voor mijn eerste paard heofde ik alleen de kosten te betalen die je uitgeeft om wedstrijden te rijden, mijn 2e reed ik een paar maand voor niets en hoefde niets te betalen, mocht ik ook mee aan onderlinge wedstrijden meedoen, bij mijn 3e en 4e van dezelfde eigenaar hoefde ik niets te betalen maar die reed ik gedeeltelijk alleen thuis en mocht zovaak komen als ik wou, bij een andere stal begon ik met een 4 jarige en daar mocht ik alle meedoen wat ik wou en ik kreeg er verder ook geen geld voor, dat paard is toen verkocht en toen heb ik meteen een ander paard gekregen (die maak ik momenteel zadelmak en als die goed verkocht word krijg ik er wel iets voor), toen kreeg ik er een ander bij via via en daar kreeg ik veder ook niks voor maar betaalde ook niet, mocht wel zovaak rijden als ik wou en er alles mee doen (kreeg ook wel een heel lief bedankje toen ik ermee stopte) en een paar maanden geleden was ik begonnen met een ander paard (heb ik 3 maand gereden en uitgebracht denk ik) en daar betaalde ik de leskosten van (althans het meeste) en de eigenaar betaalde de startkaart en de coupons, maar ik kwam daar wel elke dag en deed soms de stallen en haalde de paarden van de wei. maar daar ben ik nu dus weg...dus het verschilt nogal ja...
ik betaalde eerst € 40,- per maand, nu betaal ik € 50,- omdat ze nu (op mijn verzoek) op slidingijzers staat. En ik koop af en toe spullen voor haar zoals onlangs nog een pad en 2 nieuwe halsters.
ik hoef niks te betalen alles is gratis. mijn pony staat bij andere pony's in het land en word mee gevoerd en de dieren arts kosten neemt de eigenaar van die drie pony's op haar rekenig dus ik heb het makkelijk