Bruin-tuig fanaten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Bruin-tuig fanaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:03

hmm hier in het oosten juist wel... maar komt waarschijnlijk ook wel omdat bruin pas weer in is sinds een jaar. met een jaar in het Z vind ik best knap Knipoog

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 17:11

Patos, ik wil dus absoluut niet een bruin tuig om op te vallen. Ik ben zelf net pas begonnen met wedstrijden en vind het juist een beetje eng om in het bruin ook te starten. Juist omdat je er meer mee opvalt. . M'n bruine tuig is omdat IK het mooi vind..

Ben het met je eens dat er veel mensen zijn die ermee starten om de aandacht..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:14

nou ik vind het ook niet bepaald aandacht trekken. Ik heb bruin genomen omdat ik het mooi vind en omdat ik er niet van hou om alles preccies het zelfde als een ander te hebben (maar dat is met alles zo) En als mijn paard nog de mogelijk heid heeft om te starten start ik ook in champange met blauw omdat ik dat mooier vind staan bij bruin als champange zwart of wit zwart.

Dat heeft toch niks met aandacht trekken te maken maar meer met wat je mooier vind of niet?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:30

Breitling schreef:
nou ik vind het ook niet bepaald aandacht trekken. Ik heb bruin genomen omdat ik het mooi vind en omdat ik er niet van hou om alles preccies het zelfde als een ander te hebben (maar dat is met alles zo) En als mijn paard nog de mogelijk heid heeft om te starten start ik ook in champange met blauw omdat ik dat mooier vind staan bij bruin als champange zwart of wit zwart.

Dat heeft toch niks met aandacht trekken te maken maar meer met wat je mooier vind of niet?

Het dikke gedeelte is min of meer wat ik bedoel uit te leggen, je wilt je onderscheiden van de rest. En daar is niets mis mee, alleen in de dressuurring heb je niet voor niets een uniform wat voorgeschreven wordt, zo is iedereen gelijk voor een jury. Maar ik ben ook wat bevooroordeeld omdat allle combi's die ik tot nu toe op wedstrijd ben tegen gekomen met bruin tuig, champagne/blauw outfit van die typjes zijn die constant rond zitten te kijken of ze wel gezien worden. Eigenlijk altijd witte bandages en veel poeha. Voor vrije tijd vind ik het prima, maar in de dressuurring hoeft het voor mij niet.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:33

dat is jouw persoonlijke mening, ik vind niet dat je daar zomaar conclusies uit mag trekken

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:34

Ach, jouw mening kan me al een tijdje niets meer schelen. Daarnaast: ik zeg duidelijk dat ik bevooroordeeld ben, het is mijn mening, sterker nog, jij hebt niet het recht om te zeggen dat ik geen conclusies mag trekken aan de hand van mijn mening.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:37

#Ymke# schreef:
Patos, ik wil dus absoluut niet een bruin tuig om op te vallen. Ik ben zelf net pas begonnen met wedstrijden en vind het juist een beetje eng om in het bruin ook te starten. Juist omdat je er meer mee opvalt. . M'n bruine tuig is omdat IK het mooi vind..

Ben het met je eens dat er veel mensen zijn die ermee starten om de aandacht..

Dat bedoel ik dus, jij start ermee omdat je het mooi vind, daar heb ik dus helemaal geen problemen mee. Je merkt het snel genoeg aan iemands attitude of ze bruin tuig hebben om op te vallen, of omdat ze het gewoon mooi vinden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:37

ik meende dat we een discussie hadden over bruin tuig, wat jij van mij denkt interresseert me geen zier en dat is hier ook helemaal niet aan de orde.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:38

LiSSy schreef:
ik meende dat we een discussie hadden over bruin tuig, wat jij van mij denkt interresseert me geen zier en dat is hier ook helemaal niet aan de orde.

Mijn post was slechts een reactie op jouw 'aanval', wie dwaalt hier nu af van het topic? Jouw hele persoon interesseert mij geen zier, daarom zou ik het op prijs stellen als je voortaan geen loze reacties op mijn posts neer wilt zetten.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:43

Het dringt niet door...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:43

ik val helemaal nietmand aan. ik vind alleen niet dat je conclusies mag maken van een mening...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:09

dat ik niet het zelfde wil als ieder ander wil toch niet zeggen dat ik wil opvallen. Ik vind het gewoon niet leuk en niet mooi om preccies het zelfde te hebben als een ander, dat heeft niks met opvallen te maken. (en dat is niet alleen met rij spullen zo maar ook in het dagelijks leven) En verder ben ik ook niet een persoon die constant bezig is met of mensen me wel zien ofzo. Ik koop gewoon wat IK mooi vind. Ik wil gewoon netjes, sjiek en mooi voor de dag komen met mijn paard en of dat nou in het zwart of bruin is maakt dan toch niet uit?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:20

Ik heb een bruin zadel. Vind het echt afschuwelijk Scheve mond

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:23

Breitling schreef:
dat ik niet het zelfde wil als ieder ander wil toch niet zeggen dat ik wil opvallen. Ik vind het gewoon niet leuk en niet mooi om preccies het zelfde te hebben als een ander, dat heeft niks met opvallen te maken. (en dat is niet alleen met rij spullen zo maar ook in het dagelijks leven) En verder ben ik ook niet een persoon die constant bezig is met of mensen me wel zien ofzo. Ik koop gewoon wat IK mooi vind. Ik wil gewoon netjes, sjiek en mooi voor de dag komen met mijn paard en of dat nou in het zwart of bruin is maakt dan toch niet uit?

Als je op die manier met bruin tuig rond rijdt, prima! Maar met die dikgedrukte tekst bedoelde ik even uit te leggen wat bij veel ruiters de reden is om een bruin tuig te kopen, en dat kan zijn omdat ze zwart saai vinden zoals bij jou, maar ook omdat ze graag hebben dat iedereen ziet dat ze zo'n speciaal en opvallend zadel hebben. En met dat laatste groepje heb ik dus een beetje moeite. Zoals ik al meerdere keren heb gezegd: bruin vind ik in veel gevallen prachtig, als het dus maar geen bruin is om lekker op te vallen en aandacht op te eisen. That's all.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 18:51

er ken inderdaad mensen die het helemaal aanpassen. Bruin hoofdstel met goud afgewerkt, bruin zadel, zelfde singel met gouden gespjes, sporen en beugels goud. champagne dekje,rijbroek etc.blauwe rijlaarzen, blauw jasje en cap en zelfs de zweep erbij aangepast Haha!

Dat vind ik mooi om te zien maar TE overdreven..
Als ik daarin rond zou rijden vind je mij ergens in een hoekje om los te rijden. Nagelbijten / Gniffelen

Maarehm, patos & lissy, ik denk niet dat dot topic bedoelt is om persoonlijke vete's op te lossen / omhoog te halen...

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:55

LiSSy schreef:
en op bruin poets je eventuele beschadigingen veel makkelijker weg met een beetje hamanol Haha!

Wat voor spul is dit?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:56

uhm wat je nu aanhaalt heb ik ook. Ik heb net een leren singel aangeschaft in de zelfde kleur bruin en heb ook alles met goudkleurige gespen moet alleen nog goudkleure beugels hebben Haha! Ik vind wel dat als je iets een een bepaalde kleur neemt je wel alles goed bij elkaar moet nemen. Dus geen hoofdstel met goudkleurig gespen werk en de rest allemaal zilver, dat vind ik niet TE maar meer 1 geheel

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:57

hamanol is lederdressing van stubben. zit in een oranjekleurige tube

ymke: daarom reageer ik ook niet meer op haar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:10

Loenz schreef:
Op sommige paarden vind ik bruin wel mooi staan...maar je ziet het ook nooit terug in de hogere klassen.

Tuig van Jazz al eens bekeken Knipoog

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 21:52

LiSSy schreef:
hamanol is lederdressing van stubben. zit in een oranjekleurige tube

ymke: daarom reageer ik ook niet meer op haar

Mooi, dan is dat nu wel klaar dacht ik Knipoog

Ik heb voor Amber ook alles in het bruin, zadel hoofdstel, halster, dekje en bandages, maar die gebruik ik nooit.
Ik ben best erg met setjes en ik geef het openlijk toe. Ik vind het leuk als Amber en ik een beetje bijelkaar passen qua kleurencombi. Ik ben er niet erg mee bezig, maar toen ik laatst een nieuwe rijbroek kocht, koos ik wel voor de bruine die er mooi bijpast Tong uitsteken
Ik heb een Haflinger en vind bruin haar erg mooi en luxe staan, bovendien vind ik bruin op een of andere manier natuurlijker staan dan zwart.
Ik kan me niet voostellen dat mensen speciaal een bruin zadel kopen om daar mee op te vallen?! Nee hoor, ik ben te nuchter voor dat soort zaken, ik vind het mooi en dat is dat. Wat anderen daarvan zeggen moeten ze zef weten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 23:01

ik ben net op zolder aan het rommelen geweest resultaat: 6 bruine hoofdstellen Vork

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 23:25

trouwens een beetje jammer dat ineens heel veel mense over gaan op bruin... overal lees je nu te koop wegens overgang naar bruin.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 00:10

wij hebben voor onze springpaarden ALLES in het bruin, maar dat is omdat de springruiter zwart tuig spuuglelijk vind.... ik vind het ook mooier hoor!! maar voor dressuur zou ik wel zwart nemen... (heb ik ook altijd gehad hoor)
ik vind dat zwart netter staat bij dressuur, waarom zou ik niet weten... maar ik vind springen bruin.... dressuur zwart Tong uitsteken
( weet niet, is zo'n soort ideaal-beeld zeg maar)
snappen jullie me nog ?? Knipoog vast niet Tong uitsteken

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:48

Ik heb ook bruin en vind het geweldig!! Haha!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:09

Breitling schreef:
trouwens een beetje jammer dat ineens heel veel mense over gaan op bruin... overal lees je nu te koop wegens overgang naar bruin.

Iedereen ging ook opeens met setjes rijden. Is altijd als er iets 'nieuws' is.

Vind wel dat Patos een beetje gelijk heeft. Op concour zie je toch altijd erg veel wanabees in bruin/creme/blauw.

Compleet ingebandageerd, bontje etc etc. beetje over the top.

Bruin, voor het springen vind ik het mooi, voor dressuur hoeft het voor mij niet.