Met z'n 2en eigen paard..!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Serendipity1

Re: Met z'n 2en eigen paard..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 21:05

eetjuhhhh schreef:
Ik en mn zus hebben samen een paard, altijd handig als er een ziek is of iemand geen zin heeft.

Dan hebben je ouders er controle over. Die zeggen: Eetjuhhhh, jij gaat nu naar het paard, morgen je zus. Bij een vreemde kunnen ze dat niet doen.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 05:28

Serendipity1 schreef:
Direct doen joh, als je zo een eigen paard kan houden. En als je alle kosten gewoon deelt, wat kan er dan fout gaan?

Nou, lees het topic maar eens goed door, dan zie je genoeg dingen die fout kunnen gaan... Nagelbijten / Gniffelen Je moet iets verder kijken dan je neus lang is!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 07:01

Silvaantje schreef:
Veel mensen geven negatieve reactie's , dat vind ik jammer want ik doe het toch wel..Voor de goede tips : bedankt

Guttegut...

NAIEF!!! Stoom uit je oren Hamer

En wie is er straks weer de dupe van? Dat arme arme arme paardje...

Toch jammer dat je eerst aan je zelf denkt ipv aan het paard...

Met familie onderling (met name zussen) is het anders, hier hebben de ouders idd de eindverantwoording... Hier komt echt alleen maar gedonder van...

Kijk eens rond in je buurt of er niemand een bijrijder kan gebruiken! Dit kost niet veel en vaak kun je erg veel doen met zo'n paardje. Knipoog En als er iets gebeurd (hoge dierenartskosten oid) dan ben jij daar in de eerste plaats niet verantwoordelijk voor.
Probeer dat eerst eens, wie weet is dat echt een goede oplossing!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 10:52

Waarom kijk je niet uit naar een leasepaard? Dan is het net je eigen paard, maar zonder onverwachte kosten.
Je betaald dan een vast bedrag per maand (afgesproken bedrag) en je mag met het paard doen wat je wilt. Sommige dingen gaat dan in overleg, maar dat heb je als je samen een paard deelt ook.

Mocht je het toch niet meer kunnen betalen of de omstandigheden veranderen (verhuizen/studeren misschien) o.i.d. dan kun je het leasen 'opzeggen' en ben je er in principe klaar mee...dat gaat niet zomaar met een deel paard

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 11:42

ik ga ook en paard leasen!!!
ideaal!!!!!
ik weet wat ik per maand kwijt ben,daar zit d.a ,hoefsmid,alles zit erbij!!
ik hb het paard zelf "uitgezocht" ,de staleigenaar betaald!
ik laat zelf een nieuw zadel aanmeten: staleigenaar betaald!!!
en dit alles onde een goed waterdicht contract!!
wat wil je nog meer!!!!!!!!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 11:57

Ik zoek al een jaar naar een Leasepaard maar er is niks in de buurt te vinden.. Bovendien vind ik het erg irritant dat de helft van jullie reageert met ' ach gutteguttegut dat arme arme arme paard ' want dat slaat nergens op. het kan altijd fout gaan maar er zit ook een grote kans in dat het goed gaat dus.. ik heb 't nu gehad met al die negatieve reacties..

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 12:06

Voor de zoveelste keer: doe wat met die negatieve reacties. je krijg ze niet voor niets.
Een grote kans dat het goed gaat? Nee, er is een veel grotere kans dat het fout gaat, ook al heb je alles op papier.

Wil je verantwoordelijkheid voor een dier dragen, zorg dan ook dat je je volwassen gedraagt.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 12:09

silvaantje:wat doe je dan,als over een jaar blijkt dat je paard ene ernstige kwaal heeft?
en één van jullie wil er alles aan laten oden,dus er veel geld in steken(en geloof me,een operaite in een kliniek kost je veel geld)
en de ander vind het ,het allemaal niet meer waard,en wil het paard af laten keuren,dus weg paardje!!!
wat doe je dan?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 12:41

Silvaantje schreef:
Ik zoek al een jaar naar een Leasepaard maar er is niks in de buurt te vinden..

Heb je al advertenties enzo gezet dan?
Op internet en bij plaatselijke maneges rondvragen.

Heb je je ouders dit topic al eens laten lezen en het met hun er over gehad dan?

Je bent 16, een erg leuke leeftijd waarin je alles nog van de zonnige kant ziet en weinig negatieve kanten. Dat komt gewoon nog door gebrek aan ervaring. Dat is helemaal niet erg, maar luister dan toch een beetje naar mensen die al wel veel ervaringen daarmee hebben gehad en leer van hun fouten, dan hoef jij niet ook diezelfde fouten te maken. Scheelt een hoop ellende Ja

Overigens zie ik ook weinig antwoorden van jouw wat je bijvb gaat doen bij (extreem) hoge dierenartsrekeningen, of bij een langdurig kreupel paard...wat als de 1 door wil dokteren en de ander niet...

Wat te doen als 1 van beide gaat verhuizen of als 1 weg wil bij de huidige pensionstal omdat ze andere iedeën heeft en de ander niet?
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 17-06-05 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 12:46

Amen. Haha!

We bedoelen het ook niet verkeerd, en ook niet persoonlijk op jou, maar we kijken bij deze situatie net even dat beetje verder... En dan komen we veel nare dingen tegen...

Geloof me, ik juig iedereen toe die een eigen paard wil kopen, maar je moet wel de middelen hebben om er, in alle omstandigheden, goed voor te kunnen zorgen.

Je paard kan niet voor zich zelf zorgen of praten en is dus volledig afhankelijk van jou. Onenigheden en ruzies tussen eigenaren pakt, helaas, altijd verkeerd uit voor het paard...

En daar gaat het ons nou om... Niet dat we je geen paard gunnen!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 14:24

Ik heb net met die vrouw gesproken, en ik denk niet dat het tussen ons gaat werken want we hebben nu al andere ideeen over bepaalde dingen.. ik kijk nu nog rond naar iets anders.. Mexx2: er bestaat zoiets als een verzekering..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 14:49

Waarom zoek je niet gewoon een verzorgpaard? Ik hoor sinds ik een eigen paard heb de andere kant van het verhaal. Het schijt vreselijk moeilijk te zijn om een fatsoenlijke bijrijder te krijgen. Verzorgpaarden genoeg zou ik zo zeggen.

Ik weet uit eigen ervaring wat voor een belasting een eigen paard met zich meebrengt. Weekendje weg/ stage/ ziek zijn/ verhuizen/ studeren/ avondje uit eten gaat/ vakantie/ bijbaantje niet zo maar meer. Om nog maar niet te spreken van het geld. Ik loop al 6 jaar op mijn tenen om alle dingen te doen die ik wil doen. Ik doe het heel graag maar ik denk nu wel eens dat het misschien toch nog te vroeg is geweest om een eigen paard te kopen (en ik was toen 19). het lijkt allemaal erg leuk als je iemand met een eigen paard voorbij ziet lopen maar jij weet niet dat die persoon misschien wel de afgelopen 4 maanden 4 keer per dag naar haar paard is moeten gaan om met hem te stappen vanwege een blessure.

Ik wil hier mee zeggen dat een verzorgpaard ook zo zijn voordelen heeft. je bent namelijk niet in je eentje verantwoordelijk voor het dier.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 14:56

Silvaantje schreef:
Ik heb net met die vrouw gesproken, en ik denk niet dat het tussen ons gaat werken want we hebben nu al andere ideeen over bepaalde dingen.. ik kijk nu nog rond naar iets anders.. Mexx2: er bestaat zoiets als een verzekering..

Jammer dat je nu al meningsverschillen hebt, maar wel erg fijn dat je daar nu achter komt ipv als je het paardje al hebt gekocht! Scheelt een hoop gedoe achteraf! Ik denk dat je de juiste beslissing hebt gemaakt!

Veel succes met het zoeken naar wat anders!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 15:52

Ja bedankt maar ik zie 't somber in..

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 15:54

Is dit dan het punt waarop we mogen zeggen " een gewaarschuwd mens........."

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 16:19

Jammer dat ik niet bij je in de buurt woon, ik had je best wel willen helpen met het zoeken naar een leuk lease- of bijrijpaardje!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 16:40

MMaxje schreef:
[naam] schreef:
Direct doen joh, als je zo een eigen paard kan houden. En als je alle kosten gewoon deelt, wat kan er dan fout gaan?

Nou, lees het topic maar eens goed door, dan zie je genoeg dingen die fout kunnen gaan... Nagelbijten / Gniffelen Je moet iets verder kijken dan je neus lang is!

Zelf iets verder kijken dan je neus lang is Knipoog
Zie mijn reactie daarop. Het was sarcastisch bedoeld, daar de TS geen tips ed aan wil nemen.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 16:42

Hmm nouja, misschien moet je in het vervolg je bericht wat verduidelijken dmv smileys...Maarre, gelukkig maar dat je het zo bedoelde;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 17:05

Silvaantje schreef:
Ja bedankt maar ik zie 't somber in..

Ja kijk als je al zo gaat beginnen zie ik het inderdaad somber voor je in.

Wees eens positief, ga gewoon eens wat mensen bij je in de buurt helpen. Of vraag aan de manege eigenaar of de eigenaar van de stal waar je paard rijd of hebt gereden of die misschien een paard voor je hebt wat je kunt leasen of anders kent diegene misschien wel iemand die een bijrijder zoekt.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 19:30

idd,gewoon op pensionstallen en manege's briefjes ophangen,zo ben ik vroeger ook aan menig bijrijdpaard gekomen!!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 19:45

Ik ga dit ook doen! Maar in mijn geval is het wel met mijn beste vriendin! Dus als ik jou was zou ik even rondvragen bij mensen die je ECHT kent en vertrouwt of zij het niet zouden zien zitten om samen een paardje te kopen. En anders gewoon nog even wachten! Die vrouw is waarschijnlijk ouder dan jou en dan is de kans nog zo groot dat ze je paard inpikt.

Waarom zoek je geen bijrijdpaard? Is veel goedkoper en het is even leuk Haha! Net dezelfde ervaring als een eigen paard hebben Knipoog

Veel succes iig!

XXX Chipieke XXX

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 19:49

MMaxje schreef:
Hmm nouja, misschien moet je in het vervolg je bericht wat verduidelijken dmv smileys...Maarre, gelukkig maar dat je het zo bedoelde;)

Ik zat nog te twijfelen of ik het zo wel kon plaatsen, omadt het idd best serieus overkomt. Lachen Nouja, maakt ook niet uit Lachen

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:01

Ik he het geluik dat ik mijn verzorgpaarden als "eigen" kan beschouwen...
dus als je een goed adresje hebt, dan heb je al heel wat. Ik zou nu nog geen eigen paard aankunnen hoor, financieel maar ook niet met tijd enzo. Als je straks uitgaat, dan heb je waarschijnlijk niet zoveel geld over om leuke dingen te doen, dat zou erg jammer zijn, en een verzorgpaardje is toch ook leuk?

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 13:26

Vind je het echt zo'n slecht idee om gewoon zelf een paard te kopen en dan iemand vinden die deelt in de kosten en er dan op mag rijden? Dan beslis jij alles, en betaal je niet alles.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 17:42

Lorena schreef:
Vind je het echt zo'n slecht idee om gewoon zelf een paard te kopen en dan iemand vinden die deelt in de kosten en er dan op mag rijden? Dan beslis jij alles, en betaal je niet alles.

als je dan toch echt een paard wilt kopen, zou ik het inderdaad op deze manier doen!!
ik zou nooit van m'n leven nog een paard met iemand willen delen, al ben je zelf nog zo makkelijk.. daar ga je juist zelf aan ten onder! wat als een van de twee gaat verhuizen? of aals je het totaal niet met de rijstijl van de ander eens bent? of wat als het paard inderdaad een dure operatie moet ondergaan? een verzekering dekt echt niet alles, dat kan je nog een hoop geld kosten.
ik heb mijn paard 3 jaar moeten delen, dus heb er wel een beetje ervaring mee.. inmiddels is ze alweer 2,5 jaar van mij alleen en ik zou echt niet meer anders willen. Ik ken nog niemand bij wie het delen van een paard goed is gegaan! (behalve partner/familie)