Tuschinski bij anky op stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lucas03

Re: Tuschinski ibj anky op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:56

lachmar schreef:
Jeetje ik open ook een keer een topic om iets leuks(voor mij dan) mee te delen en er komt meteen een discussie van hier tot tokio.
Dit soort discussies zijn er echt al honderden geweest en je komt hier toch nooit uit.
Dus een advies aan iedereen blijf lekker op je eigen manier rijden en bemoei je niet met anderen, maar kijk eerst naar je zelf.
(en hoeveel "gewone" ruiters hebben wel geen paarden "kapot" gereden)

Trouwens er staat nu ook een stukje over tuschinski op de site van anky en mijn veulentje staat er ook op Haha!

Het idee van dit topic was leuk Lachmar. Haha!

Ben meteen gaan kijken bij Anky (de website dan he) en heb je veulentje weer bewonderd. Leuk dat ze het zo ook op de site zetten met ook de vermelding van je merrie. Heel veel plezier met Tus daar! Kwijl

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 15:06

Lachmar ik vind het heel leuk voor je!

En voor de rest die loopt te zeuren, hou eens op met zeuren over de manieren van trainen.
Ga lekker op je eigen manier trainen en zorg dan maar dat je net zo goed word als anky, coby, marlies enz...
En ga dan pas verder zeuren!!!!!

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 16:24

ik misschien laat met mijn mening maar ik moet hem toch even kwijt: waar ik les van krijg had een paard achteraf gebleken met kissing spines, als zei niet op ongeveer laag, rond, en diep manier had gereden dan had ze nooit nationaal kunnen rijden met hem en prijzen kunnen behalen, het paard 16 jaar geworden de dierenarts had gezegd als je hem zo niet had gereden dan had hij de 6!!! nog niet eens gehaald.

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 16:26

de manier van laag, rond en diep lopen houd veel meer in, veel paarden lopen er beter doordat ze nu de rug moeten gebruiken waardoor je veel tegen werking van het paard kunt krijgen omdat ze nu veel meer spieren moeten gebruiken als je met de kop erop rijd. maar later veel profijt van hebt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:23

het hangt van het paard af hoe je hem trainen moet..dat hoeft niet altijd laag en rond en niet altijd bovenin,ik snap de discussie ook niet tussen de systeems..want de basis is toch hetzelfde? en die is het belangrijkst..

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:46

Elisa2 schreef:
Anky schreef ooit iets wat me altijd bijgebleven is,en dat is : Dat ze haar paarden traint in constant andere houdingen..zodat ze constant verschillende spiergroepen traint..ze rijdt dus niet alleen laag en diep..

Dat klopt als een bus! Haha!

Verder heel leuk lachmar dat je veulen op de site van anky staat.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 18:09

Wouter24 schreef:
Saluut lieverd wat maak je je weer druk Haha!

Slecht paardrijden kan in elk "systeem" Knipoog

En goed paardrijden ook. Dus: dit is een oeverloze discussie waarvan er al tig gevoerd zijn op bokt. En waarmee je het topic om zeep helpt.

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 18:14

Renate12 schreef:
ik denk dat er zoveel kritiek is op de manier van anky, omdat veel mensen het op een verkeerde manier na gingen doen en daardoor veel blessures kwamen. Naar mijn idee kan enkel een amazone als Anky op deze manier rijden

Mee eens.

Renate12 schreef:
het rond en diep rijden, wordt niet alleen maar tijdens de training gedaan, dat zijn hele korte stukjes en het is alleen maar bedoeld om het paard over de rug te krijgen.

Niet mee eens. In het Duitse systeem is dit wel het geval, Anky laat haar paarden rustig 1,5 uur achter elkaar met de kin tussen de voorbenen lopen. Vlak voordat ze de ring in moet mag het paard omhoog.

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 18:17

saluut schreef:
Nee Osmium is gewoon écht stuk. Reden? Ik heb geen idee.
Ictenos is niet stuk overigens...... die staat bij Edward op stal. Ja precies ja, die jongen die in hetzelfde systeem traint Knipoog !
En Junior is ook niet stuk maar érg stout!!!

Ictenos is mentaal stuk, net als Junior, het zijn allebei stakers geworden. Die hebben nu een sterke man nodig die gehoorzaamheid met kracht kan afdwingen. (en dat is Hans Peter blijkbaar ook niet gelukt). Is dat dan de manier?

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 18:20

Kelly1503 schreef:
Sorry ik vind dit helemaal nergens over gaan! Dit was waarschijnlijk het laatste doel van deze topic.. ik vind het heel flauw sorry! Maar niet elk paard is goed genoeg voor de topsport en dan heb ik het dus op wereldniveau en zelfs op olympische spelen! En als je op de verkeerde manier traint of jouw paard zit onder de blokkades dan word je niet 7x wereldkampioen en twee keer olympisch kampioen! Maar ik vind het een beetje zielig sorry hoor, maar als je hier zo nodig over wil praten.. open dan je eigen topic asjeblieft.. maar val er geen andere mensen mee lastig!

Zie mijn tweede post op pag 1.... Ik heb toen al aangegeven dat dit niet de juiste plek is. Maar blijkbaar zijn er anderen die per se uitleg willen, nou dan kunnen ze die krijgen ook.

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 18:23

lachmar schreef:
Jeetje ik open ook een keer een topic om iets leuks(voor mij dan) mee te delen en er komt meteen een discussie van hier tot tokio.
Dit soort discussies zijn er echt al honderden geweest en je komt hier toch nooit uit.
Dus een advies aan iedereen blijf lekker op je eigen manier rijden en bemoei je niet met anderen, maar kijk eerst naar je zelf.
(en hoeveel "gewone" ruiters hebben wel geen paarden "kapot" gereden)

Mee eens.

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 18:37

jubeltje schreef:

Meningen verschillen ik kan er bij beide dressuurstallen een paar noemen met blessures, en toen via de achterdeur vertrokken.

Het Duitse systeem en het '" Anky"systeem zijn systemen die door leken vaak verkeerd worden geinterpeteerd op eigen manieren zelf gaan uit proberen. Maar dat zal altijd blijven, ik vind dat Anky het goed doet tot nu toe nog geen blessure bij Salinero, en nog steeds on top.

Ben het eens met het laatste, met het eerste niet (denk ik)
Bij Van Baalen zijn er natuurlijk ook paarden door de achterdeur vertrokken, maar dat was omdat die niet voor de top geschikt waren. Behalve Weltino, maar die is niet stukgereden, die heeft een ongeluk (geloof tijdens het dekken?) gehad.
Ik kan me niet herinneren dat zij een paard hebben stukgereden.... Geen stakers, geen blessures (behalve dan door ongelukjes, maar niet chronisch)... Misschien iemand anders wel?

Idocus is terug naar Amerika om daar te dekken.
Riant is naar ... ergens in Scandinavië, ik geloof Zweden, omdat hij daar ook is goedgekeurd. Hij wordt nog gewoon doorgetraind en uitgebracht.
Inspekteur is niet geschikt voor de top (GP) gebleken maar nog steeds kerngezond en zeer succesvol in LT/YR.
Ferro, bekend verhaal.

Maar misschien mis ik iets?

Unesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 18:50

Ik zit dit verhaal nu even te volgen, maar mensen wat een discussie. Kan de een niet gewoon succelvol zijn met dit en de ander met dat. Ik begrijp dat er voorstanders zijn voor het een en een andere groep voor het andere. Maar willen we uiteindelijk niet allemaal hetzelfde, een fijn paard waar we mee kunnen rijden. Al denken we allen te weten hoe er op bepaalde stallen getraind wordt, stop de mensen niet in hokjes. Er zijn altijd verschillende manieren, het is bij niemand zo dat ze een paard in een systeem willen duwen, als het niet klikt of ze kunnen het niet verwerken wordt er echt naar een andere oplossing gezocht. Of naar een ANDERE ruiter gezocht. Maar een paard stuk rijden??????!!!!!!! Deze proffesionals weten uiteindelijk echt wel waar ze mee bezig zijn. Denken jullie nu echt dat er onnodige risico's genomen worden met paarden van zulke waarden!!??

Uiteindelijk hebben we allemaal genoeg aan ons eigen ding. Laten we ons daar mee bezig houden. In plaats van steeds met die beschuldigende vinger naar mensen te wijzen.
De meeste van ons hebben bij lange na nog niet het nivo gehaald van de besproken partijen. Zeg dit iets ???

Kom op, een mening mag. Maar een HETZE is weer het andere uiterste. Kom met bewijzen en niet met loze uitspraken!!!!!!!!!!!!

Tot dus ver mijn mening in dit verhaal. Verder hoop ik dat LACHMAAR verder kan mer HAAR topic. En bye the way, super leuk veulen heb je.

gr. Marco

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:24

greetjebee schreef:
saluut schreef:
Ictenos is niet stuk overigens...... die staat bij Edward op stal. Ja precies ja, die jongen die in hetzelfde systeem traint Knipoog !

Ictenos is mentaal stuk, net als Junior, het zijn allebei stakers geworden. Die hebben nu een sterke man nodig die gehoorzaamheid met kracht kan afdwingen. (en dat is Hans Peter blijkbaar ook niet gelukt). Is dat dan de manier?

ik zal nog een keer reageren, aangezien ik deze discussie zinloos vind en zonde van een topic, waarop iemand erg blij is met haar favo paard vlakbij op stal.

Greetjebee, hoe kom je aan deze wijsheid? Zelf regelmatig Ictenos en Junior gereden op internationaal niveau. De nakomelingen van Junior zijn ook niet makkelijk, misschien gewoon in de genen.

Maar, ach hoge bomen vangen veel wind en de beste stuurlui staan aan wal.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:33

jubeltje schreef:
Greetjebee, hoe kom je aan deze wijsheid? Zelf regelmatig Ictenos en Junior gereden op internationaal niveau.

Dit zijn gewoon bekende zaken, vooral van Ictenos vond ik het doodzonde dat was zon subliem paard.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:36

De anky manier is niet voor ieder paard geschikt en het is niet voor niets dat zij een paard zoekt dat in haar systeem past. Om aan die eisen te voldoen heeft het paard zowiezo veel front nodig en een snel achterbeen. Als een paard een beetje op de kop is gebouwd, of recht in het spronggewricht of je mist zelf het gevoel om een paard van achteren naar voren te rijden, moet je dat systeem zelf niet toepassen. En natuurlijk moet je een paard nooit in dezelfde houding rijden. Ga zelf maar de hele tijd in dezelfde houding zitten. Word je lekker stijf van.

Ik vind de methode van anky slechts voor een paar ruiters geschikt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:39

ik weet het niet karakter zal ook wel een rol meespelen..wat betreft Icentos en Junior

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:42

greetjebee schreef:
saluut schreef:

Wordt Junior niet per veiling verkocht stond in de strengen !!!!!! Ik zou niet weten of het een staker is ofzo hoor maar er stonden afstammelingen van STV Junior en een foto van Anky met hem en die werden dus per veiling verkocht. Dus een toppertje zal het wel niet zijn anders had ze hem wel gehouden, of hij past niet in haar systeem natuurlijk Haha! Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:46

Elisa2 schreef:
ik weet het niet karakter zal ook wel een rol meespelen..wat betreft Icentos en Junior

Icentos had zeker geen slecht karakter, overigens als een paard iets weigert dat hij niet kan vind ik dat geen slecht karakter maar gebrek aan inzicht van de ruiter

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:49

kan..ik weet het niet,ik kan er niet over oordelen,ik was er niet bij..ik weet wel dat Junior nakomenlingen niet al te best bekend staan om hun karakter..

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:49

Jeeh, lachmar.. je hebt wel iets teweeggebracht..
Haha! In deze discussie ga ik me niet mengen, ik ben maar een beginner, die af en toe bijklust met wat paardjes rijden Knipoog .. Ik ga NOOIT zo goed worden, zoals Anky of een andere Top ruiter, en dus heb ik er niets over te zeggen.. Ik probeer mijn paarden zo goed mogelijk te rijden, en ik kan me niet voorstellen dat Zij dat niet zouden doen..

Lachmar! ik kom wel een keer je veulen bekijken!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 21:05

Tuchinsky is een leuk paard en als je held vlakbij staat is het natuurlijk prachtig helemaal als het de vader van je veulentje is natuurlijk.

Over de Anky manier van rijden. Eigenlijk is het de Sjef manier van rijden want laten we eerlijk zijn ook al is anky een goed ruiter zonder de training van Sjef is ze nergens en was ze ook niet zover gekomen. Achter iedere goede ruiter staat een nog betere trainer.
Waarom er zoveel ophef is over haar manier van rijden is natuurlijk de onwetenheid van de meeste mensen. Op de foto in de strengen staat ze er ook erg onflorisant op met haar ik rijd laag en diep manier want mensen daar geeft ze een duidelijk staaltje ik sta en trek laag en diep manier ten toon. Been afgestoken naar voren en hand op het bovenbeen.

Achter de loodlijn is niet goed dat is een ding wat zeker is en het is helaas ook bewezen. Een goede training bestaat uit inspanning en ontspanning, aangespannen en uitgerekt, stretchen en verzamelen, afwisseling en dergelijke.
Incidenteel laag en diep kan maar er zijn maar heel weinig paarden voor geschikt. Ze moeten namelijk van zichzelf al voorwaarts kunnen gaan want de ruiter moet er nog meer voor drijven met zit en been om het te bereiken, trekken er naar toe valt af te raden omdat een getrokken paard de ruiter niet meer laat zitten. Dus de manier is niet voor ieder paard geschikt eigelijk maar voor heel weinig paarden. Dan zijn er ruiters die met een ongeschikt paard of die ruiters die er zelf ongeschikt voor zijn die na gaan apen en dat geeft de negativiteit over dit item. Niet zo zeer het feit of het slecht of goed is.
Maar heel weinig paarden zijn geschikt voor de grand prix topsport en Anky staat in de gelukkige positie dat ze uit kan zoeken uit heel veel paarden en die die haar passen die rijd ze.

Happy athlete of niet, in las vegas vond ik salinero niet echt happy. In athene was hij beter ook al waren de punten daar minder.

Ieder zijn manier van rijden en doen en laten. Arme paarden mischien maar goed een paard kan ook nog super stout worden en dan is het ook einde verhaal en gaan ze weg. Ik ben ook niet voor die manier ik rijd volgens het door sommigen net zo bekritiseerde duitse systeem. Mijn paard kan niet op de anky weg en ik ook niet het is mijn instructeur die me verteld dat het slecht is en waarom dus ja waar je les in krijgt dat volg je,

Over Nicole, er was maar een reden waarom de normaal duits rijdende Nicole Uphoff Rembrand laag en diep reed. Remrand was namelijk zo slim, kijkerig en vliegensvlug als ze hem niet zo laag reed viel er helemaal niet normaal te rijden dan zat ze er zo wieso iedere keer naast. BIjkomend voordeel van extreem laag en diep is namelijk het blikveld dat verkleind wordt en dat wat je neit ziet daar hoef je niet van te schrikken.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 22:36

Citaat:
Over Nicole, er was maar een reden waarom de normaal duits rijdende Nicole Uphoff Rembrand laag en diep reed. Remrand was namelijk zo slim, kijkerig en vliegensvlug als ze hem niet zo laag reed viel er helemaal niet normaal te rijden dan zat ze er zo wieso iedere keer naast. BIjkomend voordeel van extreem laag en diep is namelijk het blikveld dat verkleind wordt en dat wat je neit ziet daar hoef je niet van te schrikken.

Dat laatste kan je niet in de proef toepassen.

Het zal dus ook een stukje lossigheid zijn die Nicole nodig had ter voorkoming van de spanning door het "schrikken".

Heb ik zelf ALLE ervaring mee kan ik je zeggen Tong uitsteken Haha!

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 01:12

EngelAngela schreef:
Jeeh, lachmar.. je hebt wel iets teweeggebracht..
Haha! In deze discussie ga ik me niet mengen, ik ben maar een beginner, die af en toe bijklust met wat paardjes rijden Knipoog .. Ik ga NOOIT zo goed worden, zoals Anky of een andere Top ruiter, en dus heb ik er niets over te zeggen.. Ik probeer mijn paarden zo goed mogelijk te rijden, en ik kan me niet voorstellen dat Zij dat niet zouden doen..

Lachmar! ik kom wel een keer je veulen bekijken!

Ja ik open ook een keer een topic hoor Gestoord

Maar kom maar een keertje kijken ja is leuk!!! Ja

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 08:15

sarabande schreef:
jubeltje schreef:
Greetjebee, hoe kom je aan deze wijsheid? Zelf regelmatig Ictenos en Junior gereden op internationaal niveau.

Dit zijn gewoon bekende zaken, vooral van Ictenos vond ik het doodzonde dat was zon subliem paard.

Subliem is ie nooit geweest, idem met Junior misschien schuilt daar juist wel het "probleem" Pling