Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Rhythem84 schreef:Die hond was niet van ons maar van de eigenaar van de manege en die wil hem niet aflaten maken.
Ik ben nog steeds in staat om rattengif door zijn voer te doen.
Er zitten nou grote kettingen om de deuren.
En hij word door de tralies gevoert.
Ik hoopte echt dat hij de dag nadat het gebeurt was hij dood in zijn hok lag met inwengige bloedingen,maar die hond is van staal lijkt het wel.
Renske20 schreef:erg banketstaaf voor jou en voor je paard, maar die hond kan er ook niets aan doen
sowieso is het al te gek voor worden dat jullie door bleven slaan terwijl de hond zoals je zelf al zegt, totaal niet reageerde en in trance was
bij zn achterpoten pakken en hem er bij wegslepen dat is t enige wat op dat moment werkt, en geloof me ik heb er ervaring mee....
erg sneu ook dat ie nu dus 24/7 in zn hok zit, zal ie bepaald niet liever van worden
Hermesdeux schreef:Als een hond uit het niets aanvalt naar een dier wat vele malen groter is, dan is die vals.
kimmie261 schreef:een hond is een hond,en hoe harder het paard rent des te leuker het wordt voor de hond..
het had gewoon nooit mogen gebeuren dat deze hond los kon uit zijn hok,maar wat als het nou een lieve rottweiler was geweest,die achter jou paard langs liep en jou paard trapt die hond aan gort???
laat je dan ook je paard afmaken???
ff nadenken dus met rattengif enz!!!
1 tip,meestal helpt de koude waterspuit erop te zetten , om de hond tot bedaren te brengen...en geloof me ,met 6 honden(2 rottweilers 2 argentijnen en 2 kruisingen ervan)weet ik redelijk waar ik over praat.
ThePast03 schreef:Lekkere beginnerscursus dan, dat nietjesverhaal is een enorme hoax![]()
En karakter is wel degelijk erfelijk, agressief worden ze niet geboren maar bijvoorbeeld wel onzeker/angstig en dan is de kans heel groot dat er agressie ontstaat.
Zeker als het ras ook nog eens een aangeboren zelfverzekerdheid behoort te hebben zoals bijvoorbeeld een Rottweiler!
Dan moet je toch wel heel veel ervaring hebben wil je zo'n hond goed in de maatschappij kunnen laten functioneren.
En een veedrijver (zoals een Rottweiler) hoort een paard niet aan te vallen, hooguit op te drijven waarbij hij dan ook nog mag heelen (een korte bijt in de hakken zonder wonden te veroorzaken, waarna hij gelijk weer loslaat en verder gaat drijven).
Dit gedrag is niet toelaatbaar en daar moet je geen excuses voor proberen te verzinnen.
Tinkermuts schreef:Tjonge jonge, wat zie ik hier een boel opmerkingen die kort door de bocht zijn,
1 in laten slapen......wat een dierenliefhebbers zeg die dat zeggen, een rottweiler is nou een maal een waak en verdedigingshond, daarnaast zijn honden jagers en paarden prooidieren, veel honden gaan toch achter een paard aan en zien het als prooi.
2bijna geen enkele hond word vals geboren maar vals gemaakt
3vind je het gek dat een hond zo word als je hem opsluit in een hok
4dat afmaken is wel makkelijk gezegd maar het is wel een gezinslid die je in laat slapen, in mijn geval wel, 1 van mijn rottweilers is ook niet ok met kinderen, die draagt dus een muilkorf, en is niet...sjielug...
wat een onzin en vooroordelen over rottweilers zeg
Citaat:Sorry hoor maar dit verhaal komt op één of andere manier wat vreemd op me over... Snap dat je boos en geschrokken bent maar ik begrijp dat het een jonge hond is die altijd in een hok zit en die naar de staart van je paard grijpt waarop je paard weer compleet flipt.
En als je neef (of wie het ook was) een heipaal (!) op de kop van de hond kapot heeft geslagen dan zal de hond er ook niet al te best aan toe geweest zijn?
Naar mijn idee horen honden die in de buurt van paarden zijn goed opgevoed te worden (eigenaar!). Sowieso belachelijk om een dier 24/7 in een hok op te sluiten. Je kunt dus beter woest zijn op de eigenaar dan op de hond!
Heb de overige reacties nog niet gelezen trouwens.
Rhythem84 schreef:En een heipaal wat versta je daar onder.
Het was een paal die je rond je wei hebt staan.
ellenlouise schreef:Umm een
weipaal