SGW-training

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 14:17

Hebben jullie nog meegekregen van dat meisje dat omver was getrapt? (ongelukje hoor!)

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 15:20

ja,

ik heb het hele verhaal van me zus gehoord, zij stond erbij.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 15:30

Gelukkig is er niks gebeurd met het meisje maar het was wel schrikken! Ze had 'even' een body protector van haar vader aan....Het paard was niet echt aan eht slaan maar opgefokt en bokte en sloeg achteruit, niet gericht maar het meisje stond er toevallig achter. Ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren...Gelukkis is het goed afgelopen, maar ik vind het altijd wel eng dat het zo druk is overal! Er stond zelfs een mevrouw met een baby in een wieg daar op het pad! Eng hoor!

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 15:34

ik hoorde dat haar gezicht onder het bloed zat en alles. nioet echt fijn. Ik heb het verhaal niet helemaal geoord, maar was het nou een paard van jou of niet??

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 15:35

oja, jolanda, jammer voor je dat je eruit bent gegaan. Tenminste, dat staat in de uitslagen. Was het het water of niet??

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 15:56

Van een vriendin van mij. Nee hoor, zo erg was het niet, hoewel het erg vervelend had kunnen zijn! Ze stond vlak achter het paard dat nogal opgefokt was en achteruit sloeg (niet naar iemand maar daar stonden dus nogal wat mensen). Het meisje viel plat voor over, de klap kwam precies in haar rug en ze viel dus gelijk om. De EHBO is erbij geweest, maar er was gelukkig niks aan de hand. Die vriendin van mij is gelijk doorgelopen omdat vrienden van haar erbij stonden en zij z.s.m. dat paard uit die stresssituatie wilde halen, en is later naar die mensen (Belgen) gegaan om excuus aan te bieden. Het meisje was toen alweer vrolijk aan het spelen en wil zelf over een paar jaar gaan crossen. Haar vader was geschrokken maar zei ook dat ze niks anders had kunnen doen (de menigte was - begrijpelijk - nog agressief zo van 'blijf hier met dat paard', maar ze moest wel weg want anders werd hij nog gekker. Toen die mensen echter werden aangesproken door die vrienden van haar - die ze kenden - was de urst weergekeerd.) Echt enorm schrikken joh! Echt god zij dank dat het zo is afgelopen. En ik blijf al die drukte maar eng vinden!

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 21:00

oo, gelukkig maar. Dat was inderdaad zoiets als ik had gehoord. Ik was er woensdag met die oefencross met Jonnevanck ( die van toin pemen vroeger) en die is dus ook heel snel gestresst. moet ook de hele tijd aan een touw enz. Die werd ook helemaal gek van die drukte en ging als een gek staan steigeren. Gelukkiug stonden de mensen er niet vlakomheen. Maar ja, toen pakte mirella hem vast en was ze weer rustig. Maar je weet maar nooit wat ze doen in die drukte...

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 10:42

Ik blijf het eng vinden al die drukte! Ik snap ook nooit dat mensen hun kleine kinderen overal maar tussen alten lopen. er zaten ook van die jochies te kloten bij die grote piano zeg maar. En dan zo iemand met zo'n kinderwagen...da's toch doodeng?

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 18:48

Hi Merel!!

Ja Karel wou het water niet in! Vet jammer!!!!!
Ik stond 1e na de dressuur, 184 punten ofzo! HAHA in de B.
Enne het crossen, hij ging echt supersnel, de wal rechtdoor (jaja ik was de tweede die de wal nam) en toen het water. Boem hij stond stil en was niet van plan nog vooruit te gaan. oliebol dacht ik!! Die vrouw van die post hem vast gepakt, laat ze hem een meter voor het water vast dus hij scheurde weer weg. Toen pakte mn moeder hem en hij liep er wel in. Verder alles weer supersnel en foutloos. Weer het water. Ditkeer maar om het vlaggetje heengegaan... dat ie erin kon lopen en mn moeder hem meteen maar vastgepakt. De derde keer het water in ging wel goed met zo'n afsprongetje. Toen naar de finish verder weer foutloos. En springen ook foutloos. Echt jammer dus van dat water!!! Huilen
Spreek je de Verhoeve's nogwel es?
Hoe gaat het daar?? Ik hoop echt wel dat ik hem nog wat langer mag rijden of kopen, maar ik vrees dat deze kans erug klein is omdat Frouke het maar met hem moet gaan proberen. SNIK SNIK!!!!!!
Dat zou ik echt k*t vinden.

Liefs Jolanda

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-01 10:12

t klinkt raar, maar wat doed iemand achter een paard??

Klopt cross wedstrijden zijn druk, komt wel omdat t merendeel zelf ervaring heeft met crossen, dus ze weten waar ze wel en niet in de weg lopen, maar ik kom t regelmatig (nou ja meer kwam) tegen dat je mensen van't pad af moet schreeuwen.

Verhoeve zien we iedere week op de manege, Frouk komt dan naar de springles

Moet je Kartel nu weer terug geven aan verhoeve zodat Frouk erop kan??

Beetje jammer na alle moeite, maar aan de andere kant, wist je dat al eerder Verdrietig

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 13:28

Joost, weet je nog die keer dat wij wedstrijd hadden, ik weet niet meer waar maar ik zie het terrein nog zo voor me. Jij reed toen een proef en ik las voor geloof ik en je reed in een ring zonder hekjes (KNF) en opeens fietste er doodleuk een man door de ring heen. En die bleef ook nog midden in de ring staan omdat ie moest wachten op z'n kinderen ofzo... Frusty

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 17:48

Maar toch wel heeel erug jammer! Het gaat nu met springen en SGW ook net lekker. Daarom zullen ze hem ook wel terug willen denk. Heb een van jullie hun e-mail adres?

Groetjes Jolanda

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: *Jolanda* op 2001-07-21 21:00 ]</font>

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 21:14

Ja, ik heb al van frouke gehoord dat ze hem weer gaat rijden. Echt onzin, want volgens mij vind ze het helemaal niet meer leuk. Dus wel een k*t streek!@! maar ja, wat jammer is, is dat het hun pony is. echt balen

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 19:23

Klote he!!!! Probeer het haar maar af te raden! Als dat nog kan. Ze zou GVD toch stoppen!?!?!
Toen mn moeder Dirk aan de telefoon had zei die dat ie nog niet wist wat ie ermee zou doen. Hebben we ook nogal veel aan he! Hij vond het ook wel es tijd om hem te verkopen. Maar hebben ze die E-pony nog? En laten ze max nu weer dekken? Door wie?

Groetjes Jolanda

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 16:14

Hoi Death Squad. Om ff terug te komen om waarom iemand achter een paard staat..tja, volgens mij gebeurd dat honderden keren op een wedstrijd. In dit geval stond ze er niet direct achter: het paard draaide 90 graden voordat hij bokte. Maar ik vind wel dat het te druk was op het pad: ruiters komen daar uit de cross, lopen naar het springen of terug naar de wagen, daar is de medische keuring en daar lopen de toeschouwers langs die bijv. ook ff naar het springen willen kijken. En dat alles over 1 zandpad....Ik ben sindsdien extra oplettend, maar het gebeurt elke cross weer opnieuw hoor!

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 21:37

Bij SGW Dijkgatbos kreeg ook iemand een klap van een pony. Dat zag er echt vies uit. Die hele man z'n hoofd zat onder het bloed. Het leek net of hij dood neer viel. En wat denk je gaat de EHBO zo ontiegelijk langszaam erheen lopen!!!! Dat snap je toch niet?! Verward

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 10:17

Hier waren ze er wel snel bij en gelukkig was het niet erg. Maar een vriend van mij hoorde het verhaal en was dus echt pissed, zo van wat doen al die mensen daar dan. Vorige week ging hij mee naar een andere wedstrijd en tja, toen zag en begreep hij ook een beetje hoe moeilijk het is te voorkomen datmensen achter paarden langs lopen. iedereen kent paarden en voelt zich er (niet altijd terecht) vertrouwd bij.

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-01 18:16

Tsja t s altijd opletten geblazen.
Ik ga geen Wellus-nietus discussie met je aan.

Jolande, t is volgnes mij meer om de heb dar Frouk de pony teru gwil, dan dat t is omdat ze echtw eer wil gaan rijden, nu de pony goed loopt wil ze hem weer terug, ook omdat max niet goed is he

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 13:18

Ja nou dat idee van de heb dat had ik ook al. Maar ik denk ook dat de grootste rede is dat Max niet goed is. Maar ze heeft volgens mij nog nooit op Kartel gereden, als ze dan eerst es een keertje komt rijden en dan beslist of ze erop gaat.
Doei groetjes Jolanda

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 17:56

Fijn is dat he, maar zo gaat het daar nu eenmaal, je doet er heleaas niks aan, je staat machteloos

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-01 18:13

Sorry dat was mijn reactie, ik zat op mijn zusjes PC, en niet op de mijne.

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 20:12

Vandaag ben ik reserve kampioen van Noord Holland in de Z1 dressuur geworden!!!!!!!!
De jury zei tegen een kennis van haar (en ons) dat ze ons (karel en mij) een goede combinatie was die nog ver kon komen en dat het zonde zou zijn als we uit elkaar zouden gaan. Nou dat laatste ben ik het wel mee eens! Ik ben echt blij dat ik naar ermelo mag! Victoria van Bremen was eerste.

Groetjes Jolanda

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 22:56

gefeliciteerd!!!

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 23:39

hai hai!!

wie gaan er allemaal in Wassenaar ( duindigt) startten?? ik als het goed is met 2 paarden gewoon starten en 1 paard in de oefencross.

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 13:59

Ikke niet want dan is de levade. Handig he dat ze dat in hetzelfde weekend doen. Wanneer zijn de utrechtse kampioenschappen? Maak je kans bij de pony's merel?

Groetjes Jolanda