Cassidy schreef:@ [*olduser*]: Iedere paardeeigenaar weegt de risico's tegen elkaar af die een eventuele ingreep met zich mee kan brengen. In dit geval kies ik voor het inenten omdat de gevolgen van het niet inenten desastreus kunnen zijn. De gevolgen van niet chippen zijn dat niet. De overheid dwingt ons om te chippen. Daar zijn risico's aan verbonden die ik als paardeeigenaar niet bereid ben om te nemen.
Toch grappig dat iedere keer de vergelijking wordt gemaakt tussen inenten en chippen. Het een heeft NIETS met het ander te maken.
Overal zitten risico's aan, dat bedoel ik te zeggen.
Vergis je niet: er zijn wel degelijk paarden overleden door inenten!
Maar nog nergens heb ik een officieel bericht kunnen vinden over de zogenaamde desastreuze gevolgen van een chip.
Wel de gebruikelijke sensatieverhalen zonder een officiele bron, die kan ik zelf ook wel verzinnen.
Verder blijf ik maar niet begrijpen waarom mensen hier zichzelf zo druk blijven maken over het chippen? Iedereen kan nu ontheffing krijgen, laat de anderen lekker het lekker zelf uitmaken dat ze wel willen chippen. Ik krijg meer en meer het gevoel door deze lobby dat jullie zelf niet zo zeker zijn van jullie zelf en daardoor meer zieltjes proberen te winnen om jullie van je eigen gelijk te overtuigen. Beetje triest eigenlijk.
Leven en laten leven denk ik dan altijd maar.
Als iemand zich wil verdiepen in het feit of hij/zij wel of niet wil chippen is daar info genoeg over te vinden, daarvoor hoef je geen sekte te gaan beginnen.