Chip teruggevonden in paardenworst!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Chip teruggevonden in paardenworst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:09

Cassidy schreef:
@ [*olduser*]: Iedere paardeeigenaar weegt de risico's tegen elkaar af die een eventuele ingreep met zich mee kan brengen. In dit geval kies ik voor het inenten omdat de gevolgen van het niet inenten desastreus kunnen zijn. De gevolgen van niet chippen zijn dat niet. De overheid dwingt ons om te chippen. Daar zijn risico's aan verbonden die ik als paardeeigenaar niet bereid ben om te nemen.

Toch grappig dat iedere keer de vergelijking wordt gemaakt tussen inenten en chippen. Het een heeft NIETS met het ander te maken.

Overal zitten risico's aan, dat bedoel ik te zeggen.
Vergis je niet: er zijn wel degelijk paarden overleden door inenten!
Maar nog nergens heb ik een officieel bericht kunnen vinden over de zogenaamde desastreuze gevolgen van een chip.
Wel de gebruikelijke sensatieverhalen zonder een officiele bron, die kan ik zelf ook wel verzinnen.

Verder blijf ik maar niet begrijpen waarom mensen hier zichzelf zo druk blijven maken over het chippen? Iedereen kan nu ontheffing krijgen, laat de anderen lekker het lekker zelf uitmaken dat ze wel willen chippen. Ik krijg meer en meer het gevoel door deze lobby dat jullie zelf niet zo zeker zijn van jullie zelf en daardoor meer zieltjes proberen te winnen om jullie van je eigen gelijk te overtuigen. Beetje triest eigenlijk.
Leven en laten leven denk ik dan altijd maar.
Als iemand zich wil verdiepen in het feit of hij/zij wel of niet wil chippen is daar info genoeg over te vinden, daarvoor hoef je geen sekte te gaan beginnen.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:13

Flins schreef:
Hè bah, Wat een eng idee, Dat je zo een Chip op zou eten Verward

eerder t ideej dat je paardenworst eet!! brrrr!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:16

NU is er meer info over te vinden, maar hoeveel mensen hebben niet laten chippen omdat ze niet beter wisten? Feit blijft dat het alternatief voor chippen erg lang in de doofpot is gestopt. Nu wordt er meer ruchtbaarheid aan gegeven, en is de deadline om ontheffing aan te vragen helemaal van de baan. Maar dat was echt niet zo gekomen als er niemand had opgespeeld, en we het allemaal maar hadden geslikt.

Dat er paarden aan inenten zijn overleden is een feit, en dat weet ik. Misschien kun je mijn bericht nog even doorlezen. Daar staat namelijk dat de gevolgen van NIET inenten desastreus KUNNEN zijn. Dat er bij het inenten wat fout gaat is een risico dat ik neem, en bewust neem. De risico's van NIET chippen zijn er niet. Je stopt immers NIETS in je paard. Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:22

Oh het gaat er dus om dat die arme mensen die niets van de alternatieven wisten geholpen moeten worden?
Kom op zeg, als die het zo belangrijk vonden om te weten wat de voor- en nadelen van de chip zijn waren ze zelf wel op zoek gegaan.
Dat zijn de mensen die het eigenlijk niet zoveel interesseert en er niet zo over nadenken en die zeer gevoelig zijn voor de zielige verhalen die de anti chip beweging weet te plaatsen.
Een makkelijke doelgroep voor mensen die medestanders zoekt om zichzelf wat zekerder te voelen dus.

Mensen die zelf kunnen nadenken hebben geen anti chip beweging nodig, die rennen niet achter verhalen zonder betrouwbare bron aan maar zorgen dat ze zichzelf goed informeren en nemen aan de hand daarvan een beslissing of ze willen chippen of een ontheffing willen aanvragen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:26

Toch heeft de antichip site wel geholpen. Als is het maar door het plaatsen van een voorbeeldbrief en het adres waar je de ontheffing heen kunt sturen. Scheelde een hoop zoekwerk, en daar ben ik ze dankbaar voor (ik moet ook woekeren met mijn tijd !)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:29

Die voorbeeldbrief en adres vind ik een zeer goed iets. Ik vind het ook prima dat mensen ontheffing willen en kunnen aanvragen.
Maar die sensatieverhalen en het proberen op het gevoel van (makkelijk te beinvloeden mensen) in te spelen begint me nu wel aardig de keel uit te hangen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:32

een voorbeeldbrief????? en een adres waar je het heen kunt sturen??
Als ik ergens principeel tegen ben, boeit me de tijd en de moeite niet.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:44

Als het je zo de keel uit hangt lees je de topics over chippen toch gewoon niet.
Wat ik me af vraag is waarom 'pro-chippers' steeds weer zo verhit reageren op negatieve verhalen over de chip?
Waarom moet iedereen z'n mond houden? Als iedereen dat zou doen zou er nooit iets veranderen... ik ben blij dat er altijd wel mensen zijn die hun mond open doen, anders leefden we nog in middeleeuwse toestanden en spraken we nu allemaal Duits.
Als de 'anti-chip' lobby er niet geweest was, was het hele DNA verhaal niet in de publiciteit gekomen en was het ook geen blijvend alternatief geworden. Ik ben dus blij dat er een groep mensen is die zich inzet voor mijn belangen. Ik kan mijn paardje DNA registreren en dat heb ik aan die groep mensen te danken.
Als je de verhalen niet wil horen/lezen, kijk/luister je toch gewoon niet. Er zijn genoeg mensen die wél informatie willen voordat ze een beslissing nemen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:48

wie kent de geldende regelgeving over het dragen van autogordels?
incl. ontheffingen?
Wie kent de geldende regels over het gebruik/inzet van bestrijdingsmiddelen en de uitzondeingen hierop?
Wie kent de geldende regels over het klonen van dieren en gewassen en weet de consequenties en inzetbaarheid van die technologie?
Wie kent de geldende regels over genetische manupilatie en de wetenschapelijk bewezen consequenties hiervan?
Wie kent de geldende regels over ... ... ... ... ... ... scholen nabij autowegen/doorgangswegen scholen die onde gedampt worden door uitlaatgassen, uitstoot van fabrieken en groot industrie, en kent de consequenties hiervan?
en je dan druk maken over een tand die zou kunnen afbreken door een transponderr die terecht zou kunnen komen in een worst???????

@francis: Mij hangt alleen de broodje aap verhalen de keel uit, de leugens en de onwaarheden, met die fantasie die de antichippers ten toon spreiden zouden ze sprookjes kunnen gaan schrijven waar de gebr. Grimm nog respect voor kregen...
En ik een pro-chippers?????? lees dan mijn reacties eens terug... en niet deze alleen maar alle.... En niet alleen die van mij maar van iedereen die anti-antichip zijn.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:50

Omdat er voor die negatieve verhalen nooit een bron te achterhalen is.
Als er vanuit de officiele pers verhalen zouden komen zul je mij er niet over horen.
Mensen worden banggemaakt met verhalen waarvan geen officiele bron bestaat of zoals in dit geval waarin het nog niet eens onderzocht is of het wel om een chip gaat.

Valt het je trouwens ook op dat de mensen die chippen nooit zo'n topic openen over mensen die niet willen chippen.
Die mensen maakt het namelijk helemaal niet uit dat jullie niet willen chippen, iedereen zijn eigen keuze gelukkig.

Die verhalen elke keer, zonder een betrouwbare bron. Daar zal ik zeker op blijven reageren.
Ik hou namelijk gewoon niet van stemmingmakerij en zieltjes winnerij.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 00:02

@ThePast03: mischien wel een leuk idee om hetzelfde te doen...
gaan we ook adverteren op marktplaats en zetten er een link bij van de pvv/pve.
Gaan we sprookjes verzinnen over paarden met DNA... inde trant van:
Citaat:
ik heb volgens de antchiop site een ontheffing gekregen om DNA te laten registeren, tijdens een controle leek mijn paard mijn paad niet te zijn. Ergens waar hebben ze de haren/eigenaren/stickers verwisseld in willekeurige volgorde

of
Citaat:
omdat mijn paard DNA gerreigistreerd is waren de medicijnen niet beschikbaar, dit stond nietn op de antichipsite

of
Citaat:
Heb ik mijn paard dan laten registreren en nu kan ik niet deelnemen aan keuringen, hadden ze wel mogen vermelden

of
Citaat:
ik ben verplicht haar te laten trekken ter identificatie omdat DNA geregistreerd staat, hadden ze wel mogen vemelden als consequentie op de antichip site, ik overweeg gerechtelijke stappen (en dat kan bij gebrek aan disclaimer op die site)....

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 00:03

Dat is waar ik ook de meeste moeite mee heb; de verhalen zijn nooit officieel in de pers verschenen, de bronnen zijn nooit bekend. Anders zou ik er ook geen enkele moeite mee hebben.

Wanneer mijn paarden iets zou zijn overkomen door de chip, dan zou ik heel Nederland bij elkaar schreeuwen. Dat mis ik in het hele verhaal. De mensen zouden zijn bang gemaakt (kan, hoor!), en daarom niet met hun verhaal naar buiten komen. Dat zou mij niet gebeuren, het hele land mag het dan weten Lachen. En dat maakt het voor mij nou wat onwaarschijnlijk, dat er niemand écht mee naar buiten komt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 00:06

Dat zou inderdaad op hetzelfde neerkomen Alane Haha!

Dit las ik bijvoorbeeld ook al in een topic op EEA:

Citaat:
En nog iets: het schijnt dat chippen helemaal niet verplicht is en dat men weer van het idee af wil stappen!

Zo zet je mensen dus ook op het verkeerde been.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 00:09

promptertje schreef:
Dat is waar ik ook de meeste moeite mee heb; de verhalen zijn nooit officieel in de pers verschenen, de bronnen zijn nooit bekend. Anders zou ik er ook geen enkele moeite mee hebben.

Wanneer mijn paarden iets zou zijn overkomen door de chip, dan zou ik heel Nederland bij elkaar schreeuwen. Dat mis ik in het hele verhaal. De mensen zouden zijn bang gemaakt (kan, hoor!), en daarom niet met hun verhaal naar buiten komen. Dat zou mij niet gebeuren, het hele land mag het dan weten Lachen. En dat maakt het voor mij nou wat onwaarschijnlijk, dat er niemand écht mee naar buiten komt.

Die bangmakerij gaat er bij dus echt niet in. Klinkt meer als een flauwe smoes omdat ze helemaal geen betrouwbare bron hebben.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 00:13

ze moeten al vragen op marktplaats en op hun site om mensen die enige negatieve ervaring hebben met transponders...
In het clubje van eheimhouding en banmakerij zitten de chipperrs, stamboeken, DA's, overheid, KNHS, Virbac, PVE/PVV enz.
hoe langer het duurt hoe groter het complot, de meest doorgewinterde prof script of roman schrrijver kan het niet bedenken.... dit gaat zelfs de kennedytheorie te boven.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 10:12

Tja, de KNHS heeft de alternatieven voor het chippen ook angstvallig geheim gehouden. En dan mag dat ineens wel?

En Alane, wat die tijd en moeite betreft als je ergens principieel in bent: ben jij zo iemand die iedere keer het wiel opnieuw denkt uit te moeten vinden? In dit geval was de handreiking er, en daar heb ik gebruik van gemaakt. Als er geen handreiking was geweest, had ik evengoed niet gechipt. Ik had moeite gedaan om uit te vinden waar ik heen kon voor ontheffing, of hoe ik er anders onderuit had moeten komen. En anders maar de illegaliteit in.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 10:58

Cassidy schreef:
Tja, de KNHS heeft de alternatieven voor het chippen ook angstvallig geheim gehouden. En dan mag dat ineens wel?

Als de KNHS of wie dan ook iets geheim houdt dan komt niemand dat te weten.

Cassidy schreef:
En Alane, wat die tijd en moeite betreft als je ergens principieel in bent: ben jij zo iemand die iedere keer het wiel opnieuw denkt uit te moeten vinden? In dit geval was de handreiking er, en daar heb ik gebruik van gemaakt. Als er geen handreiking was geweest, had ik evengoed niet gechipt. Ik had moeite gedaan om uit te vinden waar ik heen kon voor ontheffing, of hoe ik er anders onderuit had moeten komen. En anders maar de illegaliteit in.

Niemand heeft er wat op tegen dat iemand info op een site zet als soort van samenvatting/backup/algemen informatie.
Waar veel mensen zich wel aan storen is dat mensen die geen probleem hebben met chippen voor alles en nog wat uitgemaakt worden, dat er samenzweringstheorieën en complotten zouden zijn, dat er onwaarheden in de wereld geholpen worden.

Toen er verteld werd dat een paspoort verplicht werd en later deop handen zijnde invoerring van een identificatiemethode dmv een ingebrachte transponder had ik ook mijn twijfels, ben gaan zoeken op www en kwam ook op de antichipsite, de tegenstrijdigheden die toen op die site stonden, de agressie tegen de KNHS en onzin hebben ervoor gezeorgd dat ik verder ging zoeken, en heb gevonden in de stamboeken die al tijden probleemloos chippen, het buitenland die ook chipt, de amerikanen die al tijden chippen (en dan juist die mensen uit het land van de rechtzaken met schadeclaims die er niet om liegen, die chippen vrolijk verder)
De discussie hier op bokt, oa over het simpel te manipuleren en/of vernietigen van de transponder (zijn die uitvinders/fabrikanten/kopers/gebruikers zulke domme mensen? diezelfde transponders worden gebruikt in de transportwereld, op luchthavens, de verzekeringswereld enzovoort) ze mogen zelfs in mensen gebruikt worden..... en het lijkt mij stug dat dat gebeurd omdat er geen onderzoek naar gedaan is.
Idem bij de paarden, hoe zouden ze nu op het idee zijn gekomen om paarden in de halsspier te injecteren en niet onderhuids op de schouder net als bij honden en katten?
Dat iemand er op tegen is om zijn/haar paard te laten chippen... prima toch Dat er ook mensen zijn die er niets op tegen hebben om hun paard te laten chippen prima toch?
Wie zijn de mensen van die antichipgroep die de arrogantie bezitten te moeten menen voor anderen te moeten denken en anderen die anders denken en doen te moeten beledigen en te beschouwen als naieve meelopende meningsloze creaties die geen paard waard zijn????

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 11:12

Er zal wel degelijk onderzoek gedaan zijn naar de locatie van het plaatsen van de chip. Feit blijft dat er paarden zijn met "vage klachten", die misschien niet zo snel terug te voeren zijn op uitwerkingen van de chip. Implantatie van de chip zal de meridianen in een paard verstoren, net als een piercing bij een mens dat doet. Dat niet iedereen daar gevolgen van heeft, is dan weer puur te wijten dat iedereen een individu is. Maar net zoals wij mensen en ook onze paarden geen machines zijn, kan de uitwerking van de chip niet worden bestempeld als "risicoloos" en "gegarandeerd zonder bijwerkingen". En dat is iets wat door de pro-chippers ook wordt gezegd. Dus iedereen die zo reageerd op de anti-chip site (want ik krijg de indruk dat het daar alleen maar om gaat, en niet het feit dat er mensen zijn die nooit op die site kijken en het voor zichzelf gewoon hebben uitgemaakt, puur op gevoelskwestie) en daarmee dan ieder contra-chippen topic denkt te moeten overspoelen: accepteer gewoon dat er mensen zijn die uit hun gevoel niet chippen, en laat het daarbij.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 11:19

Alane schreef:
Dat iemand er op tegen is om zijn/haar paard te laten chippen... prima toch Dat er ook mensen zijn die er niets op tegen hebben om hun paard te laten chippen prima toch?

je reageert anders behoorlijk fel voor iemand die het allemaal prima vindt.
Alane schreef:
Wie zijn de mensen van die antichipgroep die de arrogantie bezitten te moeten menen voor anderen te moeten denken en anderen die anders denken en doen te moeten beledigen en te beschouwen als naieve meelopende meningsloze creaties die geen paard waard zijn????

Deze discussie is niet van de anti-chipGROEP, door je manier van reageren doe je zelf wat je die groep verwijt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 11:29

Wat een vermoeiende discussie weer. Is het wel eens in jullie opgekomen dat je gewoon verschillende standpunten kunt hebben en die dan van de ander kunt respecteren?

Er zitten voor- en nadelen aan chippen en voor sommige mensen weegt het ene zwaarder dan het andere. Persoonlijk heb ik nog geen paard meegemaakt die anders te rijden was na het chippen. Wel vind ik dat er te weinig gebruik gemaakt wordt van het fiet dat een paard een chip heeft. Wij hadden een tijd terug een paard voor export naar Amerika en daar is niemand op het idee gekomen om de chip te controleren en dat is jammer. Het zou, imo, een mooi hulpmiddel kunnen zijn als het beter gebruikt werd.

Als het verhaal aan het begin van het topic waar is dan is dat natuurlijk een vervelend iets maar vergis je niet in de hoeveelheid stoffen die in vlees zitten die we met z'n allen vrolijk opeten, met een goed gebruik van chippen zou dat weer een heel eind teruggedrongen kunnen worden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 11:32

@Paars: Zoek eens een quote van mij waar ik iemand vertel dat hij of zij zijn paard moet chippen. en met die groep bedoelde ik de mensen die hier op bokt hun mening ventileren op een soms zeer onaangename manier. En daar kan ik tig quotes van neerzetten.

@Cassidy: Hoeveel mensen denken bij een vage klacht als vast zitten op rechts aan hun zadel?
Opmerkelijk blijft toch wel (is mijn mening) dat er, bijvoorbeeld op bokt, nooit een verhaal uit eerste hand staat dat de chip ik weet niet wat heeft veroorzaakt.
dat er mensen zijn die weten dat wanneer een chip het niet doet met zeer grote waarschijnlijkheid ergens in het paardenlichaam zwerft, en dat het nooit de werrkende transponders schijnen te zijn die migreren.
Is het niet vreemd dat bijv. het fjorden en of friezenstamboek geen meldingen maakt over transponders die meer doen dan dat waarvoor ze gemaakt zijn?
Dat die stamboeken niet een soort leidraad zouden hebben dat beplaade klachten aan een transponder gerelateerd zouden kunnen worden? Dat de DA's ook niet kunnen zeggen van "oh dat komt door de transponder"

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 11:37

Wat een onzin.. Slapen
Net alsof je dood gaat als je een chip opeet, waarschijnlijk merk je het niet eens. En ten tweede geloof ik dat niet.. Die worsten die worden zo fijngemalen. En waarom zou dit een reden zijn om je paard niet te chippen?
Tegenwoordig word bijna elk huisdier en een dier als een paard gechipt. Als je een kat hebt, zou je die dan ook niet chippen? Als tie niet naar buiten mag, oké. Maar als je kat wel naar buiten mag, weet je hoe vaak er katten dood worden gereden? Ze gaan echt niet eerst uitzoeken van wie de kat is als tie geen chip heeft. Een dode kat, zonder chip word gewoon opgehaald door de gemeente reiniging, en niemand zal ooit weten wat er met jou kat gebeurd is.
En om even terug te komen op paarden, waarom zou het zo slecht zijn om een paard te chippen? Alleen maar omdat die chip kan gaan zwerven? Dat is een kans van 1 op een miljoen zo ongeveer.. Rolleyes Volgens mij zijn er nog niet eens is een miljoen paarden in Nederland..

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 11:50

Alane schreef:
@Paars: Zoek eens een quote van mij waar ik iemand vertel dat hij of zij zijn paard moet chippen

ik heb wel wat anders te doen, dit topic gaat niet over Alane!
Alane schreef:
en met die groep bedoelde ik de mensen die hier op bokt hun mening ventileren op een soms zeer onaangename manier. En daar kan ik tig quotes van neerzetten.

Doe maar, lucht misschien op, maar doe het s.v.p. in een nieuw topic.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:06

Cassidy schreef:
Dus iedereen die zo reageerd op de anti-chip site (want ik krijg de indruk dat het daar alleen maar om gaat, en niet het feit dat er mensen zijn die nooit op die site kijken en het voor zichzelf gewoon hebben uitgemaakt, puur op gevoelskwestie) en daarmee dan ieder contra-chippen topic denkt te moeten overspoelen: accepteer gewoon dat er mensen zijn die uit hun gevoel niet chippen, en laat het daarbij.

Volgens mij begon dit topic met een quote van de antichipsite....

er is ook niemand die zegt dat iedereen maar moet gaan chippen of dat DNA bepalen niet deugd.
Ik vind het alleen zo jammer dat er zoveel onzin verkondigd moet worden om zieltjes te winnen die antichippen zijn/worden.

Neem nu het verhaal over die paardenworst....
of
chippen niet meer verplicht-topics.
dat eerste is gewoon een broodje aap-verhaal, dat tweede is gewoon glashard liegen.

Wist je trouwens dat er onlangs testen zijn gedaan naar de fraudegevoeligheid van irisscan en andere vomen van identificatie door herkenning?
Dat op termijn het paspoort overbodig wordt omdat men transponders ook gedeeltelijk beschrijfbaar maken en zo alle weetjes, entingen, bevindingen op/in de transponder komen te staan?

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 14:04

Francis schreef:
Of komen niet naar buiten/worden niet als zodanig herkend... Hoeveel moet een draver inbuigen?

Voor de grap net eens even op 'rijtechnisch' gekeken... Toch frapant om te zien hoeveel problemen 'op links' daar terug te vinden zijn... paarden die volgens de vraagstellers zelfs "weigeren links in te buigen"...
Dan ga ik me toch afvragen... hoeveel van deze gevallen zouden te wijten zijn aan de chip?

Ik denk heel veel niet. Vergeet niet dat er genoeg mensen "scheef" zitten. Zelf "sterker" zijn met rechts. Niet zo gek, want de meeste mensen zijn rechtshandig.

En ga zo maar door, er kunnen veel redenen zijn om links vast te zitten. En misschien is de chip daar 1 van.

Verder ga ik mee met Katja Lachen .