Aqua8horse schreef:Als je een onafhankelijke zit hebt, krijg je last van je rug bij een zadel met een diepe zit! Die beperkt namelijk in je bewegingsvrijheid.
Die last krijg je als je altijd verkeerd op een paard hebt gezeten en nu in de juiste houding wordt "gedwongen" en dat heeft niets met een onafhankelijke zit te maken 
Aqua8horse schreef:Niks bomen, voor het kiezen van het zadel geldt hetzelfde als hier boven! Een uitzondering kan bv. een hoge schoft zijn.
Een zadel met een diepe zit, kan gaan schommelen. Drukpunten zijn
altijd funest, kijk naar je eigen schoenen.
een slecht of niet goed passend zadel kan gaan schommelen, heeft niets met een diepe zit te maken.....
Aqua8horse schreef:Hoeveel mensen kopen een zadel bij een deskundige???? Niet omdat de mensen dat niet willen maar door onwetendheid. Veel mensen denken daar te makkelijk over.
ja en??? en nu ben jij de barmhartige die zich opofferd om al die onwetende zieltjes te beleren??
Aqua8horse schreef:Niet alleen een kwestie van waar je het neer legt, een niet passend zadel past nergens!!!
Omdraaien... een passend zadel verkeerd leggen en het is een niet passend zadel. Bij het ene paard leg je het zadel iets verder terug dan bij de anderen (en nee geen halve meter)
Leg je dan een goed passend zadel op de vefkeerde plek, dan belemmer je zeer zeker het paard....
Aqua8horse schreef:Waar zie jij reclame???? Het gaat wel deelijk over een zadel, want met een goed passend zadel alleen red je het niet!
Nee, Alane, ik ben zeer zeker niet wanhopig. In tegendeel zelfs!!!!
Lijkt er anders aardig op
dit topic gaat over een wonderlijk zadel en niet over hoe een paard zou moeten lopen in jou of mijn ogen 
Aqua8horse schreef:Wie oordeelt of veroordeelt hier eigenlijk?
Ik constateer iets en daar vorm ik MIJN mening bij. Zou je mij kunnen uitleggen waarom ik dat niet zou mogen doen?
Ik stel gewoon een vraag.....
Aqua8horse schreef:Nou de defintie kan je krijgen hoor:
Voor mij is de definitie van perfectie:
Een paard wat in balans loopt tijdens alle gangen en oefeningen, waarbij er tact is, gelijke schwung in alle 4 de benen, de impuls in alle 4 de benen even krachtig is, het paard geconcentreerd is en uitermate goed aan de hulpen (zo dat men aan de kant niet kan zien dat er een hulp gegeven wordt) heerlijk meewerkt met zijn ruiter en samen werken van ontspanning naar inspanning......zonder dat dat ten koste gaat van het welzijn van het paard!
Ben je nu tevreden of ontbreekt er nog iets in jouw ogen?
en zo heeft een ieder een definitie en een manier om daar naar toe te werken..... en daarbij is geen harnachement heilig, geen methode heilig....