Roken te paard: goed of niet goed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gira

Re: Roken te paard: goed of niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 05:33

Ik rook ook, maar niet op mn paard, geen behoefte aan
Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten hoor

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 09:00

Romkabouter schreef:
Nee hoor, westernmensen hebben gewoon veel meer last van stress als ze op het paard zitten en moeten dat met een sigaret in bedwang houden.

Tja, dressuurmensen zijn gewoon relaxter EN zijn serieuzer met hun paard bezig en hebben daardoor geen tijd om te roken

De woorden die je gebruikt in deze twee zinnen, bevatten een hoop waarheid, als deze in de de juiste context zouden staan.

Western paarden hebben minder last van stress, waardoor het mogelijk is dat deze ruiters heel relax een shagje kunnen draaien op hen paard.

Tja, westernpaarden zijn gewoon relaxter.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 09:47

hahahaha,

en zo is dat!!

Turbokip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 09:54

Heerlijk een peukie als ik aan het instappen en aan het uitstappen ben.... Behalve als ik les heb, dan doe ik het niet, geen tijd voor, hahaha.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:16

Het ergste wat ik ooit heb meegemaakt op het paard:

We waren op buitenrit tijdens ponykamp..
Een van de vaders van een lid zat ook op een paard (hij had vroeger gereden dus hij kon het ofzo..)
Zijn paard was heel rustig, kende de omgeving, en was aan die buitenritten gewent enzo..
Mijn pony was zwaar opgefokt, ik reed toen bijna nooit buiten (mede omdat ze dan zo heet was) en heel veel paardjes enzo..

En nu het ergste: Toen vroeg die 'vent/man/vader/weetikveelhoeikhemmoetnoemen' aan mij, of ik, op mijn superhete, bijna onhandelbare paardje, zijn paard vast kon houden (tijdens dat we in draf zaten..) zodat hij
EEN SHAKIE KON DRAAIEN
Nou, mensen, wat je ook zegt, toen brak mn klomp..
Ik was echt zo verbaasd.. Ik liet zelfs even mijn pony los van verbazing, en die ging ervandoor, waardoor ik tegen een boomstam aanknalde..

Fijn joh, rokers te paard!!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:22

Op stal roken kan echt niet! En in de binnenbak ook niet!
Maar als je buiten aan het uitstappen bent, kan je best een sigaret op steken als je daar behoefte aan hebt. Paard heeft er geen last van en daar gaat het om. Dat het er dom uitziet is dan aan jezelf. Zolang je er maar geen anderen mee lastig valt.
Ik rook zelf niet.
Er is hier trouwens al is een discussie over geweest.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:23

Wat een rare man omdat te vragen om zijn paard vast te houden omdat hij een peuk wou draaien

_revanche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:31

Vind het echt geen gezicht, roken op je paard En roken op stal vind ik ook gevaarlijk....

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:35

Ja dat is het zeker.
Met al dat hooi en stro in de buurt of andere strooisels.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 16:48

MSQuincyTE schreef:
Wat een rare man omdat te vragen om zijn paard vast te houden omdat hij een peuk wou draaien

dat vond ik ook.. Echt stom!

Chief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:00

Allemaal zijn onzin.

Vanachter mijn vredespijp (met Malleboro tabak), speciaal voor de iets volle bleekscheten, chief hebben zeer wijze Sioux spreuk. Die zeggen:

Warriors en Squaws lekker roken verder.....
Roken maken slank.....
Roken maken zeer slank.....
Roken maken skelettenslank....

(K)uch (K)uch , Chief

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:56

M'n reactie uit het andere topic of je rookt te paard:

Oh jawel hoor

Lekker ontspannen een peukie tijdens het uitstappen. Is net zo lekker als roken na de sex

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 07:45

Quellian schreef:
M'n reactie uit het andere topic of je rookt te paard:

Oh jawel hoor

Lekker ontspannen een peukie tijdens het uitstappen. Is net zo lekker als roken na de sex

_/-o_

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 08:07

héhé, hoe mensen zich hier druk over maken, schitterend gewoonweg.. ik ben ook één van die criminelen die rookt op een buitenrit en heb reeds 6x het bos in de fik gestoken..
nu goed, even serieus.. roken in een binnenbak heb ik nog nooit gedaan, roken op een stal zelf ook niet (dacht eigenlijk dat het niet toegelaten was om te roken in de bak) aangezien mijn paardje op een boerderij sta, steek ik af en toe een sigaretje op.. ik verzamel ze allemaal in een potje en dat werp ik dan in de vuilbak..
buiten rook ik op een wandeling van ca. 2u ongeveer 2 sigjes.. gewoon omdat ik het zooooo ontspannend vind.. ik heb nog nooit iemand meegehad op wandeling die daar maar enig probleem van heeft gemaakt.. mensen weten ook dat ik voorzichtig ben met mn peuk en m niet in het bos ga werpen.. ik ben dus ook zo iemand die ze meeneemt in het doosje.
ik vind het echt zo belachelijk dat mensen hier zich zo kwaad over kunnen maken.. zolang er geen hinder is , waarom dan niet? als iemand zich nu gelukkiger of meer ontspannen kan voelen door een sig te roken op zn paard, laat die persoon toch doen en gun het hem.. pas als jou paard in brand vliegt of begint te hoesten of het bos in de fik vliegt mag je zeuren.. maar laat het verder zitten , er zijn genoeg andere dingen waaraan je je kan ergeren ...

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:20

Snap niet waar jullie je zo druk om maken.

Ja ik rook te paard

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:38

Ik vind het er ook erg ordinair uitzien. Waarom zou je perse moeten roken op je paard en kan dat niet even wachten tot je hem afgezadeld en weggezet hebt?

Bovendien (hoe braaf je paard ook is) kan hij altijd schrikken, en wat doe je dan met je staafje?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:46

wezentjeu schreef:
héhé, hoe mensen zich hier druk over maken, schitterend gewoonweg.. ik ben ook één van die criminelen die rookt op een buitenrit en heb reeds 6x het bos in de fik gestoken..
nu goed, even serieus.. roken in een binnenbak heb ik nog nooit gedaan, roken op een stal zelf ook niet (dacht eigenlijk dat het niet toegelaten was om te roken in de bak) aangezien mijn paardje op een boerderij sta, steek ik af en toe een sigaretje op.. ik verzamel ze allemaal in een potje en dat werp ik dan in de vuilbak..
buiten rook ik op een wandeling van ca. 2u ongeveer 2 sigjes.. gewoon omdat ik het zooooo ontspannend vind.. ik heb nog nooit iemand meegehad op wandeling die daar maar enig probleem van heeft gemaakt.. mensen weten ook dat ik voorzichtig ben met mn peuk en m niet in het bos ga werpen.. ik ben dus ook zo iemand die ze meeneemt in het doosje.
ik vind het echt zo belachelijk dat mensen hier zich zo kwaad over kunnen maken.. zolang er geen hinder is , waarom dan niet? als iemand zich nu gelukkiger of meer ontspannen kan voelen door een sig te roken op zn paard, laat die persoon toch doen en gun het hem.. pas als jou paard in brand vliegt of begint te hoesten of het bos in de fik vliegt mag je zeuren.. maar laat het verder zitten , er zijn genoeg andere dingen waaraan je je kan ergeren ...

Kijk als je het zo doet vind ik het niet erg.. !!
Maar erg fris vind ik het niet !!
Alleen ik ga ook niet zeggen van:
Hee stop eens met roken das slecht

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:49

of iemand rookt of niet, moettie volledig zelf weten..
maar er zijn gewoon gelegenheden waar je toch wel even kan wachten met een peuk opsteken?
zoals vlak na het eten, leuk als jij nog wel zit te eten en die gore rook komt je kant op!
of indd te paard, vind ik ook heel ordinair en indd met risico's!

mijn conclusie, roken te paard, nee doe maar niet

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 12:25

Roken op je paard en bij paarden in de buurt vind ik echt not done

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 14:03

Ik ben een roker, en ik rook ook op mn paard. Maar alleen buiten.
In de binnenbak of op stal: no way!!
Tja, ik kan me voorstellen dat mensen zich er aan storen, maar goed, ik heb nog niet ondervonden dat de paarden er last van hebben als ik er op zit en ik rook.

En ja, dan kun je zeggen een paard ruikt beter enz enz, maar ik heb toch best op stresskipjes gereden en die gaven allen geen kick.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 16:45

Ehm... in het vorige topic over dit onderwerp heb ik nogal een aanvaring gehad met een poster. Ik ben inmiddels bedaard en vind dat ieder weldenkend mens het helemaal zelf kan bepalen en dus ook zelf verantwoordelijkheid neemt voor zijn daden.

Ik neem wel eens een glas drinken tussendoor. Is ook een risico, toch? Maar ik weet wel hoe ik ermee om moet gaan.

Enne, toen ik zelf nog rookte deed ik het ook wel eens hoor, te paard.
Mobick, mijn excuses voor de vorige keer...

Vraeghoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 14:20

Ik ben zelf spijtig genoeg ook een roker, en ja ik rook ook op mijn paard

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 15:11

Ik rook, op mijn paard en naast mijn paard en thuis en op het werk (rookhok).
Ik rook niet als er brandgevaar is of mensen er last van hebben. Daar hou ik rekening mee.

Waar ik me wel aan stoor is de anti-rook-hetze die is ontstaan: mensen die me aanspreken het storend te vinden dat ik rook in de buitenlucht. Of op mijn paard. Waar bemoeien ze zich mee?

En dan krijg je (weer terwijl ik buiten rook) een heel verhaal over meeroken en hoe slecht het wel is.

Ik vraag me dan altijd af of die mensen geen auto hebben. Je weet wel, zo'n ding dat viezigheid in de lucht achterlaat, voor smog en fijn stof zorgt. Of of die mensen nooit met een vliegtuig op vakantie gaan (daar kun je een jaar voor autorijden en zeker 10 jaar voor roken...). Of die mensen zich realiseren dat het risico om onder een auto te komen vele malen groter is dan het risico dood te gaan a.g.v. roken. Maar dit is een maatschappelijk aanvaard risico. Daar denken we dan niet over na.

Of zouden we binnenkort stickers op auto's krijgen:

autorijden is dodelijk
auto rijden veroorzaakt dodelijke stoflongen
auto rijden veroorzaakt broeikaseffect en smog

Ach het voordeel is: de erste hetze tegen roken is al weer voorbij. Nu zijn dikke mensen aan de beurt. Suggestie voor stickers zullen wel snel worden gedaan.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 15:20

Het is net wat anya zegt. Ik vindt dat ze daar gelijk aan heeft.
Dan kunnen de mensen beter niks meer gaan doen in mijn ogen. Want ze vinden toch alles maar eng of ze zeggen roken krijg je kanker van, maar daar ben ik het niet mee eens. Iemand die niet rookt kan net zo goed longkanker krijgen als ieman die wel rookt.
Maar daarom vindt ik roken op een paard wel stom.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 20:39

Zelf heb ik wel gerookt en af en toe nog eens een sigaretje kan er ook wel in, daar dus niets op tegen.
Maar te paard! dat vind ik niet kunnen! Ook als mensen met hun paard tussen een stel rokers gaan staan, of afstappen om zelf een sigaret te roken, gaat er bij mij niet in. Dit hoort gewoon niet in de buurt van de paarden (mijn mening). Er zijn er zat die het wel doen, dat moeten de mensen verder zelf bepalen, als mijn paard/ pony er maar niet in de buurt staat.

1 keer heb ik ooit iemand betrapt die op mijn pony een sigaret zat te roken, hier ben ik ook echt heel erg pissig om geworden, van mij hoefde diegene niet meer op mijn pony te klimmen