Aangevallen door rottweiler.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:24

sommige rotweilers zijn gewoon zover doorgefokt dat er echt een steek loszit.. Onze overburen hadden ook zo'n geval en die heeft mijn overbuurjongen een keer gegrepen. Helaas voor de hond is hij bijna 2 meter en kon hij dus bij een ijzeren pijp komen en die heeft hij op zijn kop geslagen.. Hond is daarna ook gelijk afgemaakt, dat was levensgevaarlijk. Die kwam ook bij mensen vandaan waar ze allemaal zo'n geschift karakter hadden..
Ik ken ook rotweilers die superlief zijn en geen vlieg kwaad doen.. Maar je moet zeker wel oppassen en ze heeel erg goed opvoeden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:27

je spreekt jezelf nu iets tegen ,eerst zeg je dat er een steek los zat,en daarna vertel je dat de hond uit een raar gezin kwam...

helaas voor de rottweiler nemen steeds meer mensen zo'n hond terwijl ze niet eens een cavia kunnen opvoeden,gaat ten koste van het ras en van hondenlevens...

horsies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:56

Jeetje wat zal jij geschrokken zijn.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:01

Tjonge jonge, wat zie ik hier een boel opmerkingen die kort door de bocht zijn,
- dat verhaal van die nietjes word bij elke beginnerscursus verteld
- de rottweiler staat niet op de zwarte lijst
- in laten slapen......wat een dierenliefhebbers zeg die dat zeggen, een rottweiler is nou een maal een waak en verdedigingshond, daarnaast zijn honden jagers en paarden prooidieren, veel honden gaan toch achter een paard aan en zien het als prooi.
-bijna geen enkele hond word vals geboren maar vals gemaakt
-degene die fout is in dit verhaal is degene die de hond uit het hok liet
-dat afmaken is wel makkelijk gezegd maar het is wel een gezinslid die je in laat slapen, in mijn geval wel, 1 van mijn rottweilers is ook niet ok met kinderen, die draagt dus een muilkorf, en is niet...sjielug...
-vind je het gek dat een hond zo word als je hem opsluit in een hok
-als jullie paard een hond een trap geeft, laat je hem dan ook gelijk inslapen?

wat een onzin en vooroordelen over rottweilers zeg

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:07

Lekkere beginnerscursus dan, dat nietjesverhaal is een enorme hoax Haha!

En karakter is wel degelijk erfelijk, agressief worden ze niet geboren maar bijvoorbeeld wel onzeker/angstig en dan is de kans heel groot dat er agressie ontstaat.
Zeker als het ras ook nog eens een aangeboren zelfverzekerdheid behoort te hebben zoals bijvoorbeeld een Rottweiler!
Dan moet je toch wel heel veel ervaring hebben wil je zo'n hond goed in de maatschappij kunnen laten functioneren.

En een veedrijver (zoals een Rottweiler) hoort een paard niet aan te vallen, hooguit op te drijven waarbij hij dan ook nog mag heelen (een korte bijt in de hakken zonder wonden te veroorzaken, waarna hij gelijk weer loslaat en verder gaat drijven).
Dit gedrag is niet toelaatbaar en daar moet je geen excuses voor proberen te verzinnen.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:10

Jezus mina, ik had ook echt doorgedraaid van woede, wat een takkebeest!
En de eigenaar is niog erger, die heeft dit beestje gecreeerd.
Heel zielig voor die hond, dat ie er zo aan toe is. En nu ook nog eens wordt opgesloten, en door de tralies wordt gevoerd! Echt van de zotte, zo creeer je monsters.
Zo'n hond is beter af als ie ingeslapen zou worden.

Echt heel erg dit.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:11

Rhythem84 schreef:
Die hond was niet van ons maar van de eigenaar van de manege en die wil hem niet aflaten maken.
Ik ben nog steeds in staat om rattengif door zijn voer te doen.

Er zitten nou grote kettingen om de deuren.
En hij word door de tralies gevoert.

Ik hoopte echt dat hij de dag nadat het gebeurt was hij dood in zijn hok lag met inwengige bloedingen,maar die hond is van staal lijkt het wel.

Sorry hoor maar dit verhaal komt op één of andere manier wat vreemd op me over... Snap dat je boos en geschrokken bent maar ik begrijp dat het een jonge hond is die altijd in een hok zit en die naar de staart van je paard grijpt waarop je paard weer compleet flipt.

En als je neef (of wie het ook was) een heipaal (!) op de kop van de hond kapot heeft geslagen dan zal de hond er ook niet al te best aan toe geweest zijn?

Naar mijn idee horen honden die in de buurt van paarden zijn goed opgevoed te worden (eigenaar!). Sowieso belachelijk om een dier 24/7 in een hok op te sluiten. Je kunt dus beter woest zijn op de eigenaar dan op de hond!

Heb de overige reacties nog niet gelezen trouwens.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:12

Renske20 schreef:
erg banketstaaf voor jou en voor je paard, maar die hond kan er ook niets aan doen Scheve mond
sowieso is het al te gek voor worden dat jullie door bleven slaan terwijl de hond zoals je zelf al zegt, totaal niet reageerde en in trance was
bij zn achterpoten pakken en hem er bij wegslepen dat is t enige wat op dat moment werkt, en geloof me ik heb er ervaring mee....

erg sneu ook dat ie nu dus 24/7 in zn hok zit, zal ie bepaald niet liever van worden

Hm, gelukkig nog een medestander.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:18

Hermesdeux schreef:
Als een hond uit het niets aanvalt naar een dier wat vele malen groter is, dan is die vals.

Jonge(re) honden zien het vaak als een spelletje om bij paarden in de staart te gaan happen. Ook dit moet snel afgeleerd worden maar is toch wel even een iets andere insteek.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:19

kimmie261 schreef:
een hond is een hond,en hoe harder het paard rent des te leuker het wordt voor de hond..

het had gewoon nooit mogen gebeuren dat deze hond los kon uit zijn hok,maar wat als het nou een lieve rottweiler was geweest,die achter jou paard langs liep en jou paard trapt die hond aan gort???

laat je dan ook je paard afmaken???

ff nadenken dus met rattengif enz!!!

1 tip,meestal helpt de koude waterspuit erop te zetten , om de hond tot bedaren te brengen...en geloof me ,met 6 honden(2 rottweilers 2 argentijnen en 2 kruisingen ervan)weet ik redelijk waar ik over praat.

amen!

heel rot voor je dat dit gebeurt is, maar om dan meteen met rattengif enz te gooien... maar kan me voorstellen dat je je lam geschrokken bent natuurlijk..

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:21

ThePast03 schreef:
Lekkere beginnerscursus dan, dat nietjesverhaal is een enorme hoax Haha!

En karakter is wel degelijk erfelijk, agressief worden ze niet geboren maar bijvoorbeeld wel onzeker/angstig en dan is de kans heel groot dat er agressie ontstaat.
Zeker als het ras ook nog eens een aangeboren zelfverzekerdheid behoort te hebben zoals bijvoorbeeld een Rottweiler!
Dan moet je toch wel heel veel ervaring hebben wil je zo'n hond goed in de maatschappij kunnen laten functioneren.

En een veedrijver (zoals een Rottweiler) hoort een paard niet aan te vallen, hooguit op te drijven waarbij hij dan ook nog mag heelen (een korte bijt in de hakken zonder wonden te veroorzaken, waarna hij gelijk weer loslaat en verder gaat drijven).
Dit gedrag is niet toelaatbaar en daar moet je geen excuses voor proberen te verzinnen.

Hier ben ik het helemaal mee eens!
Een Rottweiler is nou eenmaal een wat riskanter ras, waar je consequent mee moet zijn.
Ik laat zelf regelmatig een Dobermann teefje uit, hartstikke leuk beest, maar je moet super streng voor haar zijn, anders neemt ze een loopje met je en jaagt ze achter bv schapen aan.
En ik heb stage gelopen bij verschillende dierenpensions, met "risicorassen"ga je gewoon wat voorzichtiger om.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:29

Dat de labrador bovenaan staat vind ik niet zo vreemd, er zijn veel meer labradors in nederland dan rottweilers! Ik meen laatst een lijst gezien te hebben waarop de rottweiler wel bovenaan stond (maar dan in verhouding met het aantal honden van dat ras in nederland!, en het aantal mensen dat met een beet bij de ehbo was gekomen/ opgenomen in het ziekenhuis). kan die lijst alleen niet terug vinden.. en ik hecht er bovendien niet zo veel waarde aan. Ik heb zelf nog nooit een beet van een golden/labrador retriever meegemaakt, met rottweilers daarentegen al 6 keer een mens/kind en 1 andere hond (een blindegeleidenhond notabene!) die op dezelfde manier aangevallen werd als TS beschrijft.. en m'n eigen paardje die aangevallen werd door een rottweiler. vandaar dus een beetje mijn vooroordeel Knipoog ik vind het doodenge honden.. al zullen er heus wel lieve bij zitten.

Ik ben het er wel helemaal mee eens dat een hond niet op die manier gehouden kan worden! en dat opvoeding 1 van de belangrijkste dingen is, maar ik ben van mening dat het ene ras toch wat agressiever van aard is dan een ander ras. Juist bij zulke honden zou ook het baasje een karaktertest (of opvoed-test) moeten doorstaan vind ik!!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:31

het probleem is ook dat rotties en pitjes enzo vaak bij mensen terecht komen die het "stoer"vinden om een gevaarlijke hond te hebben, dus hem nog eens goed opjutten om stoer te doen. En idd, opsluiten kan gewoon niet, dat is oneerlijk tegen dat dier. Muilkorfje en opvoeden doen wonderen. En iedere hond moet opgevoed worden, zeker zelfverzekerde honden als rotties en dobers. Heb altijd met moeilijke honden gewerkt en nog geen enkele tegen gekomen die echt een knik had, alleen maar slecht opgevoede honden. Er zijn weinig probleemhonden, vooral probleem eigenaren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:46

Tinkermuts schreef:
Tjonge jonge, wat zie ik hier een boel opmerkingen die kort door de bocht zijn,
1 in laten slapen......wat een dierenliefhebbers zeg die dat zeggen, een rottweiler is nou een maal een waak en verdedigingshond, daarnaast zijn honden jagers en paarden prooidieren, veel honden gaan toch achter een paard aan en zien het als prooi.

2bijna geen enkele hond word vals geboren maar vals gemaakt

3vind je het gek dat een hond zo word als je hem opsluit in een hok

4dat afmaken is wel makkelijk gezegd maar het is wel een gezinslid die je in laat slapen, in mijn geval wel, 1 van mijn rottweilers is ook niet ok met kinderen, die draagt dus een muilkorf, en is niet...sjielug...

wat een onzin en vooroordelen over rottweilers zeg

1 Ik weet niet wat ik zou doen als mijn hond 24/7 in een hok moet omdat hij anders paarden aan zou vallen, inslapen is dan idd wel overdreven maa verkopen doet net zoveel pijn denk ik. Mijn hond is ook gefokt voor de jacht maar zal een paard nooit aanvallen. Ook lopen er 2 vechthonden (rottweiler & Mastino) op de manege rond maar zullen het ook niet in hun hoofd halen om een paard aan te vallen.

2&3Hierin heb je helemaal gelijk, zie mijn eerdere post.

4 Is idd niet zielig. Jij bent tenminste verstandig maar er zijn mensen die er maling aan hebben en hun hond dus geen muilkorf omdoen en die mensen zorgen ervoor dat er zo'n zwarte lijst is. Mijn hond hoort ook echt bij de familie en ik zou niet weten hoe ik zonder hem zou kunnen doorgaan.

Het zijn idd de probleem eigenaren, je ziet ook (tenminste hier) steeds meer straatjongeren met een staffordshire etc. Er loopt er hier 1 die ik ken vet lief eerst maar op de een of andere manier straalt hij nu iets engs uit. Het zijn die rotgasten die zichzelf zo stoer vinden met hun vechthond en ze idd gaan opjutten om mensen bang te maken. Zielig hoor die mensen...

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:47

Ik had die hond werkelijk waar het leven uitgeschopt terwijl ik zelf een hondenbezitter ben.
honden moeten gewoon luisteren klaar de benen van een paard zijn heilig worden die kapot gebeten dan kan je je paard wegbrengen.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:01

Citaat:
Sorry hoor maar dit verhaal komt op één of andere manier wat vreemd op me over... Snap dat je boos en geschrokken bent maar ik begrijp dat het een jonge hond is die altijd in een hok zit en die naar de staart van je paard grijpt waarop je paard weer compleet flipt.

En als je neef (of wie het ook was) een heipaal (!) op de kop van de hond kapot heeft geslagen dan zal de hond er ook niet al te best aan toe geweest zijn?

Naar mijn idee horen honden die in de buurt van paarden zijn goed opgevoed te worden (eigenaar!). Sowieso belachelijk om een dier 24/7 in een hok op te sluiten. Je kunt dus beter woest zijn op de eigenaar dan op de hond!

Heb de overige reacties nog niet gelezen trouwens.

Moet je aardig sterk zijn, wil je een heipaal kunnen optillen Haha! Laat staan iemand ermee op zn harses slaan.

Rhythem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 17:59

Zo wist niet dat er zoveel gereageert zou worden.

Ik zei dat ik in staat was om rattengif in zijn eten te doen niet dat ik dat ga doen!Zoiets zou ik natuurlijk nooit doen.

de hond is van de eerste bedrijfsleidster geweest en mijn zus is nu de 4de.
Hij is inderdaad nooit opgevoed geweest.

De hond heeft er overgens helemaal niks aan overgehouden.
Kon je van mijn paard niet zeggen.

En ik veroordeel Rottweilers helemaal niet maar ze is er toevallig wel door een gebeten.Als het een andere hond was geweest had ik dat ras er boven gezet.

En een heipaal wat versta je daar onder.
Het was een paal die je rond je wei hebt staan.
Die til je echt wel op dat lukt mij zelfs.

En dat opsluiten is niet aan mij.
Het is niet mijn hond en heb er ook niets over te zeggen.
De eigenaar wil hem niet in laten slapen en hij wil hem niet meer uit zijn hok hebben.Ook niet met muilkorf.
Wat kan ik er dan nog meer aan doen?
Het is niet aan ons.

Als het mijn hond was geweest had ik hem in laten slapen.
Het is namelijk een kleine stap om dan mensen aan te gaan vallen.

De hond was 3 jaar oud vind ik nog redelijk jong.Weet niet hoe oud ze worden maar dat doet er niet toe.

Nogmaals ik ga die hond echt niet vergiftigen.

Ik ben zelf ook door een rottweiler gebeten toen ik 3 was en heb nu nog een groot litteken in mijn gezicht zitten.Vandaar dat ik het niet zo op rottweilers heb en na dit akkefietje helemaal niet meer.
Opzich niet zo moeilijk te begrijpen toch?
Laatst bijgewerkt door Rhythem84 op 22-04-05 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:02

Rhythem84 schreef:
En een heipaal wat versta je daar onder.
Het was een paal die je rond je wei hebt staan.

Umm een weipaal Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:03

ellenlouise schreef:
Umm een
weipaal
Haha!

Of een heiningpaal Haha!

Rhythem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 18:07

Die bedoelde ik inderdaad ja Clown

Kwam niet op het goede woord Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:13

nou dan kan ik wel al mijn honden in gaan laten slapen...die jagen ook op katten,konijnen en soms zelfs op een hert....als het maar rent...

kleine stap dus naar het aanvallen naar mensen??? Gestoord

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:17

er misschien nooit bij nagedacht dat de hond zich uiteindelijk misschien is gaan verdedigen?
Je zegt dat hij eerst in de staart hing en dat er vervolgens op zijn kop geslagen word. De hond kan dit zien als een aanval vanuit het paard en daarom het paard aanvallen uit verdediging voor zichzelf.

Ik heb vrienden gehad die americaanse en engelse staffords fokte. Een van de moederhonden heeft een keer een inbreker gegrepen (oops verkeerde huis Tong uitsteken ). Als er vreemden binnenkwamen ging ze altijd voor ze staan, maar ze deed dan niks. Als haar baasje er dan aankwam was 1 keer snuffelen, baasje zei dat het goed was en het was ook goed. De eerste keer dat ik daar binnenkwam schrok ik best. Het enige wat ze deed was staan en je aankijken, maar toch liet ze door haar houding duidelijk merken dat je maar beter even kon wachten. Toen ik daar voor de 2e keer kwam, kwam ze hard kwispelend aan en moest ik haar een half uur laten van me schoot afduwen omdat zo'n best zwaar is.. Ik bedoel hiermee te zeggen dat de hond geleerd is om te wachten op de baas en dat ze zeer goed opgevoed was. Ze zou ook nooit zonder enige reden bijten.
Het probleem bij dit soort rassen is alleen ALS ze bijten, dat de schade groter is dan b.v. een maltezer leeuwtje (noem maar even een ras)

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:24

Ik heb 2 rottweilers. Gewoon goed opvoeden, zodat ze sociaal en gehoorzaam worden! Dit is geen eenvoudig karweitje bij dit ras maar als ze vals zijn komt dit door de eigenaar!

Rhythem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 18:31

Inderdaad ja. Nou hoef je niet te doen alsof ik een of andere gek ben.

Mijn moeder heeft jarenlang een kennel gehad en zit nog steeds in dat wereldje dus al die mensen weten niet waar ze over praten he?

Die mensen gaan naar het buitenland naar keuringen en zitten al hartstikke lang tussen de honden.

Maar dat is zeker allemaal niet waar en l*llen maar uit hun nek.

Die hond had al in haar liezen en alles gehangen voordat wij nog maar 1 klap hadden uitgedeeld.Dus dat lijkt me sterk.

Wij hebben 2 stafford shire bull terriérs en je kan je geen bravere honden voorstellen.Ze luisteren heel goed en die hebben toch ook niet echt een superleven achter de rug.Het mannetje is vroeger dekreu geweest bij mensen die er helemaal geen verstand van hadden en die zat ook altijd opgesloten in een bench.
Maar die heeft nooit iemand aangevallen hoor!

Hij was niet vals.
Ik heb toch in mijn 1ste bericht gezet dat er in een keer een knop omging?En dat is wel degelijk een teken dat die een kronkel in zijn kop heeft zitten.
Het ene moment poeslief en het andere moment heel vals.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:33

Natuurlijk is het rot dat je paard is gebeten
En dat het een rottweiler is jah dat is jammer

Mijn vader trainde vroeger duitste en mechelse herders voor de politie
En ik kan zeggen dat waren hele waakse honden maar zouden niet zonder aanleiding bijten

Het verhaal van #Ymke# dat deden onze honden ook

Ik ben er mee op gegroeid en kon alles met ze
Als 6 jarige liep ik met mijn vaders dekreu en ik kan je zeggen die hond was bijna net zo groot als mij
Maar luisteren wat ze deden Super

Ik weet wel dat ik straks een Rottweiler en een herder voor mijn deur heb
Super honden als je ze maar goed opvoed