zelf niet meer ziet. Hoe in hemels naar verklaar jij dan die ontspanning bij anky haar paarden. Zie ja haar paarden met de staart zwaaien? Ik zie het heel erg bij de andere ruiters, maar bijna niet bij haar, en al helemaal niet bij bonfire. Och nee, die heeft ze natuurlijk de zenuwen in de staart verdoofd....

jumpertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 08:55

Goh heerlijk, ik heb wel weer wat teweeg gebracht zeg! Gelukkig ben ik zelf geen dresuurruiter, maar ben ik meer van de Springsport. Dus nee, die passage en piaffe praktijken die neem ik niet door nee. Wel loop ik lang genoeg mee in de handel en wandel om te weten wat er allemaal gebeurd. Zeker zien haar proeven er perfect uit, kan er met plezier naar kijken. dat heeft er ook helemaal niets mee te maken. Snap ook eigenlijk niet waarom je je zo aangevallen voelt. Als je een nuchtere beoordeling op haar proef kan geven, dan kan je toch ook wel logisch nadenken over het feit dat het niet altijd rozengeur en manenschijn is in de paardenwereld, en dat deze dingen, of je ze nou wel of niet wil zien, echt gebeuren. Ik val niemand af, zeker niet. heb respect voor het rijden wat ze doet, en met hoeveel gevoel, maar dat deze dingen gebeuren is een feit, of het nou wel of niet bij anky gebeurd!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 08:58

jumpertjes schreef:
Denken jullie nou echt dat Piaffe en Passage een natuurlijke gang is van een paard? en dat ze jaren geduld hebben om een paard dat te leren?

Uhh jaa, als ik mijn paard aan de longe heb en er komt buiten een paard voorbij gaat ie ook spontaan in de piaffe En idd als een paard lekker in de wei uit zijn dak gaat zie je ook dat de paiffe en de passage gebruikt worden. Dus hoe jij erbij komt dat het geen natuurlijke gang is..

en dan nog ierts, ik krijg een beetje een idee van een schaduwaccountje

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:01

Waarom moet er trouwens altijd zo'n gezeik over Anky zijn en de manier van trainen.. Mensen die een mening over iemand hebben zonder dat ze er zelf bij zijn geweest of hij fijne ervan weten en zo'n uitspraken over iemand doen zijn niet meer dan onnozelaars

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:04

sherwood schreef:
MIjn hemel Wat ben jij beknopt zeg! jeetje mina dat heb ik lang niet meer gezien! De pi/pa is wel degelijk een natuurlijke gang van een paard, of heb jij nog nooit een paard in de wei uit z'n dak zien gaan.
Als ik jou zielige verhaal zo lees denk ik 2 dingen:
1: jij kunt zelf voor geen meter rijden en loopt werkelijk over van afgunst en jalouzie
2: jij rijd ook op dat niveau en jou is het allee op die manier gelukt en dus gaat het er bij jou niet in dat anky het anders kan.

Het is wel erg sneu dat er mensen als jij rondlopen. Die afgunst is nou typerend voor de paarden wereld. Men gunt elkaar het licht in de ogen niet. En ik denk dat je niet zo hoog van de toren moet blazen. Want eens zul jij het mikpunt zijn als je daadwerkelijk ook op dat niveau rijd. En dan zullen denk ik alle zielige mensen klaar staan om je door de stront te trekken. Zoals jij dat nu bij haar doet.

Toch heeft ze beslist een punt. Het gaat om Anky en omdat Anky heilig is staat de wereld op zijn kop. Wel, ik ben geen dressuur/springruiter maar zit in een totaal andere tak en hou me er ook niet zo mee bezig (ja trainingsgericht natuurlijk wel want dressuur is de basis), dus jaloezie speelt bij mij zeer zeker niet mee. Maar het is wel zo dat als het over Anky gaat dan is het 'o jee, en dit en dat en dat kan niet en Anky boven alles'. Maar ook Anky is een mens. En ook Anky wil graag winnen. Dat wil niet zeggen dat Anky dat doet waar ze van beschuldigd is maar het zegt ook niet dat ze het NIET doet toch? Niemand heeft daadwerkelijk dit zien gebeuren dus onschuldig tot schuld bewezen is vind ik.

Maar zij is niet meer dan een ander en kan net zo goed zich zo laten verleiden door de roem. Simpel.

Eigenlijk vind ik dit wel een mooi voorbeeld van 'what comes around, goes around' want toen jaren terug die Duitser beschuldigd werd van mishandeling met springtraining stond NEderland ook vooraan om hem de grond in te jensen zonder dat ze daadwerkelijk iets wisten .

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:05

kattebeest schreef:
Daarom dat de paarden van Anky in de ring altijd licht en ongedwongen door de baan gaan........

Dat zegt helemaal niets over wat er op stal gebeurd. Als je als mens van jongs af aan aan iets gewend raakt dan zul je daar later net zo min om geven. Is gewoon gewenning.

jumpertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:10

Faas, dit is nou precies wat ik ook bedoel.
Ik heb ook zeker geen jaloerzie, ben een springruiter notabene!

Nog een voorbeeld: Rene Froger heeft prostaatkanker. gelijk bijna wereldnieuws! tuurlijk, het is heel erg, maar weten jullie wel hoeveel mensen er per dag te horen krijgen dat ze prostaatkanker hebben? dit zijn ook mensen en lijkt me, net zo erg. Natuurlijk snap ik, dat Rene Froger in het nieuws komt, omdat hij een BNer is, maar het is orde van de dag.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:11

Faas schreef:
kattebeest schreef:

Dat zegt helemaal niets over wat er op stal gebeurd. Als je als mens van jongs af aan aan iets gewend raakt dan zul je daar later net zo min om geven. Is gewoon gewenning.

ook daar ben ik het niet mee eens !! Als een paard op de verkeerde manier getraind wordt kun je dat duidelijk zien aan de bouw van de spieren.. Een paard zou dan nooit meer terug in de basis kunnen lopen..en dat zie je Anky wel doen.. ze valt telkens in haar trainingen weer terug op de basis Wat veel mensen vergeten..

justineke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:12

ik geloof het niet anders werkt het paard toch niet zo goed voor haar

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:13

jumpertjes schreef:

Nog een voorbeeld: Rene Froger heeft prostaatkanker. gelijk bijna wereldnieuws! tuurlijk, het is heel erg, maar weten jullie wel hoeveel mensen er per dag te horen krijgen dat ze prostaatkanker hebben? dit zijn ook mensen en lijkt me, net zo erg. Natuurlijk snap ik, dat Rene Froger in het nieuws komt, omdat hij een BNer is, maar het is orde van de dag.

sjee kom op zeg... dit is bokt !! bokt is een paardenforum, Anky is een topper en staat hier dus logischer wijze vaak in het middelpunt, zowel negatief als positief

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:13

@knightloekie: dat is waar maar ze weet heel goed wat ze wel en niet moet doen. Deze praktijken zouden in principe niets af hoeven doen aan goede spieropbouw. Het is de manier van trainen die ter discussie staat. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Zo heb je vriendelijke training die je succes brengt maar ook onvriendelijke training die je een groot succes kan brengen. Dat maakt niet uit.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:15

Faas schreef:
kattebeest schreef:

Ik denk niet dat Anky e.d. (want dit gaat niet alleen om Anky) paarden hebben die mishandeling over hun kant laten gaan.
Thuis kun je er van alles aanhangen om verzet tegen te gaan, op wedstrijd lukt dat niet en dan zou zo'n paard vroeg of laat zijn ruiter tijdens de proef echt goed laten zitten. En dan bedoel ik geen onregelmatige serie wissels of een beentje dat blijft hangen in de piaffe, dan bedoel ik echt volledig er tegen in gaan.
Iedereen kent toch die paarden die tijdens de proef stilvallen, omdat die paarden weten dat de ruiter dan geen zweep durft te gebruiken?

En als er bij Anky op stal rare dingen zouden gebeuren, hadden we dat allang gehoord via mensen die er vaak komen of gewerkt hebben.
Nu hoor je het van een redactrice van een Duits blad, die ondanks vele uitnodigingen van Anky nog nooit bij haar op stal is geweest.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:16

jumpertjes schreef:

Ik ben enduranceruiter. Het enige dat ik met dressuur heb is dat het mijn paard gymnastiseerd. Ik zie mijn paarden in de wei geen piaffe of iets dergelijks uit zichzelf doen. Of het een natuurlijke gang is weet ik niet. Wel dat ze het niet uit zichzelf zullen doen. Dus jaloezie zit er niet in. Ik kijk graag naar dressuur en de enige namen die ik ken zijn Gal en Van Grunsven. Waarbij ik liever naar Gal kijk dan naar Van Grunsven maar dat is persoonlijke smaak.

Feit blijft gewoon dat niemand hier heilig is. Dus ook Anky niet.

jumpertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:18

wie zegt er dat Anky niet kan rijden dan???????
niemand volgens mij. Omdat ik geen dressuurruiter ben, wil het nog niet zeggen dat ik het rijden van Anky niet bewonder. Ik kijk graag naar haar proeven en naar het rijden wat ze doet. echt super.

Mensen die zo in de verdediging gaan zijn denk ik alleen maar zeer grote fans, en dan begrijp ik best dat je je niks laat zeggen. Wel is denk ik een beetje nuchterheid op zijn plaats

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:20

Faas schreef:
@knightloekie: dat is waar maar ze weet heel goed wat ze wel en niet moet doen. Deze praktijken zouden in principe niets af hoeven doen aan goede spieropbouw. Het is de manier van trainen die ter discussie staat. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Zo heb je vriendelijke training die je succes brengt maar ook onvriendelijke training die je een groot succes kan brengen. Dat maakt niet uit.

nee op dat niveau werkt dat niet meer.. Het is net wat stennisje zegt. Ik weet zeker dat "zo'n paarden" heel duidelijk in een proef laten zien dat ze op een verkeerde manier bereden worden