Stijgbeugel breekt doormidden.. + foto

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Stijgbeugel breekt doormidden.. + foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 01:03

Ik denk dat ik totáál uit m'n pan gegaan was daar in die zaak Wat dénken ze wel niet? Wat denken ze van hun naam??

Een beetje winkel met klantvriendelijkheid biedt z'n excuses aan en geeft je de keus: nieuwe of je geld terug.

Je moet het hier zéker niet bij laten zitten, hoor!

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 09:19

Zo, dat is toch niet te geloven zeg. Wat een slechte service. Ik zou nooit meer wat kopen in die zaak. Pfff, wat denken ze wel niet.

Laat het er niet bij zitten hoor, je staat gewoon in je recht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 11:23

Jemig die beugel ziet er echt lekker uit! :S

En dan die mensen van de ruitersportzaak dat het kan gebeuren... Pff... Het gebeurt zo vaak dat ze zo lachoniek reageren. Dan denk ik dus: dan ben je geen echt paardenmens, want dan weet je hoe essentieel dat soort onderdelen zijn!

Lenneke

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 11:29

heb ik eenmaal geweten dat een beugel afbreekt maar dan wel op een andere manier dan de jouwe;)

shaktike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 12:28

Hmz, raar verschijnsel zeg! En dat ze je dan geen nieuw paar beugels willen geven... Dat is al helemaal om van te flippen! Die reageren precies of je erom gevraagd had omdat je die andere beugels niet had gekocht... Man, ik zou zooo woedend zijn!

San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 12:34

Jeetje, dit kan gewoon echt niet zo hoort een ruitersportzaak toch niet met klanten om te gaan? Ik zou echt helemaal flippen daar in die winkel

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 14:23

bij mij zijn me stijgbeugels nog nooit gebroken en ik heb het ook niet eerder gezien.
ik vindt het wel een beetje onbeschoft van die ruitersportzaak dat ze jou geen nieuwe geven of gewoon je geld terug geven!!
ik zou echt niet meer naar die winkel toegaan hoor..

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 16:30

Deze week bij ons op stal ook al, en ook een koperkleurige!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 18:10

Ik zou er ook mee terug gaan!
Wat raar dat zo'n beugel breekt! Het had levensgevaarlijk kunnen zijn.
ik kan me niet voorstellen wat er gebeurt zou zijn als je idd in rengalop zou zitten

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 19:53

zeker terug gaan! je had wel keihard kunnen vallen oid..!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:11

Nouja zeg! Dat is toch wel het toppunt:

'Ja mevrouw, u had uw nek kunnen breken met onze beugels, maarja, dat5 had u kunnen weten als u bij ons koperkleurige stijgbeugels kocht"

Ik zou denk ik ook enorm kwaad zijn geworden! Ik ben dan ook heel benieuwd welke ruiterzaak dit is, want daar zal ik dus nooit iets kopen! Zo'n mens zou je met een stalen gezicht laten verongelukken en dan kan t haar kennelijk nog niet schelen!

Kan je niet een plaatselijk krantje over dit schandaal vertellen ofzo ? Of ben je verzekerd voor rechtsbijstand? Ik denk dat een programma als Radar of Ook dat nog hier van smult!

_manon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 22:41

Ik heb dat ook gehad met mijn stijgbeugels. Maar dan aan de zijkant. Was toen ik aan het rijden was, voelde net alsof ik er door heen zakte ( wat dus ook gebeurde ) Maar ik had gehoord dat dat staalmoeheid ( zoiets ) heet.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 22:51

IK HEB HET OOK EENS GEHAD, TIJDENS DE LES, MIJN INSTR. WAS TOEN OOK HELEMAAL VERBAASD, DAT HAD ZE NOG NOOIT EERDER GEZIEN, IK UITERRAAD OOK NIET.
DIE VAN MIJ WAREN AL WEL REDELIJK OUD MAAR OOK NIET ROESTIG OFZO, ZAGEN ER NOG PERFECT UIT.

DIE VAN MIJ WAS GEBROKEN AAN DE ZIJKANT, BIJ HET GEDEELTE WAAR IE IETS DUNNER WORD. (METAAL MOEHEID?)

NOU GELUKKIG GEEN ONGELUKKEN, BEN BENIEUWD WAT ZE BIJ DE WINKEL ZEGGEN, HOU ONS OP DE HOOGTE.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 23:05

ik was wat snel met mijn reactie, ik had eerst de rest ook moeten lezen!
Maar wat ben je onbeschoft behandeld he, ik vind dit echt niet kunnen.
Ik zou er echt werk van gaan maken, via de fabrikant, en ook vertellen dat je zo onbeschoft bent behandeld, mogen we weten bij welke winkel dit is geweest?

Trouwens van het zelfde matriaal maken ze ook bitten, je moet er toch ook niet aan denken dat als je paard er eens hard op bijt, dat ding knapt of breekt? ik citeer "het is koper, dan had je maar rvs moeten nemen." het is toch ...........

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 01:23

Omg, wat leip
En wat een reactie van die zaak!
Asociaal..

Citaat:
Trouwens van het zelfde matriaal maken ze ook bitten, je moet er toch ook niet aan denken dat als je paard er eens hard op bijt, dat ding knapt of breekt?

Dat is dus wel bij ons op de manege gebeurd

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 02:05

1xgehad, toen viel ik achterover met ene jong paard waarbij het dier op de stijgbeugel viel....

tja, dan wil het wel kapot

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 08:31

leonietje schreef:
Ik zou er echt werk van gaan maken, via de fabrikant, en ook vertellen dat je zo onbeschoft bent behandeld,

Dat zou ik nu zeker ook doen. Hup, klacht deponeren bij de fabrikant, MET een extra klacht over de winkel die op deze maner zeker geen goede reclame maakt voor de fabrikant.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 08:43

Ah nee
Dus die brak zomaar onder het rijden?

Antgillya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 08:43

echt heel gevaarlijk en wat een reactie van die lui, je zou ze zelf zowat op een bijna stukke beugel in rengalop op de volte laten rijden, "tjah hadden ze je maar nieuwe beugels moeten geven!"

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 09:52

Dit heb ik nog nooit gehad. Ik zou terug gaan naar de winkel.
Ik heb alleen gehad de mijn stijgbeugel riemen zijn geknapt. Hoort eigenlijk ook niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 10:26

Het was bij Sta-Rho in Rhoon, niet zo'n hele grote winkel, ze doen wel vaker moeilijk met de klanteservice..

Maar een update, ik ben gisteren met mijn moeder langsgegaan, en tot onze verbazing werd het vergoed, we mochten een nieuw paard, maar een ezel stoot zich niet 2 keer aan dezelfde steen, dus heb nu de koperen symetrische van kieffer genomen, zijn ook argentan, dus weer iets mooier.

Trouwens, over het bit dat kan breken, dat zei ze dus ook nog, koper is nu eenmaal zachter, dan moet je geen koper kopen.. maar in hoeveel (duurdere) bitten zit tegenwoordig koper verwerkt?

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 11:18

Wat raar zeg je hoort wel eens dat stijgbeugelriemen breken maar zo'n stijgbeugel Ik zou zeker terug gaan naar de winkel ( maar dat zegt iedereen al ) want stel je voor dat je net aan het opstappen was dan donderde je zo naar beneden.

Elmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 11:36

Dat is freaky. Ik heb stijgbeugels van bijna 15 jaar oud en ze gaan nog altijd goed mee! Ik wist niet eens dat ze uberhaupt zo kunnen breken, dacht altijd dat die vrij sterk waren !

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 11:41

ShannaY schreef:
Het was bij Sta-Rho in Rhoon, niet zo'n hele grote winkel, ze doen wel vaker moeilijk met de klanteservice..

Maar een update, ik ben gisteren met mijn moeder langsgegaan, en tot onze verbazing werd het vergoed, we mochten een nieuw
paard
, maar een ezel stoot zich niet 2 keer aan dezelfde steen, dus heb nu de koperen symetrische van kieffer genomen, zijn ook argentan, dus weer iets mooier.

Trouwens, over het bit dat kan breken, dat zei ze dus ook nog, koper is nu eenmaal zachter, dan moet je geen koper kopen.. maar in hoeveel (duurdere) bitten zit tegenwoordig koper verwerkt?

Dat heb je goeg geregeld!!!! Je bedoeld vast paar, ik heb het een paar keer moeten lezen om het te begrijpen Maar super dat je tenminste nu wel netjes behandeld werd.

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 11:56

ShannaY schreef:

Maar een update, ik ben gisteren met mijn moeder langsgegaan, en tot onze verbazing werd het vergoed, we mochten een nieuw paard, maar een ezel stoot zich niet 2 keer aan dezelfde steen, dus heb nu de koperen symetrische van kieffer genomen, zijn ook argentan, dus weer iets mooier.

Dan zijn ze net op tijd tot inkeer gekomen. Die weiger-houding had ze veel meer problemen kunnen opleveren dan de prijs van een paar nieuwe beugels.
Had je nu een andere verkoper of dezelfde als vorige keer?

Overigens is het koper waar beugels en bitten van gemaakt worden een legering en is nog best stevig hoor.